![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: BOM voor klokkenluiders, een goed idee? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
3 | 23,08% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
8 | 61,54% |
Ik ga een beredeneerd antwoord formuleren |
![]() ![]() ![]() |
2 | 15,38% |
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sommige mensen hebben meer geluk in het leven dan anderen. En ik gun het hen. De goede God heeft het zo bepaald met alles. De ene lacht het leven toe en de andere sterft vroegtijdig een pijnlijke dood zonder geleefd te hebben. Ik gun dus iedereen zijn yacht op de Middelandse zee. En er mogen best nog een paar prachtige meiden op het dek liggen zonnen die lief zijn voor het geld. Maar ik gun ook sommige smeerlappen een hangpiemel waar ze niks meer met kunnen aanvangen en een te hoge bloeddruk en een ferme trombose zodat ze de rest van hun dagen verlamd naar die mooie meiden mogen staren. Ik gun ze dus alles. Jaloers ben ik dus niet. De mens wikt en de goede God beschikt. Dat is het leven. Waar ik vooral iets tegen heb dat zijn huichelaars en kruipers die om in de gunst te staan van het kapitaal het leven onleefbaar maken van mensen die correct uitvoerden wat er van hun verwacht wordt ten bate van het gemeenschappelijk belang. Hun functie dus correct uitoefenen waarvoor ze betaald worden door hun werkgever. Dat zijn de mooie woorden. De werkelijkheid is dus wel gans anders. Men beloofd steeds voor de verkiezingen dat men iets gaat doen aan de fraude. Welke partij heeft er al iets gedaan? Men maakt klokkenluiders monddood zonder enig onderzoek te voeren naar het waarom van hun daden. Zonder enig onderzoek ook of hun drijfveer uitgelokt werd door hun bazen die hun vuile smeerlapperij uitoefenen en hun ondergeschikten gebruiken als slaafjes zonder enig democratisch recht. En wanneer die slaafjes de vastgestelde en bewezen feiten melden aan een nog hoger geplaatste persoon op de hiërarchische ladder dan heeft de kleine klokkenluider geen enkel recht meer op een kritisch onderzoek van de feiten. Hij moet hangen. Ik schreef het reeds vroeger. Niet de generaal voert de doodstraf uit maar vooral de soldaten. En met graagte zelfs om in de gunst te blijven. De grootste zwakkelingen zijn de ergste. Dat zijn mijn bevindingen dus. Welke politieke partij heeft deze hiaten ooit al eens ernstig aangepakt? Men belooft telkens iets te doen aan de fraude. Waarom wordt de zwijgplicht dan steeds gebruikt als de omerta? Blijft het zin hebben om duizenden ambtenaren te blijven betalen die schrik hebben om nefaste vaststellingen te melden? Wie is er hier aan het liegen? Op deze manier zal de fraude nooit uitgeroeid worden. Fraude is dus een gewild feit door velen uit de politieke klasse. Ze wordt niet alleen gedoogd maar zelfs aangemoedigd. De aanpak ervan is een huis gebouwd zonder fundamenten. Dit huis zal steeds instorten voor er sprake is van enige bewoning. En wie dit durft zeggen is een vuile communist die rancunes heeft tegenover mensen die geld bezitten. Die titel krijg je nog bovenop al de miserie. Ik heb nog nooit een ambtenaar weten straffen omdat hij bewust geen fraude zag. Domheid en of kruiperij wordt dus beloond. Verder bemerk ik in deze topic veel gezwets maar ook hier wordt meestal rondom de hete brij gedanst. Ik kan moeilijk geloven dat de meerderheid van de deelnemers aan dit forum echt zo dom is of zou zijn. Uitgezonderd een paar uitzonderingen. De rest heeft wel veel geblaat maar.......heeft ook vooral schrik van de omerta. Spreken is zilver maar zwijgen is goud. Zwijg dan best over alles als ge toch zelf geen mening wil of kan uiten. Neem een strandzetel en zet U in het zonnetje naast een schapenweide. Daar hoor je evenveel geblaat als hier op dit forum. Fijne vaststelling. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 1 juli 2016 om 23:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik weet het wel subocaj. Maar men moet ook durven zoeken naar de balk in eigen ogen. Niemand is zonder fouten. Mijn fout is geweest dat ik teveel gerekend heb op menselijke eerlijkheid en vooral ook op het feit dat ikzelf teveel getwijfeld heb aan eigen kunnen. Waarschijnlijk een gevolg van een opvoeding waar aangeleerd werd dat men best knikte en braaf bleef. Normaal had ik mijn lot in eigen hand moeten nemen en na mijn nefaste bevindingen de administratie best verlaten. Ik had nog andere mogelijkheden waar ik met kennis van zaken een beter leven had kunnen uitbouwen. Zelfs het openen van een frietkot met Vlaamse frieten in de Poolse brousse ware beter geweest. Al de domste schoolvrienden hebben het verder gebracht dan ikzelf. Zelfs diploma's hebben geen waarde als ze niet in juiste handen vallen. De politiek bepaalt wel of je diploma enig nut zal hebben. Dat er met mij gesold is geworden is dus in feite mijn eigen fout geweest. De feiten zijn zoals ze geweest zijn. Enige vorm van empathie bestaat niet tussen de massa democratische onkreukbaren. Mijn enige signalementsverbetering verkreeg ik niet omdat mijn chef een eerlijke of goede baas was maar wel omdat ik anders van de dienst werd verwijderd. Op die dienst werd alleen elite-personeel verwacht en gedoogd. En dan was dat baasje een werkpaard kwijt natuurlijk als dat signalement niet werd aangepast. Maar voor de rest was hij niet doorslecht. Hij heeft mij tenminste rustig laten werken en de behaalde resultaten gewaardeerd. Maar aan echt eerherstel heeft ook hij niet durven beginnen. Want dan kreeg ook hij de hele reutemeteut op zijn dak. Tot hij bevorderd werd en vertrok van de dienst. Ik ben dan ook maar vertrokken. Want het spelletje van kat en muis herbegon. Goddank heb ik toch nadien opnieuw een eerlijke baas gekregen en jaren opnieuw mogen werken met volle goesting en met ....resultaten. Tot ook deze werd bevorderd en vertrok. Een verder boek schrijven over zijn opvolgster zal ik U besparen. Het was een gekende mannenhaatster aan het departement die ontsnapt was uit een slecht huwelijk. Of was de man ontsnapt? Wat er scheelde weet ik nog steeds niet met zekerheid maar ze had waarschijnlijk nog andere opties dan uitsluitend prestaties bij het werk. Ze deed in ieder geval soms wel heel eigenaardig. En toen ben ik ziek gevallen. En het gevolg was dat ik definitief ontsnapt ben uit de bollenwinkel. Op rust gesteld dus. Maar.....over enig empathisch vermogen van de mens wil ik niks meer horen. Dat empathisch vermogen wordt volledig gedomineerd door eigenbelang en kruiperij. Van hoog tot laag. Geens zal dus werk hebben wil hij iets veranderen wil ten goede. Als hij wil en mag natuurlijk. Maar ik behoud mijn twijfels gebaseerd op realistische bevindingen te velde. Maar ik ben op rust. Wel gaat er geen dag voorbij dat ik niet denk :"Salut en de kost". Ik duw het wel van mij af maar af en toe hoort er toch een pilletje bij om tijdelijk soelaas te brengen. Naast de andere apotheek dus die ik dagelijks moet slikken. Maar.....we leven nog. Maar ook dat is reeds kantje boordje geweest. Mensen worden niet altijd geliquideerd met een wapentuig. Er zijn deftiger manieren om dit resultaat te bekomen. Ook dat weet ik. Maar.....na mij de zondvloed! ![]() Ook een mens kan veranderen. Anderen helpen daar wel bij. Vooral zogezegde onkreukbaren. Sommigen verdienen veel geld met zogezegd onkreukbaar te zijn. Ook dat nog. Laatst gewijzigd door werkman : 2 juli 2016 om 08:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
