Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2018, 10:55   #101
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb nu reeds een mooi rendement weten te versieren, dat reeds in mijn zak zit, door het fiscaal voordeel op ocharme 940 euro per jaar.

Iedereen doet wat hij niet laten kan. Als je liever op de beurs speelt, is dat OK hoor. Maar pensioensparen niet doen omdat je het risico niet wilt lopen en wel aandelen kopen, is lomp.
het fiscale voordeel is het enige waar we vandaag zeker over zijn Tavek.
en uiteraard laat ik geen enkel belastingsvoordeel liggen ook, maar dat we iets van ons kapitaal gaan terugzien, daar is geen enkele zekerheid over. zo bewust ben ik me daarover wel.

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 januari 2018 om 10:56.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 10:59   #102
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het fiscale voordeel is het enige waar we vandaag zeker over zijn Tavek.
en uiteraard laat ik geen enkel belastingsvoordeel liggen ook, maar dat we iets van ons kapitaal gaan terugzien, daar is geen enkele zekerheid over. zo bewust ben ik me daarover wel.
De fiscale modaliteiten kunnen veranderen. Maar dat geldt evenzeer voor spaargeld (gemist zeker dat de regering in alle stilte de belastingvrije schijf voor rente op spaarboekjes heeft gehalveerd ? Nu maakt dat niet veel lawaai omdat de rente zeer laag staat, maar als die weer richting 4-5 % zou gaan, ga je dat wel voelen), aandelen, dividenden, vastgoed, enz....

Als je op die manier in het leven staat geef ik je maar 1 top: alles opmaken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 11:00   #103
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nu reeds een mooi rendement weten te versieren, dat reeds in mijn zak zit, door het fiscaal voordeel op ocharme 940 euro per jaar.

Iedereen doet wat hij niet laten kan. Als je liever op de beurs speelt, is dat OK hoor. Maar pensioensparen niet doen omdat je het risico niet wilt lopen en wel aandelen kopen, is lomp.
Iedereen doet inderdaad wat hij wil. Maar u laten vangen door een staat die de putten nog steeds groter maakt dan ze al zijn lijkt me ook niet echt verstandig.
Waar was het dat men alle gelden verbeurd wou verklaren boven de 100k€? Wat belet de roverheid hier om op termijn iets vergelijkbaar uit hun mouw te schudden? Als er echt niets meer over is om het land draaiende te houden?
Vertrouw de overheid nooit ofte nimmer.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 11:01   #104
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Iedereen doet inderdaad wat hij wil. Maar u laten vangen door een staat die de putten nog steeds groter maakt dan ze al zijn lijkt me ook niet echt verstandig.
Waar was het dat men alle gelden verbeurd wou verklaren boven de 100k€? Wat belet de roverheid hier om op termijn iets vergelijkbaar uit hun mouw te schudden? Als er echt niets meer over is om het land draaiende te houden?
Vertrouw de overheid nooit ofte nimmer.
Cyprus heeft een haircut gehad ?

Dus alles maar opmaken ?
Oud 3 januari 2018, 11:02   #105
Tavek
Banneling

Standaard

Blijkbaar ben ik dus nog niet zo dom om mijn huis te verbouwen. Nu dat stopt ook eens, nog een jaar of 3-4 schat ik en dan zit ik "goed".

We zullen dan wel zien wat we met ons geld gaan doen.
Oud 3 januari 2018, 11:07   #106
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Cyprus heeft een haircut gehad ?

Dus alles maar opmaken ?
Neen, er op toezien en er voor zorgen dat de overheid het in uw plaats niet opmaakt.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 11:09   #107
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijkbaar ben ik dus nog niet zo dom om mijn huis te verbouwen. Nu dat stopt ook eens, nog een jaar of 3-4 schat ik en dan zit ik "goed".

We zullen dan wel zien wat we met ons geld gaan doen.
Tweede woning kopen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 11:12   #108
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
over instapmomenten
als voorstander van pensioensparen, hoop dat je je bedragen maandelijks stort en niet jaarlijks ook, dat geeft ook nog een rendementswinst. (ttz hoop dat je voor een fonds koos en niet voor een verzekering)
Maandelijks. We hebben beiden, een tak21 en een fonds.

Dat fonds is de laatste tijd aan het knallen met als ik me niet vergis 11 % op 1 jaar en 8 % over afgelopen jaren. Het verzekeringsproduct geeft me die totale opbrengt van 4.7 % netto over de gehele loopduur, omdat dat daarbij gegarandeerd is, itt het fonds dat ook kan dalen. Nota: ik krijg ook winstdeelnames op die tak 21 en die zitten niet in die 4.7 %. Ik kan die niet voorspellen.

Aangezien beiden pas uitbetaald worden op 65 (fiscaliteit) heb ik voor die strategie gekozen. Het fonds geeft mooie rendementen, echter, als je in een slecht beursjaar op pensioen gaat kan het je geld kosten. Eerder uitstappen kost u ook geld (belastingen). Door het tak 21 product heb ik een deel dat gegarandeerd is.

Ik ben risico avers en daarom heb ik mijn geld op twee type producten gezet.
Oud 3 januari 2018, 11:12   #109
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
De fiscale modaliteiten kunnen veranderen. Maar dat geldt evenzeer voor spaargeld (gemist zeker dat de regering in alle stilte de belastingvrije schijf voor rente op spaarboekjes heeft gehalveerd ? Nu maakt dat niet veel lawaai omdat de rente zeer laag staat, maar als die weer richting 4-5 % zou gaan, ga je dat wel voelen), aandelen, dividenden, vastgoed, enz....

Als je op die manier in het leven staat geef ik je maar 1 top: alles opmaken.
nee, het juiste beleggingsadvies is geen blind naief vertrouwen hebben in niks of niemand, ook zeker niet in de overheid, en vooral diversifiëren.
Oud 3 januari 2018, 11:28   #110
Tavek
Banneling

Standaard

De overheid garandeert uw eigendoms rechten maar kan ook belasten, zoals ze dat wenst. Verschuilen achter de complexiteit van internationale geldstromen, is naief. Je hebt ergens een effectenrekening. Dat is informatie die mits het correcte verdrag gewoon overgedragen kan worden aan de Belgische overheid die jou daarop kan belasten.

De Belgische overheid kan ook jouw geld in het buitenland "zwart" maken, indien je weigert het correct aan te geven. Dan is dat geld ook zo goed als onbruikbaar voor u (er is een reden waarom mensen masaal op de amnestieregelingen springen).

Realiteit is dat je afhangt van wat de overheid beslist. En je kan daar niet om heen, of je moet jezelf fysiek uit belgie verplaatsen en je dominiciele ergens anders nemen.

Ik ben niet kapitaalkrachtig genoeg om dat te doen, en dan nog....

PS: De duitse overheid heeft zelfs zonder verdrag een hoop informatie gekregen over duitse belastingontduikers, die ook dachten dat ze in het buitenland safe zaten. Ze hebben gewoon een cdrom gekocht met de informatie op.
Oud 3 januari 2018, 11:32   #111
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Tweede woning kopen.
Kans is groot dat het dat gaat worden.

Maar dan effectief als tweede verblijf voor weekends/vakanties.

Zoals ik zei: ik wil genieten van mijn geld. Er meer van maken is leuk, maar het doel is om uiteindelijk genot er van te hebben.
Oud 3 januari 2018, 11:50   #112
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
te beginnen bij een zware sanering van de ambtenarenpensioenen, ook de huidige. Ken je toevallig een ambtenaar die op pensioen is, schoof?
Het is door zo'n typische veel te straffe overdrijvingen, (van de twee kanten uit) dat er nooit beweging komt in dat dossier.
Proficiat. Echt proficiat. Zo de vakboungden in hun vuile kaart spelen. Drie keer proficiat.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 11:52   #113
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is door zo'n typische veel te straffe overdrijvingen, (van de twee kanten uit) dat er nooit beweging komt in dat dossier.
Proficiat. Echt proficiat. Zo de vakboungden in hun vuile kaart spelen. Drie keer proficiat.
De vakbonden zijn de grootste beschermers van het ambtenarenpensioen. Jij hoort ze op uw blote voetjes te bedanken voor hun diensten.
Oud 3 januari 2018, 11:53   #114
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Maandelijks. We hebben beiden, een tak21 en een fonds.

