![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indrukwekkend hoe de partijslaven dwaalsporen en nepargumenten blijven spuien.
1/ het feit dat Meeuws ook contact heeft met Van der Paal is geen probleem. Hij is lid van de oppositie, dus beslist niet over bouwdossiers. 2/ die receptie met de cola zero heeft iets in gang gezet dat opnieuw de stinkende dossiers van de Tunnelplaats en de Slachthuissite en de daarin bewezen belangenvermenging nogmaals illustreert. Als een razende kat in het nauw over die cola bleiten is naast de kwestie. De kwestie is de overduidelijke belangenvermenging en favoritisme in beide vastgoeddossiers. 3/ dat er misschien meer hoogbouw mag zijn in de stad is een interessante discussie. Maar dan moet je als schepencollege alle potentiële kandidaten de kans geven een offerte te doen op een site waarvan ze weten dat er hoogbouw mag komen. Nu heeft Land Invest het verworven voor veel te veel geld als er geen hoogbouw mocht komen. Waarom zouden die zo'n zotte koop hebben gedaan als ze niet wisten dat de stad nadien de bouwvoorschriften zou veranderen?
![]() |
#323 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds eergisteren. ![]() ![]() ![]()
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 26 november 2017 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog even en we zitten hier ook met een 'toren' 12 hoog te midden van een woonwijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Antwerpen gebeurt wat Groen vreesde: de modderspatten van sp.a hangen nu op 'Samen'
Citaat:
![]() Zou dat onder de noemer: 'De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet' vallen? Wordt naar alle waarschijnlijkheid vervolgd. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 27 november 2017 om 08:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() allez, nodig mij toch ook eens uit in t Fornuis voor een 'gezellig moment' ... ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar mensen toch, de linkse hypocrisie reikt nog veel verder dan eerst gedacht:
Citaat:
De mensen weten nu hoe gezellig het in Antwerpen weer kan worden mocht "Samen" de verkiezingen winnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkt nu ook dat het al het hele weekend muis-en muisstil is in het hoofdkwartier van Groen. Van Besien zit met een beteuterd gezicht zichzelf af te vragen hoe dit zo snel in het eigen gezicht is kunnen ontploffen. Tsja, wij hadden hem wel kunnen vertellen dat als je in zee gaat met de meest criminele partij in dit land het wel een goed fout zou kunnen aflopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tja; de doos van Pandora openbreken heeft gevolgen. Het is niet de eerste keer dat ik dit postte op dit forum en voor mijn part mag het ook niet de laatste keer zijn. Voor de kleine man heeft het vermoede doorbreken van de omerta grote gevolgen. Het vervult mijn hart met blijdschap dat ze nu zelf geconfronteerd worden met het wapen dat ze zelf zo graag misbruiken tegen anderen. Voor mij is hierbij deze gestelde problematiek weer eens opgelost. Vergeten doen we toch. Ik behoor toch ook tot de massa dementerende kiezers. Ik sta trouwens al een trapje verder. Het dringt al niet meer binnen in mijn hersens. Overdaad brengt schade toe bij iedereen. Niet meer mee moeien is het advies dat ik mezelf gegeven heb. En tot op heden is dit het beste gebleken. Links of rechts? De pot op! Als je merkt dat deze twee woordjes al genoeg zijn om mensen om te toveren tot postkaarten dan moet uwen euro toch vallen? Het volgende probleem zal zijn wie "den drapeau'" mag dragen voor rechts en wie het bij links mag doen. We gaan nog jolige tijden tegemoet! En België afschaffen en omvormen tot de hoofdstad van het Babel-continent geeft geen betere vooruitzichten. Veel geld gaat het ons altijd kosten. Het valt aan de boorden van de platte planeet in het heelal. Als er godsdiensten zijn die mordicus beweerden dat wij op een platte schijf woonden en dat het de eerste die beweerde dat het niet zo was zijn kop kostte (figuurlijk) dan moet iedereen toch overtuigd geraken dat godsdienst een geexploiteerde debiliteit is. Het heeft al velen onder ons hun kop gekost. Momenteel lossen ze het zelfs anders op. Ze doen het "en masse" Via het tellen van voeten; benen en armen weten ze nog hoeveel er ten hemel opgenomen zijn. Waar de maagden hunkeren in ongeduld. Het is hier een tranendal. Van verveling en in afwachting van beter wordt er hier met graagte aan de piemels van de kleintjes getrokken. (Ditmaal letterlijk.) Godsdienst is dus niet het begin van alles maar wel het einde van zot zijn. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 27 november 2017 om 09:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
Europees Commissaris
|
![]() Samen verder de dieperik in. Ze gaan nog het nog halen ook.
![]() |
#332 |
Europees Commissaris
|
![]() Eigenlijk best zielig.
De contacten van burgemeester en schepenen met beslissingsrecht in een hangend dossier vergijken met de contacten van een oppositielid, zonder bevoegdheid hierin. Het gaat over een schijn van partijdigheid. Dit kan per definitie niet voor iemand die niets mag beslissen. De spreekwoordelijke strohalm, de bliksemafleider zonder onweer, ... niettemin zou het betrokkene sieren, mocht hij het ooit verder schoppen en beslissingsrecht krijgen, om duidelijkheid te geven over zijn relatie met de immosector. |
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helaas voor u en uw linkse broodheren wordt het soort domheid en linkse hypocrisie dat de heer Meeuws nu tentoon heeft gespreid electoraal afgestraft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Europees Commissaris
|
![]() Zou het niet eerder liggen aan de domheid van de kiezer, als hij het door mij aangehaalde onderscheid niet ziet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1 de nu geuite kritiek weldegelijk terecht, 2 maar ziet ook dat hij met het 'Samen' van Tom Meeuws alvast geen wezenlijk verschil zal moeten verwachten ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Áls het nodig is dat politici contacten hebben met de bouwsector dan kan dat via de belangenorganisaties van de bouwsector. Er is volgens mij geen nood aan direct contact tussen politici en individuele ondernemers en bedrijven. Doet er niet toe of men in de oppositie zit of aan de macht is. Als er regels dienen besproken te worden, als er informaties dienen uitgewisseld te worden, vragen dienen gesteld en beantwoord te worden, ... van beide zijden uit, dan kan dat in overleg met de belangenorganisaties, de middenstandsorganisaties. Individuele bedrijven zou men moeten verbieden te lobbyen, contacten tussen politici en individuele ondernemers zouden enkel om persoonlijke redenen mogen gebeuren. Het zakelijke dient zo veel mogelijk gescheiden te blijven van het politieke. Er zullen dan vermoedelijk ook minder persoonlijke banden ontstaan. De politici maken de regels aan de hand van informaties van verschillende belangengroepen, experts en hun eigen visies en die van hun achterban. Ambtenaren voeren die uit en controleren ze.
Wat we in Antwerpen (en elders) zien neigt gewoon naar corruptie. Het kan in de zaak Tunnelplaats moeilijk direct bewezen worden en ik weet niet hoe dat zit in de rechtspraak bij ons maar elders bestaat er zoiets als indirect bewijs en dat is hier toch wel in overvloed.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Europees Commissaris
|
![]() voordeel van de twijfel voor punt 2. Niemand is NU al schuldig aan daden die hij misschien ooit zal stellen.
Laatst gewijzigd door spherelike : 27 november 2017 om 10:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wijze woorden. Maar......hoopt U nog op verschil? Het is niet omdat er nu stomkoppen rondlopen zonder scrupules in hun manier van doen dat de wereld vroeger en nu zal veranderen. Het zal blijven zoals het altijd was ofwel zal de kiezer echt niet zo naïef mogen blijven. Evenmin; zoals de politiekers hecht de kiezer belang aan een sociale en rechtvaardige maatschappij. Waar het ook bij hem om draait is zijn eigen zak. Het begin van de redding; mocht deze nog mogelijk zijn; zou de boom in eigen ogen ontdekken en dan eisen van politiekers dat zij anders zouden worden dan wijzelf. Stop dus maar met zand strooien. Het is overal reeds troebel genoeg. Komen vertellen dat er rechts beteren zouden zijn dan links pakt bij mij niet meer. Ik heb mijn hele leven via mijn werk in de modder doorgebracht. Mag ik dus zeggen dat ik spreek van waarnemen en ondervinden? De maatschappij heeft zowel de linksen als de rechtsen tot rovers omgevormd. De beste manier om van mij een tegenstemmer te maken is mij een verkiezingsfolder sturen waarin je beweert dat je beter bent. Uzelf teveel lof toebedelen is laag bij de grond. Zorg dat de kiezer merkt dat je goed bestuurt en dat via uw daden en resultaten. Niet met woorden. Verkiezingsfolders zijn niet alleen overbodig maar meestal vuile leugens. ![]() Maar toegegeven. Vele kiezers dromen van leugens. Zij kunnen zelfs niet leven zonder dromen. Ze zouden best meer sprookjes lezen. De prinses trouwt altijd met de prins. Zelfs al is het een kikker. En de "boeredochtere" doet het met......juist! We zien het wel maar we dromen toch van iets anders. Niet zwanzen hé! Twee pootjes proberen op de grond te houden. Anders kom je niet ver en lig je met uw "smoel" nogal vlug tegen de vlakte. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |