Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2018, 16:42   #101
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En hij is vrijgesproken.

Trouwens wie heeft er hier een bevriende regering uitgemaakt voor fascisten
Wat bedoel je??? Dat een bevriende regering bij wet niet facistisch kan zijn of worden???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 16:44   #102
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat bedoel je??? Dat een bevriende regering bij wet niet facistisch kan zijn of worden???
De NVA uitmaken voor nazis
De PP uitmaken voor fascisten

Veel verschil zie ik daar niet in
Oud 4 januari 2018, 16:50   #103
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Och, ik herinner me van de vorige draad hierover dat een medeforummer dat kieken van een ex-directeur kent.
Dat ex-directeursgeval is een vakboungder van de tsjevenkant.

Bovendien werd hij niet ontslagen. Hij is enkel zijn directeursschap kwijt, en dus teruggevallen op zijn functie als regent in het lager middelbaar.
Je zal als nva-er maar een kind hebben dat in zijn klas of les terecht komt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 16:53   #104
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat kan niet, hetgeen jij hier probeert voor te stellen.

We praten even niet over beroepen als arts, verpleegster, flik, advocaat ...

Maar het briefgeheim en aanverwanten leggen enkel vertrouwelijkheidsplicht op aan de postbeambten. Nooit aan de geadresseerde.
Jij mag mij een brief sturen met 100 verzoeken er in tot vertrouwelijkheid. Eens die brief in mijn handen is, mag ik hem publiek maken zoveel ik wil (tenzij nog andere wetten in het gedrang komen, zoals openbare zedenschennis ...)

Homans had volledig het recht, en alle vrijheid
a) om te beslissen of ze zich beledigd voelde, ja of neen,
b) ingeval van ja, of ze klacht zou neerleggen, ja of neen,
c) of ze de mail publiek zou maken, ja of neen.
Bron ?

De wet op openbaarheid van bestuur maakt expliciet een uitzondering ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer. Dit heeft trouwens niets te maken met beroepsgeheim of briefgeheim.

Groep 29,
Advies 4/2005 over het voorstel voor een Richtlijn van het Europees Parlement en de Raad betreffende de bewaring van gegevens die zijn verwerkt in verband met het aanbieden van openbare elektronische communicatiediensten en tot wijziging van Richtlijn 2002/58/EG (COM(2005) 438 definitief van 21.9.2005)
(21 oktober
2005 - WP 113). In dit advies werden meerdere bedenkingen gemaakt: bewaring van verkeersgegevens raakt aan het onschendbare, fundamentele recht op vertrouwelijke communicatie; er moet een urgente noodzaak bestaan om dat fundamentele recht in te perken; het inperken mag slechts in uitzonderlijke gevallen worden toegestaan en het dient vergezeld te gaan van de nodige garanties. Dit advies definieert 20 specifieke te overwegen garanties, met name voor wat betreft de vereisten die van toepassing zijn voor de bestemmeling en op de latere verwerking van gegevens, de noodzakelijke machtigingen en controles, de maatregelen die van toepassing zijn op de dienstverleners op het vlak van veiligheid en logische scheiding van gegevens, het vaststellen van de betrokken gegevenscategorieën alsook de actualisering ervan en de noodzaak om inhoudelijke gegevens uit te sluiten.

...
49. Verder bepaalt artikel 15, lid 1, van richtlijn 2002/58 dat de Lid-Staten wettelijke maatregelen kunnen treffen ter beperking van de reikwijdte van met name de verplichting om het vertrouwelijke karakter van de verkeersgegevens te garanderen, indien dat in een democratische samenleving noodzakelijk, redelijk en proportioneel is ter waarborging van de nationale veiligheid, dat wil zeggen de staatsveiligheid, de landsverdediging, de openbare veiligheid, of het voorkomen, onderzoeken, op sporen en vervolgen van strafbare feiten of van onbevoegd gebruik van het elektronische-communicatiesysteem als bedoeld in artikel 13, lid 1, van richtlijn 95/ 46.
...
2. RECHTSPRAAK VAN HET EUROPESE HOF VAN JUSTITIE
– Rechtbank van eerste aanleg van de Europese Unie (2de kamer), arrest van 12 december 2006, 2006, Organisatie van Volksmujahedeen van Iran tegen Raad van de Europese Unie, Zaak T-228/02
Dit arrest is een antwoord op het verzoek van de Organisatie van Mujahedeen van het Iraanse volk tegen het gemeenschappelijk standpunt aangenomen door de Raad van de Europese Unie krachtens hetwelk deze organisatie op de lijst staat van groepen en entiteiten die ervan verdacht worden deel uit te maken van een "terroristische beweging" en waarvan naast andere maatregelen de fondsen moeten bevroren worden.
In dit verband zij erop gewezen dat het Europees Hof voor de rechten van de mens weliswaar erkent dat het gebruik van vertrouwelijke informatie noodzakelijk kan blijken te zijn wanneer de nationale veiligheid op het spel staat, maar dat dit volgens hem niet betekent dat de nationale instanties aan elke controle van de nationale rechters ontsnappen, wanneer zij stellen dat de zaak met de nationale veiligheid of het terrorisme te

https://www.privacycommission.be/sit...et-larcier.pdf

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 16:54   #105
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och, ik herinner me van de vorige draad hierover dat een medeforummer dat kieken van een ex-directeur kent.

Bovendien werd hij niet ontslagen. Hij is enkel zijn directeursschap kwijt, en dus teruggevallen op zijn functie als regent in het lager middelbaar.
Met dat laatste hebben de verdedigers van die man geen probleem. Integendeel.
Oud 4 januari 2018, 17:00   #106
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Ken jij betogingen waar de NVa zo baldadig heeft opgetreden tegen vredelievende mensen zoals de PP, onder het mom van de regering te zijn, het heeft gedaan???
Wie vereert nog altijd Franco??? Ik weet niets van NVa'ers die nu nog Hitler of ik weet niet wie nalopen....

Maar ja ik weet het voor Belgicisten is alleen goed wat in hun eigen plaatje past, facisme inbegrepen, maar dan noemen ze dat huichelachtig democratie...
De helft van de bevolking ophemelen dat ze niet meer het verschil tussen ja en neen, zien en de onpolitiek van hun franstalige profiteurs klakkeloos aanvaarden... De andere helft, de grootste helft demoniseren dat het niet meer kan... Ook dat willen ze onder de noemer van democratie verkopen...
Terwijl hun enige optie 'verdeel en heers is' en dus de mensen in den zak zetten...

dat jij weinig verschil ziet tussen wat jij hierboven aanhaalde... het zou mij verbazen moest het anders zijn...
Oud 4 januari 2018, 17:01   #107
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Met dat laatste hebben de verdedigers van die man geen probleem. Integendeel.
C'est la Belgique...
Oud 4 januari 2018, 17:16   #108
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Bedankt Schoof. Dat wenste ik te weten met zekerheid.
Ik had wel het vermoeden dat het die kant uit ging.
Een vakboungder dus.
En.....Schoof; je moet geen kind zijn van een NVA-er om miserie te krijgen met dergelijke vrijgevochten types hoor. Al wie niet zwaait met hun wimpel werken ze op de schroothoop. Trouwens de structuur binnen het onderwijs is er op gericht om vrij spel te geven aan dergelijke kleinzielige mensen.

Laatst gewijzigd door werkman : 4 januari 2018 om 17:34.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 17:18   #109
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bron ?

De wet op openbaarheid van bestuur maakt expliciet een uitzondering ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer. Dit heeft trouwens niets te maken met beroepsgeheim of briefgeheim.
errm.. dat is de wet..

je weet nu toch al dat de nva-groupies op dit forum enkel maar met de wet zwaaien als dit hen te goede komt, anders negeren ze hem compleet.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 17:45   #110
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
errm.. dat is de wet..

je weet nu toch al dat de nva-groupies op dit forum enkel maar met de wet zwaaien als dit hen te goede komt, anders negeren ze hem compleet.
Ik geloof dat je je vergist van groep... het is de grote francofonie die dat altijd doet...
Je lessen een beetje beter van buiten leren en niet door elkaar haspelen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 4 januari 2018 om 17:45.
Oud 4 januari 2018, 17:54   #111
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
errm.. dat is de wet..

