Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 september 2017, 01:01   #781
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Oude auto's die recycled worden (zelfs al zijn ze nog goed):

https://www.welt.de/finanzen/verbrau...o-richtig.html

In D kan men tot 10000 euro krijgen voor het recyclen maar dan moet men wel een nieuwe kopen:

http://www.spiegel.de/auto/aktuell/a...a-1161872.html


Vertalen hoeft niet...
en sinterklaas komt op 6 december.
Als gij een zeer oude diesel inlevert bij aankoop van een nieuwe ga je er vast geen 10.000 voor terug krijgen. Bij een nog redelijk jonge wagen van het duurdere type kan het wel zijn dat ge 10.000 terug krijgt maar geloof maar niet dat ze die dan slopen. Voor de rest krijg je eigenlijk niets want wanneer ge geen wagen inlevert zul je een betere prijs kunnen onderhandelen en uw oude wagen gaat u op de exportmarkt meer opbrengen dan die 2000 euro slooppremie.

Als ik de mijne, en die wordt nu 5 jaar oud, te koop breng op de tweedehandsmarkt is die direct verkocht en rijd die binnen een maand of zo rond ergens in Afrika, en dan krijg ik er nog goed wat geld voor. Bij de aankoop van een nieuwe heb ik dan een betere onderhandelingspositie. Waarom zou ik dan mijn oude wagen inleveren? Dat moet gij mij eens uitleggen.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 september 2017 om 01:09.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2017, 01:03   #782
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 48.015
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ze tekenen hier verdragen waarin overeengekomen wordt om de uitstoot van broeikasgassen tegen.... onder een norm van..... te brengen, alleen hebben ze daar de middelen niet voor en laten ze ons dat financieren onder beloften allerhande om die trein opgang te trekken..
Om de norm te behalen van de broeikasgassen kopen ze zuivere lucht in het buitenland, steken die in containers en laten die hier terug los.

Denken die dat wij achterlijken zijn?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2017, 01:10   #783
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 48.015
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En dan?
Gij kunt nog niet eens een link begrijpend lezen.

Nog maar eens diesels worden vooral verschrot ttz recycled, daar is veel meer mee te verdienen dan op de boot zetten.
Link: https://www.welt.de/finanzen/verbrau...o-richtig.html
Denk je dat?
Lang geleden volgde Panorama een auto die op een boot gezet werd, een Opel Manta.

De eigenaar hier kreeg er 20.000 BF voor en via een aantal tussenstations die er ook op verdienden betaalde de nieuwe eigenaar ginder 80.000 BF.

Laatst gewijzigd door daiwa : 5 september 2017 om 01:16.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2017, 01:13   #784
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Om de norm te behalen van de broeikasgassen kopen ze zuivere lucht in het buitenland, steken die in containers en laten die hier terug los.

Denken die dat wij achterlijken zijn?
Ja, dat denken ze, en het ergste van al is dat ze dan nog gelijk hebben ook, het merendeel hier blijken inderdaad achterlijken te zijn.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2017, 01:14   #785
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 48.015
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hou uw eigen maar voor de gek.
Ik heb 15 jaar autoboten geladen en u hebt er totaal geen idee van welke wrakken er mee gaan.
Ik stelde mij al dikwijls de vraag hoe ze daar nog iets op kunnen verdienen.
Maar blijkbaar wel want ze blijven het doen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2017, 01:19   #786
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Denk je dat?
Lang geleden volgde Panorama een auto die op een boot gezet werd, een Opel Manta.

De eigenaar hier kreeg er 20.000 BF voor en via een aantal tussenstations die er ook op verdienden betaalde de nieuwe eigenaar ginder 80.000 BF.
Maar voor normen van ginder was dat een fonkel nieuwe auto en dan is 80.000 fr niet veel.

Afrika is de vuilbak van Europa.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 september 2017 om 01:23.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2017, 01:25   #787
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 48.015
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Maar voor normen van ginder was dat een fonkel nieuwe auto en dan is 80.000 fr niet veel.

Afrika is de vuilbak van Europa.
Dat is misschien wel al 20 jaar geleden Garry, de euro bestond nog niet.
Nu mag je misschien wel het dubbele rekenen.

En Afrika is inderdaad de vuilbak van Europa, je hebt er geen idee van wat men allemaal in die auto's en vrachtwagens steekt.

