Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet Francken ontslag nemen?
Ja 11 15,49%
Nee 60 84,51%
Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2017, 21:42   #261
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Enfin, mocht ik Francken zijn, jullie konden allemaal mijn dikke kl...kussen en vierkant uw plan trekken met jullie asielparasieten. Maar Theo-ke zal het ook wel voor de centjes doen, zoals een goeie politieker betaamt.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 21:50   #262
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Zowat alle landen hebben een overeenkomst met Soedan. Laatst nog gelezen dat een delegatie van de Noorse regering op bezoek was in Soedan zelf om over het vluchtelingenprobleem te overleggen. De EU heeft ook allerhande overleg gehad met verschillende Afrikaanse regeringen op Mata een tijd geleden. (Zou dat allemaal moeten opzoeken voor bronnen, maar nu geen tijd) Wat is daar allemaal afgesproken ?
Francken is de kop van jut, en krijgt de volle laag van de oppositie tegen alles wat hij doet en niet doet, en toch blijft hij consistent zijn job uitvoeren, conform de Belgische en Europese wet. Zijn communicatie laat te wensen over, daar zou hij wat coaching moeten krijgen. Maar hij is wel enorm stressbestendig dat hij ondanks alle druk en tegenwerking (zelfs van coalitiepartners) gewoon zijn werk blijft doen.
Het zal geen regeringscrisis worden, misschien spijtig, want een verkiezing met als thema de immigratie zou de Franckenkillers wel eens kunnen berouwen.
Oud 23 december 2017, 21:52   #263
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Francken doet dat redelijk goed, als de premier of andere regeringspartijen er niet mee kunnen leven moet ze de stekker maar uit de regering trekken. Ontslag van Francken is niet aan de orde, eindelijk eens iemand die iets doet, maar nog iets te weinig volgens mij.
Ik heb geen problemen dat te erkennen en ik heb hem ooit gehad als tegenstander en hij heeft die zaak verloren, zijn dienst althans. Ik hou daar geen wrok of euforie over. Globaal gezien doet hij het goed maar hij houdt zichzelf soms niet in de hand. Minister of staatssecretaris spelen vergt ook een zekere reserve ook tegenover zijn mede regeringsleden. Hij heeft zich door die journalist laten provoceren tot en met. Een no comment we bespreken dit in de regering had niemand voor het hoofd gestoten. Maar hij moest zich laten gelden als een vechtersbaasje en dat was fout.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 21:57   #264
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

hij heeft een paar keer gelogen, Francken is gewoon onbekwaam voor zijn functie voor migratie.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 21:59   #265
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb geen problemen dat te erkennen en ik heb hem ooit gehad als tegenstander en hij heeft die zaak verloren, zijn dienst althans. Ik hou daar geen wrok of euforie over. Globaal gezien doet hij het goed maar hij houdt zichzelf soms niet in de hand. Minister of staatssecretaris spelen vergt ook een zekere reserve ook tegenover zijn mede regeringsleden. Hij heeft zich door die journalist laten provoceren tot en met. Een no comment we bespreken dit in de regering had niemand voor het hoofd gestoten. Maar hij moest zich laten gelden als een vechtersbaasje en dat was fout.
Het lijkt me nog fouter dan een coalitiepartner als de CD&V er op springt als moet er dringend iets afgerekend worden. Dat lijkt me juist een gemis loyaliteit. Niet een uitschuiver van een staatssecretaris. Coalitiepartners horen de rangen wat beter te sluiten. Michel heeft al meer dan eens bewezen dat hij dat wel kan. De CD&V daarentegen... die blijft zich gedragen als zat ze op de oppositiebanken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 22:01   #266
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Enfin, mocht ik Francken zijn, jullie konden allemaal mijn dikke kl...kussen en vierkant uw plan trekken met jullie asielparasieten. Maar Theo-ke zal het ook wel voor de centjes doen, zoals een goeie politieker betaamt.
Uit de tv uitzendingen over het 'probleem' kon je best afleiden dat het Francken 'zwaar op de maag ligt' en hij er misschien zelf de brui aan zal geven wat dan weer enorm spijtig zou zijn, want dat is winst voor zij die ons land maar verder wil laten overspoelen (het klinkt al bijna al de gekke Duitse: wir schaffen das) met figuren die hier eigenlijk totaal niets te zoeken hebben.

Dat men best even gaat onderzoeken of al die anderen zo zuiver op de graat zijn die op huidig ogenblik Francken weten aan te vallen.

Ik denk dat er dan véél lijken uit kasten en muren gaan vallen en ze snel hun koppeke gaan houden.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 december 2017 om 22:02.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 22:05   #267
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het lijkt me nog fouter dan een coalitiepartner als de CD&V er op springt als moet er dringend iets afgerekend worden. Dat lijkt me juist een gemis loyaliteit. Niet een uitschuiver van een staatssecretaris. Coalitiepartners horen de rangen wat beter te sluiten. Michel heeft al meer dan eens bewezen dat hij dat wel kan. De CD&V daarentegen... die blijft zich gedragen als zat ze op de oppositiebanken.
De CD&V daarentegen... die blijft zich gedragen als het ACV.
Oud 23 december 2017, 22:05   #268
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
N-VA: de partij die meer wakker ligt van Catalaanse blauwe plekken dan van folteringen in Soedan.
Staat dit zwart op wit op beeld net zoals in Catalonië ? Bewijzen graag van deze folteringen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 22:07   #269
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Staat dit zwart op wit op beeld net zoals in Catalonië ? Bewijzen graag van deze folteringen.
Er zal geen bewijs van zijn daar het allemaal in scene gezet is.
Oud 23 december 2017, 22:08   #270
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja. Persfotografen geraken makkelijker in Barcelona dan in een politiecel in Khartoum. Niets aan de hand.

Of toch: lees misschien eens de rapporten van HRW en Amnesty over Soedan.

https://www.hrw.org/news/2017/09/27/...ituation-sudan
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 23 december 2017 om 22:10.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 22:08   #271
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Dewever moet Francken blijven steunen, ook al eisen de andere partijen zijn ontslag. Desnoods moet er maar een regeringscrisis van komen. De peilingen zijn zeer gunstig voor NVA. Ook Vlaams Belang doet het goed. Goed moment voor vervroegde verkiezingen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 23:00   #272
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Tja. Persfotografen geraken makkelijker in Barcelona dan in een politiecel in Khartoum. Niets aan de hand.

Of toch: lees misschien eens de rapporten van HRW en Amnesty over Soedan.

https://www.hrw.org/news/2017/09/27/...ituation-sudan
dat soort rapporten krijg je uit 3/4 vd Afrikaanse landen.
Vraag blijft, waarom zouden teruggestuurden uit België eerder gefolterd worden dan die uit Frankrijk, Italië of Duitsland, want ook die landen repatriëren terug naar Soedan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 23:13   #273
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Laatst nog gelezen dat een delegatie van de Noorse regering op bezoek was in Soedan zelf om over het vluchtelingenprobleem te overleggen. De EU heeft ook allerhande overleg gehad met verschillende Afrikaanse regeringen op Mata een tijd geleden. (Zou dat allemaal moeten opzoeken voor bronnen, maar nu geen tijd)
Hier toch al iets over de Noren. Wel op een Soedanees joernaal. Europa spreekt er misschien niet zo graag over.

http://www.sudantribune.com/spip.php?article58255

Citaat:
The Norwegian delegation was headed by the director of bilateral relations Ambassador Atina Smith and the Sudanese side by Ambassador Dafalla al-Haj Ali Osman who is also the director of bilateral relations department at the Sudanese foreign ministry.

According to a statement issued by the foreign ministry following the meeting, the two parties agreed to continue political consultations and to work together to enhance bilateral relations, implement joint programmes and exchange of visits between officials.

The visiting delegation extended an invitation for the Sudanese Foreign Minister Ibrahim Ghandour to visit Norway as soon as possible, said the statement.

The head of the Norwegian delegation said she listened to Sudan’s point of view on the illegal immigration, pointing out that her country is in the process of providing assistance to Sudan on this respect through the agreed mechanisms to enable the east African country to fulfil its role in the fight against the illegal immigration.
Natuurlijk wordt er gefolterd in Soedan. Er wordt gefolterd in Lybië, in Egypte, in Marokko en Algerije. Er wordt gefolterd in Rusland en China, in Pakistan en Oezbekistan, Iran, Saoudi Arabië, Syrië niet vergeten.. Zou er gefolterd worden op de Fillipijnen ? Waarschijnlijk wel. Er wordt alleen niet gefolterd in West Europa. Maar is de oplossing van het folterprobleem dan om al de inwoners van folterlanden naar hier te brengen ? Ik denk niet dat dat mogelijk is. Gezien België geen miljarden vluchtelingen kan opvangen moet staatssecretaris van migratie dus afwegen wie wel en niet in België kan blijven. Soedanezen die via mensenhandelaars hier gekomen zijn en geen asiel willen aanvragen of andere vluchtelingen die wel asiel willen aanvragen ? Er zijn wetten en regels en ik denk dat Francken die probeert te volgen zonder heel het Europees immigratiesysteem te laten instorten. Andere groeperingen willen dat laatste blijkbaar wel.

