Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2017, 13:23   #201
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Moest ze nu nog voorstellen om het kindjesgeld volledig te verreken in de belastingen zou ik begrijpen dat er een serieuze administratieve vereenvoudiging ontstaat
En koppel het kindjesgeld aan schoolgaande kinderen, dan heb je al vereen voudiging bis die echt e Belgische kindjes sponsort
En het huwelijksquotient is dan volgens mij een minimale impact, die vooral mensen treft waar het inkomen assymetrisch is. Nu een zelfstandig kan het ene jaar leer verdienen dan het a,der en ene bediende die stempelt kan ook zo swingen in inkomen. Dus ik denk dat het inkomen van iemand mag swingen en dat die quotiënt zo rendabel is als de ongelijkheid van belastingen tussen twee inkomens... dus als de overheid een flat tax tarief maakt is het probleemloos opgelost
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 16:18   #202
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Er zijn inderdaad tientallen mogelijke aftrekposten waar niet meteen een goeie reden voor te vinden is, daar heb je overschot van gelijk in. De huwelsquotient is daar 1 van.
Wat voor U een goede reden is is dat niet noodzakelijk voor mij en vice versa. Voor sommige mensen is de opsmuk van hun auto ook een goede reden...De klant verwacht dat ik met een mooie auto toekom hoorde ik al vertellen. Ja het is maar hoe je het bekijkt.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 16:22   #203
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Kijk eens, vrouwen met ambitie, met de drive, goesting en wens om een eigen carrière uit te bouwen en iets neer te poten, met het verlangen om meer te zijn dan broedkip... the horror!
De vrouwen die echt willen gaan voor een carrière ...die hoogopgeleid zijn..veel ambitie hebben zullen dan ook niet vlug kiezen voor een leven als huisvrouw.

Echter ;

Het gros van de mensen hebben helemaal geen carrière in die zin van het woord De meeste mensen hebben gewoon een job waar ze iedere dag naartoe pendelen om daar gedurende 8 uren te doen wat ze moeten doen om hun salaris te verdienen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 oktober 2017 om 16:28.
Oud 25 oktober 2017, 16:24   #204
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Keuzes mogen gerust gemaakt worden maar keuzes hebben ook gevolgen. Keuzes maken en de kost van die keuze op een ander afwimpelen is geen keuze maar profitariaat.
Een fiscale maatregel heeft niks te maken met kosten afwimpelen.
Oud 25 oktober 2017, 17:55   #205
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De vrouwen die echt willen gaan voor een carrière ...die hoogopgeleid zijn..veel ambitie hebben zullen dan ook niet vlug kiezen voor een leven als huisvrouw.
Volgens jou bestaan die vrouwen niet, remember...

Citaat:
Echter ;

Het gros van de mensen hebben helemaal geen carrière in die zin van het woord De meeste mensen hebben gewoon een job waar ze iedere dag naartoe pendelen om daar gedurende 8 uren te doen wat ze moeten doen om hun salaris te verdienen.
Dat is dan hun eigen domme fout.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2017, 17:56   #206
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Een fiscale maatregel heeft niks te maken met kosten afwimpelen.
Toch wel
Oud 25 oktober 2017, 19:24   #207
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens jou bestaan die vrouwen niet, remember...

Dat is dan hun eigen domme fout.
Ik zal het onthouden om dit te zeggen aan de vrouw die ooit de kak van je billen zal moeten wrijven als je hulpbehoevend bent. Ik kan me moeilijker een meer domme en arrogante opmerkingen voorstellen. Ik heb een klein vermoeden dat U een Antwerpenaar bent die stemt voor NVA.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 oktober 2017 om 19:26.
Oud 25 oktober 2017, 19:25   #208
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel
Toch niet. Ik zie geen gelijkenis.
Oud 26 oktober 2017, 08:39   #209
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Ik zal het onthouden om dit te zeggen aan de vrouw die ooit de kak van je billen zal moeten wrijven als je hulpbehoevend bent.
Doe gerust, maar weet waar je aan begint; je zal er voor vanonder je kerktoren moeten komen.
Vergeet diezelfde vrouw dan trouwens ook niet per direct te zeggen dat ze volgens jou enkel broedkip wil zijn en dat werk enkel en alleen aan het doen is omwille van de geldhonger van hun gezin .