De gekweekte van tegenwoordig trachten je wel wijs te maken dat ze origineel zijn. ![]() Nu ga ik genieten van het mooie weer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Doen! Dan kunnen er hier weer velen opnieuw in volle rust in plaats van aflaten hun onkreukbaarheid verkopen. De ene generatie gelovigen volgt de andere op. Er is vernieuwing van het verkocht product maar niet van mentaliteit. De roest heeft binnen Europa toegeslagen. De enige vernieuwing zijn de nieuwe glazen waarin de oude wijn wordt verder geserveerd. Nadat hij in aanraking kwam met lucht. Dan smaakt hij nog voller en zelfs verfijnder. Voor de elite volstaat dit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() Mij in alle geval niks meer hoor Jack! ![]() Soms durf ik nog dromen. Onlangs droomde ik dat ik een nazaat was van keizer Karel en vroeg mij af of dergelijke huidige maatschappij er zou zijn mocht deze destijds serieuze wetten gemaakt hebben. En waarom hij er nu niet meer is om zijn eigen zaad te beschermen. Hetgeen aantoont hoe vergankelijk rijkdom en macht kan zijn. Wie er over beschikt gebruikt het voor onmiddellijk gewin van zichzelf en vergeet graag dat hij een generatie nieuwe mensen op de wereld heeft gezet. Misschien profiteert de eerste generatie mee van de macht van papa of mama. Maar bij de volgende generaties van de stamboom is het niet meer zo zeker. Zij zullen meegedraaid worden in de vleesmolen die papa of mama mede in stand hield. Zouden ze zelfs nog weten dat hun bet-overgrootvader het zo goed heeft gehad? Of zouden ze zich schamen omdat deze alleen aan eigen zakken vullen heeft gedacht? En daarom denk ik ook nu als klein grut :"Na mij de zondvloed" Ook de kleine man leert vroeg of laat van zijn leiders. En dat is nu vooral bezig. Vroeger leerden ze ons dat Jantje pruimen zag hangen als eieren zo groot. Tegenwoordig proberen ze dat nog steeds te leren maar........wie blijft dit nog geloven? Wilmots wacht een ontslagvergoeding van 1 miljoen. Was het daarom dat hij zo rondhuppelde bij het derde doelpunt van de tegenstander? Misschien dacht hij wel :"Jawohl, ze zijn binnen." En zijn klokkenluiders geen werknemers meestal? En wie moet er op toezien dat werknemers worden beschermd via serieuze wetgeving? Is dat niet de taak van de vakbonden? Of hebben deze alleen maar de volmacht om baasjes te plunderen? Zo niet; waar blijft dan een serieuze benadering in voorschriften van de problematiek? Of is vriendjes blijven van ons kent ons belangrijker dan serieuze inzet voor alle werknemers. Of moeten deze alleen maar moeten worden beschermd tegen bazen uit de privé? Ik heb zo het gevoel dat er in dit land heeeeel veeeeeeel wordt rondgereden met karretjes voorzien van vierkantige wielen. Alles wordt daardoor een hobbelig parcours natuurlijk. Zelfs nieuwe banen schijnen niks te verhelpen dan. Het is zoals Pandareus destijds reeds beweerde dat men absoluut geen minister moest zijn of worden om een serieus pensioen op te bouwen. Ik vermoed dat ook veel klein grut deze waarheid begrepen heeft. Horen, zien maar zwijgen loont. En de domste maakt nooit echte vijanden. Hij moet alleen zorgen dat het niet teveel opvalt. Zijn domheid dan. Laatst gewijzigd door werkman : 2 juli 2016 om 20:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 juli 2016 om 21:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Zeker Jack. Hij heeft gezegd dat ik een stomme kloot ben. Ik heb hem gezegd : "Was" En toen ben ik abrupt ontwaakt. ![]() Weet dus niet of hij mijn antwoord gehoord of begrepen heeft. Maar dat is voor velen op dit forum ook het geval. Ik maak mij best daar geen zorgen meer over. Binnenkort ga ik terug een tijdje vissen. Want mijn vakantiegeld moet nog op. Anders wordt mijn vermogen te groot en moet ik mogelijk weer betalen voor iets waar ik nooit iets van zie. Ze zullen den beer ditmaal echt moeten schieten alvorens ze zijn vel nog zullen verkopen. Ik leer bij. ![]() . Laatst gewijzigd door werkman : 2 juli 2016 om 21:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 juli 2016 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb er geen last van hoor van wat hij ook zegt. Ik houd alleen rekening met het denken van serieuze mensen. En blijkbaar was Kareltje ook eentje van de categorie die dacht aan zijn voordeeltjes van de dag zelf.
