![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien men echter kiest de stemplicht te behouden, ben ik inderdaad vóór het beboeten van mensen die niet opdagen. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 september 2017 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de oproeping stond destijds vermeld: De stemming is verplicht. Was dat dan niet een legale vermelding indien mensen het altijd hebben over de opkomstplicht, niet de stemplicht? In ieder geval zou het weer al eens getuigen van wettelijke domheid. Hoe kan je stemplicht linken aan : de stemming is geheim? + eventuele sancties voorzien voor hen die wel opkomen maar niet stemmen in hun hoenderhokje? Of is blanco stemmen ook stemmen? Een Contradictio in terminis meer of minder. 't Steekt niet nauw. Den Achiel komt weer in gedachten: J'agis, puis je réfléchis.
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een beetje op je kousenvoeten ons komen jennen ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder zijn er nog wat neveneffecten. In landen zonder stemplicht zie je campagnes met twee onderdelen: het eerst zijnde 'kom aub stemmen" en het tweede 'het eigen programma'. Dat eerste onderdeel is volledig nutteloos, draagt niks bij tot wat dan ook. Puur tijd- en energieverlies.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerder een fundamenteel wantrouwen tegenover het fenomeen nationalisme in politiek. De stelling dat de grondwet niet willen wijzigen ondemocratisch is, is gewoon onzin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afschaffen die zooi. Dan tuimelen CD&V en Sp.a sowieso minstens 5% naar beneden. Sp.a komt dan ideaal dicht in de buurt van de kiesdrempel, logisch dat zij doodsbenauwd zijn voor dergelijke afschaffing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van de kiezer ?
![]() Je weet toch hoe een parlementaire democratie werkt hoop ik ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld de snelheid van bromfietsen opdrijven ? Ik vind het getuigen van een lafheid en laksheid, als de wet naast zich neergelegd wordt zonder enige uitleg of openheid. Zolang de wet het voorziet, behoorde men te beslissen dat wie geen minimaal aanvaardbare uitleg kan voorleggen, een boete krijgt van pakweg 20 euro.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() behalve het Belgisch nationalisme dan
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een glashelder standpunt, en inderdaad logisch tot op het einde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het loopt u blijkbaar zeer dun door de broek als u aan de gevolgen van afschaffing van de stemplicht denkt, dat is wel zeer duidelijk. Bang dat uw teerbeminde Sp.a definitief zal verdwijnen dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De spijker op de kop geraakt !
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De optocht van bejaarden uit het nabije rust- en verzorgingstehuis - rollators en rolwagens incluis - , die telkens bij de verkiezingen door "bereidwillige" militantanten naar het kieslokaal worden geëscorteerd en zonder "hulp" niet in staat zijn om aan hun stemplicht te voldoen. Dat deze lieden worden "gemotiveerd " met de eventuele bestraffing die boven hun hoofd hangt als ze niet gaan stemmen lijkt me niet onwaarschijnlijk. Bovendien bestaat de vrees dat deze oudere mensen geestelijk niet meer in staat zijn om de gevolgen van de hier eerder voorgestelde semantische hypocrisie nl " het is wel een grondwettelijke plicht maar men gaat niet vervolgen " in te schatten.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog zo eentje en de Witte is onafhankelijk... De Schoof heeft de plezantste cojones vandaag ![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 20 september 2017 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() en eventuele wijzigingen worden doorgevoerd door de nieuwe wil van de kiezer...werkt die parlementaire democratie dan bij elke nieuwe verkiezing minder goed volgens jou? ... ik begrijp heel eerlijk gezegd je angst helemaal niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toen werd het stil.........
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is het getal tegenwoordig van mensen die niet komen stemmen, een miljoen ongeveer? Een extra miljoen rechtszaken voor correctioneel om de vier jaar, de wachttijd voor uw proces loopt dan op naar 25 jaar. En die wachttijd stijgt dan exponentieel alle vier a vijf jaar... ![]()
Laatst gewijzigd door Xenophon : 20 september 2017 om 13:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je ziet dat het belang van meningen sterk overschat wordt.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad schoof, de kiezer heeft niet te kiezen, dat is echte democratie.
![]() |
![]() |