Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2017, 08:34   #121
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Thuleander heeft duidelijk een gevoelige snaar geraakt, dat ziet men aan de woeste reacties.

Ik ga in deze volledig akkoord met hem, maar ben echter wel actief.

Wat ik afdraag aan belastingen is ronduit ranzig te noemen.

Veel van de positivisten hier hebben duidelijk een erfenis opgeschept of geld van mama en papa gekregen.
Ik vraag mij steeds af waarom sommige mensen steeds afgeven op andere.
En waarom lager geschoolden steeds afgeven op hoger geschoolden.
In België kan iedereen zich beter scholen, op eender welk ogenblik in zijn leven.
Heb je geen A2, omdat je te lui was, schoolmoe was, in de verkeerde richting zat, verkeerde vrienden had, een slechte thuissituatie had, of gewoon omdat je te stom was je school af te werken, speelt helemaal geen rol.
Je kan die A2 nog steeds gaan halen, in welke richting dan ook.
Ben je werkloos, dan ga je gewoon nar een CVO, legt een inplanningsproef af en je kan gratis de lessen volgen waarvoor de vakken waarin je niet slaagde op het niveau dat je haalde bij de proeven, de proeven waarvoor je slaagde, daar krijg je vrijstelling voor.
Ben je aan het werken, dan moet je inschrijvingsgeld betalen, dat je na het behalen van je diploma terugbetaald krijgt.
Heb je een A2, dan kan je als werkloze gratis een hogere opleiding gaan volgen, werk je, dan kost die maximuum 600€ per jaar, waarvan je zelf slechts 1/2 moet betalen dankzij de opleidingcheques. En afhankelijk van de school krijg je alle leerstof op kosten van de school, waardoor je geen boeken moet kopen.
Terwijl je een erkende opleiding volgt, heb je ook nog eens recht op 180 uren betaald eductief verlof. Je moet dan wel minstens 90% van de lesuren aanwezig zijn.

En ja, men betaald veel aan belastingen in België, van 6000€ bruto houd je als werknemer slechts 3500€ netto over.
Maar daar staat wel wat tegenover.
Het schoolsysteem dat ik juist aanhaalde kost ook geld. In andere landen kennen ze dit niet.
Onze medische zorgsysteem kost ook veel geld, zelfs de Nederlanders en Amerikanen zijn er jaloers op.

En nee, Demper, ik heb niets geërft of gekregen en heb alles zelf verdient en bij elkaar gespaard.

Goed, ik heb daar veel en hard voor moeten werken.
Ik heb jobs gedaan waaraan gevaren waren verbonden.
Jobs die een ander niet wilde doen.
Jobs waarvan iedereen zegt, jij hebt toch wel wat meegemaakt en beleefd.
Jobs waarvan iedereen jaloers is op de verdiensten, zelfs IR en Doctoraten.
Jobs waarvoor je geen schoolse diploma's moet hebben, maar verstand, lef en inzet.
Goed, soms zit je tientalle meters onder de grond in een smale pijp, soms hang je tientalle meters boven de grond aan een trouw, soms zit je enkele meters dip onder water, soms ben je enkele weken van huis.
Maar het zijn jobs die moeten gebeuren en waarvoor men goed betaald.
En het zijn dan nog leuke jobs, je dingen kan bekijken en doen waar andere enkel van kunnen dromen of er veel geld voor betalen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 08:53   #122
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Thuleander heeft duidelijk een gevoelige snaar geraakt, dat ziet men aan de woeste reacties.

Ik ga in deze volledig akkoord met hem, maar ben echter wel actief.

Wat ik afdraag aan belastingen is ronduit ranzig te noemen.

Veel van de positivisten hier hebben duidelijk een erfenis opgeschept of geld van mama en papa gekregen.
nen hoop spek
je hebt t immers net tegen een generatie waarvan het merendeel niet op een erfenis moest rekenen omdat die om demografische reden pas komt op t moment dat ze zelf tegen de pensioenleeftijd aan lopen.

maar hè, als die illusie maakt dat je de reden van je falen niet bij jezelf moet zoeken maar bij anderen kan leggen, doe gerust hoor. wat je maar gelukkig maakt!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 09:17   #123
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nen hoop spek
je hebt t immers net tegen een generatie waarvan het merendeel niet op een erfenis moest rekenen omdat die om demografische reden pas komt op t moment dat ze zelf tegen de pensioenleeftijd aan lopen.
't Ja en als er dan te erven valt, moeten ze het vaak met vele delen, zodat er maar weinig te erven valt.

Citaat:
maar hè, als die illusie maakt dat je de reden van je falen niet bij jezelf moet zoeken maar bij anderen kan leggen, doe gerust hoor. wat je maar gelukkig maakt!
Wat is falen in het leven?

Is iemand met een bankrekening waarvan er 9 cijfers voor de , staan maar die zijn/haar kinderen enkel ziet als ze geld nodig hebben en verder zijn leven in eenzaamheid mag doorbrengen geslaagd of gefaald?

Is iemand die elke dag bezoek krijgt van zijn/haar kinderen om te kijken of die iets nodig heeft en alles in orde is, maar het moet stellen met een pensioentje van 1200€ per maand, geslaagd of gefaald?

Is iemand die enkel dag opnieuw tegen zijn/haar zin moet gaan werken voor een inkomen van 3000€ netto per maand geslaagd of gefaald?
Is iemand die enkel dag plezier beleefd aan zijn job, maar slechte een netto inkomen van 1500€ netto heeft, geslaagd of gefaald?

Hoe meet je of je geslaagd of gefaald hebt in het leven?
Oud 13 december 2017, 09:37   #124
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nen hoop spek

En jij spreekt tegen een generatie zonder hoop. Er heerst totale apathie op elk vlak. Je kan jezelf nog in slaap wiegen dat je "kinderen" het goed gaan hebben maar op zich is de planeet verkloot. Mens plaatst zichzelf boven de natuur en in 1 eeuw is het naar de kloten. De 20ste eeuw is de meest verderfelijke, rotte eeuw geweest die de mensheid ooit gekend heeft. Er komen sowieso stormen, aardebevingen, vulkaanuitbarstingen van. Moeder natuur gaat wraak nemen, zo gaat dat altijd. Het is allemaal heel delicaat nu. 1 mafketel kan de wereld naar de zak helpen zoals eender welke politieker.

En jullie zeveren maar wat verder over "mijn geld", "mijn kinderen", "mijn voetbal". Moet je mensen nu echt wakker gaan knuppelen? Dit zijn tijden waarbij het erop of eronder is; geen tijd voor ONNOZELE ZEVER.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 09:44   #125
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
En jij spreekt tegen een generatie zonder hoop. Er heerst totale apathie op elk vlak. Je kan jezelf nog in slaap wiegen dat je "kinderen" het goed gaan hebben maar op zich is de planeet verkloot. Mens plaatst zichzelf boven de natuur en in 1 eeuw is het naar de kloten. De 20ste eeuw is de meest verderfelijke, rotte eeuw geweest die de mensheid ooit gekend heeft. Er komen sowieso stormen, aardebevingen, vulkaanuitbarstingen van. Moeder natuur gaat wraak nemen, zo gaat dat altijd. Het is allemaal heel delicaat nu. 1 mafketel kan de wereld naar de zak helpen zoals eender welke politieker.

En jullie zeveren maar wat verder over "mijn geld", "mijn kinderen", "mijn voetbal". Moet je mensen nu echt wakker gaan knuppelen? Dit zijn tijden waarbij het erop of eronder is; geen tijd voor ONNOZELE ZEVER.
je bedoelt wsl de "no future generatie" ? ook niet echt nieuw hé ... hier een opbeurend liedje van de vorige generatie uit 1983 voor je.

het is altijd erop of eronder geweest
en er zijn altijd mensen geweest die daar 'erop en erover' van gemaakt hebben ... en de anderen.

Citaat:
Doe Maar - De Bom
Carriere maken
Voordat de bom valt
Werken aan mijn toekomst
Voordat de bom valt
Ik ren door mijn agenda
Voordat de bom valt
Veilig in het ziekenfonds
Voordat de bom valt

En als de bom valt
Lig ik in mijn nette pak
Diploma's en mijn checks op zak
Mijn polis en mijn woordenschat
Onder de flatgebouwen van de stad
Naast jou

Laat maar vallen want
Het komt er toch wel van
Het geeft niet of je rent
Ik heb jou nooit gekend
Wil weten wie jij bent
Wil weten wie jij bent

Ik ben verzekerd van succes
Tegen brand en voor mijn leven
Ik heb van alles maar geen tijd
Ook niet voor heel even
Ik moet aan mijn salaris denken
En aan mijn relaties
Maar liever weet ik wie jij bent
Voordat het te laat is

Want als de bom valt
Dan lig ik in mijn nette pak
Diploma's en mijn checks op zak
Mijn polis en mijn woordenschat
Onder de flatgebouwen van de stad
Naast jou

(2 keer)
Laat maar vallen want
Het komt er toch wel van
Het geeft niet of je rent
Ik heb jou nooit gekend
Wil weten wie je bent
Wil weten wie je bent

Jij moet nog huiswerk maken
Voordat de bom valt
Een diploma halen
Voordat de bom valt
E = mc²
Voordat de bom valt
Mit-nach-nachst-nebst-sammt-bei-selt-von-
Zu-zuwieder-entgegen-ausser-aus

Lyrics licensed by LyricFind
Oud 13 december 2017, 10:13   #126
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niks nieuws onder de zon dus. Of denk je dat onze generatie niet dezelfde problemen kenden?

Citaat:
Louis Neefs - Laat ons een bloem

Dit is een lied voor de mensen die zorgen,
dat morgen de mensen al dood zullen zijn,
dit is een lied voor de doden van morgen,
begraven gekist in een stenen woestijn

Laat ons een bloem en wat gras dat nog groen is, laat ons een boom en het zicht op de zee
vergeet voor één keer hoeveel geld een miljoen is, de wereld die moet nog een eeuwigheid mee

Je preekt en je hakt en je boort door de bergen, je maakt elke heuvel gelijk met de grond, de reuzen van nu lijken morgen maar dwergen, vooruitgang vernieuwd wat er gisteren nog stond

Laat ons een bloem en wat gras dat nog groen is, laat ons een boom en het zicht op de zee
vergeet voor één keer hoeveel geld een miljoen is, de wereld die moet nog een eeuwigheid mee

De vis in de zeeën vergiftigd gestorven,
het zand op de stranden vervuild door mazout,
en jij door je tankers en chequeboek bedorven, je weet zelfs niet meer waar de meeuw heeft gebroed

En zo zal dan morgen het leven verdwijnen,
verslagen door staal en gewapend beton,
de maan zal dan koud op je nachtmerries schijnen, geen mens die nog weet hoe het einde begon

de wereld die moet nog een eeuwigheid mee
een eeuwigheid mee
een eeuwigheid mee
een eeuwigheid mee
een eeuwigheid mee
http://www.songteksten.nl/songtekste...-een-bloem.htm

Citaat:
Laat ons een bloem is een Nederlandstalig lied van de Belgische zanger Louis Neefs uit 1970.[1] Het is een cover van het Engelstalige Leave them a flower van de Britse tv-presentator en zanger Wally Whyton, die het in 1968 schreef en opnam.[2] De Nederlandstalige tekst was van Phil van Cauwenbergh, die veel liedteksten voor Neefs heeft geschreven.

De B-kant van de single was het liedje We zullen wel zien.[3]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Laat_ons_een_bloem

https://www.youtube.com/watch?v=bB_O3JaVQyY

First release by Wally Whyton (1969)
Oud 13 december 2017, 10:20   #127
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ahzo?
En dat weet u omdat...?
Goh, hoe zou ik dat kunnen weten.
De huidige maatschappij aanschouwen en logische conclusies trekken kan het natuurlijk niet zijn, want dat is onwetenschappelijk doemdenken.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 10:25   #128
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Goh, hoe zou ik dat kunnen weten.
De huidige maatschappij aanschouwen en logische conclusies trekken kan het natuurlijk niet zijn, want dat is onwetenschappelijk doemdenken.
en wat ben je zo heel actief en efficiënt aan het doen om er iets aan te veranderen mss?
Oud 13 december 2017, 10:29   #129
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en wat ben je zo heel actief en efficiënt aan het doen om er iets aan te veranderen mss?
Lezen & Posten op politics.be.
Oud 13 december 2017, 10:43   #130
TV-verslaafde

Standaard

Citaat:
Vertel maar eerst wat jij eraan doet? Ook geen kloten. Jij zit nog in de ontkenningsfase. Als je al meer als 3 kinderen hebt in deze tijd ben je eigenlijk al crimineel bezig. Ik ben bewust kinderloos dus ik doe er wel iets aan. Maar onze "grote" wetenschappers hebben deze puinhoop gecreëerd dus moeten ze ook maar de grove middelen krijgen om het terug recht te trekken. Alles is comfortabel geworden door de wetenschap dus moeten ze ook maar wat zever verzinnen dat de mensheid helpt in plaats van naar de haaien helpt.

Ik zou al tenminste alle grote wetenschappers samenroepen zonder budget en dat ze het maar oplossen; budget telt niet. Maar ik zit niet aan de knoppen in het Witte Huis ofwhatever...
Oud 13 december 2017, 10:47   #131
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Vertel maar eerst wat jij eraan doet? Ook geen kloten. Jij zit nog in de ontkenningsfase. Als je al meer als 3 kinderen hebt in deze tijd ben je eigenlijk al crimineel bezig. Ik ben bewust kinderloos dus ik doe er wel iets aan. Maar onze "grote" wetenschappers hebben deze puinhoop gecreëerd dus moeten ze ook maar de grove middelen krijgen om het terug recht te trekken. Alles is comfortabel geworden door de wetenschap dus moeten ze ook maar wat zever verzinnen dat de mensheid helpt in plaats van naar de haaien helpt.

Ik zou al tenminste alle grote wetenschappers samenroepen zonder budget en dat ze het maar oplossen; budget telt niet. Maar ik zit niet aan de knoppen in het Witte Huis ofwhatever...
ik ben niet degene die erover loopt te zagen en mijn leven verkloot omdat alles zou tegenzitten hé ...
Oud 13 december 2017, 10:48   #132
TV-verslaafde

Standaard

Citaat:
je bedoelt wsl de "no future generatie" ? ook niet echt nieuw hé ... hier een opbeurend liedje van de vorige generatie uit 1983 voor je.

het is altijd erop of eronder geweest
en er zijn altijd mensen geweest die daar 'erop en erover' van gemaakt hebben ... en de anderen.
Het is het 1 extreem of het andere extreem. Volledig wetenschappelijk: AI, robots, klonen, enz. Ofwel geen beschaving, terug naar het stenen tijdperk. Wet van de sterkste en de wet van de stam.
Oud 13 december 2017, 10:50   #133
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is het 1 extreem of het andere extreem. Volledig wetenschappelijk: AI, robots, klonen, enz. Ofwel geen beschaving, terug naar het stenen tijdperk. Wet van de sterkste en de wet van de stam.
Wat is uw totem?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 10:54   #134
TV-verslaafde

Standaard

Citaat:
ik ben niet degene die erover loopt te zagen en mijn leven verkloot omdat alles zou tegenzitten hé ...
Tja. Eet, neuk, slaap, werk en wees blij. Als dat je levensmotto is, so be it..
Oud 13 december 2017, 10:55   #135
TV-verslaafde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Wat is uw totem?
Wat wil je eigenlijk van mij?
Oud 13 december 2017, 11:01   #136
TV-verslaafde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Wat is uw totem?
Je geeft dus toe dat je zoals een koe bent die in de weide staat te grazen en dat gras wel lekker vindt; er moet niets veranderen. Wie is dan het beest hier? Of zijn we allemaal maar domme beesten die niets anders willen dan wat basale levensbehoeften? Zeg dat dan en stop met zagen.
Oud 13 december 2017, 11:02   #137
Thuleander

Standaard

Citaat:
Zo weinig mogelijk bijdragen opdat het sneller zou instorten.

En jij?
Oud 13 december 2017, 11:04   #138
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:

En jij?
Is nogal povertjes.

Mag het niet wat ondernemender ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 11:06   #139
Thuleander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Is nogal povertjes.

Mag het niet wat ondernemender ?
Nee, ik vind het prima zo.
Oud 13 december 2017, 11:08   #140
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

En jij?
beseffen dat ik daar slechts marginaal invloed op heb en me in dit korte bestaan kapot amuseren!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be