![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Hoe komt het eigenlijk dat heden ten dage de meest atheïstische staten in noord en west Europa ook de welvarendste zijn? En de meest religieuze staten de meest arme en corrupte zijn? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
|
![]() Citaat:
Dat is ondertussen al lang debunked. Jezus zei dat het mosterd zaadje het kleinste is van alle zaden. Dat is feitelijk fout, er zijn er veel kleinere: Er is een orchidee zaadje dat meer dan 10x kleiner is. Uw opperwezen is bewijsbaar niet alwetend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoezo? Het gaat om het begrip van de vergelijking. Niet om natuurkundige kennis, hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In de VS is dit trouwens de norm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En blijkbaar vallen er flink wat kinderen buiten die boot, want de public schools moeten dan de rest maar opvangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De landen van Noord- en West Europa zijn dus géén atheïstische staten en ook geen min of meer atheïstische staten. In alle landen van Noord- en West-Europa laat de staat de keuze van geloof gewoon vrij. (Verbaast me trouwens dat ik u op dat onderscheid moet wijzen.) Zeer vreemd trouwens dat je tegelijkertijd Noord-Kora niet als een atheïstische staat beschouwd terwijl alle vormen van religie daar actief worden onderdrukt en gelovigen zelfs worden opgesloten in concentratiekampen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik ben gewoon een atheïst en veroordeel ten strengste, zonder enige minimalisering en nuance, wat daar gebeurt. wat is atheïsme volgens jou, buiten dat het een -isme- is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik weet wat een atheïst is
afwezigheid van goden, opperwezens en sprookjesfiguren. dat kun je op 1001 manieren her- en omformuleren ... jij verwijst graag naar het communisme, nu weer lenin, alsof een atheïst een communist zou meoten zijn. taalkundig kun je van elke woord heel makkelijk een -isme- maken maar ik heb geen idee wat de concrete invulling is, de term atheïsme is wat mij betreft een totaal lege doos een -isme- zou meer moeten zijn dan een loutere afwezigheid van iets filosofie, ideologie, levenswijze, rituelen, gezagsvoerders, belangrijke geschriften Laatst gewijzigd door 1207 : 25 oktober 2017 om 21:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In alle overtuigingen heb je radicalen en gematigden en dat is niet anders zowel met atheïsten en gelovigen. Ik wil dus best geloven dat jij als atheïst de onderdrukking van geloof in Noord-Kora afkeurt. Tegelijkertijd vind ik religie (of zo niet op zijn minst een soort van humanistische levensbeschouwing als filosofie) voor een maatschappij op zich wél belangrijk omdat het een maatschappij als geheel - als het juist gebruikt wordt - een moreel fundament kan geven. Atheïsme betekent voor mij gewoon dat je niet gelooft in een God of ander opperwezen, eventueel aangevuld met het niet geloven in een leven na de dood. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
|
![]() Citaat:
Stuwen heeft een zeer specifieke betekenis, die u figuurlijk gebruikt in een religieuze en ethische context. Dat ... is .... wollig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
|
![]() Citaat:
Dat is een ongelooflijk klein zaadje. Dat is feitelijk niet correct! Gelieve u te informeren. Jezus kende er trouwens ook niets van, maar met hem ben ik niet aan het discussieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
|
![]() Citaat:
Hebt u echt een stuwing van een opperwezen nodig om moreel te zijn. Zonder dat opperwezen zou u een crimineel zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom is dat wollig? Omdat u het vindt?
|
![]() |
![]() |