![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#462 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Knokke heeft Belgie niet nodig en Linkebeek heeft Vlaanderen niet nodig.
![]() |
#463 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#465 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In het eerste geval is dat een werk van techneuten die wikken en wegen. De tweede vraag is ontegenzeggelijk politiek. Ik vermoed dat weinigen hier de motivatie en uitspraak van het hof integraal hebben gelezen. Ik heb dat ook niet gedaan, maar ik kan me voorstellen dat daar enige interpretatieruimte is voor een politiek gewenste uitkomst. En dat is het punt waarop kritiek mag gegeven worden. Zelfs al houden ze daar niet erg van. Laatst gewijzigd door Liederik : 3 november 2017 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#468 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#470 |
Staatssecretaris
|
![]() Met die logica doen we dan ook geen uitspraken meer over de Spanjaarden, de spaanse regering de Europese unie, de amerikanen en het landelijke gilde van onze lieve vrouw waver.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- er is geen sprake van kolonisatie - er is geen sprake van onderdrukking Waarom zou een constitutioneel hof Catalonië onafhankelijkheid moeten toestaan?
![]() |
![]() |
#473 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zelfbeschikkingsrecht der volkeren is hier niet aan de orde, al minstens 30 x met bronvermelding naar de betreffende regelgeving meegegeven. Om telkens maar weer één of andere vendelier het terug op tafel te laten zwieren in de hoop dat het deze keer wel indruk gaat maken... Not...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
2006 Various matters of culture, education, health, justice, environment, communications, transportation, commerce, public safety and local governments. Catalonia has its own police force, the Mossos d'Esquadra, although the Spanish government keep agents in the region for matters relating to border control, terrorism and immigration. Most of the justice system is administered by Spanish judicial institutions. The legal system is uniform throughout Spain, with the exception of so-called "civil law", which is administered separately within Catalonia 2010 Court's justices rewrote 14 articles and dictated the interpretation for 27 more, mainly relating to language, justice and fiscal policy. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ridiculous... Misschien was het dom van de politieke kaste dat ze een dergelijke onnozele tekst door het parlement pompten om van het gezaag af te zijn. Het resultaat was natuurlijk dat het constitutioneel hof daar gehakt van maakt. Opmerkelijk is dat het hof eigenlijk in de bijkomende autonomie geen graten zag, maar onzin van "natie binnen de natie" was een stap te ver. Dergelijke klootzakkerij kun je aan een vendelier gaan vertellen, maar niet aan een jurist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 |
Staatssecretaris
|
![]() Het constitutioneel hof boog zich enkel over de vraag of een referendum mag, als ik me niet erg vergis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U hebt iets met vendeliers, lijkt mij ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een reactie is dat? Er kan over alles en iedereen uitspraken worden gedaan maar "de" Catalanen zoals men hen wil schetsen als een volk dat massaal de onafhankelijkheid steunt bestaan niet. Net zoals "de" Chinezen niet bestaan of "de" Vlamingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() En lees ik dat goed? Kan een constitutioneel hof onredelijke dingen gaan vertellen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 |
Staatssecretaris
|
![]() Lap, we zitten met een ontologisch-existentieel probleem.
|
![]() |
![]() |