![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
elke km winterband kost u dus 100% meer dan uw km zomerband qua bandenkost Laatst gewijzigd door Anna List : 12 december 2017 om 09:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() In 2011 had men als ik me niet vergis nog zo een strenge winter. Ik heb toen ook winterbanden gelegd. In de sneeuw had ik er echt nut van: je kwam veel gemakkelijker los indien je vastzat en je reed ook stabieler op sneeuw.
Maar sindsdien heb ik iedere winter geen plezier meer gehad aan mijn winterbanden. Aangezien ik nu niet meer zo ver moet pendelen en ik een garage heb, zie ik niet meer in waarom ik winterbanden moet hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() En op twee zachte winters heb je ze opgereden.
Ik vind dat een kostelijke grap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor kleinere wagens kosten ook winterbanden en velgen beduidend minder....
De kleinste wagen kost vandaag al snel 20k€, wat is dan 400€ voor een stel banden? Laatst gewijzigd door Skobelev : 12 december 2017 om 10:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind dat een forse kost voor een paar dagen sneeuw, als die er al zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ombouwen doe ik zelf, voor beide wagens kost me dat 3 uur bezigheidstherapie per jaar. Nu ja, zoals gezegd, elk zijn keuze...verplichten is uit den boze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom gebruikt men nu ook in Duitsland meer en meer 4 seizoens banden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het een dure grap allemaal. Als er 2 maand sneeuw ligt, ga ik er ook leggen hoor, wees daar maar zeker van. Maar als december een gemiddelde temperatuur heeft van 10 graden (zoals verleden jaar) slijt je je winterbanden snel af.... Ik heb verleden jaar mijn winterbanden weggedaan omdat ze op waren na die warme winter: het vlak was compleet assymetrisch afgesleten. En mijn verbruik lag ook hoger over die periode. Collega heeft thuis een brug en de nodige apparatuur. Die legt enkel zijn winterbanden op bij vrieskoude en sneeuw. Zodra het dooit, smijt ie ze er vanaf, ook al is het januari. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn er trouwens genoeg die geen winterbanden hebben op hun wagen in Duitsland maar dan ook bij de minste kans op sneeuw, ijzel of vorst hun wagen niet gebruiken. Het is zoals ze in Duitsland zeggen aanbevolen van Oktober tot Pasen, verplicht als de omstandigheden dat vereisen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb 4 jaar met mijn vorige wagen gereden en ik heb 1 set winter en zomerbanden verbruikt. Geen last van extra slijtage eerlijk gezegd. Soit, ik ga jaarlijks 2 keer skien dus geen winterbanden is zowieso geen optie.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Wagen aangekocht 19 september 2012 met standaard zomerbanden, 2e week november 2012 reeds set velgen+winterbanden opgelegd. - wissel telkens november-april van de daaropvolgende jaren: (bij elke wissel bandencontrole) Winter 12-13: 1 Winter 13-14: 2 Winter 14-15: 3 Winter 15-16: 4 Winter 16-17: 5 vandaag 99.600 km op de teller, of pakweg 20.000 km per jaar gemiddeld. *Winter 17-18: 6 - 6 volledige zomers-herfst voor de zomerbanden. *Winterbanden zijn nog net goed genoeg voor deze winter (4 mm profiel vooraan, 3,5 mm achteraan). Al 3 dagen getest op sneeuw, verijsde sneeuw, ijzel en smeltende sneeuw aan wegranden. Met zomerbanden had ik in D moeten overnachten... Zomerbanden gaan volgende lente-zomer-herfst ook het laatste jaar in, met ca. 3 mm profieldiepte net genoeg, natuurlijk snelheid aanpassen bij regen. Dus gaan we 6 jaren of 6 winters-zomers rijden tem november 2018. Maakt 120.000 km voor 2 bandensets. 6 jaren veilig doorgekomen. allez hout vasthouden voor het zevende jaar. Hadden we geen winterbanden gekocht was het elke winter bibberen, en konden we niet naar het buitenland (D), familie woont daar... Bovendien zegt men geen afspraken af indien het eens sneeuwt, stel eens voor men kan niet naar de training of watdanook-vaste-afspraken omdat het sneeuwt... ![]() Slaafje-zomerband is iets voor kwieten die dan niet kunnen komen... Aja moesten we hypothetisch met enkel zomerbanden doorgereden hebben hadden we dus ook 8 banden opgereden op 6 jaar en 120.000 km. Financieel verschil? De 2 malige-wissel per jaar met gratis bandencheck kost pakweg 20€ per keer? 40 € per jaar dan. Ooit lagerde ik de banden zelf op een bandenboom met lichtbeschermende hoes, natuurlijk 2 jaarlijks rol-en beetje sleurwerk. Maar nu laat ik ze in de garage waar ze een vaste prijs voor vragen, is eigenlijk peanuts. Laatst gewijzigd door Micele : 12 december 2017 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |