Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2017, 20:52   #201
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Werkman, als het je een troost kan wezen:

Studie: internettrollen zijn narcistische, sadistische psychopaten

https://joop.vara.nl/nieuws/studie-i...he-psychopaten

Je ziet, Zjaak kan er ook niet aan doen...

Het is weer van hetzelfde. De trol zet het forum overhoop en trekt zich terug in zijn hol. En morgen herbegint hij hopend dat iedereen zijn huidige blamage vergeten is. Alleszins ik vergeet niks.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2017, 20:54   #202
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hewel, Jack als jij nu beweert dat wij niet in een vrij land leven en dat de pers hier dan ook allerminst vrij is dan kan ik je alleen maar twee keer meer dan gelijk geven...
Want wij leven niet in een vrij land en de pers is hier alles behalve vrij...
Zolang Herman De Croo rustig zijn verhaal kan doen, klaag ik niet....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2017, 21:04   #203
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Nee; gij klaagt niet. Gij zevert constant. Niet gelezen zeker wat een trol is?
Amaai vent. Wat beklaag ik die jongeren die in uw handen geraken.
Jij zal die zeker opvoeden tot sociale medemensen!
Jij hoort zeker niet thuis in het onderwijs.
Maar je hebt wel gelijk hoor. Ik mag daar niet over oordelen.
De moderatie van dit forum schijnbaar ook niet.

Laatst gewijzigd door werkman : 14 augustus 2017 om 21:09.
Oud 14 augustus 2017, 21:30   #204
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Eerst waren we "mentaal gehandicapt, nu zijn we "puistjes" Gans het gedoe rond Decroo senior en zijn misprijzende terminologie t.a.v. de Vlaamsgezindheid moeten we natuurlijk bekijken tegen de uitgesproken belgicistische achtergrond van deze koddige figuur. Studies volbracht aan een Waalse universiteit, zeer toegewijde vertrouweling van de Saksen-Coburg familie en bovendien gehuwd met een franstalige advocate. Alleen reeds het feit dat deze figuur sedert 2014 niet langer in het Belgisch federaal parlement zetelt maar wel in het Vlaams parlement mag op zichzelf al een contradictie of, nog beter, een flinke "puist" worden genoemd. Vooral wanneer je bedenkt dat hij, in de tijd dat hij "federaal" parlementair was, nooit ophield met misprijzende kritiek te spuien op het Vlaams Parlement en op de Vlaamse regering.
Trots verwarren met hautaine egotripperij; het overkomt de besten maar meestal zijn dat wel diepblauwen. Dat houdt allemaal wel op met een vuistgevecht. Maar die diepblauwen zijn meer van mes in de rug als je even niet oplet of anderen het vuile werk laten doen... Dan is het ook nutteloos om ze te bekampen eer en zelf-respect kennen ze ook al niet. Beter negeren...
Oud 14 augustus 2017, 21:39   #205
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Trots verwarren met hautaine egotripperij; het overkomt de besten maar meestal zijn dat wel diepblauwen. Dat houdt allemaal wel op met een vuistgevecht. Maar die diepblauwen zijn meer van mes in de rug als je even niet oplet of anderen het vuile werk laten doen... Dan is het ook nutteloos om ze te bekampen eer en zelf-respect kennen ze ook al niet. Beter negeren...

Dacht ik daarstraks ook te schrijven. Bespaart mij wel de moeite. Bedankt.
Enne.....dikke 2!!
De Croo en consoorten ken ik wel niet maar aan de mentaliteit van sommige horigen te zien weet ik voldoende. Soort zoekt soort zei mijn vader steeds.
En ik geef hem nog steeds gelijk.

Laatst gewijzigd door werkman : 14 augustus 2017 om 21:40.
Oud 15 augustus 2017, 08:00   #206
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als De Morgen zou weigeren om mij een forum te bieden, word ik dan gemuilkorfd?
Voor die zomer interviews gaat het initiatief uit van de pers. Het de pers die naar de politicus stapt, zij zijn vragende partij en de journalist geeft hem zijn forum. Journalistieke vrijheid. Net dat wil Nierika wegnemen, om dan daarna halfhartig te ontkennen dat dit muilkorven is. Mensen die een vrije pers willen beletten te functioneren naar eigen inzicht zijn mensen met een totalitair gedachtegoed.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 08:03   #207
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Hij moet ab-so-luut zijn mond niet houden.

Waar haal je dat toch vandaan?

Massa's rommelmarkten en jaarlijkse kermissen waar hij zijn danteske onzin kan gaan debiteren.

Maar het hoeft de pers niet meer te halen.

De man is een relikwie uit lang vervlogen tijden die intussen volledig irrelevant is geworden.

Dat uitdagende gezwets van hem, die termen die een politicus onwaardig zijn, qis datgene wat vandaag de dag heel veel mensen ophitst en de antipolitiek voedt.

Hij weet het en hij geniet er mateloos van.

Maar die egotripperij van hem richt heel wat schade aan en creëert rond politiek een vijandig sfeertje.

Hij lijkt volgens mij wel veel op je.

Ik begrijp je sympathie dus heus wel.
De journalist van HLN en zijn redactie beslist wat publiceerbaar is. Niet jij dus. Wil je het niet lezen, draai de pagina om.
Oud 15 augustus 2017, 08:04   #208
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier wenst Nierika duidelijk dat HDC gemuilkorfd wordt.
Ik kan het niet duidelijker illustreren.
Het ergste van al is dat Nierika dat écht niet blijkt te begrijpen...
Oud 15 augustus 2017, 08:07   #209
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Neen, Nierika lijkt louter te beweren dat er geen reden is om nog een forum aan HDC te geven omdat er toch niets zinnigs uitkomt. Er is dus even weinig reden om hem een forum te geven dan om boer Sjarel een forum in een krant te geven.
Moest je journalist zijn, dan kun jij voor jezelf en je krant beslissen dat er geen reden is om hem een forum te geven. Blijkbaar denkt de journalist en zijn krant er anders over.
Je gaat blijkbaar heel licht over journalistieke vrijheid, en het recht van een individu om zijn mening openbaar weer te geven.
Oud 15 augustus 2017, 08:08   #210
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hewel, Jack als jij nu beweert dat wij niet in een vrij land leven en dat de pers hier dan ook allerminst vrij is dan kan ik je alleen maar twee keer meer dan gelijk geven...
Want wij leven niet in een vrij land en de pers is hier alles behalve vrij...
Zoals gebruikelijk heb je er weer niets van begrepen.
Oud 15 augustus 2017, 08:19   #211
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

-

Laatst gewijzigd door Vlad : 15 augustus 2017 om 08:27.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 08:20   #212
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Croo: “Ze zullen onze beschaving onder de voet lopen”

“We kill you, my friend”

Ondanks dat asiel en migratie nu al een ‘hot topic’ is, zal dit in de toekomst nog prangender worden, denkt De Croo. Dit omwille van de explosieve bevolkingsgroei op het Afrikaanse continent. Als anekdote haalt hij de woorden van Goodluck Jonathan, de oud-president van Nigeria, aan. “‘Herman’, zei Jonathan mij vier jaar geleden, ‘als we dat echt zouden willen, doen we jullie in drie jaar dood. We kill you, my friend. We sturen jullie elk jaar drie miljoen zwarte gelukzoekers en al jullie regimes liggen binnen de kortste keren op hun gat.”

De Croo is van mening dat dit een logische gevolg is van onze welvaart. “Europa levert geen 10 procent van de wereldbevolking, maar we zijn goed voor een kwart van de totale rijkdom en voor de helft van wat de wereld uitgeeft aan sociale zekerheid. Wat zoudt ge dan willen dat zoiets geen mensen aanzuigt die in hun eigen land elke dag moeten rondkomen met de prijs van een halfuurtje parkeren in Gent”, betoogt hij. In plaats van ons bezig te houden met “discussies over flamingante eisen en institutionele niemendalletjes”, is het volgens hem simpel: “als ge Afrika niet wilt helpen uit menselijkheid en generositeit, doe het dan uit eigenbelang en uit schrik”.

Radicale islam als grootste bedreiging?

De Croo maakt zich ook zorgen over de opmars van de radicale islam. Met betrekking tot dit onderwerp moet hij naar eigen zeggen veel denken “aan wat kolonel Kadhafi van Libië [hem] ooit zei. Kadhafi was een dictator, maar geen idioot. ‘Als ik Afrika aan de islam krijg, worden wij de baas van de wereld’, zei hij”.

Dit ziet De Croo dat nu ook “her en der gebeuren […].Veel van wat het verlichte Europa superieur dacht te kunnen verspreiden – democratie, wetenschap, rechtsstaat, gelijkheid van man en vrouw – wordt elders afgestoten, met de islam voorop. We krijgen het deksel op de neus.”Bron.

