Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 augustus 2017, 14:47   #7001
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In France, people spend around 12% of their salary on rail tickets, 9% in Germany, and only 6% in Spain and Italy. In Britain, we spend a huge 17%.[/b]
En in Belgie spenderen de Staatsluitjes 0% van hun salaris aan spoorwegtickets.
Ze reizen immers gratis, de facto is dat dus zelfs een loonbonus.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2017, 15:07   #7002
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.695
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
En in Belgie spenderen de Staatsluitjes 0% van hun salaris aan spoorwegtickets.
Ze reizen immers gratis, de facto is dat dus zelfs een loonbonus.
Gaan ze die daar ook op belasten?
Aan de werkelijke prijs wel te verstaan hé.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2017, 16:04   #7003
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat hebt U helemaal nergens aangetoond.
Toch wel

En beter nog, jij hebt hetgeen aangetoond nergens, helemaal nergens, kunnen weerleggen

'k Weet het, dat is pijnlijk, maar als dat je plezier doet, vergen we nog wel eens de vloer met je aan hoor .
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2017, 19:13   #7004
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
En in Belgie spenderen de Staatsluitjes 0% van hun salaris aan spoorwegtickets.
Ze reizen immers gratis, de facto is dat dus zelfs een loonbonus.
De Commies zijn wel al wat teruggekrabbeld in hun onbeschaamdheid, tot voor dit jaar mochten de universitaire committee leden gratis 1e klasse sporen, dat hebben ze dus opgegeven allicht omdat hun imago er teveel onder leed.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2017, 19:32   #7005
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Gaan ze die daar ook op belasten?
Aan de werkelijke prijs wel te verstaan hé.
Belastingen binnen een Commie-omgeving zijn meestal vestzak-broekzak operaties. Ook boekhoudkundig.
Zoiets als werkelijke prijs, is daardoor lastig te bepalen. En eigenlijk moet je ook de opportuniteitskost in rekening brengen. Uiteindelijk brengen spoorwegen andere / concurrerende mobiliteit schade toe, door hun rechtdoor-voorrangs monopolie en anderen moeten wijken - rondrijden en daardoor benadeeld. Ik zei het onlangs nog: hoe zou het wegennet eruit zien zonder spoorwegen, of met spoorwegen op verhoogde viaducten, zodat ze geen wegen afkappen.
Spoorwegen hadden een groot nut ten tijde voor de auto / vrachtwagen. De grotere mobiliteit liet mensen toe op grotere afstanden te werken, en het arbeidsdelingsproces op grotere schaal te laten geschieden (naast ook sociale nadelen veroorzaakt door de Commies van toen).
Nu echter, zijn het vooral geldverslindende slokoppen vooral ten incestueuze dienste van de Staatsclubleden / aanhang.
Kijk naar de NMBS schuldenberg, decennia onveranderd.
Stel eens voor. Iemand die zoveel dingen koopt ("investeren" noemen ze dat graag) en jaar na jaar, decennium na decennium, voor miljarden euro's onbetaalde facturen nalaat, af en toe (zoals in 2003) eens doorgeschoven naar de hogere Commie niveaus, tot op hun centraal niveau.
Zogezegd betaalt "de belastingsbetaler" die schulden dan.
In de realiteit is het echter datzelfde bevolkingsdeel, dat reeds het gelag van Staat betaalde, dat nog eens moet ophoesten.
De NMBS heeft nooit hete herfsten en lentes gehad.
Eerder een permanente financiele nucleaire winter.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2017, 19:47   #7006
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

En het grappige is dan nog, dat spijts dat mega-schulden blijven maken, dat Commie vervoer (en eigenlijk elk van hun committees) bij elk ongeluk / wanprestatie het aan onvoldoende middelen wijt.
Omgekeerd, als een ongeluk gebeurt in de echte economie / privé, dan steken ze het steevast op "winstbejag".
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2017, 22:38   #7007
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Erw


Citaat:
Enkel met overheid, zijnde de grootste maffia groep van allemaal (net om die reden), is er legale, ongestrafte, dwang, en kunnen kwalijke trends zicht langdurig verderzetten, om te eindigen in grote wantoestanden.
Nogmaals, leef dan eens in een land zonder overheid.


Citaat:
Zonder de Staatsmaffia, zouden correcties klein in grootte en groot in aantal, mensen de tijd gevende zich aan te passen (bvb een luie Staatsbezigheidstherapist die om aan de bak te komen zich genoopt ziet terug te gaan helpen in de economie).
Mensen hoeven helemaal niet perfect en blabla te zijn, dat is maar uw fantasie-randwaarde, ze moeten gewoon genoopt zijn tot gevraagde tegenprestaties.
Er bestaan maar enkele landen zonder werkende overheid, namelijk Somalië, Zuid-Sudan, etc.


Citaat:
Overheid is de grote oorzaak van "anarchie", in de zin van wanorde/wantoestanden. Zonder Overhead zou de samenleving heel wat ordelijker en vredevoller verlopen.
Ben je daar zeker van?
Citaat:
Van de 1 afpakken om aan de andere te geven (om in het proces de eigen Staatszakskes te kunnen volproppen), is mensen tegen elkaar opzetten, conflict in de hand werken.
Zonder overheid zullen mensen privé milities oprichten en gewoon bij mensen aankloppen en alles leegroven, de meisjes verkrachten.


Citaat:
Wie zou zich bvb storen aan immigranten, als die genoopt zijn tot helpen om te verdienen? Een helpende hand is altijd welkom, het verlaagt immers de werkdruk. Een samenleving ontstaat doordat arbeidsdeling kan plaatsvinden, specialisatie zich verder kan doorzetten, mensen steeds beter kunnen worden in die steeds specifieker wordende taken. Dat is waarom het welvaartspeil van een kluizenaar flut is, en die in een grote samenleving hoog.
Zonder overheid geen specialisatie. China is een land dat ontzettend sterk gegroeid is, en een land met een almachtige overheid.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2017, 22:39   #7008
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Toch wel

En beter nog, jij hebt hetgeen aangetoond nergens, helemaal nergens, kunnen weerleggen

'k Weet het, dat is pijnlijk, maar als dat je plezier doet, vergen we nog wel eens de vloer met je aan hoor .
Praat maar lekker verder met Erw, is meer uw niveau.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2017, 10:34   #7009
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Praat maar lekker verder met Erw, is meer uw niveau.
Ach ach, ukje kan er niet tegen dat ie zijn gelijk niet kan halen

An sich is het heel eenvoudig tomm: je hebt ettelijke keren de vergelijking UK versus BE aangereikt gekregen, gaande van overall vergelijkingen tot en met detail vergelijkingen op trajecten. Je hebt geen één keer hetgeen je aangereikt kreeg to the point kunnen weerleggen. Je verschuilt je altijd wel achter uitvluchten (die enkel voor jou opgaan en nooit voor anderen), achter obscure databronnen die je niet mag delen, achter claims dat de studies nooit gebeurd zijn (ook al houdt dat je niet tegen om exact het tegenovergestelde te claimen) of achter gewring en gewroet om de scope van hetgeen besproken wordt, toch maar aan te passen naar wat jou beter uitkomt.

Je claim van "fake nieuws" is dat maar de laatst uiting van.

Mij niet gelaten dat je je daarin wil blijven wentelen, maar dan moet je er ook maar tegen kunnen dat anderen jouw geblaas duiden voor wat het is: ideologisch en gekleurd gezwets ipv facts & figures.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 08:57   #7010
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee, het is fake als het niet waar is. Trump heeft de vinger op de wonde gelegd dat de mainstream westerse media helemaal geen haar beter zijn dan de Russische, Chinese, Arabische, etc. Alleen pretenderen ze dat wel.
Sorry, maar als dat je wereldbeeld is, dan leef je echt in een parallel universum.









Citaat:
Was ook niet nodig, de Zwitserse werknemers hebben het zeer goed.
Geef ons Zwitserse lonen en arbeidsomstandigheden, en ik garandeer U dat er geen dag meer gestaakt wordt.
En omgekeerd. Werd er in België nooit gestaakt, dan zouden de lonen veel hoger zijn....
in Zwitserland is er in 1918 afgesproken tussen de vakbonden en de werkgevers dat er niet gestaakt zou worden in bedrijven waar een CAO geldt. En dat kon omdat de vakbonden rechtspersonen zijn, en dus verbintenissen kunnen aangaan. Iets wat men in België niet wil...






