![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 504
Laatst gewijzigd door geertvdb : 1 september 2017 om 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of dat stuk van de geschiedenis bevalt u niet ? Een leger dat intern verscheurd wordt door oproerkraaiers gaat onherroepelijk ten onder. In 1917 waren we in oorlog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is eigenlijk een vraag voor de nazi's.
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
|
![]() Citaat:
Op welke bladzijden ?
![]() |
![]() |
#367 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandermeulen –als adjunct-aalmoezenier- kwam daardoor in moeilijkheden. Hij werd echter van het begin af aan altijd gesteund door zijn hoofdaalmoezenier, Mgr. Marinis. Die vond de publicatie wel ongelukkig , maar hij zag toch geen aanleiding om Vandermeulen te straffen, gezien zijn jeugdige leeftijd. Dat vindt ook de toenmalige Minister van Oorlog, de Broqueville . Er lag immers een rapport van de Sûreté op zijn bureau over Paul Vandermeulen. De Broqueville stelde dat men daar niet zo zwaar aan tillen vermits ook hij van mening was dat deze publicatie over de Raad van Vlaanderen in een blad waarvoor Paul Vandermeulen de verantwoordelijkheid droeg, weliswaar niet had moeten gebeuren, maar hij schreef dit toe aan de onervarenheid van de jonge Paul Vandermeulen. De Broqueville: “het ging om een onvoorzichtigheid die wegens de jeugdige leeftijd van de bet rokkenen enigszins te verklaren was." Mgr. Marinis begreep zeer vlug dat Paul Vandermeulen niet te handhaven was als adjunct-aalmoezenier. Vandermeulen werd overgeplaatst, gemuteerd, naar het 2de regiment zware artillerie en later naar het 1ste regiment . Maar er greep een kabinetswissel plaats. De Broqueville werd Eerste Minister en de weinig geliefde generaal Armand De Ceuninck werd Minister van Oorlog. En die vond dat ‘wie stout is geweest , moet ook boeten’. Vandermeulen werd naar het eiland Cézembre overgeplaatst (waar hij zeer hartelijk werd ontvangen), maar hij kwam niet in een strafcompagnie. Hij werd daar brancardier, had veel vrije tijd, las veel, (Frans Van Cauwelaert stuurde hem een hele resem boeken op). Hij mocht het eiland gedurende een bepaalde tijd niet verlaten. In een interview beschouwde Paul Vandermeulen zijn verblijf op Cézembre als een mooie tijd, zo zegt hij zelf. Al bij al moet men heel deze historie interpreteren in de context van die tijd. Men streed toen op leven en dood tegen de Duitsers. En het is begrijpelijk dat sommige hoge militairen niet konden begrijpen dat de verantwoordelijke van deze publicatie in het Limburgs Studentenbladje niet verontrust werd en dat alles blauw-blauw werd gelaten. Van de andere kant was het wat onwijs van Vandermeulen dit artikel te publiceren in het heetst van de strijd (over de Raad van Vlaanderen...). Maar zijn bedoeling -volgens Vandermeulen- was gewoon geweest de soldaten aan het front te informeren. Persoonlijk denk ik dat Paul Vandermeulen geen slechte bedoelingen had en dat hem in feite niet veel aan te wrijven viel. Maar dat hij toch wat naïef is geweest en niet nagedacht heeft over de inpakt en de consequenties van deze publicatie over de Raad van Vlaanderen in zijn bladje in een tijd waar Activisten door velen werden beschouwd als volksverraders. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 september 2017 om 08:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
|
![]() tuurlijk, op bladzijde 24, 36 en 72.
Laatst gewijzigd door geertvdb : 2 september 2017 om 08:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
|
![]() Citaat:
Het is niet degene die de bewering in twijfel trekt die met bewijzen van het tegendeel moet leveren. Hebt u dat begrepen, of moet ik het nog eens uitleggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Europees Commissaris
|
![]() Mag ik vragen over welke uitgave je het hebt? Ik bezit de Nederlandstalige uitgave "Mijn kamp" van 1942, uitgeverij "Steenlandt" - Brussel.
Op de bladzijden die jij vermeldt staat geen woord over de gaskamers. Vooraleer je begint te schelden op je gebruikelijke manier, weet dat ik een absolute tegenstander ben van snorremans en zijn verderfelijke leer. Maar de waarheid heeft vanzelfsprekend ook haar rechten, nietwaar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat wij verschillende definities hebben van het begrip waarheid. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
|
![]() Citaat:
Mss toch beter eerst je duim uit je mond halen, vooraleer je nog eens zulke onbeschaamde leugens tokkelt.
![]() |
![]() |
#375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U gaat er vanuit dat ik de gedachten ken van 80 miljoen mensen die 75 jaar geleden in Duitsland leefden?
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan gebeuren hé, een misverstand of zo...
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Waarom? Welke uitgave heb jij. De duitse? Het is trouwens een zeer vervelend boek en bovendien slecht geschreven.
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
|
![]() Citaat:
Dat gij met uw gestoorde anti semitische praat een exemplaar van mein kampf hebt, dat verbaast mij nu echt niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
|
![]() Citaat:
Gij hebt het woord 'bevrijder' gebruikt. Ik stel er u een vraag over en ge kronkelt nog meer dan JvdB ooit heeft gedaan! Ik kan hier nu zo van genieten! ![]() |
|
![]() |
![]() |