![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het schepencollege verandert in augustus 2014 de urbanistische voorschriften waardoor er daar hoogbouw mogelijk wordt.
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : 29 november 2017 om 11:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oppositie voeren durven ze dat noemen... De hele boel afbreken zonder ook maar een begin aan opbouwende oppositievoorstellen noem ik dat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
gronden opkomen die voor niemand waarde lijken te hebben is zowat de hoofdbezigheid van promotoren ... het enige waar ze eigen kapitaal in steken ook. en nee die ontwikkelaars werken niet vooral met geleend geld, die beginnen pas te bouwen indien minstens 60% vh project reeds verkocht is, maw de kopers financieren heel de bouw. die laatste zin is een vaststelling. als je Samen en Pvda bezig hoort is elke vorm van ondernemen verdacht, winst maken is immers verdacht en haast 'oneerlijk', terwijl het voor elk bedrijf toch de noodzaak is om te overleven en een nut te hebben ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() hoogbouw mogelijk maken is vooral een beslissing van de stadsbouwmeester en gelukkig maar. om het met zijn woorden te zeggen : "Antwerpen is geen gelijkgesnoeide haag" ... eindelijk is er terug een stedenbouwkundig beleid ipv non-beleid en de meetlat over naburige panden die in t verleden de norm vaak bepaalde. in Godsnaam, kijk eens naar Rotterdam en durf toch eens een steen verleggen!! Laatst gewijzigd door Anna List : 29 november 2017 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik doelde eerder op een soepelere opstelling tav Borgerhout bijvoorbeeld (cfr. de laatste rellen aldaar). Als je met een mega-moskee te laten bouwen, kleine verdachte anderen kan laten sluiten, is dat misschien nog niet zo'n slecht idee.
![]() |
#426 |
Banneling
|
![]() van kleine verdachte naar grote verdachte, ik zie de winst niet echt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in het kader van propere politiek ontwikkel je die visie best transparant zodat de hele immosector weet waar er zich kansen op hoogbouwprojecten aandienen. Als je bovenstaand verhaal aanvult met de figuur van Joeri Dillen weet je dat er onder één hoedje is gepeeld om één specifieke projectontwikkelaar te plezieren. Dat is trouwens ook hetgeen Heylen (lid van Gecoro namens Unizo) aangeeft.
![]() |
![]() |
#428 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mij moet je daarvan niet overtuigen, alleen vraag ik me af of je de bouw van zo'n moskee "zomaar" wettelijk kan tegenhouden.
![]() |
#429 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik denk dat jij nog nooit een bouwaanvraag indiende, laat staan een project van dichtbij gezien hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bedankt om te bevestigen dat bouwpromotoren met geleend geld werken en risico's beperken (niet beginnen voor er 60% verkocht is), dat is net dezelfde redenering als niet beginnen voor ik weet dat ik voldoende mag bouwen om uit mijn kosten te komen. En als u bereid bent om uw appartement vooraf volledig te betalen, dan kan de ontwikkelaar inderdaad winst maken met uw centen. Ik betaal hoogstens een voorschot om de overeenkomt te bezegelen. Die partijen zijn suïcidaal dus, of moet er hier en daar wat nuance komen over wettelijkheid, overdreven winst, ethisch zakendoen, ..... Laatst gewijzigd door spherelike : 29 november 2017 om 11:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Banneling
|
![]() tegenhouden zou wellicht onwettig zijn, maar goedkeuring moet toch niet per se sneller gaan dan de Oosterweelverbinding hé? da's een politieke keuze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De immowereld stond wel degelijk versteld van wat er rond de Tunnelplaats is gebeurd.
![]() |
#433 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
basis economische logica bedrijven die teveel betalen voor die gronden ... gaan failliet. het gaat niet om de cashflow, het gaat om het risico, en er wordt niet gebouwd voor 60% verkocht is, wil zeggen dat het financiële risico is weggenomen, dat staat compleet los van uw voorschot (wat een regeling tussen u en uw bank is, gij hebt op dat moment weldegelijk getekend voor de volle pot) ... ![]() zucht |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
Europees Commissaris
|
![]() het gaat niet alleen over procedures, maar ook over timing en voorkennis
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en handel met voorkennis is strafbaar hé zeker in BE zo zitten Karel De Gucht, Yves Leterme en Lippens waarvan bewezen werd dat zij met voorkennis handelden al jaren in den bak. vooralsnog is er van juridische 'voorkennis' geen sprake bij Land Invest ... Laatst gewijzigd door Anna List : 29 november 2017 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
Banneling
|
![]() soit, mij niet gelaten hé, als er corruptie is, pak die dan aan, en wat mij betreft keihard
maar kom niet jaren aan een stuk met communistisch geinspireerde flauwe zever en verdachtmakingen af zonder één bewijs hé mannekes, dat is zo uw eigen belachelijk maken ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Banneling
|
![]() trouwens, als ge de Stad op corruptie wilt pakken, dan moet ge bij Vespa zijn en de regels die zij volgen bij verkopen
met name de biedingen onder gesloten omslag. dat zijn procedures die eigenlijk gewoon illegaal zijn door een openbaar bestuur. slaag dan tenminste met een stok die juridisch wèl kan raken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
U beweerde dat ontwikkelaars niet met geleend geld werken. U beweert nu dat een voorschot iets is tussen mij en mijn bank, wat ik ook betwijfel. Als ik zelf geen voorschot kan betalen krijg ik waarschijnlijk geen lening voor de rest. Dat ik verbonden ben tot de volle pot ben ik mee akkoord, maar ik geeft het laatste pas na volledige oplevering van mijn deel (appartement) Als de ontwikkelaar dan van 60% een voorschot ontvangen heeft, met welk geld bouwt hij dan de rest van zijn project? Ik zeg geleend geld, om zijn project te leveragen. U mag anders aantonen. |
||
![]() |
![]() |