Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 september 2017, 00:21   #1
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard De Standaard babbelt achteloos over onverijdeld kindhuwelijk. Demir reageert geschokt

http://m.standaard.be/cnt/dmf20170828_03040220

Nina Daniëls, een naiëve huppelkut die lesgeeft in het Atheneum van Vilvoorde vertelt in De Standaard fier hoe ze een 14-jarig meisje dat op het punt stond uitgehuwelijkt te worden nog gauw wat seksuele voorlichting heeft meegegeven.

Paywall op DS, maar in Doorbraak:
Citaat:
“Een meisje van het derde jaar kwam naar me toe (…) . Ze werd uitgehuwelijkt en had nog geen seksuele voorlichting gehad. Ik moest het haar uitleggen. Toen de les afgelopen was, zag ik dat ze haar vriendinnen aan het informeren was. Iedereen stond met open mond te luisteren. Toen besefte ik echt wel dat ik een verschil kan maken
https://doorbraak.be/niet-toevallig-de-standaard/



Zuhal Demir reageert:

https://nl-nl.facebook.com/permalink...53932394796444

Citaat:
VERGEET DE HOOFDDOEK EVEN.
KUNNEN WE HET EENS HEBBEN OVER DE BLINDDOEK?

Stukjes als deze beginnen traditioneel met: ik las de krant en verslikte me in mijn koffie. Ik verslikte me niet. Ik was geschokt en diep verontwaardigd. Moedeloos om zoveel goedbedoelde waanzin. Maar het verrast me niet meer. Het zoveelste bewijs dat nieuwkomers in dit land niet als gelijken worden gezien. Maar als mensen die door hun etnische of religieuze afkomst vooral gespaard moeten worden van kritiek om toch maar niet ‘discriminerend’ of ‘racistisch’ over te komen. Zelfs als wat ze doen of hen overkomt clasht met mensenrechten die wij hier zo hoog in het vaandel dragen. Het is alsof er twee maatstaven zijn voor die gelijke rechten. Één voor autochtonen en één voor de ‘andere Belgen’. En wat me nog het meest verontrust is de vanzelfsprekendheid waarmee we dit als maatschappij aanvaarden. Kunnen we het even niet over de hoofddoek hebben en wel over de blinddoek?

Ik verklaar me nader.

Stel: 14-jarige Ann-Sofie Peeters stapt naar haar schooljuf en vraagt haar om seksuele voorlichting. Die heeft ze dingend nodig. Ze weet namelijk nog van niks, maar ze wordt binnenkort wel door haar vader uitgehuwelijkt. De juf haalt plichtbewust haar handboeken boven en vertelt haar wat ze straks in het huwelijksbed mag verwachten. Einde verhaal.

Ik maak me sterk dat dit verhaal nooit zo zou eindigen. Toch niet in Vlaanderen. De juf zou niet toestaan dat 14-jarige Ann-Sofie zou uitgehuwelijkt worden. Terecht. Ze zou er jeugdbescherming, politie en vertrouwenscentrum bijhalen. Alles om het kind te beschermen.

En toch is dit exact het verhaal wat een naamloos meisje van vreemde origine, overkwam. Het was haar leerkracht zelf die het verhaal deed in de dinsdagkrant van ‘De Standaard’. Ik citeer letterlijk haar verhaal zoals het door de journalist werd opgetekend: “De meest confronterende ervaring had ik tijdens de summier academy van Teach For Belgium. Een meisje van het derde jaar kwam naar me toe om raad te vragen. Ze werd uitgehuwelijkt en had nog geen seksuele voorlichting gehad. Ik moest het haar uitleggen. Ik had gelukkig didactisch materiaal voorhanden."

Ik had gelukkig didactisch materiaal voor handen…

Mijn kabinet heeft dit verhaal bij alle betrokkenen gecontroleerd. Had de journalist zich van leerjaar vergist? Was het meisje veel ouder? Het antwoord was pijnlijk: nee, het kind was 14 en is niet geholpen. De juf bracht ‘Teach for Belgium’ pas later op de hoogte. Het kind is niet terug gevonden en vermoedelijk uitgehuwelijkt zonder dat iemand iets deed.


