![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ben anders heel content vd cereals vd Aldi, zijn zelfs beter dan bvb Smacks & co vermits er meer in het pak zit + goedkoper, yup yup ^^
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is gewoon afhankelijk van product tot product. Droge voeding kan je even goed in de aldi gaan kopen. Leo of Olé, het ene heeft een gele verpakking, het andere een paarse. Maar uiteindelijk spreken we over exact hetzelfde koekje. Zo zijn er veel zaken die je ginder kan kopen en die kwalitatief niet minder zijn dan A merken.
Maar dan heb je natuurlijk ook nog vlees, vis en fruit. Het fruit van de aldi is niet te vreten en dingen zoals gerookte zalm bijvoorbeeld, nee bedankt. Dat krijg ik echt niet binnen van de aldi. Dus ja, ik ga 1 keer per maand naar de aldi om bepaalde zaken in bulk te gaan kopen. Maar groenten, fruit en vlees/vis zou ik daar nooit willen kopen. Daarvoor ga ik naar de slager, viswinkel of groenten/fruitboer. Het gebeurd echter ook dat ik wel eens meedoe aan deel een koe om de kosten te drukken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez, hij niet voor niks dood, he.
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld diepvriesgroenten. Die komen allemaal van hetzelfde West-Vlaams bedrijf.
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Niet helemaal correct Dadelemee.
Aldi gebruikt massaal meer palmolieproducten bijvoorbeeld in haar huismerken. Er worden in bepaalde producten nog zo van die truukjes toegepast om de prijs te drukken zonder ogenschijnlijk verschil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb in een bedrijf gewerkt dat witte producten voor alle supermarkten produceert in de hygienic disposables markt. Bij sommige producten verschilde enkel de verpakking maar meestal waren er ook aanpassingen aan het gewicht van bvb waterabsorberend poeder, werd minder of meer lijm gebruikt, werd een duurdere of goedkopere vezel, stof of vlies gebruikt.
Het is met andere woorden zo goed als onmogelijk om een correcte inschatting van de kwaliteit/prijs verhouding van een product te maken. Supermarkten (en merken) zijn ten andere ook niet van een eerste leugen gebarsten. (Bvb - biologische duurzame natuurvriendelijke geitenmelk) |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor bereidingen kan er uiteraard wel verschil opzitten.
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Hangt louter van product tot product af. Bvb:
Gin van Aldi behoort tot 'beste ter wereld' Deze schuimwijn van Lidl is even goed als peperdure champagne |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat noliko ook voor de blikgroenten van goedkope merken zorgde. Alleen is die lagere prijs dikwijls te wijten aan het feit dat de groenten of het fruit van een 'minder door de dure merken gevraagde maat' zijn. Maar een 'te grote' appel blijft natuurlijk een appel, met dezelfde smaak en voedingswaarde als de appel die wel binnen 'de normen van de meest gevraagde commerciële appelmaat' valt. En dat de petflessen van goedkope cola minder dik zijn, zal op de smaak ook niet veel invloed hebben. En als ik het verschil niet proef tussen een porto van 5 euro of een van 12 euro ga ik die duurdere niet kopen. PS als ik zie wat, ook in goedkope winkels als aldi, soms gevraagd wordt voor een paar honderd gram fruit ben ik stomverbaasd. Fruit dat in mijn hof gewoon voor het oprapen ligt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Aldi biedt weinig keuze (goedkope supply chain).
Dit is de kern van hun strategie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al wat je in de Aldi koopt is weggesmeten geld.
Rommel van de bovenste plank. Enkel leveranciers van supergoedkope rommel mag leveren aan de Aldi. En de winst van de Aldi is heel hoog. Je kan je dan wel voorstellen dat leveranciers geen keuze hebben om enige kwaliteit aan te kopen. Net zomin om met gekwalificeerd personeel te werken. Het komt bijna al van ver over de grens uit schimmige fabriekjes. Maar ja...rommel is hip. Trouwens Aldi eters zijn allen dik. En niet van teveel eten.
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En zo zijn er wel meer producten in den Aldi. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat een pak van zes flessen minder kost dan één fles Spa is meegenomen.
![]() |
![]() |