Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 oktober 2017, 16:12   #121
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Christenen moeten ook zichzelf bekeren. Ze doen het dus zelf. Christenen kun je ook niet maken.
Nee, ..... dat is het juist.

Al die missionarissen naar Afrika in de jaren 50, was dat omdat de zwarten uit zichzelf zouden Christen zouden worden?

het aantal Christenen in het Westen gaat achteruit. Dat is omdat de bekeringsmachine sputtert.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 16:24   #122
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Er is een google filmke waar hij debatteert met een evangelist, en hij komt altijd tot de conclusie dat hij meer weet van diverse godsdiensten dan de gelovigen zelf! En dat soms voor een publiek vol gelovigen. En dan roept hij op voor die gelovigen om de bijbel te lezen!
En dat trekt hij heel consequent door naar zijn dochter. hypocrisie kunt ge hem niet verwijten!
https://www.youtube.com/watch?v=lijZwWfeAao
Hebt gij ooit geporbreerd uw kinderen gelovig te maken MET een boek van Dawkins?
Compleet irrelevante informatie. Het gaat hier over de intentie die Silverman heeft om zijn dochter een Bijbel te geven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Hallo! Wat is er mis met u!!!!

De bilboards was UW eerste voorbeeld van bekeringsdrang door atheïsten!!!

Ik toon u onweerlegbaar aan dat dat niet klopt, en gij durft het nog om hier te gaan kronkelen??
Je toont juist niks aan. Ten eerste is American Atheïsts meer dan Silverman. Ten tweede waarom zou ik hem geloven? Als ik u zeg dat ik als christen overal bijbels uitdeel, maar dat dat niet is om mensen te bekeren, ga jij dat aannemen van mij?

Ten derde de intenties van Silverman worden perfect duidelijk wanneer hij zegt waarom hij zijn dochter een Bijbel geeft. Hij denkt dat als mensen de Bijbel gaan lezen, ze atheïst gaan worden. Dat is de reden waarom hij zijn dochter een Bijbel geeft. Dat zegt hij letterlijk. Zijn intentie is dus duidelijk bekeren. Alsof Silverman voor de rest nooit met zijn dochter praat.. alsof zijn kinderen niet beïnvloed worden door zijn denkbeelden..

Laatst gewijzigd door mvd : 1 oktober 2017 om 16:26.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 16:25   #123
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Tegen wie persoonlijk? Ik heb niemand persoonlijk aangesproken, er is niemand gekwetst hoor!
Je kunt alleen denigrerend zijn tegenover een individu? Pas op, jij bent in staat te beweren van wel...
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 16:30   #124
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Je kunt alleen denigrerend zijn tegenover een individu? Pas op, jij bent in staat te beweren van wel...
Pas op , pas op! Ja, ik ga oppassen!

Ik heb het altijd gehad over uw persoonlijke aanvallen.

Die soms ook zo dom zijn!
Toen dat ge over de Flair begon! Alsof gij in staat zou zijn iets voor de Flair te schrijven!
Probeer het eens hé, schrijf een artikel, en probeer het te verkopen aan de Flair.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 16:32   #125
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Hfst 7, blz 163: there is no bill in any state to force atheism on anyone, All of our moves are defensive ... all the time.
Er is ook geen wet in de VS die mensen verplicht het christendom aan te hangen.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 16:37   #126
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nee, ..... dat is het juist.

Al die missionarissen naar Afrika in de jaren 50, was dat omdat de zwarten uit zichzelf zouden Christen zouden worden?
Uiteraard. Christenen kun je niet maken, christen wordt je uit jezelf.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
het aantal Christenen in het Westen gaat achteruit. Dat is omdat de bekeringsmachine sputtert.
Maar het christendom gaat globaal vooruit.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 16:40   #127
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Compleet irrelevante informatie. Het gaat hier over de intentie die Silverman heeft om zijn dochter een Bijbel te geven.
Gij zijt over Silverman begonnen! Ik toon u zijn motieven, en dat is ... irrelevant?
De intentie om zijn dochter de bijbel te geven is om haar te INFORMEREN!
Dat is alles!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht

Je toont juist niks aan. Ten eerste is American Atheïsts meer dan Silverman.
Die bilboards zijn zijn initiatief. Weer uw gekronkel!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Ten tweede waarom zou ik hem geloven?
Wel, als ge hem niet gelooft, dan is dat UW probleem. Bewijs dat hij liegt!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Als ik u zeg dat ik als christen overal bijbels uitdeel, maar dat dat niet is om mensen te bekeren, ga jij dat aannemen van mij?
Als hij boeken van Dawkins zou uitdelen, dan niet, nee! En dat is hier de juiste analogie. Uw analogie is verkeerd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht

Ten derde de intenties van Silverman worden perfect duidelijk wanneer hij zegt waarom hij zijn dochter een Bijbel geeft. Hij denkt dat als mensen de Bijbel gaan lezen, ze atheïst gaan worden. Dat is de reden waarom hij zijn dochter een Bijbel geeft. Dat zegt hij letterlijk. Zijn intentie is dus duidelijk bekeren.
Nee, want dan had hij zijn dochter Dawkins cadeau gegeven. Hoe kan volgens u iemand atheist worden door de bijbel te lezen? Dit is de 5e keer dat ik u die vraag stel!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Alsof Silverman voor de rest nooit met zijn dochter praat.. alsof zijn kinderen niet beïnvloed worden door zijn denkbeelden..
Zijn vrouw is gelovige. En die heeft hij toch niet bekeerd. Die zal toch ook met de dochter praten?
Allemaal speculaties van u over het huiselijke leven van David Silverman.

Ik stuur mijn kinderen naar het katholiek onderwijs, en ze volgen godsdienst. Nog nooit heb ik over mijn kinderen iets verteld over atheïsme. En als ze gelovig worden, ik zou dat niet erg vinden.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 1 oktober 2017 om 16:58.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 16:40   #128
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Pas op , pas op! Ja, ik ga oppassen!

Ik heb het altijd gehad over uw persoonlijke aanvallen.

Die soms ook zo dom zijn!
Toen dat ge over de Flair begon! Alsof gij in staat zou zijn iets voor de Flair te schrijven!
Probeer het eens hé, schrijf een artikel, en probeer het te verkopen aan de Flair.
Dat heeft precies een gevoelige snaar geraakt eh?

Je moet dan ook geen onzin komen verkopen als zou je in wetenschappelijke tijdschriften gepubliceerd hebben. Ik moet altijd lachen als je daarover begint. Iemand met zoveel gebrek aan nuance en zo weinig intellectuele nieuwsgierigheid kan zelfs in geen flut-tijdschrijft publiceren.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 16:40   #129
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Pas op , pas op! Ja, ik ga oppassen!

Ik heb het altijd gehad over uw persoonlijke aanvallen.

Die soms ook zo dom zijn!
Toen dat ge over de Flair begon! Alsof gij in staat zou zijn iets voor de Flair te schrijven!
Probeer het eens hé, schrijf een artikel, en probeer het te verkopen aan de Flair.
Kun je alleen denigrerend zijn tegenover een individu? Of ook tegenover groepen?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 16:46   #130
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Gij zijt over Silverman begonnen! Ik toon u zijn motieven, en dat is ... irrelevant?
De intentie om zijn dochter de bijbel te geven is om haar te INFORMEREN!
Dat is alles!
Nee. Hij zegt letterlijk ''I gave her a Bible, that's how you make atheists'. Daarmee verraad hij zichzelf.

Laatst gewijzigd door mvd : 1 oktober 2017 om 16:46.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 16:46   #131
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Dat heeft precies een gevoelige snaar geraakt eh?

Je moet dan ook geen onzin komen verkopen als zou je in wetenschappelijke tijdschriften gepubliceerd hebben. Ik moet altijd lachen als je daarover begint. Iemand met zoveel gebrek aan nuance en zo weinig intellectuele nieuwsgierigheid kan zelfs in geen flut-tijdschrijft publiceren.
En ge blijft persoonlijk!

Het is compulsief gedrag.

Ik heb trouwens geen neerbuigende opinie over de Flair , dat is een professioneel gemaakt blad, zorgt voor werkgelegenheid en verstrooiing en info voor veel jonge vrouwen. Ik lees het ook af en toe bij de tandarts.


En ik zou inderdaad nooit in de Flair kunnen publiceren. Gij ook niet.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 16:48   #132
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Nee. Hij zegt letterlijk ''I gave her a Bible, that's how you make atheists'. Daarmee verraad hij zichzelf.
Nee hoor.

leg eens uit hoe men van iemand een atheist kan maken door een bijbel te geven?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 16:51   #133
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Als hij boeken van Dawkins zou uitdelen, dan niet, nee! En dat is hier de juiste analogie. Uw analogie is verkeerd. Nee, want dan had hij zijn dochter Dawkins cadeau gegeven. Hoe kan volgens u iemand atheist worden door de bijbel te lezen? Dit is de 5e keer dat ik u die vraag stel!

Nee, er is helemaal geen ''juiste analogie'', want het gaat niet over wat hij uitdeelt. Het gaat over zijn intenties.

En die vraag moet je aan hem stellen. Hij is degene die zijn dochter tot atheïst wil maken door haar een Bijbel te geven. Hoe hij denkt dat te bereiken moet je aan hem vragen.

Als jij zegt 'ik ga rijk worden door veel geld uit te geven' ben jij degene die moet uitleggen hoe dat in zijn werk gaat. Niet degene die die uitspraak eventueel zou quoten.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 16:56   #134
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Nee, er is helemaal geen ''juiste analogie'', want het gaat niet over wat hij uitdeelt. Het gaat over zijn intenties.

En die vraag moet je aan hem stellen. Hij is degene die zijn dochter tot atheïst wil maken door haar een Bijbel te geven. Hoe hij denkt dat te bereiken moet je aan hem vragen.

Als jij zegt 'ik ga rijk worden door veel geld uit te geven' ben jij degene die moet uitleggen hoe dat in zijn werk gaat. Niet degene die die uitspraak eventueel zou quoten.
Hij legt die quote uit in de zin ervoor!

Ge doet precies of hij een dommerik is die zich gewoon vergist van bekeringsmiddel!
Hij is gewoon super slim. En niet hypocriet.

Door net een bijbel te geven toont hij aan dat hij niet wil bekeren. Hoeveel keer ik u dat ook uitleg. En hoeveel quotes ik van hem geef dat hij 'bekeren' zinloos vindt, gij weigert dat te aanvaarden.
Hij laat zijn dochter de vrijheid om zelf te kiezen.

Hebt gij dat ook bij uw kinderen gedaan? Zijn uw kinderen gedoopt, of mochten ze kiezen als ze 18 jaar waren?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 17:02   #135
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Hij legt die quote uit in de zin ervoor!

Ge doet precies of hij een dommerik is die zich gewoon vergist van bekeringsmiddel!
Hij is gewoon super slim. En niet hypocriet.

Door net een bijbel te geven toont hij aan dat hij niet wil bekeren. Hoeveel keer ik u dat ook uitleg. En hoeveel quotes ik van hem geef dat hij 'bekeren' zinloos vindt, gij weigert dat te aanvaarden.
Hij laat zijn dochter de vrijheid om zelf te kiezen.

Hebt gij dat ook bij uw kinderen gedaan? Zijn uw kinderen gedoopt, of mochten ze kiezen als ze 18 jaar waren?
Helemaal niet. Hij denkt dat wanneer hij zijn dochter een Bijbel geeft, zijn dochter 'zal inzien dat het allemaal onzin is', en bijgevolg atheïst zal worden. Vandaar dat hij letterlijk zegt ''that's how you make atheists'. Daarmee verraad hij zijn bekeringsdrang.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2017, 17:23   #136
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Helemaal niet. Hij denkt dat wanneer hij zijn dochter een Bijbel geeft, zijn dochter 'zal inzien dat het allemaal onzin is', en bijgevolg atheïst zal worden. Vandaar dat hij letterlijk zegt ''that's how you make atheists'. Daarmee verraad hij zijn bekeringsdrang.
Voila, en de inspanning legt u terecht bij de dochter. De dochter moet zelf beslissen!
(het is alsof hij Mein Kampf kado geeft , en maak zelf uw beslissing of ge nazi wil worden.)



Denkt u dat dat mogelijk is? Zijn er mensen die door de bijbel te lezen atheist zijn geworden?
Is dit de 6e keer dat ik het vraag?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be