Citaat:
De extreme armoede is afgenomen als gevolg van de uitroeiing van de armoede in China, maar de ongelijkheid is sterk toegenomen wereldwijd.
Dat is dus niet zo. Als je de GINI coëfficiënt voor de hele wereld berekend dan zie je dat die al jaar op jaar daalt.


Citaat:
Ja, als je er alle fietsreizen, korte autoritjes rond de kerktoren, etc. bijneemt.
Maar moest je enkel lange afstand, de steden of internationaal vervoer mee laten tellen, kom je natuurlijk op een veel hoger percentage.
De statistieken gaan over reizigerskm, niet trips, In de totale aantal reizigerskm wegen ritjes rond de kerktoren niet zwaar door.
Lange afstand weegt juist wel zwaar door.

In het woon-werk verkeer heeft de trein in België een aandeel van amper 12%
http://www.mobiliteitsraad.be/sites/...rslag_2016.pdf
En dat ondanks het feit dat het zowat gratis is...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 08:59   #7011
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zonder overheid geen specialisatie.
Waarom? Leg dat nu eens uit...

Je gooit hier immers eeuwen aan conventionele economische wijsheid overboord.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 09:01   #7012
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

[quote=tomm;8512188]
[b]British trains cost FIVE times more than ones in Europe .
[quote/]
Waarom blijf je dingen herhalen die niet waar zijn?

https://www.seat61.com/uk-europe-tra...omparison.html

Of is een Britse tabloid opeens wel een betrouwbare bron?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 11:11   #7013
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Zwitser

Citaat:
Sorry, maar als dat je wereldbeeld is, dan leef je echt in een parallel universum.
Dus je bent echt overtuigd dat de westerse, liberale media de objectieve waarheid verkondigen, zonder vooringenomenheid? Dan leef jij in een parallel universum.


Citaat:
En omgekeerd. Werd er in België nooit gestaakt, dan zouden de lonen veel hoger zijn....
Dat is dikke zever hé, die alle arbeidsspecialisten tegenspreken. Zonder stakingen vanaf eind 19de eeuw, waren de verhoudingen tussen patronaat en werknemer helemaal anders dan vandaag. En je ziet in landen waar het stakingsrecht wordt uitgehold, zoals in de VS, ook de rechten van de werknemers onder druk komen te staan.
De Zwitsers, net als de Scandinaven, hebben goed verstaan dat ze hun werknemers een groot deel van de koek moeten geven, anders komt het model in gevaar. De Zwitsers worden omringd door landen met een grote staking traditie, Zwitserland is geen eiland hé. Moesten de Zwitsers het slechter doen dan in de buurlanden wat arbeidsrechten betreft, zul je eens zien hoe vlug er gestaakt zal worden. Ze zijn onvoorstelbaar rijk door het geld van alle dictators ter wereld, de nazi's, etc. in bewaring te nemen, en ze weten dat hun model enkel in stand kan gehouden worden door de werknemers een groot deel van de koek te geven. Daarenboven leeft er in Zwitserland al eeuwen een vorm van basisdemocratie die in andere landen niet bestaat. In de VS worden zo goed als alle beslissingen genomen door de 1% rijksten, dat zou in Zwitserland ondenkbaar zijn.
Overigens werd er in Zwitserland ook gestaakt, bvb. in 1919 lag heel Zwitserland plat. De overheid begreep zeer vlug dat ze hun arbeiders meer rechten en loon moesten geven, om een bolsjevistische revolutie te voorkomen.


Citaat:
in Zwitserland is er in 1918 afgesproken tussen de vakbonden en de werkgevers dat er niet gestaakt zou worden in bedrijven waar een CAO geldt. En dat kon omdat de vakbonden rechtspersonen zijn, en dus verbintenissen kunnen aangaan. Iets wat men in België niet wil...
Neo-liberalen willen dat ook niet, die willen gewoon geen vakbonden.

Sluitende, wettelijke overeenkomsten met de vakbonden, dat zou een goed idee zijn. Maar ik denk niet dat de werkgevers in België daarop zitten te wachten. En die in de VS "you're fired" evenmin.