Ik wil de juf niets verwijten. Ook ‘Teach For Belgium’ wil ik niet aan de schandpaal nagelen. De organisatie was na het telefoontje van mijn kabinet, zelf vragende partij voor een open gesprek en nam reeds maatregelen. Zoals ik in het begin van dit verhaal al zei: het is een mentaliteit die in onze samenleving is gegroeid. De blinddoek van een hele maatschappij, de politiek en de pers. Ook de journalist -die nochtans van “Een meisje vroeg raad: ze zou uitgehuwelijkt worden” de kop van het stuk had gemaakt- stond er niet bij stil dat een kind onder onze neus, een gruwelijk onrecht werd aangedaan.

Ik wil het beeld nog eens oproepen: Wat als het over Ann-Sofie was gegaan? Els? Anna? Greet? We hadden collectief vol afschuw gereageerd. Dit verhaal kabbelde voorbij.

Ik wil met dit verhaal, aan het begin van het nieuwe schooljaar, leerkrachten oproepen om niet blind te zijn voor noodkreten voor allochtone kinderen. Verwar ‘schuldig verzuim’ niet met tolerantie. Er zijn instanties die jonge meisjes kunnen helpen om te ontsnappen aan kindhuwelijken of genitale verminking. En er is de wet die hen beschermt. Alsjeblieft, gebruik ze. Kinderen, ongeacht hun religie, afkomst of culturele achtergrond, verdienen onze bescherming.

Waar kan u terecht?

http://igvm-iefh.belgium.be/sites/de...tverleners.pdf
Die lerares is het product van de pro-islam propaganda die ze al heel haar leven ingelepeld krijgt via onderwijs en media. De islamitische achterlijkheid kan hier gedijen omdat we geconditioneerd zijn om voor niets meer te staan behalve lege dozen als "diversiteit" en "tolerantie".

En er is nog iets: er was ooit een tijd dat politici voor schandalen zorgden en de pers die schandalen aan de kaak stelde.

Nu leven we in een tijd dat de pers geen oog meer heeft voor een bepaalde categorie schandalen en het zittende leden van de regering zijn die hen met de neus op de feiten moeten drukken.

Zie ook de uitval van Geert Bourgeois naar de VRT: http://www.hln.be/hln/nl/32616/Terre...-uitzond.dhtml

De omgekeerde wereld!
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 04:16   #2
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Feelings are more important than facts. Begrijp dat nu eens "vanderzapig".
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 04:39   #3
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Wanneer mept de realiteit eens met een keiharde knuppel op de smoel van die huppelkutten? We zullen Mvr. ook even uithuwelijken en dan even naar de psyciater sturen ipv wat realiteitszin in haar lege hoofd te stampen. Wat zijn mannen toch niet assertieve watjes geworden.... wat is dat toch tegenwoordig...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 07:14   #4
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.754
Standaard

Die vraag voor sexuele opvoeding was een hulpkreet van dat 14 jarig meisje, die knuffel lerares heeft haar volledig laten vallen en zelfs het idee van uithuwelijken versterkt. Ongelofelijk hoe ze dat zelf niet of veel te laat heeft ingezien.

Het meisje is vedwenen en waarschijnlijk uitgehuwelijkt, wat is er gebeurd met de ouders en andere familie? Zijn die gestraft voor deze misdaad?

Een kind verdwijnt met onrustwekkende voortekenen en er gebeurt niets, niets wordt voorkomen, niemand wordt verantwoordelijk gesteld, niemand gestraft.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 07:20   #5
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

schuldig verzuim?...wat zegt justitie hierover?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 08:47   #6
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
http://m.standaard.be/cnt/dmf20170828_03040220

Nina Daniëls, een naiëve huppelkut die lesgeeft in het Atheneum van Vilvoorde vertelt in De Standaard fier hoe ze een 14-jarig meisje dat op het punt stond uitgehuwelijkt te worden nog gauw wat seksuele voorlichting heeft meegegeven.

Paywall op DS, maar in Doorbraak:


https://doorbraak.be/niet-toevallig-de-standaard/



Zuhal Demir reageert:

https://nl-nl.facebook.com/permalink...53932394796444



Die lerares is het product van de pro-islam propaganda die ze al heel haar leven ingelepeld krijgt via onderwijs en media. De islamitische achterlijkheid kan hier gedijen omdat we geconditioneerd zijn om voor niets meer te staan behalve lege dozen als "diversiteit" en "tolerantie".

