![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik spreek ergens over oertoestanden waar de mensheid werkelijk zijn verstand niet nodig had om te weten wat goed of wat kwaad is; maar eens het verstand daar, werd alles verdraaid en begon het liegen en het bedriegen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar dat mensen nu nog een god nodig hebben om hun moraliteit op te baseren, daar heb ik wel ernstige bedenkingen bij, net zoals veel andere forumleden trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
daar wijs ik gewoon op een atheïst gelooft niet in god maar wat z'n levensbeschouwing en wereldbeeld is weet je niet, dan begin je dus te gokken vergelijk het met de snorrenclub, die mannen hebben een snor maar verder? wil je hen aanvallen? nogal wat dictators en massamoordenaars hadden ook een snor dus zijn snorrendragers nu .. want het snorisme is .. die redenering zul je nu onzin vinden maar bij een atheïst wordt het plots logisch en correct en woord atheïsme plots een woord met inhoud, tot iemand vraagt wat de inhoud van dit wereldbeeld concreet is, bv op ethisch vlak. de christelijke islamitische ethiek is redelijk conservatief, kun je makkelijk uit geschriften en religieuze leiders afleiden, bij een atheïst moet je het echt vragen want er is geen vaststaand kader wat je een idee geeft. daarom is het geen ideologie, geen levensbeschouwing en is de term atheïsme semantisch gegoochel en spielerei. dat individuele christen het ethisch kader van hun hun godsdienst vrij invullen zie je op dit forum, jan is dan de meest extreme Laatst gewijzigd door 1207 : 26 oktober 2017 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De échte katholieke kerk werkt in de praktijk ondergronds omdat er in de praktijk nog steeds vervolging bestaat. Dat er niet echt atheïstische propaganda bestaat, of het zou heel subtiel moeten zijn, kan best kloppen maar in de praktijk wordt quasi elke godsdienst wel beschouwd als een bedreiging en actief onderdrukt, op het toelaten van wat kerken en tempels (de gebouwen zelf) eventueel na. Wat betreft de Falun-Gong-beweging geeft dat gruwelijke verhalen waarbij de organen van gevangengenomen leden zelfs verwijderd worden, (door hun levensstijl worden zij als heel gezond beschouwd en hun organen dus 'heel geschikt'), en illegaal verkocht. Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 26 oktober 2017 om 20:47. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Gouverneur
|
![]() Nee, daar heb je een punt. Van gewelddadig atheïsme, waar geen bijhorende ideologie in het spel is, kan ik inderdaad geen voorbeelden geven.
Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 26 oktober 2017 om 20:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik zeg dat mensen nu nog een god nodig hebben om hun moraliteit op te baseren juist en vooral omdat ze, door het verkeerd gebruiken van het verstand verleerd hebben om te blijven luisteren naar hun innerlijke waarheid... Meer, ze worden en zijn verstandelijk zo vervreemd van zichzelf dat ze zelfs niet meer weten wie ze zijn... En dan kan men hen natuurlijk de grootste leugens als de enige waarheid opdringen; een waarheid die zelfs regelrecht ingaat tegen wat de mensheid nodig heeft en hen zelfs regelrecht naar de afgrond zal leiden... Het draait niet alleen om het geloof of er wel of niet een God zou bestaan... Het draait om alle blaasjes die derden ons wijsmaken en wij zijn als onthoofden die niet meer in staat zijn om door het bos de bomen te zien... Wij zijn totaal verloren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
enkel dankzij god en idiote haatregeltjes zijn mensen in staat, of verkrijgen ze legitimiteit, om mensen neer te schieten, bommen te laten afgaan of iemand met teveel katten op de brandstapel te gooien. zonder god en die regeltjes grijpt de evolutionair ingebouwde moraliteit en zal de meerderheid dat niet doen. Ik negeer ff psychopaten en erger die met alle plezier iemand z'n kop afsnijden. die zoeken gewoon een goed excuus en dan kan een religieus regeltje helpen. uiteindelijk wil elke godsdienst vrede, jammer genoeg hebben ze wel altijd een reden om de andere, vaak de andersdenkende, toch geweld aan te doen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En trouwens, islamitische terroristen vormen slechts een bijzonder klein deel onder de moslims. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kim Jong-un is niet de president van Korea, dat is namelijk nog steeds zijn grootvader, die, alhoewel gestorven in 1991, nog steeds de zittende president is. Hij 'leeft' door na de dood. Doet u dat niet denken aan een andere godsdienst? Bij de geboorte van de vorige leiders waren er mirakuleuze gebeurtenissen, zoals vogels die Koreaans begonnen te zingen, en de vorige leider werd geboren op een heilige berg. Mirakuleuze gebeurtenissen bij een geboorte, doet u dat niet denken aan een andere bepaalde godsdienst? De huidige president was als kind ook uitzonderlijk, met sportieve prestaties die zelfs volwassenen hem niet konden nadoen. Doet u dat niet denken aan een andere bepaalde godsdienst? De Noord Koreanen hebben ook 10 geboden die ze perfect moeten naleven. Doet u dat niet denken aan een bepaalde godsdienst? Bovennatuurlijke gebeurtenissen, een bovenmenselijk wezen en een verering, dat is de definitie van een godsdienst. En het is niet omdat die nog maar enkele tientallen jaren oud is, dat het geen godsdienst is. Citaat:
En welke bron hebt u over de 3 vuldigheid die verboden is in China? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik een grote tegenstander ben van het Chinese regime, ondanks dat ik beroepsmatig onrechtstreeks met hen heb moeten samenwerken, maar de reputatie van de Falun Gong was ook onder de Beijing kritische Chinezen zeer slecht. Te vergelijken met scientology. Een geldbeluste sekte. Laatst gewijzigd door geertvdb : 26 oktober 2017 om 23:26. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dus ook je vrouw aframmelen omdat ze het uithangt, Dan helpt het dat in je boekje staat dat de vrouw minderwaardig is want god heeft het gezegd. Dat helpt u om van een eventuele schuldgevoel af te raken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij weten ze dat ook niet, maar ik wel door mijn atoomtheorie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Neem maar de verkeersregels, stel dat iedereen die voor zichzelf zou gaan bedenken. ![]() Citaat:
Citaat:
Wat hij denkt ligt reeds in de logica van de geest besloten. En wat de mens daar zelf nog aan toevoegt is van ondergeschikt belang. En wat de godsdiensten betreft is er ook wel degelijk onderscheid, zo is de Islam een religie van dictatuur en mijn atoomtheorie die van de vrijheid en democratie. Citaat:
Nu alleen die ruimteschepen nog, want die microwezentjes zweven niet zo maar in de ruimte. Ze wonen in ruimteschepen, waar wij nu ook al mee bezig zijn om in de verre toekomst het heelal te gaan veroveren en om te bouwen tot een ruimtevaartcultuur. En de ruimteschepen van de microkosmos behoef ik nergens te steken, want die zitten al overal, ook daar waar bij jou het daglicht niet schijnt.
![]() |
![]() |
#514 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook niet zo dat ze zelf een bewustzijn bezitten, dat kan slechts heel weinig voorstellen, gezien het feit dat ze geen hersenen hebben of ogen en oren. Neen: het zijn de microwezentjes die bewustzijn bezitten en in de atomen wonen, die uit ruimteschepen bestaan. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#515 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
RAF en CCC zijn communistisch, ETA is separatistisch en dan hebben we nog zoiets als IRA waar religie niet ver weg is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is ook logisch. De waarheid is niet te vatten.
Ik denk dat je het te simplistisch voorstelt. Het is uiteindelijk heel complex. Sommige zaken zijn duidelijk, je mag niet doden, je mag niet stelen, .... Maar in welke mate moeten we solidair zijn met elkaar? Geen solidariteit is niet goed, teveel is ook niet goed, waar ligt de grens? Hoe bepaalt een enkeling dit met zijn gezond verstand? Ik heb nog andere zaken voorgelegd waar gewoon verstandig redeneren soms niet voldoende is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De bevolking dwaas en arm houden, waar nodig met islamitische druk buiten alle proporties, lijkt hun voornaamste oogpunt te zijn.... En wie kan nog geloven in de geloofwaardigheid van een primitieve godsdienst die van het herleiden van het vrouwelijke deel tot slavinnen zijn sterkste punt maakt... Man, man, als de Islamitische godsdienst al iets aantoont is het wel de volkomen onaanvaarbaarheid, zelfs de totale overbodigheid van tot wat godsdiensten in het algemeen en de Islamitische in het bijzonder zijn uitgegroeid... Ze zijn veel en veel te ver buiten hun eigen boekjes getreden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
En over X aantal jaren zal jouw atoomtheorie dan ook verouderd zijn... Ten andere als er intelligente microwezentjes zijn die alles regelen, waarom moeten de mensen dan je atoomtheorie kennen??? Citaat:
En dat geldt zo van hoger tot lager; het is het verstand dat alles door elkaar gehaald heeft en de mensen totaal misleid heeft... Het is het verstand dat zichzelf opgeroepen heeft tot de plaatsvervanger van God op aarde; terwijl het verstand op zichzelf, een van de laatste elementen van de evolutie, totaal onwetend is en compleet nergens staat... En wat de verkeersreglementen betreft, gaat het daar totaal niet om wetten; want in het ene land reiden de auto's links en in het andere land rechts... Het gaat enkel om met elkaar overeengekomen regels; niet meer en niet minder. Citaat:
Het enige dat we sinds de opkomst van het verstand geleerd hebben is dat, een paar enkelingen uitgezonderd, de mensheid volledig dwaalt en in cirkeltjes ronddraait... Waar bij sommige godsdiensten in den beginnen verwezen werd naar een diepere, de mens overstijgende waarheid, vervielen de volgelingen, zogezegd geleid door de wijsten van de benden, onmiddellijk in hun achterlijke onwetendheid en ipv van de mensheid op te heffen naar een hoger bewustzijnsniveau verdronken ze de mensheid nog een beetje dieper in zijn eigen onwetendheid... Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |