![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een kleine SUV zoals een Rav4 of een Freelander beschikt over een normale motor. (dus geen 3 of 4 liters waar je je blauw op betaald... ) Mijn freelanderke heeft dezelfde motor als ze gebruiken in de BMW 3 reeks. Ik ga dus nie meer inschrijvingstaks betalen op mijn machine als de eigenaar van een BMW 3 met een 2 liter Turbo Diesel Common Rail. De motor is natuurlijk wel anders getuned als een doorsnee BMW motor. Er is gzocht naar trekkracht , koppel dus ipv naar snelheid, da neemt niet weg dat ge met die Freelander de snelheidslimieten ruimschoots kunt breken natuurlijk maar hij is nie zo snel als de BMW. Dat intereseert mij dan ook totaal nie, anders had ik die BMW gekocht natuurlijk. ![]() 't hondje moet ook meekunnen, in de zomer kan ik met mijn Targa dakske open rijden en de achterruit af, wreed plezant ! Als ik naar den Ikea moet , moet ik geen camionet huren, voorzetel naar voor klikken, achterzetel plat, en hop een pak van goe 2 meters lang schuift integraal in den auto. In de winter rij ik op mijn gemakske en volledig relaxed over de alpen terwijl al de rest op zijn tanden zit te bijten om toch maar door die sneeuw te ploeteren. Mijne schone broer mag zijn sportkar met 2500 Diesel Injectie en tiptronic troep met tractioncontrol op zijn achterwielen hebben. Hij blijft staan op 't glad, ik nie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() @Krizis ,heb jij al eens zo'n luxe suv lichtevracht gezien ?? denk het ni hé want ze bestaan gewoon niet . Het is niet omdat er in zo'n spel een netje achter de achterbank staat dat hij ingeschreven is als lichte vracht er moet zo'n stikkertje(je weet wel) op de voorruit zitten en bij die luxe suv's heb ik da nog niet gezien ,dus vanwaar al dat lesgeefkick gebral over luxe suv's die te weinig tax betalen .Het is al moeilijk om een echte niet4X4 lichtevracht als lichtevracht in te schrijven laat staan zo'n luxe ding. Je zit ook nogal te lullen over de motor , wel er zijn veel normale motoren (minder dan 2l)die veel meer vervuilen dan zo'n 3 of 4 liter gaan we nu al die R4'tjes en 2PK'tjes van die linkse hippies
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() idd, de 'luxe tereinwagens' zoals de X5 Cayene enz.. zijn standaard geen lichte vracht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mijn pa rijd met een Volvo XC90, dusja, ik heb dat al van kortbij gezien, maar en uhm, van die stickers, heb ik nooit van gehoord, dat dat bij een lpg-installatie moet ja, maar niet bij lichte vracht ... en uhm, die "luxe" SUV's met een motot onder de 2000cc? I don't think so, Geef eens een voorbeeld? En 't is niet omdat ik cannabist ben dat ik een linkse hippie ben, hoe kortzichtig van u ... ik rijd trowuens met een volvo v40 (oudere wagen) die vroeger van m'n ma was, ne 2.0i. Geef me dan zo eens 1 voorbeeld van een "luxe" SUV met een motor kleiner dan 2000cc...? BMW X5 bvb. Kleinse motor is een 3.0 liter!
![]() |
![]() |
#26 |
Vreemdeling
|
![]() Een lichte vracht krijgt een stikkertje bij de keuring met datum dat hij ergens zichtbaar op zijn voorruit moet kleven ,ik zeg niet dat luxe suv's lichte motoren hebben ,ik zeg dat er veel autotjes met een motor minder dan 2l (lees goed er staat KLEINE wagens en NIET suv's) meer kunnen vervuilen dan een moderne 3L. Waar schrijf ik dat je een linkse hippie in een 2pktje bent voel je je soms aangesproken ?? Waarom met een oude 2liter de aardkloot vervuilen , zo'n oude 2liter is meer dan dubbel zo vervuilend dan bv. een nieuwe 1,2
dus ga nu niet zitten mekkeren over die zware motoren terwijl je zelf met een OUDE 2 liter gaat doempen op de weg . En als laatste , dat vb moet ik dus niet geven omdat ik nooit geschreven heb dat er luxe suv's bestaan met een motor kleiner dan 2liter . |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() Nee, dat was jij inderdaad neit, worry, dat was Bill, of een van die anderen ... maar idd, oudere mototren zijn niet zo rendabel inderdaad, dat weet ik ook wel ... maar het is gewoon onnodig dat die yuppies tegenwoordig een X5 als gezinswagen gebruiken om te gn winkelen en hun kinderen van school te halen ... trouwens, zo erg verveuild die volvo v40 niet, 't is wel een 2 liter, maar is hij is maar 5 jaar oud ...
![]() |
#28 |
Vreemdeling
|
![]() Het kan zijn dat die luxe suv's onnodig zijn maar dan kan je ook zeggen dat luxe fietsen onnodig zijn met een goedkoope fiets kan je ook de baan op of niet .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | ||
Banneling
|
![]() Zeker als je ze laat rijden op LPG, zoals ik van plan ben.
van mij mogen ze zelfs een snelheidsbegrenzer verplichten voor lichtevracht.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door giserke : 29 juli 2005 om 14:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Straks komen we nog met het slechter zicht sprookje en dan is de klassieke nitwit kuddediertheorie helemaal compleet. Congrats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Nog eentje voor de 'experts': Wordt een suv die als lichte vracht wordt ingeschreven plots gevaarlijker?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Bill : 29 juli 2005 om 15:00. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Iemand recent een ombouw naar lichte vracht gedaan?
Ik denk hier in de richting van een Ford Fiesta Van of een Opel Corsa Van. Met zo'n 1000 km per week is de investering er redelijk snel uit. |
![]() |
![]() |