En er is nog iets: er was ooit een tijd dat politici voor schandalen zorgden en de pers die schandalen aan de kaak stelde.

Nu leven we in een tijd dat de pers geen oog meer heeft voor een bepaalde categorie schandalen en het zittende leden van de regering zijn die hen met de neus op de feiten moeten drukken.

Zie ook de uitval van Geert Bourgeois naar de VRT: http://www.hln.be/hln/nl/32616/Terre...-uitzond.dhtml

De omgekeerde wereld!
Ik vind dat die juf hoe dan ook schuldig verzuim mag aangerekend worden.
Wanneer een meisje van veertien dit vertelt, hoor je onmiddellijk de juiste instanties op de hoogte te brengen en dat meisje uit te leggen dat zowel uithuwelijken als haar leeftijd strafbare feiten zijn.
Dat dit soort mensen in het onderwijs staan is weerzinwekkend, een schande, Zuhal heeft volkomen gelijk, twee maten en gewichten en wie dit doet ( ook op dit forum) stelt zichzelf nooit in vraag.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 09:43   #7
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vind dat die juf hoe dan ook schuldig verzuim mag aangerekend worden.
Wanneer een meisje van veertien dit vertelt, hoor je onmiddellijk de juiste instanties op de hoogte te brengen en dat meisje uit te leggen dat zowel uithuwelijken als haar leeftijd strafbare feiten zijn.
Dat dit soort mensen in het onderwijs staan is weerzinwekkend, een schande, Zuhal heeft volkomen gelijk, twee maten en gewichten en wie dit doet ( ook op dit forum) stelt zichzelf nooit in vraag.
Dit "soort mensen" zijn al decennia lang gebrainwashed. Indien je in het onderwijs nog maar een strobreed tegen de islam en zijn geneugten zou ondernemen wordt je als notoire racist uitgespuwd.
Jammerlijk is echter dat ze hun gebrainwashte ideeëngoed ook aan de jeugd, die ze moeten opleiden, doorgeven waardoor de islamitische tradities en cultuur uiteindelijk als normaal wordt aanvaard.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 11:20   #8
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
waardoor de islamitische tradities en cultuur uiteindelijk als normaal wordt aanvaard.
Niet enkel d�*t! We zijn zelfs zo ver beland dat we onze eigen westerse cultuur als abnormaal moeten beschouwen.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 12:26   #9
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vind dat die juf hoe dan ook schuldig verzuim mag aangerekend worden.
Dat mag, maar ik hoop dat men de discussie veel breder gaat opentrekken dan dat. Want er is veel meer aan de hand dan de nalatigheid van die juf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer een meisje van veertien dit vertelt, hoor je onmiddellijk de juiste instanties op de hoogte te brengen en dat meisje uit te leggen dat zowel uithuwelijken als haar leeftijd strafbare feiten zijn.
Dat de juf die kans verkeken heeft is één zaak. Het kan de eerste keer geweest zijn dat ze daarmee rechtstreeks geconfronteerd werd en er kan sprake geweest zijn van een bystander effect.

Dat ze, weken of jaren na de feiten, nog steeds meent dit als voorbeeld te kunnen gebruiken om in de verf te zetten hoe zij "het verschil kan maken" toont aan dat niemand in haar omgeving haar aan het verstand heeft gebracht dat zoiets niet door de beugel kan.

Dus ook de zomerkamp organisator "Teach for Belgium" (die ze aldus Demir op de hoogte bracht), nochtans een vereniging die strijdt tegen ongelijkheid heeft haar dit niet ingepeperd.

En dan is er nog De Standaard, parel van de wegkwijnende dodebomenpers. De "journalist" aanhoort en noteert de onthulling van een onopgehelderde misdaad met een vermist minderjarig slachtoffer. De "krant" drukt het gewoon af als een bitterzoete human interest anekdote.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat dit soort mensen in het onderwijs staan is weerzinwekkend,
En het ergste van alles is: alle mensen uit het onderwijs, de sociale sector en de pers die haar verhaal kenden zagen er niet genoeg graten in om haar op andere gedachten te brengen.