Wel grappig dat net deze man nu het Vlaams Belang en de NV-A (die hij in het zelfde artikel een puist noemt) gelijk geeft inzake migratie. Tenzij we de vijfde colonnes buiten zetten en de grenzen sluiten voor personen en meer openen voor handel, zijn we verloren.

Laatst gewijzigd door Vlad : 15 augustus 2017 om 08:29.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 08:32   #213
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het feit dat een Herman De Croo hier rustig zijn, regelrechte racistische, onzin kan komen spuiten bewijst juist dat we in een onvrij land leven met een van boven uit gedirigeerde media die het als zijn taak ziet om alle mogelijk onzin over Vlaanderen, alle mogelijke en onmogelijke kritiek op Vlaanderen boven het doopvont te houden...

In een land met een zogezegde politieke correcte meute die elk vermoeden alleen al van racisme als regelrechte doodzonde bestempelt en, zonder het na te trekken nog te onderzoeken, op Romeinse wijze (duim naar boven of naar beneden) tot de dood veroordeelt...
In zo een land wordt elke blamage, elke zwartmaking van de Vlaamse meerderheid; lees elk racistisch onvlaams gevoel, als een eretitel op het Belgische blazoen gezien...

Hewel zo'n land kan alleen gekwalificeerd worden als een onland; en, misschien beter gezegd, als een regelrechte maffiastaat met puisten zoals een De Croo als kers op de taart...

Als er in de officiële Vlaamse media ook nog maar het minste greintje van goed fatsoen zou overgebleven zijn dan zou ze drie meter onder grond wegzinken van schaamte...
Maar zelfs dat gevoel, leve la Belgique, kan ze niet meer opbrengen...
En wie geloof dat laag bij de gronds, populistisch, indoctrinerend media nog???
Alleen een totaal verziekte Belgicistische aanhang... die niet meer het verschil ziet tussen wit en zwart, tussen maat en onmaat, tussen goed en slecht...
Leve la Belgique, als het niet om te wenen was, gezien de enorme nadelen voor heel een volk, zou het om over de grond te rollen zijn van het lachen...

Inderdaad het mensenras is niet meer dan een aangeklede aap... Onze media bewijst dat elke dag opnieuw...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 08:36   #214
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Voor die zomer interviews gaat het initiatief uit van de pers. Het de pers die naar de politicus stapt, zij zijn vragende partij en de journalist geeft hem zijn forum. Journalistieke vrijheid. Net dat wil Nierika wegnemen, om dan daarna halfhartig te ontkennen dat dit muilkorven is. Mensen die een vrije pers willen beletten te functioneren naar eigen inzicht zijn mensen met een totalitair gedachtegoed.
Mensen die een van boven uit gedirigeerde media willen corrigeren zijn vrije mensen...
Mensen die zulk een media aanvaarden en willen verkopen als 'vrije' media zijn niet meer dan geindoctrineerde handlangers die het vuile werk voor de profiterende elite en tegen het vrije volk, opknappen...
Inderdaad, niets om fier over te zijn...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 15 augustus 2017 om 08:36.
Oud 15 augustus 2017, 08:36   #215
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het feit dat een Herman De Croo hier rustig zijn, regelrechte racistische, onzin kan komen spuiten bewijst juist dat we in een onvrij land leven met een van boven uit gedirigeerde media die het als zijn taak ziet om alle mogelijk onzin over Vlaanderen, alle mogelijke en onmogelijke kritiek op Vlaanderen boven het doopvont te houden...

In een land met een zogezegde politieke correcte meute die elk vermoeden alleen al van racisme als regelrechte doodzonde bestempelt en, zonder het na te trekken nog te onderzoeken, op Romeinse wijze (duim naar boven of naar beneden) tot de dood veroordeelt...
In zo een land wordt elke blamage, elke zwartmaking van de Vlaamse meerderheid; lees elk racistisch onvlaams gevoel, als een eretitel op het Belgische blazoen gezien...

Hewel zo'n land kan alleen gekwalificeerd worden als een onland; en, misschien beter gezegd, als een regelrechte maffiastaat met puisten zoals een De Croo als kers op de taart...

Als er in de officiële Vlaamse media ook nog maar het minste greintje van goed fatsoen zou overgebleven zijn dan zou ze drie meter onder grond wegzinken van schaamte...
Maar zelfs dat gevoel, leve la Belgique, kan ze niet meer opbrengen...
En wie geloof dat laag bij de gronds, populistisch, indoctrinerend media nog???
Alleen een totaal verziekte Belgicistische aanhang... die niet meer het verschil ziet tussen wit en zwart, tussen maat en onmaat, tussen goed en slecht...
Leve la Belgique, als het niet om te wenen was, gezien de enorme nadelen voor heel een volk, zou het om over de grond te rollen zijn van het lachen...

Inderdaad het mensenras is niet meer dan een aangeklede aap... Onze media bewijst dat elke dag opnieuw...
Verplicht iemand u het hln te kopen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 08:40   #216
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Wel grappig dat net deze man nu het Vlaams Belang en de NV-A (die hij in het zelfde artikel een puist noemt) gelijk geeft inzake migratie. Tenzij we de vijfde colonnes buiten zetten en de grenzen sluiten voor personen en meer openen voor handel, zijn we verloren.
Maar hij heeft wel eerst gezegd dat Vlaamsnationalisten mentaal gehandicapt zijn, dus staan de echte idioten hier te dringen om een lans te breken voor 's mans geboorterecht om zijn geretardeerde onzin te blijven lezen in de media.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 08:41   #217
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Verplicht iemand u het hln te kopen?
Heb ik in dit land een keuze, indien ik een krant wil kopen, om bladen van een ander niveau dan het hln te kopen???
Buiten een paar 'on line' gazetten (gezien de enorme prijs van het uitgeven van een krant) vind je die in apenland la Belgique niet...
Heb ik bovendien iets te zeggen wat het stopzetten van de officiële dotaties aan dat krantengebroed betreft???
De Vlamingen klagen al langer steen en been, maar het blijkt dat er tegen die maffia geen verhaal bestaat... La Belgique steunt hen voor de volle honderd procent... Natuurlijk met Vlaams geld...
Oud 15 augustus 2017, 08:47   #218
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Maar hij heeft wel eerst gezegd dat Vlaamsnationalisten mentaal gehandicapt zijn, dus staan de echte idioten hier te dringen om een lans te breken voor 's mans geboorterecht om zijn geretardeerde onzin te blijven lezen in de media.
Zegt u nu dat mensen die voor vrijheid van meningsuiting zijn idioten zijn ? Dan ben ik graag een idioot.
Oud 15 augustus 2017, 09:01   #219
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat zit je hier toch te kletsen man.

Iemand die constant anderen schoffeert en daarbij niet aarzelt om schimpscheuten te lossen waar elk waardig politicus zich ver van verwijderd houdt, zou in de pers geen forum mogen krijgen.

Wat een bepaalde journalist daar ook over denkt.

Het zijn dergelijke ongeleide interviews die nog meer mensen op stang jagen.

Het beste voorbeeld van wat er dan kan gebeuren zijn het miljoen stemmen voor het blok ten tijde van het proces.

Enkel een compleet kalf snapt niet dat dat miljoen geen blokkers waren, maar in overgrote mate mensen die zich om de één of andere manier boos maken.

Één zo'n kalf was Vermeersch, hoe intelligent de man ook moge wezen.

Opruiende retoriek van het soort dat De Croo uitbraakt, hoeft de beslotenheid van de lokale veemarkt niet langer te ontstijgen.

Dat jij dat niet inziet en er zelfs nog muilkorven in ziet, kan alleen maar betekenen dat je te ver doorgeslagen bent en niet langer in staat bent om fatsoenlijke grenzen binnen de politiek te erkennen, zoals elke extremist.

Jk heb een gigantische dégout van het VB, maar een uitlating zoals Deguchts mestkevers zal ik nooit toejuichen, omdat het naast contraproductief, ook onrespectvol is, iets wat een politicus, zeker één met een zittend mandaat, totaal onwaardig is.
En vooral, omdat het net intrinsiek datgene impliceert waar je poneert tegen te reageren, en je geloofwaardigheid compleet wegblaast.

Jij bent er net zo één.

Mateloos intelligent, maar ook mateloos aanmatigend.

Volledig gecorrumpeerd door de macht van het moreel overwicht.
Kweel maar rustig verder over muilkorven met je ingebeeld eeuwig groot gelijk.

Mij overtuig je er allang niet meer mee.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 15 augustus 2017 om 09:02.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2017, 09:04   #220
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
N-VA is voor positieve migratie en deelt dus niet de visie van Herman De Croo en Open VLD in het algemeen.

Open VLD heeft nooit kritiek gegeven op het visie van het Vlaams Blok of het Vlaams Belang in zake migratie. Dit in tegenstelling tot Theo Francken en N-VA in het algemeen, die elke kans gebruiken om het Vlaams Belang aan te vallen als deze praten over een algemene asielstop.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/th...al-643817.html

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be