Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
25 november 2017, 11:54 | #1381 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
|
Citaat:
Neen: model 3 is het eerste model dat quasi volautomatisch van de nieuwe rolband loopt, buiten een paar onderdelen als er geen deftige kwaliteitscontrole en repairzone is wil ik die eerste modellen wel eens controleren op hun passingen . |
|
25 november 2017, 12:51 | #1382 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
Dus ja, productie kan bijna mensloos, op de onderhoudstechniekers na. |
|
25 november 2017, 13:00 | #1383 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
|
Die robotten en de rest van de installatie vergen veel onderhoud en deftige controle ....verkeerde instellingen en honderden auto's met fouten bollen van de lijn ....sommige fouten merkt men nog niet eens op en komen toevallig boven water .....ik ben jaren onderhoudstechnieker geweest is de meest ondankbare job ...draait alles krijg je onder je voeten omdat je niets doet ...iets kapot dan krijg je onder je voeten omdat er geen productie is ....je produceert niet je bent een verliespost ....maar is er productie achterstand dan is alles wat van de lijn gaat bijna goed .
|
25 november 2017, 14:26 | #1384 | |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
Citaat:
Er zijn nu eenmaal een hoop motoronderdelen die een robot niet plaatsen kan. https://www.youtube.com/watch?v=mqaGAk7FpBM |
|
26 november 2017, 00:40 | #1385 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
Ik zeg u simpelweg wat ik gezien heb. Een vrijweg lege plant. En een band die liep met voornamelijk kleinere benzinemotoren. In kwaliteitscontrole waren er wel nog mensen aan het werk. Wow, de meeste shots uit dat filmpje met mensen op komen uit deze afdeling. De laatste shot, waar ze de finale afwerking doen, daar zat bij mij 1 persoon op dat moment. Dat er daar soms meer zitten verandert niks aan het feit dat die fabriek veel minder afhankelijk is van mensen dan vroeger. (Wat de cijfers ook bewijzen, er werkten daar in vroegere tijden 5000 man, nu nog 1750). |
|
26 november 2017, 00:46 | #1386 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
Citaat:
|
|
26 november 2017, 00:54 | #1387 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
Citaat:
Veel hangt er vanaf wat de fabriek nog zelf maakt, en wat de leveranciers maken. In 2000 kwam er een conveyor voor de toeleveranciers: http://www.hbvl.be/cnt/oid41563/arch...-aan-ford-genk Laatst gewijzigd door Micele : 26 november 2017 om 01:00. |
|
26 november 2017, 01:23 | #1388 | ||
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
Citaat:
Citaat:
Ik heb meer dan genoeg motorenfabrieken bezocht, kom me dus niks vertellen over motorenassemblage. En de enige conclusie die je kunt maken is dat waar arbeid duur is ze veel automatisatie hebben, waar arbeid goedkoop is veel manuele arbeid ongeacht het feit of ze dezelfde motorenserie bouwen. |
||
26 november 2017, 09:48 | #1389 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
|
Citaat:
|
|
26 november 2017, 09:50 | #1390 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
|
Citaat:
|
|
26 november 2017, 11:38 | #1391 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
Citaat:
Vraag maar eens of ze dezelfde oprotpremies gekregen hebben toen Ford dicht ging... http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/re...burg/1.1465038 Laatst gewijzigd door Micele : 26 november 2017 om 11:42. |
|
26 november 2017, 11:45 | #1392 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
|
Dit was bij Opel in Antwerpen ook zo minder volk ? maar wel meer contractors en natuurlijk niet dezelfde voorwaarden bij sluiting ......en zou men ooit gecontroleerd hebben of de contractor niet GM zelf was ?
|
26 november 2017, 11:59 | #1393 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
|
29 november 2017, 19:03 | #1394 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
Tesla model 3 long range officieel 2e zuinigste electrische wagen, alhoewel de grootste en de zwaarste:
Voor mensen die veel snelweg rijden, zie vooral highway-rijbereik in MPGe of Miles per Gallon Gasoline equivalent, hoe hoger hoe beter: https://en.wikipedia.org/wiki/Miles_...ine_equivalent Qua actieradius vroeg Tesla een lagere waarde dan EPA getest had, daar had EPA niets tegen: Citaat:
Citaat:
Tesla doet dat wslk extra want er gaan zeker bleiters zijn die dan gaan zeggen "maar Tesla had ons dat toch beloofd?" Laatst gewijzigd door Micele : 29 november 2017 om 19:28. |
||
30 november 2017, 00:13 | #1395 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Panasonic meldt dat de problemen bij de batterijproductie bijna van de baan zijn.
Volumes zouden drastisch verhoogd worden binnenkort. (Waarom heb ik zo het vermoeden dat men weer SpaceX lui aan het inhuren is ?) |
30 november 2017, 08:12 | #1396 |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
Fatsoenlijke fabrikanten zorgen ervoor dat hun product op punt staat voor ze in massaproduktie gaan.
|
13 december 2017, 13:45 | #1397 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
Productiepoblemen model 3 blijken langzaam opgelost te zijn.
Plotseling - vanaf verleden weekend - lopen de leveringsparkings van Fremont vol met "met meer dan honderd" wagens: video van 11 dec 2017: https://www.youtube.com/watch?v=Gjt3xxosqZ8 Citaat:
(uiteraard waren de gestegen voorbestellingen van de Tesla-truck niet negatief voor de beurskoers, aanbetaling reservatie is $20.000 ... ) Laatst gewijzigd door Micele : 13 december 2017 om 13:58. |
|
14 december 2017, 20:03 | #1398 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
Productie van model 3 gaat "weldra" stijgen van 3000 naar 5000 per week.
Leveranciers gaan overuren kloppen. Citaat:
Aandeel steeg afgerond +10% de laatste 5 dagen. https://www.marketwatch.com/story/fo...ing-2017-12-12 Laatst gewijzigd door Micele : 14 december 2017 om 20:07. |
|
18 december 2017, 23:35 | #1399 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
Niet alleen de batterijen gaan (veel) efficiënter worden, ook bij de E-motoren zal nog winst te halen zijn (ruimte, gewicht en stroomverbruik, koeling...).
Tesla testte in september 2017 compacte E-motoren van Magna: https://electrek.co/2017/09/06/a-tes...tors-by-magna/ Zelfs 3 in een Tesla S, 2 voor elk achterwiel en eentje voor beide voorwielen. In december drift- en tractietesten op sneeuw en watergladheid (filmpje): Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 18 december 2017 om 23:54. |
|
3 januari 2018, 23:39 | #1400 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
|
Model 3 productie nu > 1000 per week
Het begint langzaam te vlotten, toch de +1000 per week gehaald, de laatste dagen van 2017 na extrapolatie.
daardoor 4e kwartaal zelfs nipt de 30.000 gemist, beurs reageerde zwak met een lichte daling, mss morgen anders want het resultaat kwam pas na het sluiten van de beurs, nabeurs voorlopig op -1,6 %. Citaat:
|
|