Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 december 2017, 13:33   #1141
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

People use their sexual functions to form stable relations and families. That's the way I've done it too with the exclusion of the opposite. Other people can do otherwise and sex can obviously and increasingly be done for it's own sake without any form of further commitment. But from there to expect from the government of the people (democracies) to open up freely the way for paying for sex as a general rule is a bit rich.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 13:53   #1142
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Vanaf de stichting van de democratie was er in democratieën al een grondige afkeer van prostitutie.
.
Prostituees hadden enkel geen stemrecht. Voor de rest was prostitutie vrij.

Citaat:
Male and female prostitution was permitted by Athenian law, and treated in a similar manner as other disreputable but necessary jobs, such as a sausage-seller or a worker in the public baths. Male prostitutes should refrain from advising the assembly, accept certain offices or serve as one of the nine archons (because of the extensive religious responsibilities of these offices), but otherwise they could live as they wished (Aeschin. 1.19-20). Brothels had to pay taxes, and operated under a fixed ceiling price. Most of the workers in brothels were slaves. Considering that they had a high turnover of low-class clientele, and little or no medical care, their life expectancy would be rather low, and the conditions of their lives often appalling. Free-lance prostitutes had a higher chance of a better life as they could make more money, regulate their working hours, and take control of their lives. High class prostitutes, the famous hetairai of the ancient world, lived a life of wealth and luxury while they were at their prime, and had a much better chance of finding someone willing to take them as concubines and allow them to live their mature years in respectability. Unlike most women in the ancient world these hetairai received an education intended to enhance their seductive prowess, were given long lessons on good social skills, and taught in a manner that would allow them to develop a charming personality (see Athenaios, book 13, and Dem. 59.18-40). It is perhaps an irony that those respectable matrons who scrupulously lived a life of virtue behind the walls of their household have been forgotten, while the often despised courtesans of Athens, Corinth, Megara, and Ionian Greece have secured a personal place in history. Some of these women played an important role at the side of influential men, while some others were the only women in the ancient world who were able and willing to live independently without a man at their side. If they were free-born or already liberated from slavery, they could put aside some of their earnings, amass a large fortune, and then spend it as they fancied, unfettered by the boundaries which respectable women had to observe. Lais, Neaira, Thais, Glykera, Gnathaina, Bacchis, Nannion, Nikarete of Megara and several others have become legends in their own right, and can be viewed as early representatives of feminist assertiveness and independent spirit.
http://www.stoa.org/projects/demos/a...greekEncoding=
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 17:06   #1143
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Prostituees hadden enkel geen stemrecht. Voor de rest was prostitutie vrij.

http://www.stoa.org/projects/demos/a...greekEncoding=
Ge hebt echt een abnormale obsessie over hoeren en al die uw morele lesgeverij die daar bij komt. Niet normaal.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 17:45   #1144
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ge hebt echt een abnormale obsessie over hoeren en al die uw morele lesgeverij die daar bij komt. Niet normaal.
Inderdaad, het is echt ziekelijk dat hypocriete geneuzel van een moraalridder die wil vergeten dat die biotoop jarenlang de zijne was...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 17:58   #1145
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik neem veel MANSPLICATIE = mannen explicatie waar in deze draad.

(mijn vertaling van mansplaining)

Weinig vrouwen in de discussie en gelukkig maar. Vrouwen die prostitutie verdedigen irriteren mij extra.


Het is waar dat sommig feminisme zich beroept op de vrije keus van vrouwen tot prostitutie. Ik vind dat natuurlijk een ongewenste alliantie. Vrijheid tot het ongewenste...De menselijke vrijheid is ook bron van veel kwaad. Het is niet al goud wat blinkt in vrijheid.
(dit is geen antwoord op de twee vorige berichten, dat volgt misschien nog)
Prostitutie is zo oud als de mensheid.
Wanneer een prostituee daar uit wil moet je hulp bieden maar legalisatie van prostitutie biedt meer voordelen dan een verbod.
Prostituees kunnen tenminste geregistreerd worden , medisch opgevolgd, en veilig werken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 18:02   #1146
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ge hebt echt een abnormale obsessie over hoeren en al die uw morele lesgeverij die daar bij komt. Niet normaal.

Kinderachtig gedoe.. niet verwonderlijk dat jij het gebruikt, het geliefde forumcliché van alle forumtrollen, de ander abnormaal verklaren. .

Je moet de draad niet komen vervuilen daarmee, het gefluit van mijn negeerlijsters doet dat al in meer dan voldoende mate.


Laat je liever zelf dringend eens nakijken, op je gebruik van Nederlandse anakoloeten dan, bedoel ik.

Hoeren interesseren me niet (meer), al veertig jaar niet meer. De politieke behandeling van prostitutie des te meer. Mag het even? Dank je.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 18:07   #1147
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Prostitutie is zo oud als de mensheid.
Wanneer een prostituee daar uit wil moet je hulp bieden maar legalisatie van prostitutie biedt meer voordelen dan een verbod.
Prostituees kunnen tenminste geregistreerd worden , medisch opgevolgd, en veilig werken.
Ik ga daar mee akkoord. In zekere zin hebben prostituées een sociale functie die ze weliswaar doen betalen. Het is een kwestie ook van vivre et laisser vivre. Ik werp noch de steen naar de aanbieder of de ontvanger. Ik hoedt me voor moralisten die toevallig dezelfde zijn die de ramen van de hoerenstraten aflopen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 18:08   #1148
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Prostitutie is zo oud als de mensheid.
Misdaad, slavernij en uitbuiting ook.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer een prostituee daar uit wil moet je hulp bieden
Vaneigens.
Citaat:
maar
Prostituees kunnen tenminste geregistreerd worden , medisch opgevolgd, en veilig werken.
Zoals in Duitsland waar twee prostitués en een paardenkop zich officieel geregistreerd hebben. En de politie voortdurend reuzerazziia's moet houden die de verhoogde problemen van de legalisering ook niet oplossen.
En de delegalisering bijgevolg al eens terug op tafel gekomen is.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 december 2017 om 18:21.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 18:09   #1149
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Prostitutie is zo oud als de mensheid.
Wanneer een prostituee daar uit wil moet je hulp bieden maar legalisatie van prostitutie biedt meer voordelen dan een verbod.
Prostituees kunnen tenminste geregistreerd worden , medisch opgevolgd, en veilig werken.
Altijd opletten met pastoors en bekeerde zondaars... zeker als hun huichelachtige loutering de vrucht is van een lege portemonnee die de oorzaak is van de stopzetting van hun zondes. Van zulke boer, geen eieren...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 18:16   #1150
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
IIk hoedt me voor moralisten die toevallig dezelfde zijn die de ramen van de hoerenstraten aflopen.
Hoed je voor " je hoedt" , hij staat verkeerd.

En trekt bovendien op niets. Een selfserving "hoedtje" dat je zelf gefabriceerd hebt en opgezet. Met het komische resultaat vandien.

Hoerenlopers die tegen hoerenloperij stemmen beseffen tenminste dat ze niet goed bezig zijn met het eerste.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 december 2017 om 18:36.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 18:22   #1151
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ga daar mee akkoord. In zekere zin hebben prostituées een sociale functie die ze weliswaar doen betalen. Het is een kwestie ook van vivre et laisser vivre. Ik werp noch de steen naar de aanbieder of de ontvanger. Ik hoedt me voor moralisten die toevallig dezelfde zijn die de ramen van de hoerenstraten aflopen.
Hier zie... de taxichauffeur van de nachtshift in gent van het glazen straatje... My god, die hipocrisie is misselijkmakend...
Net een priester die tegen zijn eigen parochie in zit te prediken...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 18:52   #1152
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het volk is dan ook de overheid bij links.

Vanaf de stichting van de democratie was er in democratieën al een grondige afkeer van prostitutie.
En dat in de meest democratische volksgemeenschap ooit, de Atheners met hun
Assembly (ἐκκλησία)
http://www.stoa.org/projects/demos/assembly.pdf

De vrouwen, natuurlijk, hadden geen stem, prostitués of niet.
Stasi, KGB, Securitate, ..., inderdaad het volk.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 19:14   #1153
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Stasi, KGB, Securitate, ..., inderdaad het volk.

Bij links in democratieën?

Serieus blijven man.

De soevereiniteit ligt bij het volk.

DE hoogste autoriteit. Punt.

Ook in prostitutiezaken.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 december 2017 om 19:18.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 19:20   #1154
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik hoedt me voor moralisten die toevallig dezelfde zijn die de ramen van de hoerenstraten aflopen.
Religieuzen doen zonde en gaan naar de biecht, vergeven en vergeten. Maar ze blijven het wel zonde vinden.


Iemand flatteerde mij hier door te stellen dat ik erger was dan meneer Pastoor en Moeder Overste. Ik ben niet religieus, maar ik beschouw de katholieken als bondgenoten als het op stemmen uitbrengen aankomt in deze prostitutieproblematiek.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 december 2017 om 19:39.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 20:02   #1155
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Religieuzen doen zonde en gaan naar de biecht, vergeven en vergeten. Maar ze blijven het wel zonde vinden.


Iemand flatteerde mij hier door te stellen dat ik erger was dan meneer Pastoor en Moeder Overste. Ik ben niet religieus, maar ik beschouw de katholieken als bondgenoten als het op stemmen uitbrengen aankomt in deze prostitutieproblematiek.
De korte versie van dit melig verhaal : de taxichauffeur die meneer pastoor naar de hoeren bracht, is jaloers dat hij zelf de handkar moest rijden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 20:13   #1156
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Religieuzen doen zonde en gaan naar de biecht, vergeven en vergeten. Maar ze blijven het wel zonde vinden.


Iemand flatteerde mij hier door te stellen dat ik erger was dan meneer Pastoor en Moeder Overste. Ik ben niet religieus, maar ik beschouw de katholieken als bondgenoten als het op stemmen uitbrengen aankomt in deze prostitutieproblematiek.
Rare bondgenoten die zelfs van geen kinderen kunnen blijven. Zolang ze bij de hoeren gaan heb ik er geen probleem mee trouwens maar het verwonderd me niet dat ge die hypocrieten als bondgenoten ziet. Doe wat ik zeg maar doe niet wat ik doe.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 20:15   #1157
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De soevereiniteit ligt bij het volk.

DE hoogste autoriteit. Punt.

Ook in prostitutiezaken.
Hier is "het volk"

Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 20:18   #1158
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Hier is "het volk"

Die hebben helaas ook stemrecht.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 12:55   #1159
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Misdaad, slavernij en uitbuiting ook.

Vaneigens.

Zoals in Duitsland waar twee prostitués en een paardenkop zich officieel geregistreerd hebben. En de politie voortdurend reuzerazziia's moet houden die de verhoogde problemen van de legalisering ook niet oplossen.
En de delegalisering bijgevolg al eens terug op tafel gekomen is.
Het onderwerp is prostitutie, en wat mij betreft is legalisering in het voordeel van vrouwen.
Omdat je dan ten minste enige bescherming hebt, kan me niet voorstellen dat u daar een probleem van maakt?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 12:56   #1160
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Altijd opletten met pastoors en bekeerde zondaars... zeker als hun huichelachtige loutering de vrucht is van een lege portemonnee die de oorzaak is van de stopzetting van hun zondes. Van zulke boer, geen eieren...
Ok...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be