Laatst gewijzigd door Zucht : 23 december 2017 om 23:19.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 23:32   #274
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dewever moet Francken blijven steunen, ook al eisen de andere partijen zijn ontslag. Desnoods moet er maar een regeringscrisis van komen. De peilingen zijn zeer gunstig voor NVA. Ook Vlaams Belang doet het goed. Goed moment voor vervroegde verkiezingen.
vette 2
Laat het stinkend boeltje maar ontploffen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 23:34   #275
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
vette 2
Laat het stinkend boeltje maar ontploffen.
Wees gerust, de boel ontploft niet. Michel gaat heus niet mee in de lynchpartij die de CD&V wil opvoeren. Het is ondertussen meer dan duidelijk dat die partij zich eigenlijk geen houding weet aan te nemen. Mentaal zit ze vaak buiten de regering en de meerderheid.
Oud 23 december 2017, 23:45   #276
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Hier toch al iets over de Noren. Wel op een Soedanees joernaal. Europa spreekt er misschien niet zo graag over.

http://www.sudantribune.com/spip.php?article58255

Natuurlijk wordt er gefolterd in Soedan. Er wordt gefolterd in Lybië, in Egypte, in Marokko en Algerije. Er wordt gefolterd in Rusland en China, in Pakistan en Oezbekistan, Iran, Saoudi Arabië, Syrië niet vergeten.. Zou er gefolterd worden op de Fillipijnen ? Waarschijnlijk wel. Er wordt alleen niet gefolterd in West Europa. Maar is de oplossing van het folterprobleem dan om al de inwoners van folterlanden naar hier te brengen ? Ik denk niet dat dat mogelijk is. Gezien België geen miljarden vluchtelingen kan opvangen moet staatssecretaris van migratie dus afwegen wie wel en niet in België kan blijven. Soedanezen die via mensenhandelaars hier gekomen zijn en geen asiel willen aanvragen of andere vluchtelingen die wel asiel willen aanvragen ? Er zijn wetten en regels en ik denk dat Francken die probeert te volgen zonder heel het Europees immigratiesysteem te laten instorten. Andere groeperingen willen dat laatste blijkbaar wel.
't Zou me zelfs niet verwonderen dat ze in Spanje folteren op dit moment, maar daar schijnt Europa zich niet druk om te maken. Dat een delegatie ginder de toegang van het gevang ontzegt is, komt nauwelijks of niet in het nieuws.

Marc Coucke en zijn voetbalclub, dat is schijnbaar ontzettend interessant nieuws, al dagen aan een stuk. Super belangrijk!!!

Laatst gewijzigd door Garry : 23 december 2017 om 23:46.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 23:47   #277
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wees gerust, de boel ontploft niet. Michel gaat heus niet mee in de lynchpartij die de CD&V wil opvoeren. Het is ondertussen meer dan duidelijk dat die partij zich eigenlijk geen houding weet aan te nemen. Mentaal zit ze vaak buiten de regering en de meerderheid.
CD&V wil helemaal geen lynchpartij. Dat bruin wijf doet wat moeilijk, maar dat is alles
Ze weten dat ze alleen maar gaan verliezen als ze dit op de spits drijven.

En de oppositielinksen verstaan dat natuurlijk niet. Daarvoor zijn ze te achterlijk
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 23:49   #278
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
CD&V wil helemaal geen lynchpartij. Dat bruin wijf doet wat moeilijk, maar dat is alles
Ze weten dat ze alleen maar gaan verliezen als ze dit op de spits drijven.
Dat heeft de CD&V alvast niet door. Bij herhaling spelen ze immers in deze regering een spelletje alsof ze op de oppositiebanken zitten.

Ik weet trouwens niet goed wie u bedoelt met "dat bruin wijf".
Oud 23 december 2017, 23:52   #279
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft de CD&V alvast niet door.
jawel hoor. Ze hebben dat maar al te goed door, in sommige artikels in de gazetten laten ze ook de stem in de wandelgang bij cd&v horen. En die zeggen duidelijk: we gaan niet naar verkiezingen met als thema Francken en migratie.

natuurlijk niet, die verkiezingen verliezen ze keihard
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 23:53   #280
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
jawel hoor. Ze hebben dat maar al te goed door, in sommige artikels in de gazetten laten ze ook de stem in de wandelgang bij cd&v horen. En die zeggen duidelijk: we gaan niet naar verkiezingen met als thema Francken en migratie.
Daar zinspeelde ik op geen enkele wijze of geen enkele keer op. U hebt niet goed gelezen waarover ik schrijf.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be