Citaat:
Ik kan me moeilijker een meer domme en arrogante opmerkingen voorstellen. Ik heb een klein vermoeden dat U een Antwerpenaar bent die stemt voor NVA.
Je zit er maar zowat 20k km naast .

Maar als je domme en arrogante opmerkingen wil lezen, klik dan eens op je eigen naam in dit topic en lees eens terug wat jouw visie op vrouwen en hun ambities zijn. Lees het desnoods eens hardop voor; je weet maar nooit dat je nikkel valt.

En jawel: als mensen enkel en alleen maar een job hebben waar ze elke dag naar toe pendelen om een salaris te verdienen, dan is dat hun eigen keuze en dus hun eigen domme fout. Het staat hun vrij iets te gaan doen dat voor hen meer betekenis heeft en waar ze ook hun salaris mee verdienen.

Citaat:
Toch niet. Ik zie geen gelijkenis.
Dat hoeft niet te verbazen als je een aanhanger bent van "keuzevrijheid op kosten van een ander".

Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 26 oktober 2017 om 08:40.
Oud 26 oktober 2017, 22:46   #210
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Verdacht!!!
Deze morgen postte ik een bijdrage. Even later trachtte ik veranderingen aan te brengen en riep ze terug op. Wegens omstandigheden moest ik echter dringend mijn PC afsluiten.
En nu blijkt dat die bijdrage nooit gepubliceerd is want ze is er niet meer.
DAT KAN NIET!!!! Er gebeuren dingen op dit forum die niet normaal meer zijn!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2017, 09:05   #211
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Verdacht!!!
Deze morgen postte ik een bijdrage. Even later trachtte ik veranderingen aan te brengen en riep ze terug op. Wegens omstandigheden moest ik echter dringend mijn PC afsluiten.
En nu blijkt dat die bijdrage nooit gepubliceerd is want ze is er niet meer.
DAT KAN NIET!!!! Er gebeuren dingen op dit forum die niet normaal meer zijn!
Zou er dan toch één iemand zijn die je bijdragen leest ? Er zijn blijkbaar nog moedige mensen
Oud 27 oktober 2017, 09:20   #212
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

In de Knack van 14 dagen terug stond een artikel waaruit bleek dat 70 procent van de allochtone vrouwen niet werkt en zelfs meer dan 80 procent als men alleen de islamitische gezinnen neemt.
De afschaffing van het huwelijksquotient leidt tot totale verarming van het gros van deze geziinnen.
Zou Rutten heimelijk lid zijn van het Vlaams Belang?

Laatst gewijzigd door Pericles : 27 oktober 2017 om 09:22.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2017, 09:30   #213
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
In de Knack van 14 dagen terug stond een artikel waaruit bleek dat 70 procent van de allochtone vrouwen niet werkt en zelfs meer dan 80 procent als men alleen de islamitische gezinnen neemt.
De afschaffing van het huwelijksquotient leidt tot totale verarming van het gros van deze geziinnen.
Zou Rutten heimelijk lid zijn van het Vlaams Belang?

U vergeet het belangrijkste aspect. Het huwelijksquotiënt wordt alleen toegepast als de niet werkende partner GEEN inkomen heeft. Heel veel vrouwen die niet werken , zowel allochtone als autochtone , genieten wel van een uitkering; Ziekte of werkloosheid. Het bedrag van zelfs de laagste uitkering is te hoog om te kunnen genieten van het huwelijksquotiënt.
Oud 27 oktober 2017, 09:42   #214
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U vergeet het belangrijkste aspect. Het huwelijksquotiënt wordt alleen toegepast als de niet werkende partner GEEN inkomen heeft. Heel veel vrouwen die niet werken , zowel allochtone als autochtone , genieten wel van een uitkering; Ziekte of werkloosheid. Het bedrag van zelfs de laagste uitkering is te hoog om te kunnen genieten van het huwelijksquotiënt.
Dat wist ik niet.
Het gros hier in Leuven zijn volgens mij gewoon huismoeders zonder uitkering en hun hoofdbezigheid is kinderen kweken. Constant zwanger, uitgerust in woestijnkledij met eentje in de buik, eentje aan de hand en eentje in de koets.
Oud 27 oktober 2017, 12:28   #215
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat wist ik niet.
Het gros hier in Leuven zijn volgens mij gewoon huismoeders zonder uitkering en hun hoofdbezigheid is kinderen kweken. Constant zwanger, uitgerust in woestijnkledij met eentje in de buik, eentje aan de hand en eentje in de koets.
Zou kunnen. Wat naar mijn inziens de samenleving pakken minder kost en eerlijker is dan de autochtone vrouwen die thuiszitten maar dan wel met een 'forse' uitkering. De meesten daarvan zijn dan ook nog zo sluw dat ze kunnen rekenen op een uitkering als gezinshoofd. De 'vaders' wonen liever terug bij hun ouders

