Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
|
Discussietools |
31 oktober 2017, 13:16 | #21 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.146
|
Citaat:
auto's rijden 100miljard km per jaar, het spoor 10miljard per jaar. Het spoormateriaal kost 4miljard, de autovloot van 6miljoen autos kost 100miljard. Dus de autovloot kost 1euro/km investering, en de spoorvloot 0.4euro/km in afschrijving uitgedrukt: auto 6cent/km en het spoor 1cent/km Maar de infrastructuur onderhoud kost 1miljard of 0.01cent/km, terwijl het spoor 1miljard of 0.10 cent/km Het verbruik bedraagt 50kWh/100km of 6cent/km versus spoor 3kWh/100km (uiteraard omgerekend naar fossiele energie 10kWh/100km) of 2cent/km Dus komt de auto op 6+1+6 = 13cent/km en de trein 1+0.10+2 =3.2cent/km lijkt allemaal fantastisch, tot je de realiteit bekijkt: om het machinepark van de nmbs te doen draaien hebben we 20.000 mensen nodig. die mensen kosten 4miljard per jaar... dus het spoor doen rijden kost 5miljard per jaar, en per 10miljard personenkm betekent dat 50cent per jaar Dus kost de trein zogenaamd op papier 3.2cent/km dan rijdt hij voornamelijk LEEG... volgens mij... en dat drijft de kostprijs op Dus de afschrijvingskost en onderhoudskost is gerelateerd naar de vervoerde kilometers en blijft inderdaad rekening houdend met die lange termijn lager, het verbruik daarentegen is voor een volzette trein, maar met de gemiddelde bezettingsgraad zal dat 2 tot 3 x hoger zijn of kom je op hetzelfde verbruik als een auto uit... dus op die manier zal de auto 13cent/km kosten en de trein 7.1cent per km... wat noodzakelijk leidt tot de conclusie dat er waanzinnige tewerkstellingskostprijs vasthangt aan het spoor van 40cent per gereden kilometer. Vergelijk een volzette auto met een volzette trein en dan komen we op een ander verhaal. De volzette auto kost 5cent/km de volzette trein 3.2cent/km.... en 40cent tewerkstelling per km.. |
|
31 oktober 2017, 13:43 | #22 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
Citaat:
Haal Jij Die Cijfers Vandaan? Tweede keer. Je goochelt hier met cijfers waar je geen enkele bron voor hebt, en die zelfs je eigen berichten tegenspreken. Je rekent er maar op los met cijfers die je precies terplekke uit je duim zuigt om god weet wat aan te tonen. Laatst gewijzigd door Scorpio : 31 oktober 2017 om 13:46. |
|
31 oktober 2017, 13:59 | #23 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
|
Citaat:
niet te lui om gegevens op te zoeken. https://nl.metrotime.be/2017/01/18/m...-treinstellen/ Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd. Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
||||
31 oktober 2017, 14:08 | #24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
|
Citaat:
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen! Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen. |
|
31 oktober 2017, 14:10 | #25 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
Citaat:
Een treinstel gaat zo'n 250 jaar mee bij goed onderhoud en normaal gebruik. Of ze nog langer mee gaan zullen we moeten afwachten. Een treinstel kost per zitplaats duurder dan een wagen, maar de berekening is fout Want een trein kan ook mensen vervoeren die blijven rechtstaan, een wagen kan dit niet. Een volle trein vervoerd meer dan 1.000 mensen, dit betekend dat er 1.000 mensen niet in een wagen zitten. Hierdoor zijn er dus 200 wagens minder op de baan, als elke wagen volledig bezet is 200 wagens aan 10meter per wagen in een fille op een 3 rijvaksbaan, betekend +/-650 meter fille minder. 400 treinen betekend dus 266.666 meter fille als elke wagen 5 personen vervoerd Een trein legt de afstand tussen Brussel en Antwerpen op 30 minuten af, met een wagen duurt dit met de huidige filles gemiddeld 90 minuten. De bestelde treinen besparen dus 3 X 266 666 meter fille = 800 000 meters fille. Dit betekend dus dat er 800km fille word bespaard tegen het huidige tijdsverlies in filles op de rit Antwerpen-Brussel. |
|
31 oktober 2017, 14:15 | #26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
|
Citaat:
Zo deed hij dat ook met de foute cijfers over de personeelskosten bij de NMBS. Het heeft geen zin er je tijd in te steken. Die mens is van z'n lotje getikt.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen! Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen. Laatst gewijzigd door Vlad : 31 oktober 2017 om 14:23. |
|
31 oktober 2017, 14:17 | #27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
|
Citaat:
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen! Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen. |
|
31 oktober 2017, 14:21 | #28 |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
|
31 oktober 2017, 15:35 | #29 |
Secretaris-Generaal VN
|
Jawel, maar zeer zelden door de overheid.
Ten andere, hangt van de auto af, maar onze vorige wagen had een onderhoudskost van gemiddeld €180 per jaar. En dat was een Duitse monovolume.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
31 oktober 2017, 18:45 | #30 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
|
Citaat:
Bron taxichef Frankfurt: Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 31 oktober 2017 om 18:47. |
||
31 oktober 2017, 20:11 | #31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
|
Citaat:
200 euro maal 6 miljoen wagens .... (op z'n brother pauls ...)
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen! Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen. Laatst gewijzigd door Vlad : 31 oktober 2017 om 20:12. |
|
1 november 2017, 00:42 | #32 |
Secretaris-Generaal VN
|
Wel meestal betaald door de eigenaren. Niet door de overheid die zijn burgers beroofd.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
1 november 2017, 08:24 | #33 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
|
|
1 november 2017, 08:29 | #34 |
Secretaris-Generaal VN
|
Integendeel, de "goedkopere" modellen zijn zelfs duurder als "2dehands", met levertermijnen die als aanvaardbaar werden gezien in de Sovjet-Unie.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
1 november 2017, 08:36 | #35 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
|
Wat onzin is, daar de meeste Belgische spoorlijnen er ooit gekomen zijn uit privaat initiatief en ook rendabel konden worden uitgebaat. Pas na WO II is er een algehele nationalisatie gekomen. Met als gevolg dat een tiental jaar later de overheid enorm gesneden heeft en talrijke lijnen opdoekte. Hetzelfde trouwens in het VK waar de overheid zelfs een regelrecht bloedbad ontketende.
|
1 november 2017, 08:39 | #36 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
|
Citaat:
|
|
1 november 2017, 10:11 | #37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Enkeltje Vilvoorde -Jemelle €18. In vogelvlucht 110km. 16€cent per kilometer. Waarom is een US privé firma goedkoper per passagierskilometer dan de Belgische overheidsgesponsorde firma?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
1 november 2017, 12:13 | #38 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
Citaat:
Trouwens, je cijfers voor die LA- San Diego kloppen niet. $33 voor 160 km is 17,7 Eurocent per km. Meer dus dan die 16 voor Vilvoorde - Jemelle. Laatst gewijzigd door Scorpio : 1 november 2017 om 12:42. |
|
1 november 2017, 16:14 | #39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
||
1 november 2017, 16:36 | #40 |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
|