![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De recente Trump / Netanyahu actie in verband met de status van Jeruzalem verenigt terug meer de Arabische wereld in hun afkeer voor het gebrek aan respect voor het internationaal recht en de onderdrukking van de Palestijnen door Israël.
Had Trump nu tegelijkertijd ook nog oost Jeruzalem als hoofdstad van Palestina erkent zou men nog van een eerlijke mediator kunnen spreken over de VS. Nu toont men enkel in de lijn te liggen van een 1 staat oplossing die niet verder geraakt dan een apartheidsstaat. Als de God van de Israëliërs terugkeert ben ik niet zo zeker of die tevreden zal zijn met wat zijn uitverkorenen met zijn geschenk gedaan hebben. Lijkt me eerder een schending van vertrouwen. Heb je naaste lief enzo lijkt toch niet echt in dat praktijk boekje te staan. Of zijn de palestijnen geen naaste misschien? Laatst gewijzigd door Bach : 13 december 2017 om 16:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
wacht, ik zal even copy past doen: de essentie van wat de nieuwe atheïsten zeggen is het complete tegenovergestelde van de reden waarom israel is ontstaan (een mythe gebaseerd op een heilig boek), en het hedendaags conflict: kolonisten die de grond afpakken op basis van datzelfde heilig boek, en 'gedoogd' worden door de overheid. Zo een essentieel tegenstelling, dat is niet goed te praten met 'ik moet toch niet altijd hetzelfde denken'... Maar alstublieft! Sam Harris is zoals Ringo Starr, hij mocht heel blij zijn dat hij erbij gevraagd werd, zodat ze konden kaarten. Eigenlijk gaat het om John Lennon (Hitchens), en Dawkins en Dennet kunnen ook af en toe een goed nummer schrijven. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
|
![]() Citaat:
Het zijn toch de Joden die uit vrije wil in het hol van de leeuw zijn gaan kruipen? De leeuw is dan de slechterik? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een invasie door alle buurlanden was de start in 1948, afgeslagen Daarna tien jaar lang aanvallen vanuit de buurlanden door fedayeen milities Dan de zesdaagse oorlog van '67 waarbij weel heel de arabische wereld hen aanviel, eindigde met een pak rammel voor de aanvallers Dan in '73 de yom kippur oorlog, weer de buren die allemaal samen op visite kwamen, terug pak rammel. Ze leren traag, maar de euro is hier eindelijk gevallen dat het zo niet lukt... Daar stoppen de grote pogingen tot invasie, de PLO vliegt buiten uit Jordanië, infiltreert in libanon en huppekee : 15 jaar lang miserie en een onafgebroken lijn van conflicten. In 2006 ontvoert hezbollah enkele soldaten : start van de Lebanon war. In juni 2007 start de raketten historie vanuit Gaza, gevolg : in 2008 de eerste gaza war eindigt met pak rammel In 2012 versie II met operatie Cast Lead, gigantisch pak rammel In 2014 versie III met operatie Protective Edge, de moeder van alle pakken rammel Enkel iemand die ofwel een naïeve wereldverbeteraar is, ofwel te kwader trouw is durft op basis van de recente geschiedenis te zeggen dat de buren van israël niet elke kans te baat zouden nemen om hun grote vijand in de pan te hakken. Het best mogelijke scenario voor al die landen is die van het bevroren conflict. Elegant is het niet, maar op zijn minst zijn de moorddadige oorlogen met zowel syrië, libanon, jordanië en egypte gestopt en blijven die landen van elkaars territorium. Nog iets geert, waarom eigenlijk israel demoniseren, terwijl de egyptenaren gaza achter een even hermetische muur zetten ? Die laten zelfs helemaal niets meer door, maakten een diepe greppel vol water om de tunnels onmogelijk te maken en ondersteunen de blokkage van de haven van gaza. Reden ? Ook zij hebben niets dan miserie met Hamas : die stuurden een deel van hun binnengesmokkelde wapens vanuit Iran terug door naar de Sinai waar terroristen dan het egyptische leger aanvallen. Vraag : waarom neemt Egypte zijn vroegere landgenoten uit Gaza niet terug op ? Vraag : waarom neemt Jordanië zijn vroegere landgenoten uit de west bank niet terug op ? Wat zegt jouw glazen bol daarover ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
|
![]() Citaat:
Gij begint op JvdB wijze op details in te zoemen waarover ik het helemaal niet heb: het verschil tussen gaza en westbank, ontvoeringen van soldaten, ...etc etc! En dan? Praat ik dat goed? NEE! Demoniseer in israel, NEE! Antwoordt op wat ik schrijf! Of anders reageert ge beter niet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
|
![]() Ik quote u niet. Ik reageer gewoon ironisch op uw achterlijke mening.
Dat is wat ik altijd doe met domme opinies: ridiculiseren. Ik vind dat mijn plicht. Ik ben niet zo voor dat gepamper, eerder voor though love. |
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En over dat eerste hult u zich in volkomen stilte. Opvallend? Tekenend? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bent een schoolmeester. U moet weten dat 'gebeurde' verleden tijd is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel terechte opmerking. In die tijd bestond er immers geen Joodse staat. Er werd gedroomd van een "Joodse thuis", wat in die tijd niet noodzakelijk een Joodse staat betekende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, ik wil nog aannemen dat het misschien een ongelukkige uitschuiver was. Met het huidige weer kan dat best eens gebeuren. Mag ik dan concluderen dat u de overtuiging bent toegedaan dat Israël zich best aan de internationale afspraken houdt en zich bijgevolg terugtrekt uit al haar bezette gebieden (incluis Jeruzalem)? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat u enkel Hitchens belangrijk vindt is niet mijn probleem. Wat een pretentie eigenlijk... u beseft dat Dawkins o.a. auteur is van 'The selfish gene'? Ik herhaal: Mijn visie op religie staat volledig los van wat ik denk over Israël/Palestina. Moest Hitchens vegetariër zijn en ik zou in een topic over vegetarisme een pro-vlees argumentatie voeren, zou u dan ook zo verontwaardigd zijn over mijn profielafbeelding? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 13 december 2017 om 17:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarop baseert men zich dan wel op een Joodse staat op te richten in Palestina?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |