Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2017, 13:46   #5261
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ondertussen doemt het probleem "Ierland" steeds duidelijker op....Voor Dublin (lid van de EU) is een nieuwe staatsgrens op het Ierse eiland gewoonweg onaanvaardbaar.Jammer genoeg wordt het realiteit tenzij er in Noord-Ierland iets specataculairs gebeurt,of er een "speciale overeenkomst" bereikt wordt tussen het VK en de EU hetgeen de "Brexit" eigenlijk maar een belachelijke affaire zou maken.....
2 mogelijkheden : Ierland doet mee met de Brexit, ofwel doet Noord-Ierland niet mee met Brexit.
(een harde dobber voor May en DUP)
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 13:52   #5262
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
2 mogelijkheden : Ierland doet mee met de Brexit, ofwel doet Noord-Ierland niet mee met Brexit.
3e mogelijkheid: de Brexit gaat niet door.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2017, 19:48   #5263
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard De tijd is op!

We zijn begin december en er wordt bericht dat Brits PM May mogfelijk reeds maandag de 4de december zal verschijnen bij Europees Commissievoorzitter Juncker en andere EU-dignitarissen.

Doel van de meeting moet zijn om vast te stellen of de "eerste fase" voldoende gevorderd is om ze als "overeenkomst" te beschouwen ,waarbij waarschijnlijk wel een of ander plechtig document zal getekend worden..

Indien ja,dan kan de 2de fase van de onderhandelingen beginnen.

Eigenlijk zijn er de laatste weken weinig "nieuwtjes" doorgelekt,de verantwoordelijke politici houden de lippen ofwel stijf op elkaar of zijn uitsrets karig met details....

We zullen het straks wel horen....

In het VK komt "hypocrite" Farage zo langzaamaan onder vuur omdat hij vanaf zijn 63ste levensjaar een pensioen zal moeten ontvangen voor de jaren dat hij EU-parlementslid was (herinneren we ons zijn vele vele "bijdragen" aan de eer en de glorie van onze teerbeminde EU )

Ironisch dat dat pensioen,in de praktijk,door de Britse belastingsbetaler zal opgehoest worden want de pensioenskosten voor Britse ex-EU parlementsleden maken deel uit van de "scheidingskost" waar er zoveel sprake van was.....

Oud 4 december 2017, 21:08   #5264
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Noord-Ierland....

De ouderen onder ons hadden gedacht dat dit "probleem" al 25 jaar geleden verdwenen was in de mist der tijden.

Maandag de 4de december 2017 dook het,als een haai uit de diepte keihard op temidden de "finale" besprekingen tussen Brits PM May en Europees Commissievoorzitter Juncker.

Alle andere "problemen" kunnen samen opgelost worden,dit probleem echter is enkel en uitsluitend door de Britten glad te strijken....

Blijklbaar vond de DUP-partij het vandaag,terwijl de Britse PM in Brussel in onderhandelingen zat,nodig er ferm aan te herinneren dat Noord-Ierland,wat hen betreft,geen "speciaal" statuut MAG krijgen.....(hetgeen overigens de Noord-Ieren die geen DUP aanhangers zijn beslist wel zouden willen....maar dit terzijde)...

PM May had op slag geen enkele marge meer.......het is dus nog niet voor nu....

Overigens,als N-ierland een "speciaal statuut" zou krijgen (bvb nog voor onbepaalde tijd douane-unie met de EU en wat dies meer zij) dan zou Schotland dat zeker willen,en Groot-Londen ook,en bijna alle denkbare economische sectoren ook,en het hoger onderwijs ook.....en....euh.......

Brexit? iemand???

Oud 4 december 2017, 22:03   #5265
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Noord-Ierland....

De ouderen onder ons hadden gedacht dat dit "probleem" al 25 jaar geleden verdwenen was in de mist der tijden.

Maandag de 4de december 2017 dook het,als een haai uit de diepte keihard op temidden de "finale" besprekingen tussen Brits PM May en Europees Commissievoorzitter Juncker.

Alle andere "problemen" kunnen samen opgelost worden,dit probleem echter is enkel en uitsluitend door de Britten glad te strijken....

Blijklbaar vond de DUP-partij het vandaag,terwijl de Britse PM in Brussel in onderhandelingen zat,nodig er ferm aan te herinneren dat Noord-Ierland,wat hen betreft,geen "speciaal" statuut MAG krijgen.....(hetgeen overigens de Noord-Ieren die geen DUP aanhangers zijn beslist wel zouden willen....maar dit terzijde)...

PM May had op slag geen enkele marge meer.......het is dus nog niet voor nu....

