Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2017, 12:49   #461
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat hij dan gewoon belasting betaalt zoals wij allemaal. Hoe rijker hoe frauduleuzer, zo blijkt. En Huts is daar een schoolvoorbeeld van. Zou me niet verwonderen dat de président �* vie van hetzelfde kaliber is.

NVA? Le nouveau PS est arrivé!
welke fraude? PS en CD&V geschreven fiscale wetten en regels.

als Huts die niet volgt, dan gaat hij ten prooi aan de Chinezen en andere bedrijven die deze regels wel volgen...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 12:50   #462
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
-er werd niet teveel betaald voor die grond, feit dat het project start is daar het economische bewijs van
Daar gaat het nu net om, zou het project ook economisch rendabel geweest zijn MET die hoge grondprijs, en ZONDER aanpassing van de bouwhoogte met een aantal verdiepingen.
[quote=Anna List;8583034]-
-er is een verschil tussen cashflow en financiële verantwoordelijkheid, de financiële verantwoordelijkheid wordt gedragen door de koper (en de koop gaat uiteraard pas door als de koper zijn financiering kan bewijzen), op dat moment krijgt of zorgt een ontwikkelaar voor voorfinanciering wat zakelijk niet te vergelijken valt met een lening, net omdat er geen risico meer aanzit ...

[quote]

noem geleende, vreemde, voorgefinancierd, niet eigen kapitaal zoals je wil voor mijn part. Blijft de basis dat dit geleend geld is, waarop intrest moet betaald worden. Dat er minder risico is zal zich vertalen of er al een lening/financiering zal toegekend worden, en wat de intrestvoet zal zijn. maar het blijft geleend geld.
En er blijft wel degelijk risico, 40% niet verkocht, kopen die uiteindelijk niet doorgaan met enkel de rouwkoopvergoeding, procedures bij geschillen over kwaliteit, oplevering, tussen koper en verkoper .....
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 12:50   #463
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hij dan gewoon belasting betaalt zoals wij allemaal. Hoe rijker hoe frauduleuzer, zo blijkt. En Huts is daar een schoolvoorbeeld van. Zou me niet verwonderen dat de président �* vie van hetzelfde kaliber is.

NVA? Le nouveau PS est arrivé!
Er is niks onwettig aan belasting-ontwijking. Of betaalt gij één Eurocent teveel aan belastingen ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 12:51   #464
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
sommige mensen noemen dat ook wel eens ondernemen. opportuniteiten zien die anderen nog niet zien en daarnaar handelen, de kans dat zulke opportuniteit verkeerd uitdraait en het gedroomde scenario niet kan doorgaan valt dan onder de term 'risico van ondernemen'

ook wel het verschil tussen uw geld op een spaarboekje laten staan en er iets mee proberen te doen.

maar blijkbaar wil SAMEN elke vorm van ondernemersschap in Vlaanderen verdacht maken.
Ik kan niet geloven dat er iemand echt wil doen alsof hij gelooft dat een pand 2 x direct achtereen verkopen, met daartussen een gigantische prijsexplosie die maakt dat het zonder hoogbouw onrendabel was echt gebeurde zonder de belofte vanuit de politiek dat zij er wel een mouw zouden aan passen. Dat laatste gebeurde enkele jaren later.
Zoiets noemt men niet "ondernemen" maar wel "corruptie".
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 12:51   #465
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Hij betaalt belastingen
Maar niet wat hij zou moeten. Anders zou hij niet naar de Bahama's gaan. Hoe rijker hoe gretiger. En wij hier maar dokken!
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 12:52   #466
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Eigenlijk best zielig.

De contacten van burgemeester en schepenen met beslissingsrecht in een hangend dossier vergijken met de contacten van een oppositielid, zonder bevoegdheid hierin.
Het gaat over een schijn van partijdigheid. Dit kan per definitie niet voor iemand die niets mag beslissen.

De spreekwoordelijke strohalm, de bliksemafleider zonder onweer, ...

niettemin zou het betrokkene sieren, mocht hij het ooit verder schoppen en beslissingsrecht krijgen, om duidelijkheid te geven over zijn relatie met de immosector.
Meneer Meeus "zonder beslissingsrecht" heeft wellicht duidelijk laten verstaan dat hij straks wel weer eens beslissingrecht zou kunnen krijgen en je dus beter goede maatjes met hem kunt worden?
Wat een hypocriet! Klaar om om het even wat uit te braken als het de NVA schade zou kunnen berokkenen...
En Vanbesien gisteren op tv ergens: wanneer ik burgemeester zal zijn enz
Man,man, man... wat een miserie!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 12:54   #467
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar niet wat hij zou moeten. Anders zou hij niet naar de Bahama's gaan. Hoe rijker hoe gretiger. En wij hier maar dokken!
Natuurlijk wel, anders zou hij wel vervolgd worden hoor. Katoennatie betaalt netjes de verschuldigde belastingen en de werkgeversbijdragen op de loonmassa.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 12:56   #468
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het zou inderdaad zeer dom zijn van de Antwerpse kiezer mocht hij volgend jaar op "Samen" stemmen.
Maar hun slogan, daar moeten ze niet meer naar zoeken, toch?
Samen opnieuw de dieperik in!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 12:57   #469
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Totale transparantie. Mensen uitnodigen om elk vastgoeddossier te overlopen om te zien of er onregelmatigheden zijn.

Paar dagen later: gemeenteraad achter gesloten deuren.

Vlaanderen blijkt even absurd en hilarisch als België.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 12:58   #470
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wel, anders zou hij wel vervolgd worden hoor. Katoennatie betaalt netjes de verschuldigde belastingen en de werkgeversbijdragen op de loonmassa.
Dat deel van zijn belastinggeld dat hij door ingenieuze juridische constructies parkeert op de Bahama's ontsnapt aan de Belgische staat. En we hebben hier het geld nodig. Kortom en nog eens: Huts belazert de boel. U moet niet proberen recht te trekken wat krom is.
Oud 29 november 2017, 13:00   #471
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja en? ik lees daarin geen onregelmatigheid hoor, als er daar van ver ook maar één in te lezen zou vallen, dan was er ook al een gerechterlijk onderzoek lopende nu

hoogbouw mogelijk maken is vooral een beslissing van de stadsbouwmeester en gelukkig maar. om het met zijn woorden te zeggen : "Antwerpen is geen gelijkgesnoeide haag" ... eindelijk is er terug een stedenbouwkundig beleid ipv non-beleid en de meetlat over naburige panden die in t verleden de norm vaak bepaalde. in Godsnaam, kijk eens naar Rotterdam en durf toch eens een steen verleggen!!
Tja, waar maken wij ons zorgen over hee ? Prijsmanipulatie, schijnverkopen om de finale bestemmeling te maskeren, twee jaar voor datum reeds weten dat je een bouwvergunning voor hoogbouw zult kunnen versieren, moet kunnen in de immocratie.

En een lastige bouwmeester ? Buiten ermee, en een lakei in dienst die wel zijn handtekening zet waar het baasje die wil zien staan.

Iedereen blij, iedereen gelukkig, allemaal naar 't Fornuis
Oud 29 november 2017, 13:00   #472
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat deel van zijn belastinggeld dat hij door ingenieuze juridische constructies parkeert op de Bahama's ontsnapt aan de Belgische staat. En we hebben hier het geld nodig. Kortom en nog eens: Huts belazert de boel. U moet niet proberen recht te trekken wat krom is.
Nogmaals, welke wet overtreedt hij ???

Citaat:
Oud 29 november 2017, 13:01   #473
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Zoals ik al zei, is de discussie over hoogbouw een zinnige discussie. Ik heb daar eigenlijk geen uitgesproken mening over.

Maar in het kader van propere politiek ontwikkel je die visie best transparant zodat de hele immosector weet waar er zich kansen op hoogbouwprojecten aandienen.