Citaat:
Dat is dus niet zo. Als je de GINI coëfficiënt voor de hele wereld berekend dan zie je dat die al jaar op jaar daalt.
Die GINI coëfficiënt, daar komt veel kritiek op van specialisten. De simpele vaststelling dat de 8 rijkste mensen ter wereld evenveel bezitten als de helft van de wereldbevolking, zegt veel meer.
Ja, arme landen als China doen het nu veel beter(door hun gigantische bevolking heeft dat een stevige impact op de statistieken), maar dat kun je zeker niet veralgemenen naar heel de derde wereld. En er is de vaststelling dat in sommige landen, voornamelijk de angelsaksische die geleid werden door neo-liberalen, de ongelijkheid sterk is toegenomen.



Citaat:
De statistieken gaan over reizigerskm, niet trips, In de totale aantal reizigerskm wegen ritjes rond de kerktoren niet zwaar door.
Lange afstand weegt juist wel zwaar door.

In het woon-werk verkeer heeft de trein in België een aandeel van amper 12%
http://www.mobiliteitsraad.be/sites/...rslag_2016.pdf
En dat ondanks het feit dat het zowat gratis is...
Dat komt omdat ook de auto zo goed als gratis is in België. Talloze Belgen hebben een bedrijfswagen waar ze amper belasting op betalen, hun kosten kunnen ze aftrekken van de belastingen. Moest zoiets in het VK bestaan, zou niemand daar nog de trein nemen. Tenslotte wogen de meeste Belgen in kleine stadjes met lintbebouwing, en de urbanisatie is veel chaotischer en minder georganiseerd dan in landen als Nederland. Iedereen bouwt maar waar en hoe die wil, een groot verschil met Nederland.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 13:07   #7014
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zwitser



Dus je bent echt overtuigd dat de westerse, liberale media de objectieve waarheid verkondigen, zonder vooringenomenheid? Dan leef jij in een parallel universum.




Dat is dikke zever hé, die alle arbeidsspecialisten tegenspreken. Zonder stakingen vanaf eind 19de eeuw, waren de verhoudingen tussen patronaat en werknemer helemaal anders dan vandaag. En je ziet in landen waar het stakingsrecht wordt uitgehold, zoals in de VS, ook de rechten van de werknemers onder druk komen te staan.
De Zwitsers, net als de Scandinaven, hebben goed verstaan dat ze hun werknemers een groot deel van de koek moeten geven, anders komt het model in gevaar. De Zwitsers worden omringd door landen met een grote staking traditie, Zwitserland is geen eiland hé. Moesten de Zwitsers het slechter doen dan in de buurlanden wat arbeidsrechten betreft, zul je eens zien hoe vlug er gestaakt zal worden. Ze zijn onvoorstelbaar rijk door het geld van alle dictators ter wereld, de nazi's, etc. in bewaring te nemen, en ze weten dat hun model enkel in stand kan gehouden worden door de werknemers een groot deel van de koek te geven. Daarenboven leeft er in Zwitserland al eeuwen een vorm van basisdemocratie die in andere landen niet bestaat. In de VS worden zo goed als alle beslissingen genomen door de 1% rijksten, dat zou in Zwitserland ondenkbaar zijn.
Overigens werd er in Zwitserland ook gestaakt, bvb. in 1919 lag heel Zwitserland plat. De overheid begreep zeer vlug dat ze hun arbeiders meer rechten en loon moesten geven, om een bolsjevistische revolutie te voorkomen.




Neo-liberalen willen dat ook niet, die willen gewoon geen vakbonden.

Sluitende, wettelijke overeenkomsten met de vakbonden, dat zou een goed idee zijn. Maar ik denk niet dat de werkgevers in België daarop zitten te wachten. En die in de VS "you're fired" evenmin.








Die GINI coëfficiënt, daar komt veel kritiek op van specialisten. De simpele vaststelling dat de 8 rijkste mensen ter wereld evenveel bezitten als de helft van de wereldbevolking, zegt veel meer.
Ja, arme landen als China doen het nu veel beter(door hun gigantische bevolking heeft dat een stevige impact op de statistieken), maar dat kun je zeker niet veralgemenen naar heel de derde wereld. En er is de vaststelling dat in sommige landen, voornamelijk de angelsaksische die geleid werden door neo-liberalen, de ongelijkheid sterk is toegenomen.