Autobanden die tot op de draad versleten zijn, volle camions.

Die steekt men daar in brand, schijnt goed voor het milieu te zijn en daarom kopen wij onze zuivere lucht daar.

Laatst gewijzigd door daiwa : 5 september 2017 om 01:30.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2017, 06:31   #788
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
en sinterklaas komt op 6 december.
Als gij een zeer oude diesel inlevert bij aankoop van een nieuwe ga je er vast geen 10.000 voor terug krijgen. Bij een nog redelijk jonge wagen van het duurdere type kan het wel zijn dat ge 10.000 terug krijgt maar geloof maar niet dat ze die dan slopen. Voor de rest krijg je eigenlijk niets want wanneer ge geen wagen inlevert zul je een betere prijs kunnen onderhandelen en uw oude wagen gaat u op de exportmarkt meer opbrengen dan die 2000 euro slooppremie.

Als ik de mijne, en die wordt nu 5 jaar oud, te koop breng op de tweedehandsmarkt is die direct verkocht en rijd die binnen een maand of zo rond ergens in Afrika, en dan krijg ik er nog goed wat geld voor. Bij de aankoop van een nieuwe heb ik dan een betere onderhandelingspositie. Waarom zou ik dan mijn oude wagen inleveren? Dat moet gij mij eens uitleggen.
Als je een Touareg koopt krijg je 10.000 euro , alsof iemand die zich een Touareg kan permiteren nog met een oude diesel aan het rondrijden was.
Koopt ge u een Polo dan krijg je 2000 euro.


Merkel zorgde er trouwens voor dat gemeenten waar de uitstoot normen overschreden worden aanspraak kunnen maken uit een pot van 500 miljoen euro voor projecten om het verkeer in die steden te ontmoedigen, niet te verbieden.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2017, 06:33   #789
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat is misschien wel al 20 jaar geleden Garry, de euro bestond nog niet.
Nu mag je misschien wel het dubbele rekenen.

En Afrika is inderdaad de vuilbak van Europa, je hebt er geen idee van wat men allemaal in die auto's en vrachtwagens steekt.

Autobanden die tot op de draad versleten zijn, volle camions.

Die steekt men daar in brand, schijnt goed voor het milieu te zijn en daarom kopen wij onze zuivere lucht daar.
Zelfs wagens die nog in de pijplijn zitten krijgen maximaal euro 4 als ze voor de noord en west Afrikaanse landen markt bestemt zijn.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2017, 09:30   #790
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.996
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
en sinterklaas komt op 6 december.
Als gij een zeer oude diesel inlevert bij aankoop van een nieuwe ga je er vast geen 10.000 voor terug krijgen.
Toch wel, in Duitsland, met Duitse inschrijving en onder de voorwaarden vermeld, ttz auto laten slopen. Wat kan ik er aan doen als jij die links niet verder aanklikt.

10000 € wordt enkel betaald bij VW en Audi, voor hun sjoemeldiesels blijkbaar, die worden verschrot. Andere merken betalen veel minder voor de recycling.

Bij VW moet je daarvoor wel een vette Touareg aankopen, voor een nieuwe Golf is het ook nog wel 5000 €. Voor de heel kleine VWkes is het nog 2000 € LOL.

Ik zal de directe link eens geven sé, en de vertaling erbij:

Citaat:
https://www.welt.de/wirtschaft/artic...gspraemie.html

VW und Audi bieten bis zu 10.000 Euro Umstiegsprämie

VW en Audi betalen tot 10.000 omschakelpremie (of conversiepremie)

Veröffentlicht am 08.08.2017
Citaat:
Volkswagen bietet seinen Kunden mit einem älteren Diesel ab sofort eine Umstiegsprämie von 2000 bis maximal 10.000 Euro beim Kauf eines Neuwagens an.

Die Summe steigt dabei je nach Modell: Beim Kauf eines Kleinstwagens gibt es 2000 Euro Prämie, beim Kauf eines Golf oder Tiguan 5000 Euro, beim großen Geländewagen Touareg 10.000 Euro, kündigte die Marke Volkswagen am Dienstag an. Voraussetzung ist die Verschrottung des alten Autos mit der Abgasnorm Euro 4 oder darunter.