Dat fonds is de laatste tijd aan het knallen met als ik me niet vergis 11 % op 1 jaar en 8 % over afgelopen jaren. Het verzekeringsproduct geeft me die totale opbrengt van 4.7 % netto over de gehele loopduur, omdat dat daarbij gegarandeerd is, itt het fonds dat ook kan dalen. Nota: ik krijg ook winstdeelnames op die tak 21 en die zitten niet in die 4.7 %. Ik kan die niet voorspellen.

Aangezien beiden pas uitbetaald worden op 65 (fiscaliteit) heb ik voor die strategie gekozen. Het fonds geeft mooie rendementen, echter, als je in een slecht beursjaar op pensioen gaat kan het je geld kosten. Eerder uitstappen kost u ook geld (belastingen). Door het tak 21 product heb ik een deel dat gegarandeerd is.

Ik ben risico avers en daarom heb ik mijn geld op twee type producten gezet.
voor jouw risicoprofiel
Oud 3 januari 2018, 11:53   #115
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Kans is groot dat het dat gaat worden.

Maar dan effectief als tweede verblijf voor weekends/vakanties.

Zoals ik zei: ik wil genieten van mijn geld. Er meer van maken is leuk, maar het doel is om uiteindelijk genot er van te hebben.
of verhuren en zelf voldoende en gevarieerde vakanties boeken hé ...
Oud 3 januari 2018, 11:55   #116
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
of verhuren en zelf voldoende en gevarieerde vakanties boeken hé ...
Dat is ook een optie. Maar dan moet je "geluk" hebben met goede huurders.

En die mag je niet meer zo vrij zelf kiezen als je wenst.
Oud 3 januari 2018, 11:57   #117
Tavek
Banneling

Standaard

Anyway, ik wens alle aandelenbeleggers veel succes en ik hoop dat ge als eerste er uit zijt bij de volgende crisis. Normaliter verdien je over de hele 45 jaar wel een pak met aandelen, dus dat zit goed.

Ik heb er te weinig verstand voor en te weinig tijd voor.
Oud 3 januari 2018, 11:58   #118
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
over instapmomenten
als voorstander van pensioensparen, hoop dat je je bedragen maandelijks stort en niet jaarlijks ook, dat geeft ook nog een rendementswinst. (ttz hoop dat je voor een fonds koos en niet voor een verzekering)
Ik stortte altijd alles ineens, begin januari.

Je beste belegging is een goed wijf, dan een gezinshuis en dan pensioensparen.
Daarna kan je beginnen discuteren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 3 januari 2018, 12:01   #119
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vakbonden zijn de grootste beschermers van het ambtenarenpensioen. Jij hoort ze op uw blote voetjes te bedanken voor hun diensten.
De 28.44 euro opslag gisteren, heb ik niet aan de vakboungden te danken, maar wel aan de taxshift.

Oud 3 januari 2018, 12:03   #120
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik stortte altijd alles ineens, begin januari.

Je beste belegging is een goed wijf, dan een gezinshuis en dan pensioensparen.
Daarna kan je beginnen discuteren.
ga je mond maar spoelen Schoof, je oogappel zo maar 'wijf' noemen op tinternet...

maar dat instapmoment gelijk spreiden over de tijd geeft statistisch voordeel bij beleggen in fondsen, dat is ook een rekenkundig feit hoor. marginaal uiteraard, maar elke cent geoptimaliseerd telt bij zo'n belegging he.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be