Zo hard is de hersenspoeling voortgeschreden om de achterlijke gewoontes van sommige immigranten te omhullen in een aura van misplaatst respect.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
een schande, Zuhal heeft volkomen gelijk, twee maten en gewichten en wie dit doet ( ook op dit forum) stelt zichzelf nooit in vraag.
De staatssecretaris is de enige in dit drama die nog bij haar volle verstand is. Zet na de verkiezingen een Almaci of een Beke op haar stoel en we slaapwandelen gezamenlijk de dieperik in.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 13:08   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Ik heb mijn gedachten hieromtrent al uit de doeken gedaan in die andere draad die er al over liep.
Spijtig dat de titel van die andere draad zo weinigzeggend is en geen informatie geeft over wat precies besproken wordt. Met dubbele draad als gevolg.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 13:09   #11
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb mijn gedachten hieromtrent al uit de doeken gedaan in die andere draad die er al over liep.
Spijtig dat de titel van die andere draad zo weinigzeggend is en geen informatie geeft over wat precies besproken wordt. Met dubbele draad als gevolg.
en wat zijn uw gedachten hieromtrent dan?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 13:50   #12
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Dit is een typisch voorbeeld van wat Hans Teeuwen heeft gezegd in Zomergasten in 2013.
https://www.youtube.com/watch?v=bDE9-Pt1kms
Vanaf 7' 58".: 'ja wat een leuke cultuur heb jij!'.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 14:00   #13
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb mijn gedachten hieromtrent al uit de doeken gedaan in die andere draad die er al over liep.
Spijtig dat de titel van die andere draad zo weinigzeggend is en geen informatie geeft over wat precies besproken wordt. Met dubbele draad als gevolg.
Ja jammer van de titel, ik had die draad niet gezien. De boel mag samengevoegd worden wat mij betreft.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 14:02   #14
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Wanneer mept de realiteit eens met een keiharde knuppel op de smoel van die huppelkutten?
Paging Dr. Freud ...
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 14:05   #15
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
En het ergste van alles is: alle mensen uit het onderwijs, de sociale sector en de pers die haar verhaal kenden zagen er niet genoeg graten in om haar op andere gedachten te brengen.
Wie zegt dat? Voor zover we weten was niemand anders op de hoogte tot De Standaard het naar buiten heeft gebracht
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 14:25   #16
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Ja jammer van de titel, ik had die draad niet gezien. De boel mag samengevoegd worden wat mij betreft.
Liever niet. Die andere draad is ondertussen al helemaal weggetrold naar de geneugten van besnijdenis door de relativeerders.
Misschien kan hier nog wat doorgeboomd worden over de reden waarom door sommigen verschillende regels, maten en gewichten worden gehanteerd betreffende misbruik, discriminatie en dwang op Belgische bodem als het vreemde culturen betreft.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 15:03   #17
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Zo simpel is dit niet.
Ik veronderstel dat dit meisje door iemand zwanger is gemaakt. Ze is minderjarig. Als je als belg een minderjarige zwanger maakt heb je een groot probleem. Dat mag immers niet.
We moeten ons tolerant opstellen wordt ons verteld. We moeten ons tolerant opstellen tov de Islam onder andere. In andere culturen, godsdiensten is het niet verboden minderjarige meisjes zwanger te maken.
Was/is dit meisje legaal of illegaal op belgisch grondgebied? Waar en door wie is ze zwanger gemaakt? Was dit laatste volgens de locale wetgeving legaal of niet?
Het moet je maar overkomen dat je in moeilijkheden komt omdat je iemand die zwanger is geraakt sexuele voorlichting geeft...
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 15:12   #18
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Dat van die zwangerschap fantaseer je er nu zelf bij. Het meisje ging raad vragen over seks, ze wist er niets van. Als ze zwanger gemaakt was zou de vraagstelling wel iets anders geweest zijn. Uit wat de juf. zegt lijkt het klaar dat het meisje nog geen geslachtsgemeenschap had gehad.

Ik vraag me echt af welk "verschil" die juf nu denkt gemaakt te hebben.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 15:35   #19
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik vraag me echt af welk "verschil" die juf nu denkt gemaakt te hebben.
Blijkbaar dat ze via 'chinees fluisteren' wat seksuele voorlichting in haar lessen heeft gesmokkeld
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2017, 15:42   #20
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Blijkbaar dat ze via 'chinees fluisteren' wat seksuele voorlichting in haar lessen heeft gesmokkeld
Dat ze dan maar oppast dat boze ouders geen "Blokkendoosje" komen doen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be