Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 november 2017, 21:40   #161
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Uw bron is toch ok ?
De cijfers zijn heel eenvoudig te maken. Kostprijs infrastructuur 1 miljard op 3400 km is

En het andere cijfer is even eenvoudig, 5 miljard voor 10 miljard kilometers.

Zijn gekende gekende getallen

En dan gewoon een ratio maken en klaar is kees. Je hebt uw vergelijking van belgie met andere landen in Europa...

Ik vraag mij eigenlijk af wat voor werk jij doet tussen haakjes ? Je moet uw bron niet herschrijven, gewoon de Belgische cijfers vergelijken met deze Europese benchmark. Dat is genoeg. Het enige dat je nu nog kunt doen is getallen herzien, en zeggen bvb dat onderhoud van spoor meer of minder is. En zeggen dat de inkomsten van nmbs meer of minder is...
Sorry maar, wat hebben die cijfers in godsnaam te maken met de screenshots die je post? Ik zie die daar nergens. Ik vraag waar je die cijfers vandaan haalt, en al wat je doet is ze herhalen.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 07:15   #162
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Uw bron is toch ok ?
De cijfers zijn heel eenvoudig te maken. Kostprijs infrastructuur 1 miljard op 3400 km is

En het andere cijfer is even eenvoudig, 5 miljard voor 10 miljard kilometers.

Zijn gekende gekende getallen
Waar hebt u die "gekende getallen" gevonden? Mogen we de bron weten?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 08:05   #163
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Sorry maar, wat hebben die cijfers in godsnaam te maken met de screenshots die je post? Ik zie die daar nergens. Ik vraag waar je die cijfers vandaan haalt, en al wat je doet is ze herhalen.
volgens mij gebaar jij nu uzelf van de domme, ofwel benje gigantisch dom.. ik weet het echt niet, maar als je twee dingen niet kunt: getallen delen door elkaar en die ratio vergelijken met een tabel om een conclusie te tellen, heb je een soort wiskundig ongeletterdheid
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 08:07   #164
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar hebt u die "gekende getallen" gevonden? Mogen we de bron weten?
Jan, er zijn hier al voldoende bronnen gegevenin deze draad die deze getallen naar boven doen komen hebben.. blijkbaar kun je de moeite niet doen om een paar blz terug te gaanen eens dieper te lezen door t eklikken op de linken ? Probeer eens ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 08:20   #165
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Jan, er zijn hier al voldoende bronnen gegevenin deze draad die deze getallen naar boven doen komen hebben.. blijkbaar kun je de moeite niet doen om een paar blz terug te gaanen eens dieper te lezen door t eklikken op de linken ? Probeer eens ?
Niet alleen ik moet vaststellen dat u geen bronnen geeft. Hoogstens een PS met een aantal tabellen die alvast niet weergeven wat u beweert. Waar komen die tabellen trouwens vandaan? U geeft niet weer waar u die gevonden heeft.

Dus neen, u komt niet af met bronnen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 11:13   #166
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

ijfers

personekilometers
http://www.mobielvlaanderen.be/pdf/o...analyse-a2.pdf
http://www.milieurapport.be/nl/feite...rsonenvervoer/
http://mobiliteitsplanvlaanderen.be/informatief-01.pdf

personenkilometers, autokilometers, fiscale opbrengsten (18miljard tis dus meer dan 12miljard ok), nieuwe inschrijvingen (500K op 7miljoen= 14jaar gebruik auto, gemiddelde leeftijd 9j), gemiddelde afgelegde afstand( 14k) , gemiddelde uitgave per gezin (4k)
https://www.febiac.be/public/statist...FID=23&lang=NL

kosptrijs treinen
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151218_02027627
en ja er stond recent in de krant een artikel met andere cijfers... 2miljard voor die 415trienen..; vermoedelijk zijn daar andere kosten bijgeteld, of zit het contract gesplitst in treinen en dubbeldekwagons.
__________________


Verklaar het Verenigd Koninkrijk eens, paul. 107 reizigerskilometer per treinkilometer. Door privébedrijven.http://orr.gov.uk/__data/assets/pdf_...port-may11.pdf
P. 256.
Nederland 137, vergelijkbaar met België dus, en Zwitserland, het mekka van de spoorwegen in Europa, 122.

----
in het rapport staat deze benchmark te lezen...
het Belgische spoor kost 1miljard / 3400km=285.000euro per km... wat een efficientie. Duurste infraxkosten van europa... tot 3x duurder... voila... al een eerste bewijs dat het spoor dweilen met de kraan open is..
B
http://forum.politics.be/attachment....1&d=1509988671

---
tweede benchmark 5miljard per 10miljard personenkilometer, is 500euro/1000 personenkilometer... Dus dubbel zo duur als GB, en 5 x duurder dan de andere europese landen...


http://forum.politics.be/attachment....1&d=1509991203

----

Op de statistische site van de overheid kan je concrete gegevens vinden.
http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...vervoer/spoor/

Personenvervoer per spoor. Gemiddeld reizen er ongeveer 130 reizigers per km treinkilometer (2009, de meest recente gegevens).
In totaal gaat het om 10,49 miljard reizigerskilometers over een jaar (2009) wat heel bescheiden blijft in vergelijking met het aantal reizigerskilometers met de auto in hetzelfde jaar 2009: 108,1 miljard reizigerskilometers of ruim 10 keer meer.
http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...rkeer/afstand/

Het totaal aantal reizigerskilometers met de trein laat toe om een berekening te maken van de kostprijs van de trein voor de samenleving.