Dat komt omdat ook de auto zo goed als gratis is in België. Talloze Belgen hebben een bedrijfswagen waar ze amper belasting op betalen, hun kosten kunnen ze aftrekken van de belastingen. Moest zoiets in het VK bestaan, zou niemand daar nog de trein nemen. Tenslotte wogen de meeste Belgen in kleine stadjes met lintbebouwing, en de urbanisatie is veel chaotischer en minder georganiseerd dan in landen als Nederland. Iedereen bouwt maar waar en hoe die wil, een groot verschil met Nederland.

Dus volgens u heeft bijna 90% van de Belgen een bedrijfswagen? Kom zeg, wat een flauwekul. Het draaien en keren blijft maar duren...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 13:45   #7015
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Het draaien en keren blijft maar duren...
Dit dus
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 15:13   #7016
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Moest zoiets in het VK bestaan, zou niemand daar nog de trein nemen.
Allé, nog eens proberen: bron?

Claim je dat zoiets in UK niet bestaat trouwens?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 23:33   #7017
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Allé, nog eens proberen: bron?

Claim je dat zoiets in UK niet bestaat trouwens?
Zeker niet in dezelfde vorm en op dezelfde schaal, het VK ontmoedigt het gebruik van auto's in de stad.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2017, 23:37   #7018
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Dus volgens u heeft bijna 90% van de Belgen een bedrijfswagen? Kom zeg, wat een flauwekul. Het draaien en keren blijft maar duren...
Zeker een groot deel van de werkende bevolking die op een grote afstand van huis woont. Zo subsidieert België meer vervuiling en files, op kosten van de belastingbetaler. In progressieve landen als Nederland of Scandinavië wordt België daarvoor met de nek aangekeken, behoort duidelijk niet tot de progressieve Noord-Europese landen, eerder te vergelijken met Italië, Spanje of de Balkan.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2017, 10:20   #7019
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zeker niet in dezelfde vorm en op dezelfde schaal, het VK ontmoedigt het gebruik van auto's in de stad.
Het bestaat in identiek dezelfde vorm vanuit werkgeverskant, er zit enkel een andere fiscaliteit aan vast voor de werknemer (elk van mijn UK werknemers had een bedrijfswagen). Tot zover je dikke duim op dat vlak dus.

En je laat na je bronvermelding te doen voor je andere statement. Jij claimt dat niemand nog de trein zou nemen in UK als de UK exact hetzelfde regime toepast als BE, waar is je bron daarvoor?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2017, 12:23   #7020
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Erw
Nogmaals, leef dan eens in een land zonder overheid.
Dat wil elke bestolene.
De bende leeghangers heeft natuurlijk geen zin om het vrijwillig af te bollen.
Ze zullen, net zoals in de geschiedenis, ertoe genoopt moeten worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Er bestaan maar enkele landen zonder werkende overheid, namelijk Somalië, Zuid-Sudan, etc.
Er is nergens een werkende overheid, het is immers een bende lui asociaal tuig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ben je daar zeker van?
Hoe meer / grootschaliger dwang, hoe meer eigendom wordt afgepakt, hoe meer er met andermans eigendom Sinterklaas wordt gespeeld, en hoe meer de Sinterklazen hun eigen zakskes volproppen, hoe meer bevolkingsdelen tegen elkaar worden opgezet, hoe meer conflict, hoe meer tegenstellingen en hoe meer excuses voor nog meer overheidstuig, en hoe verder de spiraal naar doem verder draait.
Het uitgangspunt van "overheid" -impliceert- dat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zonder overheid zullen mensen privé milities oprichten en gewoon bij mensen aankloppen en alles leegroven, de meisjes verkrachten.
De overheid is de grootste bendevormer, de grootste rover en de grootste verkrachter van alles.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zonder overheid geen specialisatie. China is een land dat ontzettend sterk gegroeid is, en een land met een almachtige overheid.
"Zonder wortels zijn er geen koeien".
Uw zin is nonsensicaal.
Overheid heeft niks met specialisatie / arbeidsdeling te maken.
Overheid is gewoon een bende lui tuig.
China's economische groei komt door afname van de mate van hun centrale economische planning. Niet moeilijk: ze kwamen immers van een totale Commie planeconomie. Zo een beetje het tegendeel van hun EU kornuiten, die elk jaar verder richting totale Commie planeconomie boeren.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be