Zijn nalatenschap is dan ook niet hoogstaand te noemen. In Olen wist hij zelfs niet hoe hij die pot met drie oren moest vasthouden. Maar zo zijn er nog. Om keizer te worden moet men trouwens niet kunnen tellen. Anders ligt het voor een kuisvrouw. Die moet bij het begin van de dagtaak haar borstels tellen om diefstal te kunnen melden. In tijden van crisis moet er bespaard worden. Als een miljoen Vlamingen een borstel stelen dan maakt dat een gat in de uitgaven van vijf miljoen! Dat moet opgevolgd worden! Normaal kost een borstel geen vijf euro. Maar als hij aan de staat geleverd wordt kost die borstel dat dus wel. Laatst gewijzigd door werkman : 2 juli 2016 om 22:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een antwoord is niet vereist hoor. Want dan loop je het gevaar dat ik er niet op reageer. Het waarom van dat niet reageren heb ik hier voren al duidelijk gemaakt maar ook sommigen snappen dat niet. Als er serieuze praat verteld wordt zal ik zonder fout reageren maar......een reactie hoeft uitzonderlijk. Ik durf steeds mijn mening zeggen. Als ze helpt tot nadenken. Maar degenen die hier voortdurend op dit forum onnozel doen maken mij bij voorbaat duidelijk dat overleg en debat over het besproken onderwerp zinloos is. Verder heb ik zelfs graag dat er aangetoond wordt dat ik verkeerd zit met een analyse. Dat is geen oneer dat te moeten toegeven. Want dan leer ik misschien nog wat bij en kan ik mijn mening bijschaven. Maar....er zitten hier op dit forum vedetten die reeds over de 100.OOO keer een bijdrage geleverd hebben in alle debatten en niet éénmaal hebben toegegeven dat ze ongelijk hadden. Of dat ze een visie van anderen waarderen. Zulke mensen zijn abnormaal. Zij nemen niet deel aan een debat om tot een juiste afronding te komen of om waardevolle adviezen te brengen. Waarschijnlijk geven ze onze politiekers de wapens in handen om zogezegd niet te lezen wat de mening van de kiezer kan zijn. En ik begrijp dus dat ze dit gebruiken als verontschuldiging. Wat de kiezer dus zegt of meent zijn nonsens. De waarheid staat alleen in hun kiesfolders waarin ze steeds maar lof naar zichzelf toezwaaien. Op hun vlag en wimpels staat steeds : "Voor het algemeen belang". Wordt daarom de fraude gedoogd en zelfs gestimuleerd door de omerta-praktijken? Niet de kiezer fraudeert. De staat fraudeert tegen zichzelf via zijn verkozenen die hij zelf betaald. Op die manier zal het gat in de begroting nooit dichtgereden worden natuurlijk. Het blijft uitsluitend een eeuwige bruikbare kiesbelofte. Pamflet-zeikerij! En waarom ik heel hard ben in mijn oordeel? Wel ik wacht nog steeds op eerherstel maar....besef dat ik het nooit zal krijgen. Ze maken geen tijd vrij om een rechtvaardiger gemeenschap uit te bouwen volgens echte democratische beginselen. Meer nog. Ze delven het graf voor dezen die willen meewerken aan echte democratische rechtvaardigheid. Wie durft zeggen dat er iets niet meer door den beugel kan intern in eigen administratie wordt behandeld als een verderfelijke communist. Een gemeenschap waarin iedereen kan rekenen op eerlijke rechten mag en zal er niet komen. Punt. Wat ze ook mogen beweren