Je weet er zijn nogal veel zogenaamde alleenstaande moeders maar die zelden alleen slapen of alleen op vakantie gaan Sommigen worden zelfs al eens zwanger van een zo'n gescheiden vader

Anderzijds gezien de autochtonen niet meer genoeg kweken zouden de bolle buiken van de allochtone vrouwen oplossing moeten zijn voor de oprukkende vergrijzing .

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 oktober 2017 om 12:55.
Oud 27 oktober 2017, 13:15   #216
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou kunnen. Wat naar mijn inziens de samenleving pakken minder kost en eerlijker is dan de autochtone vrouwen die thuiszitten maar dan wel met een 'forse' uitkering. De meesten daarvan zijn dan ook nog zo sluw dat ze kunnen rekenen op een uitkering als gezinshoofd. De 'vaders' wonen liever terug bij hun ouders

Je weet er zijn nogal veel zogenaamde alleenstaande moeders maar die zelden alleen slapen of alleen op vakantie gaan Sommigen worden zelfs al eens zwanger van een zo'n gescheiden vader

Anderzijds gezien de autochtonen niet meer genoeg kweken zouden de bolle buiken van de allochtone vrouwen oplossing moeten zijn voor de oprukkende vergrijzing .
Oplossing?
Het gros is, denk ik, gewoon van plan het systeem van hun ouders toe te passen en zoveel als mogelijk op onze kosten te leven.
Oud 27 oktober 2017, 13:24   #217
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is niet juist.
Het huwelijksquotiênt overtreft vaak of altijd de werkloosheidsuitkering.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2017, 13:33   #218
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oplossing?
Het gros is, denk ik, gewoon van plan het systeem van hun ouders toe te passen en zoveel als mogelijk op onze kosten te leven.
Ik weet niet of het gros dat wil toepassen. Ik zie in het Brusselse dat het gros van de allochtonen waar ik weet van heb werkt. In het bejaardentehuis van mijn moeder is denk ik al 30 % van het verplegend personeel alsook de bejaarden helpsters van zwarte origine. Ook als er straatwerken zijn zie ik tal van allochtone werklui. Turken zijn bijvoorbeeld dikwijls heel harde werkers....
Ach ooit waren de Italianen hier bekend om hun luie instelling...er werden zelfs liedjes over gemaakt ..

https://www.youtube.com/watch?v=qU2pE0F669E

De extremere moslims opteren dan weer dikwijls voor het principe vrouw aan de haard. Maar er zijn hier in het Brusselse al zoveel verschillende soorten van migranten dat je dat allemaal niet meer kunt veralgemenen.

Uiteraard is het een feit dat onze immigratie er nooit één is geweest gericht op hoogopgeleide mensen. Die zijn natuurlijk overal een pak meer gegeerd en die kennen ook wel hun waarde.
Oud 27 oktober 2017, 13:36   #219
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dit is niet juist.
Vaak ??

de beroepsinkomsten van de partner met het laagste beroepsinkomen moeten minder zijn dan 30% van het totale beroepsinkomen van de beide partners samen

Wat een vetpot

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 oktober 2017 om 13:40.
Oud 27 oktober 2017, 14:00   #220
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dit is niet juist.
lel ?

Minimale dop is 500 euro nu
Huwelijksquotient is pakweg 300 euro ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be