Overigens,als N-ierland een "speciaal statuut" zou krijgen (bvb nog voor onbepaalde tijd douane-unie met de EU en wat dies meer zij) dan zou Schotland dat zeker willen,en Groot-Londen ook,en bijna alle denkbare economische sectoren ook,en het hoger onderwijs ook.....en....euh.......

Brexit? iemand???

Toen het nieuws uitlekte wouden Schotland, Wales en London meteen ook zo'n speciaal statuut, maw ze willen gewoon in de EU blijven.

En May moet luisteren naar de extremisten van de DUP
Oud 4 december 2017, 22:08   #5266
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

tja, het verhaal van de Brexit is nog niet gedaan.
Eigenlijk vraag ik me af wat dit nu al gekost heeft aan de bevolking.
En het ergste moet nog komen.
Niet alleen financieel, maar ook al de rest.
Oud 5 december 2017, 00:40   #5267
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Van die mogelijkheid is Ierland nog niet op de hoogte, Jogo dringend daarheen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 00:44   #5268
eno2
Banneling

Standaard

Een akkoord over Brexit is niet haalbaar, gezien de zwakke positie van May.
Een Brexit zonder akkoord is te duur.
Dus gaat Brexit niet gebeuren.
Oud 5 december 2017, 00:46   #5269
eno2
Banneling

Standaard

Je zou kunnen denken dat als May valt, wat waarschijnlijk is, dat Corbyn een akkoord gaat regelen. Daar geloof ik niet in. Als May valt, is het met Brexit ook afgelopen.
Oud 5 december 2017, 06:47   #5270
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je zou kunnen denken dat als May valt, wat waarschijnlijk is, dat Corbyn een akkoord gaat regelen. Daar geloof ik niet in. Als May valt, is het met Brexit ook afgelopen.

De regering May lijkt inderdaad de enige realistische weg naar een vorm van ONDERHANDELDE Brexit.

Als het mislukt(en er liggen sluimoordenaars klaar in de Britse politiek),als verder niemand tijdig ingrijpt in het VK voor maart 2018 ,dan is er een "hard Brexit".

Alle betrekkingen tussen het VK en de EU zullen dan volgens de "Internationale Regels" moeten verlopen,en gezien er geen overeenkomst zou zijn over financiele zaken zou de Eu wel andere methoden vinden om de "uitstaprekening" te vereffenen....

Voor ons,Vlamingen en Nederlanders,inwoners van de Westelijke rand van de EU, wordt het dan ook een paar jaar gefnuikte economische groei,de handel met het VK is BELANGRIJK.....
Oud 5 december 2017, 08:37   #5271
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat de EU grootverdieners zoals Verhofstadt en Juncker smakelijk moeten lachen omwille van de wankele positie van May en het UK geklungel tijdens de Brexit onderhandelingen. Eerst wilden ze niks betalen en nu plots 50 miljard Pond, dan dachten ze er over om geen fysieke grens in Ierland te zetten maar toen de rest van het VK dit te horen kreeg wilde vrijwel iedereen ook zoiets voor zichzelf dus moesten ze die vraag direct los laten... En zo kunnen we wel nog eventjes doorgaan.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 10:40   #5272
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ierland doet mee met de Brexit ???
Ken jij eigenlijk niets over de geschiedenis van Ierland ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 10:44   #5273
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ierland doet mee met de Brexit ???
Ken jij eigenlijk niets over de geschiedenis van Ierland ???
Inderdaad, als er nog 1 kolonie in de EU zou bestaan, dan is het Ierland wel.
Oud 5 december 2017, 10:48   #5274
Tavek
Banneling

Standaard

De regering May lijkt me sneller te gaan vallen dan dat ze een deal gaan hebben.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 11:01   #5275
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De regering May lijkt me sneller te gaan vallen dan dat ze een deal gaan hebben.
Maar dat betekent niet dat de Brexit van de baan is. Er zijn in England nog altijd een hoop politici met een irrationele haat tegen de EU (of een massale zelfoverschatting van hun thuisland) en ook een deel van de pers zit in dat kamp.
Oud 5 december 2017, 15:34   #5276
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En wat betreft het Wonderfull Deal dat Trump met de Britten gaat sluiten:

Ze hebben het Canadees-Brits bedrijf Bombardier een 220% invoertaks gelapt om concurentie met Boeing te vermijden.

Mosten de Britten nu nog écht bij de EU horen dan zou de EU tegenmaatregelen kunnen nemen. Nu mogen ze hun eigen boontjes doppen

http://www.independent.co.uk/voices/...-a7970096.html

Citaat:
Americans talk about free trade but when a foreign competitor starts eating their patch they quickly find a way of putting up the barriers – and they don’t mind who gets caught in the crossfire.

