Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2016, 11:36   #861
eno2
Banneling

Standaard

Over moraalridders:

Citaat:
Moraalridders

In sommige westerse landen, waaronder Nederland, is prostitutie vrijgegeven en wordt het volgens de wet gewoon gezien als iedere andere vorm van loonarbeid. Prostitutie wordt daarmee normaal gemaakt, en juist in die vrijgegeven landen blijkt de prostitutie sterk toe te nemen. Tegelijk neemt ook de vrouwenhandel daar sterk toe, en datzelfde geldt voor het sekstoerisme. Uit de meest liberale landen, Nederland en Australië, komen relatief de meeste sekstoeristen. Voor hen is het kopen van seks kennelijk volstrekt normaal geworden.

Feministen die kritiek leveren op deze trends worden vaak neergezet als moraalridders, en gelijkgesteld met conservatieven en religieuzen. Het liberale dogma is dat iedereen tegenwoordig los van kerk en staat zelf mag en kan kiezen hoe men omgaat met seks. Vrouwen kunnen volledig vrij transacties aangaan met hoerenlopers om geld te verdienen, aldus de liberale opinie. Maar in de rauwe werkelijkheid hebben de meeste prostituees niet de macht om een gelijkwaardige ruil met de klant af te dwingen. Voor de meesten is het niet eens een vrije keuze geweest om de prostitutie in te gaan. Onder Zweedse vrouwen bleek bijna 65 procent als prostituee te werken vanwege een drugsverslaving. Meer dan 65 procent was al prostituee voor haar achttiende en de helft van de vrouwen was thuis slachtoffer geweest van seksueel geweld. Uit een Brits onderzoek kwam naar voren dat 60 procent van de prostituees het afgelopen jaar geslagen of verkracht was en dat 55 procent regelmatig niet betaald werd.(3)

http://www.doorbraak.eu/gebladerte/11221f76.htm

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 mei 2016 om 11:46.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2016, 11:44   #862
eno2
Banneling

Standaard

Ziehier het grote succes van de legalisering in Duitsland:
Citaat:
De Duitse prostitutiewet van 2002, die werd goedgekeurd door de SPD en de Groenen, had precies de bedoeling om de positie van prostituees te verbeteren. Zo konden ze een beroep doen op de sociale zekerheid en naar de rechtbank te stappen als ze niet betaald werden. Maar in de praktijk kwam daar weinig van in huis. Op dit moment zijn welgeteld 44 sekswerkers ingeschreven bij de sociale zekerheid, terwijl 400.000 prostituees actief zijn.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131203_045
Moet er nog meer zand zijn?

Oud 5 mei 2016, 11:38   #863
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ziehier het grote succes van de legalisering in Duitsland:

Moet er nog meer zand zijn?

De overgrote meerderheid komt uit Oost-Europa. Voor die vrouwen betekent dit een mooie bron van inkomen waardoor hun kinderen en familie in Roemenië bvb. een betere toekomst tegemoet gaan.
In Frankrijk doen ze net hetzelfde trouwens, maar daar moeten ze vertrouwen op pooiers en ander ongedierte van de onderwereld, die een deel van hun inkomsten afromen. Daar tegenover staat dat de tarieven in Frankrijk hoger zijn. Dat is het perverse effect van uw befaamde wet.

natuurlijk nog beter zou zijn om van Roemenië terug een verzorgingsstaat te maken, zodat mensen zich niet langer hoeven te prostitueren in West-Europa, maar daar zullen de heren en dames politici, hoeren van het grootkapitaal, een stokje voorsteken.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 mei 2016 om 11:43.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2017, 13:54   #864
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ook, als hoerenloper.
Ik ben op mijn 18-de ontmaagd door een hoer. Niet verwonderlijk, met een hoerenbaas als vader. In Frankrijk zou zulke professionele ontmaagding tegenwoordig strafbaar zijn.
In totaal ben ik vier keer met een hoer geweest. De laatste keer in 1976.
Oud 22 november 2017, 14:02   #865
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Is dit ook geldig voor forumhoeren?
Vraag het eens aan Pontifex in het geval je je betrokken voelt.

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 november 2017 om 14:17.
Oud 22 november 2017, 14:13   #866
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

De hoeren staan nog steeds aan de rue Saint-Denis in centrum Parijs, klanten komen en gaan, politie passeert constant en niemand wordt opgepakt.
Deze wet wordt niet toegepast, zowel de nieuwe regering als de politie heeft duidelijk andere prioriteiten.
Oud 22 november 2017, 14:26   #867
eno2
Banneling

Standaard

Ja, ik hoorde zojuist Pepe Mújica in een documentaire zeggen:
"Bij het wetten maken zijn de Goden aanwezig, maar bij het uitvoeren vallen ze nergens meer te bekennen". Hij schreef het citaat toe aan Aristoteles.
Oud 22 november 2017, 21:22   #868
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben op mijn 18-de ontmaagd door een hoer. Niet verwonderlijk, met een hoerenbaas als vader. In Frankrijk zou zulke professionele ontmaagding tegenwoordig strafbaar zijn.
In totaal ben ik vier keer met een hoer geweest. De laatste keer in 1976.
In Kinshasa is hoeren en boeren een nationale sport.
Een zeer wijdverspreid fenomeen.
De Congolezen hebben me dat zelf toevertrouwd.
Eigenlijk is dat best OK.
In de natuur gebeurt niet anders.
Oud 22 november 2017, 21:47   #869
eno2
Banneling

Standaard

Ik ben een bekeerling-hoerenloper. Bekeerlingen zijn de ergste proselieten...
Voor mij moet het de echte liefde zijn.

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 november 2017 om 21:48.
Oud 23 november 2017, 00:55   #870
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben een bekeerling-hoerenloper. Bekeerlingen zijn de ergste proselieten...
Voor mij moet het de echte liefde zijn.
Echte liefde bestaat zeker, ook op uw leeftijd.

Ik heb ook een ware liefde. Echter, als ik eens zin heb om mij te ontspannen met iemand anders, die ik niet graag zie maar met wie ik wel eens van bil wil gaan, wat is daar verkeerd mee? De christelijke moraal? Ik dacht dat die al lang geleden als achterlijk en vals verworpen werd?
Oud 23 november 2017, 00:59   #871
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
In Kinshasa is hoeren en boeren een nationale sport.
Een zeer wijdverspreid fenomeen.
De Congolezen hebben me dat zelf toevertrouwd.
Eigenlijk is dat best OK.
In de natuur gebeurt niet anders.
In Afrika kijken mensen anders naar zulke zaken. De christelijke (en islamitische door de Arabieren) moraal werd hen opgedrongen door de Europeanen maar is nooit echt volledig doorgedrongen.

Seks en liefde zijn niet altijd synoniem. Dat wij is het Westen dit nog steeds als vanzelfsprekend vinden toont aan dat onze cultuur niet zo vooruitstrevend is als we denken.
Oud 23 november 2017, 01:47   #872
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb ook een ware liefde. Echter, als ik eens zin heb om mij te ontspannen met iemand anders, die ik niet graag zie maar met wie ik wel eens van bil wil gaan, wat is daar verkeerd mee? De christelijke moraal? Ik dacht dat die al lang geleden als achterlijk en vals verworpen werd?
Ik probeer(de) geen tweede keer.

Persoonlijke karakteristieken en instellingen bepalen je persoonlijke houding, je persoonlijke keus.
Jij bent dan zo, ik ben dan zus...
Persoonlijk doet ieder maar wat hij wil en prettig vindt. Of wat hij niet laten kan. Of wat de partner toelaat (als zij dat weet). En binnen de wet (liefst).
Dat vind ik toch wel duidelijk en vanzelfsprekend.

Het gaat, in het algemeen, om de aanpak van het
vermarkten van de (zogenaamde) liefde.
De ene staat, of nationale samenlevingen wil zus, de andere zo. Ook al.
Je moet dat (de democratische consensusvorming) met 'algemene argumenten' bediscussiëren.
Je stemt en argumenteert natuurlijk best zoals je je gedraagt. Iets anders is hypocriet.

Moraal?
Wenn ich Moral höre... entsichere ich meinen Browning

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 november 2017 om 01:51.
Oud 23 november 2017, 11:10   #873
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik probeer(de) geen tweede keer.

Persoonlijke karakteristieken en instellingen bepalen je persoonlijke houding, je persoonlijke keus.
Jij bent dan zo, ik ben dan zus...
Persoonlijk doet ieder maar wat hij wil en prettig vindt. Of wat hij niet laten kan. Of wat de partner toelaat (als zij dat weet). En binnen de wet (liefst).
Dat vind ik toch wel duidelijk en vanzelfsprekend.

Het gaat, in het algemeen, om de aanpak van het
vermarkten van de (zogenaamde) liefde.
De ene staat, of nationale samenlevingen wil zus, de andere zo. Ook al.
Je moet dat (de democratische consensusvorming) met 'algemene argumenten' bediscussiëren.
Je stemt en argumenteert natuurlijk best zoals je je gedraagt. Iets anders is hypocriet.

Moraal?
Wenn ich Moral höre... entsichere ich meinen Browning

Elke samenleving is anders dat klopt, in sommige landen wordt prostitutie verboden, in andere homoseksualiteit. Het gaat er om wat we willen hier in West-Europa. Willen we dat, en is dat wenselijk?
Prostitutie kun je trouwens niet uitroeien, wat het succes van de site "rich meets beautiful" alleen maar pijnlijk duidelijk maakt. Je kunt het ondergronds duwen zoals in Frankrijk en Scandinavië, dus in de handen van mensensmokkelaars, louche pooiers etc. Of je kunt het een legaal statuut geven, hen werknemers maken met een beschermd statuut, zodat ze hun beroep in veilige omstandigheden kunnen uitvoeren.
Oud 23 november 2017, 11:25   #874
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elke samenleving is anders dat klopt, in sommige landen wordt prostitutie verboden, in andere homoseksualiteit. Het gaat er om wat we willen hier in West-Europa. Willen we dat, en is dat wenselijk?
Prostitutie kun je trouwens niet uitroeien, wat het succes van de site "rich meets beautiful" alleen maar pijnlijk duidelijk maakt. Je kunt het ondergronds duwen zoals in Frankrijk en Scandinavië, dus in de handen van mensensmokkelaars, louche pooiers etc. Of je kunt het een legaal statuut geven, hen werknemers maken met een beschermd statuut, zodat ze hun beroep in veilige omstandigheden kunnen uitvoeren.
Er zijn veel argumenten pro het legaal maken (en een behoorlijk statuut geven) van prostitutie (ik ben voor).

Dat het niet uit te roeien valt vind ik echter geen geldig argument. Dat argument gaat namelijk op voor tal van verboden gedragingen (fout parkeren, te snel rijden, diefstal, moord,...). Allemaal toelaten omdat men het niet kan uitroeien?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 23 november 2017 om 11:26.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 11:36   #875
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Prostitutie kun je trouwens niet uitroeien, wat het succes van de site "rich meets beautiful" alleen maar pijnlijk duidelijk maakt.
Het ouwe ongeldige argument 'wat we niet kunnen uitroeien, moeten we vrij laten begaan.

Citaat:
Je kunt het ondergronds duwen zoals in Frankrijk en Scandinavië,
In deze draad werd voldoende aangebracht om te kunnen stellen dat legaliseren daarom nog niet transparent maakt. Zie Duitsland.

Bestrijden of legaliseren, de ene sympatiseert zo, de andere anders, zoals ook landen doen, daar zijn we het over eens.

Het illustreert de complexiteit, de moeilijkheidsgraad en de polarisering van het onderwerp.

Als je bestrijdt, waar ik achter sta, is het maar logisch dat je de consumptiezijde , de klant ook aanpakt.

Persoonlijk heb ik er geen probleem mee, ik zal na 41 jaar nooit meer in hoerenloperij hervallen.

Een geluk, want in ook Spanje lacht men er niet mee, afgaande op wat ik zo links en rechts (van de buren) hoorde.
Oud 23 november 2017, 14:21   #876
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
natuurlijk nog beter zou zijn om van Roemenië terug een verzorgingsstaat te maken, zodat mensen zich niet langer hoeven te prostitueren in West-Europa, maar d....
Heimwee naar Ceaușescu en de securitate ?
Ongelooflijk, dat communistisch beest.
Zelfs de beelden van hun weeshuizen en opvanghuizen voor mentaal gehandicapten: volledig vergeten ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 14:38   #877
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ouwe ongeldige argument 'wat we niet kunnen uitroeien, moeten we vrij laten begaan.

In deze draad werd voldoende aangebracht om te kunnen stellen dat legaliseren daarom nog niet transparent maakt. Zie Duitsland.

Bestrijden of legaliseren, de ene sympatiseert zo, de andere anders, zoals ook landen doen, daar zijn we het over eens.

Het illustreert de complexiteit, de moeilijkheidsgraad en de polarisering van het onderwerp.

Als je bestrijdt, waar ik achter sta, is het maar logisch dat je de consumptiezijde , de klant ook aanpakt.

Persoonlijk heb ik er geen probleem mee, ik zal na 41 jaar nooit meer in hoerenloperij hervallen.

Een geluk, want in ook Spanje lacht men er niet mee, afgaande op wat ik zo links en rechts (van de buren) hoorde.
De hypocrisie van de moraalridder is blijkbaar niet verdwenen, tijdens de zes maand afwezigheid op het forum...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 14:42   #878
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ook, als hoerenloper.
Oud 23 november 2017, 23:17   #879
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met een hoer is niets mis. Dat zijn meestal kwetsbare slachtoffers die uitgebuit worden of anders niet aan de bak komen. Daarom ook dat hoeren niet bestraft worden. Wel de hoerenloper. Als de maatschappij als geheel betalen voor seks ongewenst vindt, dan kan ze best die ondeugd bestrijden door de betaler te straffen en niet het kwetsbaar slachtoffer.
goed dat je de (enige) motivatie om het crimineel te noemen even erbij zet
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2017, 23:21   #880
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel dat was niet de uitkomst van een twee en een half jaar durend debat.
Jij wilt je er in anderhalve seconde vanaf maken?
dat kan anders op 1 1/2 beslist worden... maar ik begrijp volkomen dat voor het nodige lobbywerk de "de maatschappij vindt als geheel betalen voor seks ongewenst" dat 2 1/2 jaar in beslag neemt
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be