De NMBS is verlieslatend en wordt overeind gehouden door een jaarlijkse subsidie uit gemeenschapsmiddelen van een 3 miljard €, wat eigenlijk niet volstaat want de NMBS bouwt jaar na jaar een schuldenput op die om de zoveel jaren ook met gemeenschapsmiddelen wordt opgevuld.
Maar op basis van die 3 miljard € kost elke treinkilometer ruim 37€ en elke reizigerskilometer met de trein ruim 28cent.
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j...oQHwp8QZ8R6-Jn
40% van inkomsten komt via abonnement, 60% via dotatie.
http://docs.vlaamsparlement.be/pfile?id=407231

Dus als de trein 3miljard euro kost aan dotatie, kost ze 2miljard abonnementen.
De trein kost dus 5miljard voor 10miljard km
Det trein betaalt geen BTW 21% op haar dotatie en op haar tickets...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 23:07   #167
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
volgens mij gebaar jij nu uzelf van de domme, ofwel benje gigantisch dom.. ik weet het echt niet, maar als je twee dingen niet kunt: getallen delen door elkaar en die ratio vergelijken met een tabel om een conclusie te tellen, heb je een soort wiskundig ongeletterdheid
Het is zeer lang geleden dat ik nog iemand tegengekomen ben die het concept 'bron' zo moeilijk begrijpt.

Sta me toe het je even uit te leggen: wanneer ik vraag 'waar haal je die cijfers vandaan', verwijzende naar, je weet wel, de CIJFERS die je citeert, dan vraag ik NIET naar hoe je er bij komt dat 5 miljard gedeeld door 10 miljard gelijk is aan 500 euro per 1000 personenkilometer. Dan vraag ik waar die '5 miljard per 10 miljard' vandaan komt. Een relatief simpele vraag, waar ik dan als antwoord op verwacht 'ah dat komt van *bron*', pagina xx'. Nooit geweten dat iemand die vraag klaarblijkelijk niet begreep.

Voor een voorbeeldje verwijs ik je graag naar mijn bericht nr 145, waar ik zei dat in het VK men 107 reizigerskilometer per treinkilometer had, en daar ONMIDDELLIJK een bron bij gaf, mét verwijzing naar de pagina waar DAT cijfer duidelijk vermeld werd.

Zo verwijs je naar bronnen, brother paul.

Die schuimbekkende linkjesdiarree in je laatste post heb ik zelfs niet gelezen.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2017, 12:41   #168
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Het is zeer lang geleden dat ik nog iemand tegengekomen ben die het concept 'bron' zo moeilijk begrijpt.

Sta me toe het je even uit te leggen: wanneer ik vraag 'waar haal je die cijfers vandaan', verwijzende naar, je weet wel, de CIJFERS die je citeert, dan vraag ik NIET naar hoe je er bij komt dat 5 miljard gedeeld door 10 miljard gelijk is aan 500 euro per 1000 personenkilometer. Dan vraag ik waar die '5 miljard per 10 miljard' vandaan komt. Een relatief simpele vraag, waar ik dan als antwoord op verwacht 'ah dat komt van *bron*', pagina xx'. Nooit geweten dat iemand die vraag klaarblijkelijk niet begreep.

Voor een voorbeeldje verwijs ik je graag naar mijn bericht nr 145, waar ik zei dat in het VK men 107 reizigerskilometer per treinkilometer had, en daar ONMIDDELLIJK een bron bij gaf, mét verwijzing naar de pagina waar DAT cijfer duidelijk vermeld werd.

Zo verwijs je naar bronnen, brother paul.

Die schuimbekkende linkjesdiarree in je laatste post heb ik zelfs niet gelezen.
Ah ja zo is het gemakkelijk bronnen niet lezen en dan zeggen dat er geen bron is

Weet je wat we gaan het eenvoudig houden. Voorde kilometers reizigers hebben we blijkbaar getallen en bronnen genoeg

Het gaat nog juist over de subsidies. Wat is de opzet van nmbs in kassatickets en in dotatie, volgens mij vijf miljard

Geef jij uw bron die het tegenspreekt
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2017, 15:24   #169
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Het gaat nog juist over de subsidies. Wat is de opzet van nmbs in kassatickets en in dotatie, volgens mij vijf miljard
Geef daar eens een bron van.

Citaat:
Geef jij uw bron die het tegenspreekt
Hoef ik niet te doen, ik doe immers geen beweringen over hoeveel dat is. Ik ga JOUW werk niet doen. Jij lijkt nog steeds te denken dat als je een getal niet weet of vindt, je dan maar gewoon wat mag verzinnen.

Maar zo werkt het niet. Jij beweert vijf miljard, wel dan is het aan JOU om daar een bron voor te geven. Heel simpel.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2017, 21:53   #170
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Of privatiseer het, en dan hou je de jungle uit de trein.

Als je het gratis maakt, wordt het geen optie meer voor mij. Ik wil niet in een en dezelfde cabine zitten als half Molenbeek.
Laat je Rolex thuis en geniet van de rit.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be