![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Monarchie of Republiek (België) | |||
Monarchie |
![]() ![]() ![]() |
12 | 33,33% |
Republiek |
![]() ![]() ![]() |
23 | 63,89% |
Laurent wordt de grote baas over alles |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,78% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Monarchie is trouwens een volkomen anachronisme dat totaal botst met de basiselementen van de democratie: de soevereiniteit van het volk enerzijds en de gelijkheid van iedere burger anderzijds. Alleen al daarom past een monarchie niet meer bij deze tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen enkele franstalige partij wilde in het verleden met de vendeliers geassocieerd worden, laat staan met hen regeren... De Vlaamse partijen die het wel nog wouden? Voor de verkiezingen als lippendienst misschien naar de bevolking toe om Vlaamse stemmen binnen te rijven... Maar na de verkiezingen zijn ze op een vinger te tellen... Dus Pandareus over welke pogingen tot blokkage van de vendeliers heb je het??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou niet weten waarom ik het loon van de president van de VS niet mag vergelijken met de dotatie van een Belgische halve gare zonder één enkele verdienste. Dat Flip op de troon zit dankt hij uitsluitend aan zijn, ook niet al te snuggere moeder omdat zij zich liet dekken door Albert. Onder andere... Maar door welke man haar kinderen ook verwekt werden, ze hebben duidelijk alle drie overwegend de genen van hun moeder geërfd. Het kan bijna niet anders of aan degenen die het verdedigen dat een halve gare zoals Flip viermaal zoveel "verdient" als de president van de VS zit een ferme vijs los. Dikke nullen zoals de Lorre en zijn zus "verdienen" evenveel als de president van de VS. Een land met een pak meer dan 300 miljoen inwoners. Om dat te verdedigen moet men goed gek zijn.
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat mijn bloeddruk reageert op flagrante leugens klopt. Ik ben allergisch voor leugens en hypocrisie.
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verloochent de N-VA haar programma niet dan deugt de partij niet voor de staatsnationalisten, en doen ze het wél dan maken ze er ook gehakt van. Je hebt gelijk wat betreft het verraad van de "Vlaamse" partijen. Ze noemen zich vóór de verkiezingen Christen Democratisch en Vlaams, en Vlaamse Liberalen en Democraten om Vlaamsgezinde kiezers te lokken, maar als die voorbij zijn plooien ze altijd opnieuw zoals knipmessen voor de francofonie. Geen wonder dat alle drie de "grote" traditionele partijen bij elke verkiezing achteruit boerden. Plooien ze niet voor de eisen van de Franstaligen dan dreigen die met plan B. Zij hebben er geen probleem mee om de regeringsvorming net zolang te rekken tot Belgique op springen staat. Zij wéten uit ervaring dat de "Vlaamse" partijen uiteindelijk altijd hun kak intrekken.
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kostprijs voor - de Belgische monarchie: bijna 39 miljoen euro - het Oostenrijks presidentieel systeem: bijna 8 miljoen euro op jaarbasis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat suggestieve vraagstellingen, dat wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Europees Commissaris
|
![]() De republiek met al z'n smeerlapperijen hebben we nu wel gehad.
En toch zijn er meer van dat willen. Kijk, het zit zo. Een koning en de aristocratie bestuurt het land. Het volk doet dat nooit. Indien wel is dat de bemoeienis van onbevoegden.
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer was dat?
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het eeeeeen kan niet zonder het ander, als men echt wil verandering brengen in het sjoemel merk België, het herschapen in een echte democratie in plaats van een particratie met veel ivorentorens en met Koning/tsaren-familie toestand die moeten onderhouden worden door hun lijfeigenen: Het kan! >> Steeds verwijzend naar de politiek en economisch goed functionerend Zwitserland met de zelfbesturende kantons. Zwitserland heeft en protocollaire president… Dit gaat doorgaans volgens een roulatiesysteem: degene die het langst géén president is geweest, wordt verkozen. Tevens wordt een vicepresident gekozen, die vrijwel altijd het jaar daarna president wordt. Waarom zou België géén protocollaire koning kunnen of mogen hebben?? Protocollaire …. Is tenslotte dan maar een titel een ceremonie toestand die de uitstraling van ons land naar het buitenland toe moet vertegenwoordigen, niets meer! Dan heeft koning als perceptie/uitstraling toch nog iets meer “droom/sprookjes effect” dan en president. Maar dan moet wel het tsaren systeem>>> dat de bevolking gans de koninklijke familie moet onderhouden afgeschaft worden. WIJ, de staat betaald de de koning en die verzorgt het protocollaire/ceremonie voor dit geld = zijn werk! De rest van de familie zorgt gewoon zelf voor het inkomen, wat door hun lange arm niet moeilijk zal zijn om schoon jobke te vinden. Volledig zelf beslissend/regerende deelstaat Vlaanderen met minimum protocollair federale. Directe democratie= voor alles via referendum kiezen met een persoonlijke stem van op de werkvloer van de maatschappij. Werkwijze: Betreft al of niet koning, >>> de bevolking kiest via Directe democratie. Werkwijze: aanpak van de sjoemel dorpen gemeenschap Brussel: Voor oud Brussel-stad en de andere dorpen/gemeenten, die geven de kans via referendum aan hun bevolking te kiezen op welk grondgebied ze willen leven, deelstaat Vlaanderen of deelstaat Wallonië. Misschien ook meteen minimum inkomen van geboorte tot de dood van ± 1000€, iedereen gelijk voor de wet. Alle ander toestanden afschaffen/liquideren. Weg >>> Pensioen, kindergeld, sociale woningen, bedrijfswagen… belasting aftrek sjoemel enz. waar nu mee gegoocheld word om kiesvee mee te behagen. Alleeen nog hulptoestanden voor mensen die door ziekte, ongeval/brand onmiddellijk hulp en opvang nodig hebben, zodat die niet op straat/ in armoede belanden of sjoemel slachtoffer zijn van verzekeraars! Als men dan toch “iets” wil doen dat men het dan grondig doet, anders hoeft het niet omdat het dan alleen wat plakwerk word om met nieuw kostuum het zelfde te doen, verder sjoemelen. Echt vernieuwen >>Zodat eindelijk de macht bij het volk licht, de partijen doen waar het volk via referendum kiezen voor kiest! Waarom zou ik niet mogen dromen?????
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn 2 totaal verschillende zaken tiens. Nu ja, als jij per sé appels met peren wenst te vergelijken, ga je gang. ![]() Ter info: Dotatie = loon + bedoeld om de personeelsuitgaven en de werkingskosten te betalen. Jij maakt er van: Dotatie = loon. ![]() ![]() Al gehoord van de civiele lijst ?
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 3 december 2017 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Marie en Knuppel draaien op zeer voorspelbare manieren door over dit onderwerp. Like clockwork. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is nu. Het was Decroo die zei dat België een republiek van steden en gemeenten is.
Hij had gelijk.
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, de bedoeling van deze thread was eens in discussie te gaan over de voor en nadelen van zowel een monarchie als een republiek.
En eens te kijken wat voor België het beste zou zijn. Maar veel komt er hier precies niet van in huis. Spijtig.
![]() |
#120 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |