![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je tegenstander proberen onderuit te halen door te beweren dat hij in sprookjes gelooft. Geen argumenten ofzo, neenee. Gewoon "jij gelooft in sprookjes". En dan is de kous af. Citaat:
Een produkt beoordelen doe je op basis van het produkt. Niet op basis van de gebruikers. Want in dat geval kunnen we evengoed McDonalds verbieden, die ervoor zorgen dat compleet obsese mensen toch blijven vreten en ons zo stukken uit de ziekteverzekering kosten, skifabrikanten aanpakken want massa's van hun gebruikers komen terug met gebroken knieën en autofabrikanten verantwoordelijk stellen voor de doden die er jaarlijks vallen in hun producten. Citaat:
Citaat:
Wapens die in de verkeerde handen vallen zijn dodelijke risico's. Cannabis niet. Citaat:
En die 99/100% regel van u slaat werkelijk nergens op. Dat zou willen zeggen dat zolang je in een bepaald argument slechts enkele woordjes vervangt het argument nog steeds opgaat? In dat geval zeg ik: "Ik heb regelmatig sex met vrouwen. Volgens mij is dat geen probleem want die vrouwen lijken het aangenaam te vinden en stemmen toe." En dan maakt u van mij een pedofiel want: "Ik heb regelmatig sex met kleuters. Volgens mij is dat geen probleem want die kleuters lijken het aangenaam te vinden en stemmen toe." Slechts 1 woordje vervangen. En volgens u blijft het argument dus overeind? Citaat:
En gezien u daar verder niet veel tegenover kan stellen dan wat gescheld vermoed ik dat u zelf ook best weet dat uw betoog geen steek hield.
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Europees Commissaris
|
![]() Geert mag je negeren in deze discussies. Die heeft zelf al aangegeven dat hij in draden over drugbeleid al graag eens de trol uithangt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind ondertussen dat als men Geert buitensmijt Jack mag terug komen.
Die was ook een supertrol, maar in tegenstelling tot Geert was Jack soms nog grappig.
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | ||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ge moet natuurlijk ook kijken naar de schadelijke gevolgen van de joint zelf. Berre Berre van de Kreuners, is die niet gestorven van cannabis? Bovendien zijn er dan nog de gevolgen voor andere mensen. Terroristen die knettergek worden door cannabis en daarom geen geweten meer hebben. Dat telt natuurlijk ook mee! Om nog niet te spreken van al die psyschische problemen die THC veroorzaken en die ervoor zorgt dat mensen daar levenslang mee opgescheept zitten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Denk eens na! Ik ga niet eens op de rest meer reageren, ik ben zeer ontgoocheld! Citaat:
Laatst gewijzigd door geertvdb : 28 december 2017 om 14:01. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom zouden we uw gezever nu wel geloven? 't Is nu niet dat ge nu uw best doet hé? Uw gezever over wapens is gewoon een argument from analogy. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
|
![]() Tuurlijk, want iemand die een andere mening heeft is verschrikkelijk! Het beste is dat iedereen over alles hetzelfde denkt, en al degenen die dat niet doen zijn trollen en moeten deze draad verlaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Doe eens moeite ipv de gemakkelijkheidsoplossing te kiezen: het is een trol! het is een trol! negeren! verbannen uit deze draad! toon dat ge een beetje ruggegraat hebt! Laatst gewijzigd door geertvdb : 28 december 2017 om 15:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
|
![]() Citaat:
En als ge mij quote, doe het dan tenminste correct. Als ge dat respect niet opbrengt, dan gaan de handschoenen af, en sta ik scherp. En dat heb u aan u zelf te danken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik hoef dat niet te weerleggen, ik ga er zelf in meegaan!
Moest de drugswetgeving wat meer op de wapenwetgeving lijken, het zou misschien niet zo slecht zijn! Dan kan je als hobbyist een vergunning aanvragen, als je meerderjarig bent, en als je je aansluit bij een club die u met de drug in kwestie leert omgaan. Natuurlijk wel spijtig voor de liefhebbers van "de zwaardere kalibers" (sorry rokers, drinkers en heroinejunkies), maar we kunnen ook niet alle soorten toelaten (we zullen logischerwijze misschien mortaliteit en verslavingsgraad als bepalende factor nemen). Winkels kunnen ook een vergunning aanvragen voor de verkoop. En misschien kan ons land, met de massaproduktie en verkoop (zoals FN Herstal) nog een aardige duit winst maken! Je gaat wel thuis niet mogen gebruiken, dat is minder, maar dat gaan nogal eens een jolige schiet- euh wietclubs worden! Nog niet eens zo'n slecht idee Geert, heb je prima bedacht! |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
net zoals suiker en zoveel andere produkten. De opdeling aanvaardbaar/onaanvaardbaar is trouwens iets wat u arbitrair maakt, maar een overheid doet dat niet. Die denkt aan de kosten/baten, zoals een boekhouder. Vergelijk: Is het zinvol om een knipmes/keukenmes illegaal te maken? Is het zinvol sigaretten/joints illegaal te maken? En op de ene vraag helt de overheid iets meer naar 'nee', en op de andere vraag iets meer naar 'ja'. Citaat:
maar uw verbeelding.Ik heb dat niet zelf uitgevonden, de analogie die ik maak (wapen/drugs) wordt al jaren omgekeerd gebruikt in de USA, maar daarover meer hieronder. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik zondag tijdens het oudejaarsdiner mijn schoonfamilie wil uitmoorden ga ik dat kunnen met een wapen, terwijl ik met een zak wiet of paddestoelen daar schoon zou staan, maar dat zijn dan puntjes van uw vergelijking die we niet moeten beschouwen zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat we hier allemaal recht hebben op wat info over zijn huidige toestand ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 december 2017 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Europees Commissaris
|
![]() Vervolg op vorige post... (275)
Waarmee ik wil zeggen, gij hebt het de vorige post op uw manier vergeleken, ik heb het op mijn manier vergeleken, maar aan de basis blijft het idioot om dit met elkaar te vergelijken omdat het toevallig allebei illegaal is. Voor mij dus een drogredening. Ondertussen zijn er genoeg plaatsen waar wiet legaal is, of andere drugs gecriminaliseerd zijn, dat die kromme analogie met wapens niet meer hoeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
|
![]() Citaat:
de argument by analogy. In de USA wordt dit door de liberals gebruikt in debatten met aanhangers van vrije wapendracht. Net omgekeerd als hier. Als vb een debat tussen Morgan Piers en Ted Nungent www.youtube.com/watch?v=kjNwMOLulUQ 5'44" PM:Let me spin the argument, En dan geeft Ted Nungent exact dezelfde argumentatie als jullie, maar dan drugs ipv wapens. Zeker eens bekijken, zeer interessant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | ||
|
![]() Citaat:
Wel proficiat voor u, en succes ermee. Maar de overheid denkt dat niet. En ze heeft haar redenen. Heroine is schadelijk vanaf de eerste inname. Alcohol niet. Citaat:
maar... maar... ![]() Dat is toch niet waar. In veel plaatsen is wapengebruik ook totaal vrij. En bovendien, de vergelijking met wapens is 1 van de vele mogelijke vergelijkingen. Gokken is een andere mogelijke analogie. Elk gedrag dat de overheid min of meer verbiedt is een potentiele vergelijking. |
||
![]() |
![]() |