Zusätzlich zu dieser „Umweltprämie“ bietet Volkswagen demnach eine „Zukunftsprämie“ beim Kauf eines Autos mit Erdgas-, Hybrid- oder Elektroantrieb an. Sie ist gestaffelt von 1000 bis 2380 Euro und wird zusätzlich zur staatlichen Kaufprämie gezahlt, wie das Unternehmen mitteilte.

Volkswagen biedt nu aan haar klanten met een oudere diesel een conversiepremie aan van 2000 tot maximaal 10.000 euro bij het kopen van een nieuwe auto.

Het bedrag zal stijgen afhankelijk van het model. Bij het kopen van een kleine auto is er een € 2000 bonus, terwijl de aankoop van een Golf of Tiguan 5000 €, het grote terreinwagen Touareg 10.000 euro, Volkswagen heeft dit op dinsdag aangekondigd. Voorwaarde is de sloop van de oude auto met de uitlaatgasstandaard Euro 4 of lager.

Naast deze "milieu-bonus" biedt Volkswagen daarom een "toekomstige premie" bij het kopen van een auto met aardgas, hybride of elektrische aandrijving. Het wordt verplaatst van 1000 tot 2380 euro en wordt betaald in aanvulling op de staatsinkoopbonus, zoals het bedrijf meegedeeld heeft.
Naast omschakel-schrotpremie kun je nog een extra milieu-bonus vangen bij het kopen van een auto met aardgas, hybride of elektrische aandrijving.
Je ziet manipulated in Duitsland wil van zijn ergste kankerbakken afgeraken.
Blijkbaar kunnen ze bij de recyclagebedrijven daar nog serieus geld mee verdienen.

Sinterklaas is op 6 december, toch voor de kinderen. En uitzonderingen worden er gemaakt in de mijngemeenten daar valt Sinterklaas op St. Barbara de 4 december. LOL
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 september 2017 om 09:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2017, 10:07   #791
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.996
Standaard

vervolg ...
Aja het gaat over het slopen van oude diesels euronorm 4 en lager, die lager is tot euronorm 1, het gaat dus eventueel over #miljoenen diesels hé, het betreft ca. 6,4 miljoen diesels, enkel in Duitsland, heeft Welt.de opgezocht, 6,4 miljoen "eigenaars" die een aanbieding krijgen een nieuwe wagen te kopen met een schrotpremie of conversiepremie voor hun oude.

Euronorm 1 dat zijn dus al diesels die ouder kunnen zijn als 25 jaar. In 1992 werd euronorm 1 verplicht voor de constructeur, maar de jaren ervoor zullen er ook wel diesels verkocht zijn die euronorm 1 haalden.

De bezitters van hun oud dieselbakje kan het ook laten natuurlijk, maar dan niet enkele jaren later komen bleiten dat hun diesel helemaal niets meer waard is (want die actie duurt meestal maar 1 jaar, D heeft dat in het verleden nog eens gedaan op een wat andere manier, ggl op Abwrackprämie 2009, andere landen trouwens ook: https://de.wikipedia.org/wiki/Verschrottungspr%C3%A4mie
https://nl.wikipedia.org/wiki/Slooppremie)

De link had ik al gegeven, ik zal ze even snel vertalen via google ( je moogt ook naar het filmpje kijken ) :
Citaat:
https://www.welt.de/wirtschaft/artic...s-Kalkuel.html

Die Großzügigkeit der Autohersteller ist reines Kalkül

So will die Autobranche alte Diesel von der Straße holen

Die deutsche Automobilbranche steckt in der Krise. Um dennoch Kunden anzulocken, liefern sich die Hersteller eine Rabattschlacht. Wer einen alten Diesel gegen einen Neuwagen eintauscht, kassiert eine Prämie.

Volkswagen zahlt bis zu 10.000 Euro beim Tausch Alt- gegen Neuwagen. Das soll zu einer besseren Luftqualität in den Städten führen. Experten halten die Wirkung der Abwrackprämie jedoch für gering.

Mit hohen Tauschprämien will die Automobilindustrie möglichst viele Kunden dazu bringen, ihren alten Diesel gegen einen Neuwagen einzutauschen. Der Volkswagen-Konzern bietet je nach Neuwagenmodell Prämien zwischen 2000 und 10.000 Euro an. Daimler und BMW zahlen 2000 Euro beim Kauf eines Neuwagens, Toyota denselben Betrag, wenn man von einem Diesel auf einen Toyota-Hybridwagen umsteigt.