in hun folders. Laatst gewijzigd door werkman : 3 juli 2016 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zal er nooit komen. Dat is spijtig maar het is de realiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Welvarend? Dank God dat je erbij bent en leg volgende zondag in de kerk maar uw cent in de schaal. Of een afgedankte knoop van een oude jas. Zo is het steeds geweest en zo zal het blijven. Ik ga mijn deelname aan dit forum beëindigen. Toen Stevaert dood was had hier de hele bende commentaar op zijn liederlijk leven. En toen hij nog leefde droegen ze hem op handen. Conclusie? Als kleine man moet je zelfs levend niks positief verwachten van de medemens. Voor de machtigen ligt dat anders. Die moeten eerst dood zijn voor er met stront wordt gesmeten. Wij zijn een dapper volk van dromers. Een volk dat droomt van democratie maar dat niet bereid is zijn steentje bij te dragen; zelfs niet in een afgesloten kieshokje. Ons stemgedrag wordt volledig bepaald door het gekregen jobke of bekomen faveurkes. Maar België is toch een maandje opnieuw één land geweest. We kunnen opnieuw onze rode, gele en zwarte vestjes aantrekken en denken dat we beter zijn dan anderskleurigen. Maar van onze politiekers verwachten wij wel een andere mentaliteit. Dagdromerij is niet strafbaar. Het zijn en blijven ook maar mensen. En dat besef troost mij. Daarom ook zal ik eindeloos wachten op eerherstel. Wat baat heeft een machthebber om zich het lot van een misbruikte enkeling aan te trekken? Mogelijk één stemmetje meer in het kieshokje? Als er duizende stemmetjes meer te behalen zijn met een leugentje meer of minder. Het recht van ieder individu verzand in de vertrappelde modder door de massa. Een massa die zichzelf verstikt in eigenbelang. Laatst gewijzigd door werkman : 4 juli 2016 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nieuwsleaks.be, een initiatief van VTM Nieuws en het Het Laatste Nieuws poogt klokkenluiders een handje toe te steken.
https://nieuws.vtm.be/nieuwsleaks/faq |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Inderdaad; iedereen is schuldig. En waar krijgt men de kans om het tegendeel te bewijzen? Bepaalde politici zijn God. Ze zorgen er wel voor dat hun smeerlapperij er is en dat hun slachtoffers niks meer bewijzen kunnen. Alle deuren worden dicht gemetseld door ons kent ons. Vandaag mag ik mijn hart eens ophalen en morgen mag jij. En als er een slachtoffer spartelt zullen we hem te samen verder afmaken. Neutraliteit en onderzoek? Ongewenst. Niemand heeft zich te bemoeien met onze macht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Inderdaad; iedereen is schuldig. En waar krijgt men de kans om het tegendeel te bewijzen? Bepaalde politici zijn God. Ze zorgen er wel voor dat hun smeerlapperij er is en dat hun slachtoffers niks meer bewijzen kunnen. Alle deuren worden dicht gemetseld door ons kent ons. Vandaag mag ik mijn hart eens ophalen en morgen mag jij. En als er een slachtoffer spartelt zullen we hem te samen verder afmaken. Neutraliteit en onderzoek? Ongewenst. Niemand heeft zich te bemoeien met onze macht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |