![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Antwerpen zet enorm in op financiering van kansarme vreemdelingen. Hierdoor trekt Antwerpen dergelijk publiek aan. Dit verergert de stadsvlucht van gezinnen met kinderen. Veel Vlaams Belang kiezers die op Bart De Wever hebben gestemd zijn uit het stad gevlucht, aan het uitsterven of voelen zich gediscrimineerd in hun eigen stad.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En regelmatig op vakantie op de Bahama's. Maar dat zal wel zo zijn omdat hij daar de warme zon wil opzoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het jou in de universiteiten werd aangeleerd is er toch studiemateriaal over beschikbaar ? Welke prof heeft jou op die manier geïndoctrineerd ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, u vertelt wartaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je stelde vast dat de criminaliteit gestegen was. Ik geef je een link dat dit niet zo is en jij begint over de armoede. De wartaal komt zoals steeds van uw kant. We weten al langer dat een gebrek aan kennis u niet stoort om verder onzin uit te kramen. Dit topic is daar alweer een mooi voorbeeld van.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 30 november 2017 om 10:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#547 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heb ik helemaal niet gesteld. Ik stelde dat er nooit zoveel onrust in Antwerpen was dan sinds De Wever burgemeester is. Dat is wat ik gesteld heb en niet wat u er van maakt. En daarna merk ik op dat er ook nooit zoveel armoede geweest is in Antwerpen dan onder het burgemeesterschap van le président �* vie. Zo zit het in mekaar. U komt dan af met een hele resem gegevens die absoluut niets te maken hebben met hetgeen ik heb geponeerd. Volledig naast de kwestie uw posten. En dat is niet de eerste keer. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 november 2017 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#549 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boeiende discussie. Maar hoe een discussie over belastingen opduikt in een discussie over belangenvermenging is me niet zo duidelijk.
![]() |
#550 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het aangehaalde voorbeeld ( verhuring van een zaakvoerder aan een derde die onderverhuurt aan een vennootschap) wordt de dag van vandaag door de fiscus als frauduleus beschouwt als deze kan bewijzen dat er enkel fiscale aspecten spelen. In veel gevallen is er wel een onderliggende economische realiteit om een derde in te schakelen. De wetgeving op handelshuur bindt huurders aan 3/6/9 contracten waar de verhuurder tot 27 jaar aan kan vasthangen en de huurder tot 9 jaar. Onderverhuur laat bij wet veel soepelere contracten toe. Over de aangehaalde arresten: Sinds het einde van de jaren tachtig heeft het Hof van Cassatie geregeld de gelegenheid gehad om duidelijk aan te geven dat er geen algemeen rechtsbeginsel is krachtens hetwelk rekening moet worden gehouden met een bedrijfseconomische werkelijkheid die anders zou zijn dan de werkelijkheid van wat partijen zonder veinzen zijn overeengekomen en waarvan zij alle gevolgen hebben aanvaard In het arrest van 22 maart 1990 inzake Au Vieux Saint-Martin komt het Hof tot een haast letterlijke herhaling van de formule die het heeft gehanteerd in het Brepols arrest en wordt de vrije keuze voor de minst belaste weg zeer scherp geformuleerd. Volgens het Hof is er geen sprake van ten aanzien van de fiscus verboden simulatie en dus evenmin van belastingfraude, als partijen om de voordeligste belastingregeling te genieten, gebruik maken van de vrijheid van overeenkomst en zonder enige wettelijke verplichting te schenden, handelingen verrichten waarvan zij alle gevolgen aanvaarden, ook al worden die handelingen enkel en alleen verricht om de belastingdruk te verminderen. In het arrest van 9 maart 1998 48 stelt het Hof dat noch de in geding zijnde bepalingen van de fiscale wet, noch enige andere wettelijke bepaling, de rechter toelaten om een economische werkelijkheid tot gelding te brengen die verschillend zou zijn van de werkelijkheid van de tussen de partijen zonder veinzen gesloten overeenkomsten en waarvan zij alle gevolgen hebben aanvaard. De "Tibhergien" wordt volgens mij ook op universiteiten gebruikt. De Brepols en Vieux Saint-Martin arresten beschouwen als belastingontwijking is volgens hen een verkeerde classificatie. De arresten spreken wel degelijk van een onderliggende economische werkelijkheid voor de genomen fiscale keuzes. Dat de fiscus haar gelijk niet kreeg voor het gerecht wijst niet op belastingontwijking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In deel I zal eerst dieper worden ingegaan op het begrip, de mogelijke verschijningsvormen en de juridische grondslag van belastingontwijking en wordt vervolgens nagegaan met welke bakens belastingplichtigen bij het legaal ontwijken van belastingen rekening dienen te houden. Deel II gaat over belastingontduiking, ook wel het illegaal belastingbesparend gedrag genoemd. Belastingontwijking of de keuze van de minst belaste weg, kan worden omschreven als het gedrag (doen of laten) van de belastingplichtige waarbij hij buiten de wettelijke toepassingsvoorwaarden blijft die vervuld moeten worden om een belastingschuld of een grotere belastingschuld in zijnen hoofde te doen ontstaan. Belastingontwijking verschilt van belastingontduiking door het ontbreken in hoofde van de belastingplichtige van enig optreden dat een inbreuk op de fiscale wet zou uitmaken. Bij belastingontduiking bevindt de belastingplichtige zich in de voorwaarden waarin hij een bepaalde belasting verschuldigd is en tracht hij door zijn doen of laten, telkens in strijd met de fiscale wet, aan de belasting te ontkomen. . Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 30 november 2017 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() heb je al die last niet meer van wettelijke 3/6/9 en huurwetgevingen etc. ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#555 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat moet je aan onze vriend "het oosten" vragen. Die is hier plots komen aandraven met Fernand Huts.
![]() |
![]() |
![]() |
#556 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is gewoon typische linkse gelijkhebberij en veranderen van onderwerp als ze de discussie zwaar aan het verliezen zijn. Links gekonkel kort samengevat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad. Huts en belangenvermenging: twee handen op één buik. En wanneer De Wever zo iemand de hemel in prijst, dannstel ik me vragen. Huts was trouens eerst van de strekking OVLD en toen hij voorzag dat de NVA wel eens de burgemeester zou kunnen leveren, keerde hij zijn kar en werd hij strekking NVA. Net zoals dat wicht Annick De Ridder: mijn partij ligt daar waar mijn portefeuille ligt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarschijnlijk zal schaamte me verhinderen van op Groen te stemmen dus zal het (waarschijnlijk) VB worden voor mij.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 30 november 2017 om 12:31. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het 'trol-verwijt' is steeds weer het pseudo-argument van dezen die niet meer zinnig kunnen antwoorden. Een soort deus ex machina: als men niet meer kan antwoorden op de poster dan zegt men maar dat hij 'trolt'. |
|
![]() |
![]() |