Bei Ford gibt es bis zu 8000 Euro für alte Dieselautos. Bei Audi und Volkswagen erhöhen sich die Prämien, wenn der Kunde ein Erdgas-, Hybrid- oder Elektroauto anschafft. Die Prämien gibt es, wenn man einen Diesel-Pkw der Klasse Euro-1 bis Euro-4 verschrottet und beim Neuwagenkauf der Nachweis dafür erbringt. Das Verfahren ähnelt dem der Abwrackprämie nach der Finanzkrise 2009. Autos der Klasse Euro 1 bis 4 gibt es etwa #6,4 Millionen bei einem Gesamtbestand von rund 43,5 Millionen Pkw in Deutschland.

So werden Sie Ihren Diesel ohne Verlust wieder los

Bund und Länder hatten die Prämien beim Diesel-Gipfel in Berlin vergangene Woche nach heftigem Widerstand der Autobauer durchgesetzt. „Es war der bis zuletzt besonders kontrovers diskutierte Punkt zwischen Industrie und Politik“, heißt es in Regierungskreisen. Zuvor hatten die Ministerpräsidenten von Bayern und Niedersachsen Horst Seehofer (CSU) und Stephan Weil (SPD) staatliche Kaufanreize ins Gespräch gebracht, um die sinkenden Verkaufszahlen bei Dieseln zu stützen.
De vrijgevigheid van autofabrikanten is een zuivere berekening

Zo wil de autobranche oude diesels van de weg halen

De Duitse automobielindustrie is in crisis. Om klanten nog steeds aan te trekken leveren de fabrikanten een korting op. Iedereen die een oude diesel vervangt met een nieuwe auto krijgt een bonus.

Volkswagen betaalt maximaal 10.000 euro bij het vervangen van oude auto's voor nieuwe auto's. Dit zou leiden tot betere luchtkwaliteit in de steden.
Deskundigen geloven echter dat de impact van de slooppremie laag is.

Met hoge uitwisselingsprijzen wil de automobielindustrie zo veel mogelijk klanten om hun oude diesel te ruilen voor een nieuwe auto. Afhankelijk van het nieuwe automodel biedt de Volkswagen Group premies van € 2000 tot € 10.000. Daimler en BMW betalen 2000 euro voor de aanschaf van een nieuwe auto, Toyota hetzelfde als men overbrengt van een diesel naar een Toyota-hybride auto.

Bij Ford geeft men tot 8.000 euro voor oude dieselwagens. Bij Audi en Volkswagen worden premies verhoogd wanneer de klant een aardgas-, hybride of elektrische auto koopt. De premies worden betaald als een dieselauto van de Euro-1 naar de Euro 4-categorie wordt verschrot en het bewijs hiervan wordt verstrekt bij het kopen van een nieuwe auto. De procedure is vergelijkbaar met die van de slooppremie na de financiële crisis in 2009. Auto's van de euronorm Euro 1 tot 4 zijn ongeveer #6,4 miljoen met een totale voorraad van ongeveer 43,5 miljoen personenauto's in Duitsland.

Dus je zal je diesel zonder verlies verliezen

De Bundesland en de deelstaten hadden de premies op de Diesel-top in Berlijn afgelopen week na een sterke weerstand van de automobilisten. "Het was het meest controversiële punt tussen industrie en politiek," zei hij. Voorafgaand hadden de premierministers van Beieren en Nedersaksen, Horst Seehofer (CSU) en Stephan Weil (SPD) de inkoopcentra van de overheid verhoogd om de dalende verkoopcijfers voor diesels te ondersteunen.


Wie dus zijn diesel euronorm 1 van pakweg 25 jaar inruilt voor pakweg een vette Audi Q7 hybride of een VW Touareg hybride of andere hybrides in die prijsklasse (Audi A7- A8?) kan dus 10000 € + 2380 € "vangen". LOL

Bij Ford zal het ook wel zo een verhaal zijn met die TOT 8000 €.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 september 2017 om 10:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2017, 23:51   #792
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Toch wel, in Duitsland, met Duitse inschrijving en onder de voorwaarden vermeld, ttz auto laten slopen. Wat kan ik er aan doen als jij die links niet verder aanklikt.