Als je bovenstaand verhaal aanvult met de figuur van Joeri Dillen weet je dat er onder één hoedje is gepeeld om één specifieke projectontwikkelaar te plezieren. Dat is trouwens ook hetgeen Heylen (lid van Gecoro namens Unizo) aangeeft.
En dus moest Heylen buiten vliegen...
Oud 29 november 2017, 13:05   #474
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
soit, mij niet gelaten hé, als er corruptie is, pak die dan aan, en wat mij betreft keihard

maar kom niet jaren aan een stuk met communistisch geinspireerde flauwe zever en verdachtmakingen af zonder één bewijs hé mannekes, dat is zo uw eigen belachelijk maken ...
Vraag is eigenlijk wie zich hier belachelijk maakt. Zowel De Tijd als Knack stelden serieuze vragen bij dit dossier. Of zijn dat ook communisten misschien volgens jou ?
Oud 29 november 2017, 13:07   #475
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
inderdaad, we zijn terug bij af. leg dan eens uit waarom er voor die grond teveel betaald werd? en daarna nog eens meer.

zucht, inderdaad maar dan van mijn kant
U beweerde dat ontwikkelaars niet met geleend geld werken.
U beweert nu dat een voorschot iets is tussen mij en mijn bank, wat ik ook betwijfel. Als ik zelf geen voorschot kan betalen krijg ik waarschijnlijk geen lening voor de rest.
Dat ik verbonden ben tot de volle pot ben ik mee akkoord, maar ik geeft het laatste pas na volledige oplevering van mijn deel (appartement)
Als de ontwikkelaar dan van 60% een voorschot ontvangen heeft, met welk geld bouwt hij dan de rest van zijn project?
Ik zeg geleend geld, om zijn project te leveragen. U mag anders aantonen.
We weten al van in 2012 en 2013 dat Ogeo een van de belangrijkste financiers is.
Oud 29 november 2017, 13:08   #476
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou je niet beter zeggen... Europa belazert de boel; want het is alleen Europa dat hier, met kans op enige mate van succes, kan optreden; maar ze weigeren het...
Hoe gemakkelijk het dan maar in de schoenen van de NVa te schuiven terwijl elke klassieke Belgische partij, Spa zeker niet uitgezonderd, er doodziek in is...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 13:54   #477
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-er werd niet teveel betaald voor die grond, feit dat het project start is daar het economische bewijs van
-er is een verschil tussen cashflow en financiële verantwoordelijkheid, de financiële verantwoordelijkheid wordt gedragen door de koper (en de koop gaat uiteraard pas door als de koper zijn financiering kan bewijzen), op dat moment krijgt of zorgt een ontwikkelaar voor voorfinanciering wat zakelijk niet te vergelijken valt met een lening, net omdat er geen risico meer aanzit ...

leg uw oor liever eens te luister bij gelijk welke notaris die zaken doet met Vespa, ge gaat daar veel interessantere zaken horen die juridisch echt niet sporen...ik stel alleen vast dat de voltallige oppositie daar blijkbaar ook niet aan wil ... als gij weet hoe dat komt, d�*t moogt ge me dan wel eens uitleggen
Gij slecht karakter, ge vergeet expres dat men de bouwregels heeft aangepast NA de verkoop.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 14:11   #478
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet de zaken niet omdraaien he. Jij probeert krom te maken wat recht is. Fernand Huts is van de grootste bijdragers van de staatskas en jij noemt hem een fraudeur. Jalouzie, tis een raar beestje.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 14:18   #479
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet de zaken niet omdraaien he. Jij probeert krom te maken wat recht is. Fernand Huts is van de grootste bijdragers van de staatskas en jij noemt hem een fraudeur. Jalouzie, tis een raar beestje.

Huts moet betalen wat hij moet en niet allerlei constructies opzetten (voorbehouden aan- in de praktijk een exclusiviteit voor de zeer rijken...) om toch maar de belastingen te kunnen ontduiken. D�*t is pas burgerzin. En al de rest waarmee u komt aandraven is prietpraat.
Oud 29 november 2017, 14:19   #480
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Huts moet betalen wat hij moet en niet allerlei constructies opzetten (voorbehouden aan- in de praktijk een exclusiviteit voor de zeer rijken...) om toch maar de belastingen te kunnen ontduiken. D�*t is pas burgerzin. En al de rest waarmee u komt aandraven is prietpraat.
Voor de derde maal : WELKE WET OVERTREEDT Fernand Huts ??

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be