Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 oktober 2017, 08:41   #6981
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Catalonie had verregaande bevoegdheden. Het zal dus weer centennationalisme zijn: dat laatste stuk solidarteit met de armere spaanse regios zal tegensteken.
hoeveel catalanen ken je Tavek?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er wordt hier net zoals bij de brexit weer gedacht met het hart ipv met het hoofd.
Oei, dat klink zo ... menselijk. Dat kan niet goed zijn
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:41   #6982
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de feiten zijn niet vergelijkbaar, maar toch :

ik heb geen enkel probleem met het afkeuren van disproportioneel politiegeweld in alle omstandigheden en tegen gelijk wie hoor Panda.

disproportioneel politiegeweld is een misdaad en moet ten allen tijde vervolgd worden, en is nooit gerechtvaardigd, ongeacht mogelijke voorafgaande strafbare feiten.
Als het gepeupel de bevelen van agenten niet opvolgt weet iedereen wat de gevolgen kunnen zijn.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 oktober 2017 om 08:42.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:41   #6983
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Leg eens uit wat het verschil is tussen disproportioneel geweld tegen betogers in duitsland door de oproerpolitie, en disproportioneel geweld tegen betogers in spanje door de oproerpolitie ?

Er is geen verschil. Arbeiders of bedienden, of boeren (of eender wie), die afgeklopt worden tijdens een onwettige betoging door de politie (alhoewel ze opkomen voor rechtvaardige eisen), is maar net dezelfde situatie.

Maar daarover hoort men onze Vlaams-nationalisten nooit verontwaardigd over doen. Edoch, zo kennen we onze schijnheilige vendelzwaaiertjes wel.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 oktober 2017 om 09:06.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:42   #6984
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Catalonie had verregaande bevoegdheden. Het zal dus weer centennationalisme zijn: dat laatste stuk solidarteit met de armere spaanse regios zal tegensteken.

En Spanje zal die centen broodnodig hebben. Ik begrijp dus haar houding ook.

En wat na hun eenzijdige onafhankelijkheidsverklarign ? Uit de EU, uit de euro ?

Catalonie kan aan spoedtempo verarmen als het niet oppast.

Er wordt hier net zoals bij de brexit weer gedacht met het hart ipv met het hoofd.
als de Catalanen niet opletten, zijn ze binnenkort zo arm als de Zwitsers!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:43   #6985
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als het gepeupel de bevelen van agenten niet opvolgt weet iedereen wat de gevolgen kunnen zijn.
je lijkt hier het bestaan van 'buitenproportioneel politiegeweld' zelf te ontkennen...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:44   #6986
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
hoeveel catalanen ken je Tavek?
2 collegas op het kantoor, waarom ? Sinds kort zie je in veel Vlaamse R&D bedrijven spanjaarden & portugezen opduiken. Niet iedereen in catalonie is overigens pro onafhankelijkheid.


Citaat:
Oei, dat klink zo ... menselijk. Dat kan niet goed zijn
Berouw komt na de zonde, kijk Brexit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:44   #6987
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je lijkt hier het bestaan van 'buitenproportioneel politiegeweld' zelf te ontkennen...
Wat is de definitie daarvan?
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:45   #6988
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de feiten zijn niet vergelijkbaar, maar toch :

ik heb geen enkel probleem met het afkeuren van disproportioneel politiegeweld in alle omstandigheden en tegen gelijk wie hoor Panda.

disproportioneel politiegeweld is een misdaad en moet ten allen tijde vervolgd worden, en is nooit gerechtvaardigd, ongeacht mogelijke voorafgaande strafbare feiten.
Bedankt. Dat is een duidelijk antwoord en geen rond de pot draaierij.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:47   #6989
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nu gaat er iemand zeggen dat dat er niks mee te maken heeft, dat is iets hééééélemaal anders.

Net zoals op weerspannige moslims en immigranten kloppen. Dat is iets héééélemaal anders dan op opstandige Catalanen kloppen.
Anna List gaf hierop een oprecht antwoord. Van Morte-vivante daarentegen had ik beter verwacht...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:47   #6990
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Er is geen verschil. Arbeiders of bedienden, of boeren, die afgeklopt worden tijdens een onwettige betoging door de politie (alhoewel ze opkomen voor rechtvaardige eisen), is maar net dezelfde situatie.

Maar daarover hoort men onze Vlaams-nationalisten nooit verontwaardigd over doen. Edoch, zo kennen we onze schijnheilige vendelzwaaiertjes wel.
nu moogt gij van mij elke post opzoeken mbt boeren, er zal daar geneen tussenzitten waarbij ik hen niet verdedig.

ps de Catalaanse vakbonden hebben voor morgen een algemene staking aangekondigd om te protesteren tegen het geweld van de Guardia Civil. Goed hé !! Catalaanse vakbonden!!!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:48   #6991
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als de Catalanen niet opletten, zijn ze binnenkort zo arm als de Zwitsers!
Zwitersland heeft vrijhandelsakkoorden met de EU en is lid van Schengen.

Wat als Spanje en andere landen die angst hebben voor seperatisme gewoon hun veto stellen bij iedere vorm van toegift aan Catalonie in de vorm van een vrijhandelsakkoord, toetreding tot de euro, toetreding tot schengen, enz... ?

Spanje heeft nog andere regios die misschien op ideeen gebracht kunnen worden he....

Ik denk dat je dezelfde fout maakt die de brexiteers deden: dat Catalonie, dat nu welvarend is, dat ook kan blijven als de randvoorwaarden veranderen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:50   #6992
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als het gepeupel de bevelen van agenten niet opvolgt weet iedereen wat de gevolgen kunnen zijn.
Niet op straat. Voor zover ik weet was er geen verbod op betoging, dus een betoging uiteen slaan was geen legitiem middel. Ik schreef dat gisteren ook al : ik snap niet wat de officier die daartoe het bevel gaf in zijn hoofd had.

Heel anders is het als 40 man denkt dat ze door voor de deur te gaan zitten de politie mag couilloneren en beletten hun opdracht uit te voeren. Dan is het logisch dat de politie hen buiten gooit.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:51   #6993
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat is de definitie daarvan?
ik ben geen jurist, maar daar bestaan ongetwijfeld juridische verklaringen voor.

met wettige zelfverdediging is het immers ook zo dat je verdediging niet buitenproportioneel mag zijn met de aanval.


en ondanks het feit dat ik geen jurist ben, ben ik er vrij zeker van dat de wapenstok gebruiken tegen mensen die stilstaan met hun handen in de lucht als disproportioneel geweld catalogeert.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:53   #6994
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Niet op straat. Voor zover ik weet was er geen verbod op betoging, dus een betoging uiteen slaan was geen legitiem middel. Ik schreef dat gisteren ook al : ik snap niet wat de officier die daartoe het bevel gaf in zijn hoofd had.

Heel anders is het als 40 man denkt dat ze door voor de deur te gaan zitten de politie mag couilloneren en beletten hun opdracht uit te voeren. Dan is het logisch dat de politie hen buiten gooit.
Het filmpje dat ik gezien heb ging over een groepje agenten die voor een gebouw stonden om het stemmen te beletten en die opdringerige Catalanen een paar merppen verkochten.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:53   #6995
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zwitersland heeft vrijhandelsakkoorden met de EU en is lid van Schengen.

Wat als Spanje en andere landen die angst hebben voor seperatisme gewoon hun veto stellen bij iedere vorm van toegift aan Catalonie in de vorm van een vrijhandelsakkoord, toetreding tot de euro, toetreding tot schengen, enz... ?

Spanje heeft nog andere regios die misschien op ideeen gebracht kunnen worden he....

Ik denk dat je dezelfde fout maakt die de brexiteers deden: dat Catalonie, dat nu welvarend is, dat ook kan blijven als de randvoorwaarden veranderen.
dan gaat Zwitserland dubbel gouden zaken doen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:53   #6996
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U antwoord is naast de kwestie. Nergens verdedig ik het optreden van de Guadia Civil. En dat insinueerde u. Uw insinuaties kan men zeker beschouwen als lasterlijk. En dat is niet erg mooi.
Ahum:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U vergist zich. Nergens heb ik het geweld van de Guardia Civil goedgekeurd. Ik daag u uit het tegenovergestelde te bewijzen.

Wat ik wél beweer , is dat wanneer mensen deelnemen aan onwettige acitiviteiten waarvan ze op voorhand weten dat de overheid hiertegen manu militari gaat optreden, ze achteraf niet moeten komen klagen en grienen dat ze hier en daar een flinke por hebben moeten incasseren. Dat is wat ik heb gezegd. En daar blijf ik bij.
Ik lees hier niet veel afkeuring van het optreden van de Guardia Civil, in tegendeel. De toegepaste geweldsbeheersingstechnieken zijn goed bij echte rellen, niet als mensen met de handen in de lucht staan als ze willen gaan stemmen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:55   #6997
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik ben geen jurist, maar daar bestaan ongetwijfeld juridische verklaringen voor.

met wettige zelfverdediging is het immers ook zo dat je verdediging niet buitenproportioneel mag zijn met de aanval.


en ondanks het feit dat ik geen jurist ben, ben ik er vrij zeker van dat de wapenstok gebruiken tegen mensen die stilstaan met hun handen in de lucht als disproportioneel geweld catalogeert.
Als je met 10 agenten tegenover vijfhonderd betogers staat die weigeren bevelen op te volgen heb je weinig keuze.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:55   #6998
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Moet ik het echt in Jip & Janneke taal uitleggen ?
1)-politie maakt toegang tot te verzegelen lokaal vrij : niks mis mee
2)-politie klopt op betogers op straat : totaal fout

Waarbij 2 geen voorwendsel mag zijn om 1 dan maar te moeten veroordelen. Wie de politie de toegang probeert te beletten mag overal de sterke arm van de wet verwachten.
Stop maar al met uw gekwaak, je hebt meermaals te kennen gegeven dat de politie "gewoon haar werk" deed, toen die er op ongewapende mensen lustig op los klopte.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:55   #6999
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik ben geen jurist, maar daar bestaan ongetwijfeld juridische verklaringen voor.

met wettige zelfverdediging is het immers ook zo dat je verdediging niet buitenproportioneel mag zijn met de aanval.


en ondanks het feit dat ik geen jurist ben, ben ik er vrij zeker van dat de wapenstok gebruiken tegen mensen die stilstaan met hun handen in de lucht als disproportioneel geweld catalogeert.
Niet naief zijn. Je hebt als burger de plicht om te gehoorzamen aan bevelen van de politie. Ook in Belgie, ook in Zwiterland. Het refendum was ongrondwettelijk en verboden door de hogere overheid.

Als je niet gehoorzaamt kan je klop krijgen. Disproportioneel geweld, wat je in bananenrepublieken en dergelijke wel eens ziet, is dat de politie de AK-47 bovenhaalt en de hoopjes burgers bijeen schiet. Dat is verre van de situatie hier. En dat zou voor mij een totaal andere situatie zijn, en als dat was gebeurd stond ik waarschijnlijk nu aan uw kant.

Er wordt scha en schande geroepen, maar feit blijft dat blijkbaar 2 miljoen man is gaan stemmen en er enkele honderden gewond zijn door klop van de matrak. Dus waar is dat massageweld ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 08:58   #7000
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dan gaat Zwitserland dubbel gouden zaken doen
Hoeveel % van de handel die Catalonie drijft gaat naar Zwiterland, en hoeveel naar de EU ?

Kan Catalonie 10 % WTO tax verdragen bvb ?

Kan Catalonie het invoeren van de visumplicht verdragen ?

Kan Catalonie de euro blijven gebruiken, of zal ze gedwongen worden haar eigen munt op te zetten (die bij economische krimp door het uit de EU te liggen) wel eens niet zo veel waard kan zijn.

Heeft iemand daar al eens over nagedacht ? Of is dat allemaal bijzaak ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be