10000 € wordt enkel betaald bij VW en Audi, voor hun sjoemeldiesels blijkbaar, die worden verschrot. Andere merken betalen veel minder voor de recycling.

Bij VW moet je daarvoor wel een vette Touareg aankopen, voor een nieuwe Golf is het ook nog wel 5000 €. Voor de heel kleine VWkes is het nog 2000 € LOL.

Ik zal de directe link eens geven sé, en de vertaling erbij:




Naast omschakel-schrotpremie kun je nog een extra milieu-bonus vangen bij het kopen van een auto met aardgas, hybride of elektrische aandrijving.
Je ziet manipulated in Duitsland wil van zijn ergste kankerbakken afgeraken.
Blijkbaar kunnen ze bij de recyclagebedrijven daar nog serieus geld mee verdienen.

Sinterklaas is op 6 december, toch voor de kinderen. En uitzonderingen worden er gemaakt in de mijngemeenten daar valt Sinterklaas op St. Barbara de 4 december. LOL
Ik woon niet in Duitsland en rij bij gevolg niet onder een Duits kenteken. Wat heeft deze maatregel dan nog te doen met de kern van de zaak?

Uw en mijne diesel gaat, bij inruil, negen tegen één, belanden in Afrika om daar lekker verder, en nog veel harder dan hier, roet uit te blazen.

Dus, zoals ik al eerder aangehaald heb, de aankoop van een elektrische schildpad in ruil voor een dieselvoertuig levert alleen MEER uitstoot.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 september 2017 om 23:57.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 08:42   #793
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.996
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik woon niet in Duitsland en rij bij gevolg niet onder een Duits kenteken. Wat heeft deze maatregel dan nog te doen met de kern van de zaak?
De kern van de zaak is dat auto's ook verschroot of beter gecycleerd worden.
Of ga jij me nu aantonen dat deze bedrijven niet bestaan?

Linkje voor jou: http://carlovanlingen.be/

En dat gaat niet over diesels uit het Brusselse of ergens uit België, het gaat over eventueel miljoenen diesels uit Duitsland en andere Europese landen, de link van slooppremies in Europa - kort na de bankencrisis van 2008 - heb ik gegeven. MILJOENEN oude diesels.

Citaat:
Uw en mijne diesel gaat, bij inruil, negen tegen één, belanden in Afrika om daar lekker verder, en nog veel harder dan hier, roet uit te blazen.
Mooi voor uw diesel als je daar fier op bent.

Onze oude diesel alvast niet, die is verschroot in september 2012, en het vernietigingsattest ervan hebben we gekregen via onze garage want ze hadden het nodig bij de beslastingsdienst. We hebben eveneens een
extra recyclagepremie van 1500 € gekregen bij aankoop van de nieuwe bezinewagen.

Wat uwen diesel en Xx- anderen daar in Afrika gaat doen mag wel zijn, maar dat kan me nu eens niets schelen. Punt is dat miljoenen afgedankte autos verschroot of gerecycleerd worden, veel mensen zitten daar in de business. Ggln op: auto afbraak.

Citaat:
Dus, zoals ik al eerder aangehaald heb, de aankoop van een elektrische schildpad in ruil voor een dieselvoertuig levert alleen MEER uitstoot.
ONZIN. Daarbij moest het uwen dieselslak niet zijn komen ze eventueel van Turkije ofzo. Mij eender.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 08:44   #794
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.996
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik woon niet in Duitsland en rij bij gevolg niet onder een Duits kenteken. Wat heeft deze maatregel dan nog te doen met de kern van de zaak?
De kern van de zaak is dat auto's ook verschroot of beter gerecycleerd worden in gans Europa. Voor het MILIEU hier in Europa waar ook ons landje wie weet 1,5% van uitmaakt, van de EU is het ~2% qua inwoners.

Of ga jij me nu aantonen dat deze wslk honderden bedrijven een samenzwering en leugen is?

voorbeeldlink voor jou, wat je weer gaat negeren :
Citaat:
http://carlovanlingen.be/

Autoafbraak

Autorecycling Carlo Vanlingen nv is één van de grootste autoafbraakbedrijven in heel België.
Wij beschikken over een bedrijventerrein van 100.000 m² waar wij een dagelijks wisselende voorraad van ongeveer 3000 tot 4000 voertuigen hebben staan. Al onze voertuigen staan geordend op een vloeistofdichte vloer van ongeveer 60.000 m² die voorzien is van twee olieafscheidingsinstallaties en een waterzuiveringsinstallatie.

Specialist in gebruikte onderdelen

Wij zijn gespecialiseerd in het verkopen van gebruikte onderdelen. Onze hoofdactiviteit is voornamelijk gebruikte onderdelen te exporteren naar het buitenland. tevens verkopen wij ook gebruikte onderdelen aan garagisten en particulieren. De onderdelen die door ons aangeboden worden bevinden zich altijd in een goede staat.

Hergebruik van 2de hands onderdelen draagt bij tot lagere reparatiekosten en een schoner milieu!

Aankopen, ophalen en aanvaarden van alle voertuigen en machines

Wij zijn gespecialiseerd in het opkopen en ophalen van alle voertuigen en machines. U kan uw voertuig zelf bij ons op het bedrijf binnen brengen of wij komen het ophalen. Wij leveren u een vernietigingsattest af, zodat u er zeker van bent dat uw voertuig op een correcte manier vernietigd wordt.

Autorecycling Carlo Vanlingen nv is een bedrijf gespecialiseerd in het recycleren van afgedankte en buitengebruik gestelde voertuigen. Wij verwerken op jaarbasis ongeveer een 6500 voertuigen. Al onze voertuigen worden in ons bedrijf op een milieuvriendelijke en correcte manier gedepollueerd, gedemonteerd en vernietigd.

Er verlaat niet één compleet voertuig ons bedrijf, alle voertuigen worden gedepollueerd, gedemonteerd en vernietigd!

Onze hoofdpunten binnen de autorecycling:
Voertuigen op een milieuvriendelijke manier depollueren, demonteren en vernietigen
Een recyclingpercentage van minimum 90% behalen
De bruikbare onderdelen een 2de leven geven
De bijdrage aan een duurzame samenleving verhogen
En dat gaat niet over hier en daar een paar diesels uit het Brusselse of ergens uit België, het gaat over eventueel miljoenen diesels uit Duitsland en andere Europese landen, de link van slooppremies in Europa - kort na de bankencrisis van 2008 - heb ik gegeven. MILJOENEN oude diesels. Dus uw verhaaltje is totaal verwaarloosbaar tov die miljoenen diesels die gesloopt worden MET vernietigingsattest.

Citaat:
Uw en mijne diesel gaat, bij inruil, negen tegen één, belanden in Afrika om daar lekker verder, en nog veel harder dan hier, roet uit te blazen.
Mooi voor uwen nu Afrikaansen diesel als je daar fier op bent, en weet je ook waar die rijdt? Ben je eens gaan kijken? Al op bezoek geweest?
Uwen roet van uwen diesel in Afrikaanse lucht is natuurlijk veel meer als die roet die gespaard worden door miljoenen diesels die in Europa gesloopt worden, proficiat dat jij zo enen diesel nog naar Afrika gekregen hebt.
Bank vooruit en lekstok van de juffrouw!

Onze oude diesel alvast niet, die is verschroot in september 2012, en het vernietigingsattest ervan hebben we gekregen via onze garage want ze hadden het nodig bij de belastingsdienst. We hebben daardoor eveneens een
extra recyclagepremie van 1500 € gekregen bij aankoop van de nieuwe bezinewagen.


Wat uwen diesel en x-anderen daar in Afrika gaat doen mag wel zijn, maar dat kan me nu eens niets schelen. Punt is dat miljoenen afgedankte autos verschroot of gerecycleerd worden, veel mensen zitten daar in de business, Google AUTO AFBRAAK

Citaat:
Dus, zoals ik al eerder aangehaald heb, de aankoop van een elektrische schildpad in ruil voor een dieselvoertuig levert alleen MEER uitstoot.
ONZIN. Daarbij moest het uwen dieselslak niet zijn komen ze eventueel van Turkije of Bulgarije ofzo. Mij eender, uwen kerktorendiesel mag het alvast ook zijn van mij, vooral blijven dromen dat jouw diesel nog verdertuft ergens in Afrika, krijg je de kilometers per jaar ook doorgemaild ofzo? LOL
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 september 2017 om 09:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 09:12   #795
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Toch opmerkelijk hoe mensen blijven hun eigen onzin blijven geloven, zelfs al worden ze met de feiten geconfronteerd die het tegendeel bewijzen.

Nog steeds lullen de dieselfreaks hier dat EV's meer CO2 uitstoot oplevert terwijl dat hier al veelvuldig is tegengesproken, ondersteund door wetenschappelijke literatuur.

Blijkbaar is de mens op intellectueel gebied zeer inflexibel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 15:30   #796
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Toch opmerkelijk hoe mensen blijven hun eigen onzin blijven geloven, zelfs al worden ze met de feiten geconfronteerd die het tegendeel bewijzen.

Nog steeds lullen de dieselfreaks hier dat EV's meer CO2 uitstoot oplevert terwijl dat hier al veelvuldig is tegengesproken, ondersteund door wetenschappelijke literatuur.

Blijkbaar is de mens op intellectueel gebied zeer inflexibel.
Een niet-versleten ICE-auto vervroegd verschroten en vervangen door een nieuwe, een BEV, zal inderdaad de uitstoot verhogen...
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 15:34   #797
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.996
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Een niet-versleten ICE-auto vervroegd verschroten en vervangen door een nieuwe, een BEV, zal inderdaad de uitstoot verhogen...
Hangt er vanaf bij welke uitstoot, bij NOx in geval van dieselwagens in elk geval niet.

Zoals in 2009 in Europa, zelfs tot in Egypte (enkel taxi's) laat Duitsland in 2017 miljoenen diesels euronorm 1 tem 4 verschroten, en geven de constructeurs - uiteraard een netjes berekende - dikke recyclage-premies voor, bronnen zijn heel recent (post 791).
Ik denk niet dat Duitsland denkt daarmee de uitstoot te doen verhogen, enkel CO2 mag wel zijn, maar niet de gezondheidsschadelijke uitstoot volgens de Euronormen, en daarom is het vooral te doen. Uiteraard gaan er ook vele quasi versleten diesels bij zijn, zoals euronorm 1 en 2.

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=50


Deze grafiek betekent gemiddeld 2,5 kg NOx per 1000 km per dieselwagen, je moogt het uitrekenen bij wslk biljoenen dieselkms per jaar...
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 september 2017 om 15:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2017, 15:35   #798
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Een niet-versleten ICE-auto vervroegd verschroten en vervangen door een nieuwe, een BEV, zal inderdaad de uitstoot verhogen...
Ik heb dat niet gesteld.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2017, 14:58   #799
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.996
Standaard V2g

Nog maar eens het bewijs dat ze in Nederland wel degelijk het bufferprincipe Vehicle to grid kennen... (integendeel tot Vlaanderen waar de slimme meters pas in 2019 uitgerold worden):

Testartikel uit Nederland - waar de smartgrid al lokaal bestaat - en waar ze dus slimme meters en Vehicle-to-Grid kennen.

De nieuwe Nissan Leaf heeft die V2G zoals zijn voorganger, maar heeft nu wel in dezelfde ruimte een 1/3 groter accupack.

http://www.autoweek.nl/nieuws/dit-is...e-nissan-leaf/
...
Vehicle-to-grid

De energie in het accupakket van de Leaf is niet per definitie voor de auto bestemd. De Leaf kan dankzij zogenoemde V2G-techniek (vehicle-to-grid) aan het elektriciteitsnetwerk gehangen worden. Nissan doet dit om ondersteuning te bieden bij "[...] het verwerken van de onregelmatige, hernieuwbare energiestromen, zodat groene energie beter beschikbaar komt en voordeliger wordt." Leaf-eigenaren die hun auto aan het stroomnetwerk hangen, kunnen hier geld mee verdienen.
....
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 september 2017 om 15:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 17:39   #800
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Een niet-versleten ICE-auto vervroegd verschroten en vervangen door een nieuwe, een BEV, zal inderdaad de uitstoot verhogen...
en al zeker als hij niet verschroot naar Afrika verhuist. maar dat willen de intellectuele hier maar niet snappen, ze geloven liever in al die voorgekauwde zever die ze overal met de paplepel aangereikt krijgen liever dat dan zelf twee minuten hun verstand te laten werken.

En nog groter vervuilers zijn de bromfietsen die op tweetakt rondsputteren maar daar licht kennelijk niemand over wakker.

Laatst gewijzigd door Garry : 11 september 2017 om 17:44.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be