![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat gij schrijft dat ge het 'vaak faliekant oneens ' bent met mij is helemaal een grap, gij leest gewoon nooit wat ik schrijf. Ik zou het dolgraag hebben dat ge het eens oneens met mij zijt! Kijk hierboven , ge reageert ook op mijn post die ge niet eens gelezen hebt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zou de Belgische overheid moeten reageren indien een stel terroristen met alle man en macht een gebouw(waterput/toen) en/of een hoop burgers gijzelen? De EU bouwt geen waterputten met raketten. Een hoopje Palestijnse vrijheidsstrijders vuurt groot uitgevallen vuurpijlen richting Israël, met eendert welk excuus. Is dat nu excuus een waterput of een remspoor in de onderbroek van hun overleden held/vliegtuigkaper Arafat. En ja, uw gevoel van rechtvaardigheid is anders dan mijn mening, so wat?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 9 december 2017 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom begint gij dan over raketten? Citaat:
Ge hoeft niet op mijn posten te antwoorden. Maar als ge het doet, doe dan wel een inspanning om het voor mij interessant te maken. Nee, nee nee! Gij verwart 'recht van de sterkste' met rechtvaardigheid. Het is niet dat wij 'een verschillende mening' hebben. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Gij vraagt voor een bron waarin staat dat de EU waterputten graaft met raketten. Die bron is er niet, aangezien de EU geen raketten gebruikt om waterputten te graven. Citaat:
Citaat:
Het recht van de sterkste is het enige recht dat echt telt, al de rest van de zogenaamde rechten zijn gunsten.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 9 december 2017 om 18:07. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt het niet zo op een rechtsstaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Democratie = recht van de sterkste Israel erkent het Internationale Strafhof niet omdat het de Mensenrechten niet eerbiedigt. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 december 2017 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, mensenrechten. Als die niet gegeven of afgedwongen worden heeft iemand die niet.
![]() |
#172 |
Minister-President
|
![]() Het is vooral een foute zienswijze, vermits de Bijbel letterlijk tegenspreekt dat de joden het uitverkoren volk zouden zijn (en bij uitbreiding dat zij recht zouden hebben op het beloofde land).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
|
![]() Dat? Een eerlijke reactie? Geef dan eens een oneerlijke reactie, misschien heb ik daar meer aan.
Citaat:
Citaat:
Het recht van de sterkste is eigenlijk een eufemisme, een woordgrap. Het betekent eigenlijk net het omgekeerde: de sterkste pakt gewoon, er is geen 'recht' of 'rechtvaardigheid'. Ik zal een ander voorbeeld geven: de uitzondering die de regel bevestigt. Dat is ook eigenlijk omgekeerd bedoeld. Snapt ge? Extremistische mensen hebben het altijd heel moeilijk met ironie. En deze laatste zin is ook ironisch bedoeld. Raad eens wat ik echt bedoel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
Ethopische en Chinese joden zijn respectievelijk 100% Ethiopisch en Chinees. Wbd Europese Joden is er meer verwantschap met volkeren rond de Kaspische zee. Palestijnen, die blijken voor 90% verwant te zijn met de oorspronkelijke Joden. Niet verwonderlijk, het zijn de afstammelingen van de mensen die daar al duizenden jaren leven, en in de middeleeuwen gedwongen geislamiseerd zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, het is geen foute zienswijze. Er zijn genoeg aanwijzingen waaruit je kan opmaken dat joden wel degelijk als het uitverkoren volk wordt gezien binnen het christendom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep, en de meesten van ons nemen het voor waar aan. Tot er eens iets gebeurd, waarbij bepaalde gunsten niet meer verleend worden.
![]() |
#180 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het begon bij de waterpolitiek van Israël en de vernietiging van niet vergunde Palestijnse infrastructuur. Ik vraagt wat er gebeurd als een "ouwe Belg" betrapt wordt met een illegaal geboorde waterput. Uw reactie. Citaat:
En daar blijft u nu hangen, als een naald op een versleten plaat. En wat betreft mensenrechten, rechten en gunsten. Ik heb mijn idee daarover, u uw waanbeeld. Ik ga daar niet meer woorden aan vuil maken.
![]() |