That at least will be the reaction of most people outside of the US to the 220 per cent tariff ruling by the US Commerce Department on the C-Series aircraft built by the Canadian company,
Oud 6 december 2017, 07:05   #5277
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het zal moeten vrijdag de 8ste of zondag de 1�*de zijn dat een duidelijke struktuur zichtbaar wordt......
Zoniet vraagt men zich ook in de hoogtse EU-regionen af of dat allemaal nog zin heeft,tenslotte stralen de interne Britse problemen op een bepaald moment ook af op de EU-politici.

Want dat is natuurlijk het probleem......Er zijn de laatste maanden zowat iedere maandag "onderhandelingsrondes" geweest,tussen een Eu die als één blok handelde via haar onderhandelaars,en een Brits team dat geen machtn,geen directie en,zo mocht weer eens blijken,geen stabiele regering achter zich heeft staan.

Bemerk dat de meeste EU-dignitarissen zeer sympathiek staan tegenover het VK en best wel een redelijke serie akkoorden willen afsluiten,maar dat zij de interne Britse problemen niet voor hen willen afsluiten en niet het risisco willen lopen daarvoor te betalen met nog meer problemen met EU-lidstaten (in casu Ierland)....

https://www.theguardian.com/politics...-talks-stutter

Berusting begint zich te nestelen......dan moet het maar een "hard Brexit" worden
Oud 6 december 2017, 16:36   #5278
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...Ironisch dat dat pensioen,in de praktijk,door de Britse belastingsbetaler zal opgehoest worden want de pensioenskosten voor Britse ex-EU parlementsleden maken deel uit van de "scheidingskost" waar er zoveel sprake van was.....

Dikke lol.... Die kan ook beter verhuizen naar een ver land.
Oud 7 december 2017, 17:43   #5279
Stefanie
Minister-President

Standaard

[quote=kelt;8588401]De regering May lijkt inderdaad de enige realistische weg naar een vorm van ONDERHANDELDE Brexit.

Als het mislukt(en er liggen sluimoordenaars klaar in de Britse politiek),als verder niemand tijdig ingrijpt in het VK voor maart 2018 ,dan is er een "hard Brexit".

Alle betrekkingen tussen het VK en de EU zullen dan volgens de "Internationale Regels" moeten verlopen,en gezien er geen overeenkomst zou zijn over financiele zaken zou de Eu wel andere methoden vinden om de "uitstaprekening" te vereffenen....

Voor ons,Vlamingen en Nederlanders,inwoners van de Westelijke rand van de EU, wordt het dan ook een paar jaar gefnuikte economische groei,de handel met het VK is BELANGRIJK.....[/QUOTE]

Gisteren las ik dat de Britten niet eens gekeken hadden wat precies de economische gevolgen van een Brexit zouden zijn. Eerst zeiden ze dat er WEL zo'n onderzoek was, maar ze hadden alleen maar een soort lijst van bedrijven die zaken doen met andere EU-landen, of zo. Ik ben het oneens met Bart De Wever en vind referenda een goede zaak, maar dan moet men wel goed weten waarover het gaat en alle feiten kennen. Hoe konden de Britten nu hierover een beslissing nemen als men niet eens deftig de economische gevolgen onderzoekt? Men moet de feiten kennen voordat men iets beslist, anders kan je gewoon geen beslissing nemen, eigenlijk. Nu herinner ik mij wel dat Boris Johnson eerst even twijfelde. Hij gaf toe dat er economische belangen zijn. En vlak nadat de uitslag bekend was, sprak zowat iedereen over de economische belangen. Het was dus eigenlijk wel bekend, maar toch... Dat niet onderzoeken en in kaart brengen als je zo'n beslissing moet nemen... Da's toch onverantwoord? Tegenwoordig moet alles wijken voor de economische groei en is werkelijk alles daaraan ondergeschikt. Dat gaat mij te ver, maar die Britten... Ik heb ook gelezen dat er economische belangen zijn tussen Ierland en Noord-Ierland. De DUP trekt zich daar niets van aan. Tony Blair had dat goed gedaan in 1998, maar nu... Als de Katholieken in Noord-Ierland er economisch op achteruit gaan, gaan zij de DUP daarvan de schuld geven. Ik heb niet veel verstand van economische zaken, maar meteen nadat de uitslag bekend was, was ik al bezorgd om dat akkoord voor Noord-Ierland. Het was overduidelijk dat een Brexit daar een risico betekende, in Noord-Ierland.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 17:47   #5280
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
tja, het verhaal van de Brexit is nog niet gedaan.
Eigenlijk vraag ik me af wat dit nu al gekost heeft aan de bevolking.
En het ergste moet nog komen.
Niet alleen financieel, maar ook al de rest.
Dat was in het nieuws. Het pond is in waarde gedaald. Importeren uit bv. Nederland is nu duurder voor de Britten. Anderzijds, om toeristen te lokken, is dat geen slechte zaak.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be