De pot verwijt de ketel.......
Bon. Opgelost! Voor mij zijn dan beiden zwart misschien?
Misschien een aanbeveling. Schrijf bij iedere wet de clausule op wie de wet toepasselijk is en op wie niet.
Maar dat zal dan weer wel racisme zijn zeker?
Moest het weeral de witte tegenover een andere witte niet zijn dan mocht Unia uitspraak doen. Het hoogste rechtsorgaan binnen deze democratie uiteraard.
Nu wordt het weer iets voor de advocatuur.
Iets voor verjaring vatbaar zeker.
Terliere terlom. Van linksom rechtsom draait mijne stok en roer ik de trom!
We zijn weeral goed bezig. Eindeloos zelfs!
Destijds was alles eenvoudiger. Mozes sloeg met zijn stok op een rots en er kwam water uit. Van prostaat of andere "zakkerij" werd toen niet gesproken.
Oud 4 januari 2018, 18:09   #112
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat het gerecht wel heel selectief is met "privé communicatie".
Er waren bijv. die politiemannen die racistische praat in een privé whatsapp groepje rondstuurden.
Dat was dan niet privé, hier gaat het over het rondsturen van mails, dat is dan wel zogezegd privé.
Kort geleden was er die onnozelaar die met Dieudonné dweepte op Facebook, voor zover ik begrepen heb ook in een besloten groepje, en opnieuw "men maakt tegenwoordig geen onderscheid meer tussen privé en openbare communicatie bij Facebook."
Dit lijkt mij justitie ?* la carte te zijn...
Oud 4 januari 2018, 18:10   #113
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

laat de n-va ook burgers bij elkaar meppen door gelegitimeerde knokploegen, zoals Rajoy en zijn PP ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 4 januari 2018 om 18:21.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 18:14   #114
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hopelijk worden ze veroordeeld.
Voor wat?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 18:20   #115
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...t-in~addd2e87/

Moraal van het verhaal: Vergelijk politici die je haat met nazi's, en als dat onprettige gevolgen heeft eis je eerherstel.
Wel oppassen want kankeren op politici die je niet kan luchten kan ernstige gezondheidsproblemen tot gevolg hebben.

Zou de advocaat van de ongelukkige schooldirecteur uit Ronse de voorzitter van de Bubbeltjesclub kunnen zijn?
Hopelijk voor Hans maalt het gerecht een beetje sneller dan we dat van Vrouwe Justitia gewend zijn anders loopt hij de kans dat hij naar zijn centen mag fluiten omdat zijn kankercliënt vroegtijdig de pijp uitging.

Wordt vervolgd....
Schooldirecteur Eddy Desmet stuurde de mail nadat Homans had laten verstaan dat vluchtelingen met een eigen woning in hun thuisland hier geen recht hebben op een sociale woning. Een uitspraak die ze later wat bijstuurde.

In de mail onderstreept Desmet dat N-VA’ers voor hem niet welkom zijn op school. Hij omschrijft de Vlaams-nationalisten als ‘nazi’s en afgietsels van oorlogsmisdadigers’ en laat weten dat Bart De Wever volgens zijn leerlingen enkel nog ‘een Hitlersnorretje te kort heeft’, aldus Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.

Homans zelf plant geen klacht, maar de lokale N-VA wel. ‘Ik snap en steun onze lokale afdeling zeker’, zegt de minister er wel bij.

De directeur zelf blijft in de kranten bij zijn uitspraken, al nuanceert hij dat kinderen van N-VA’ers of leerkrachten met een partijkaart wel nog welkom zijn bij hem op school. ‘Maar N-VA’ers die hier aan politiek willen doen, die moeten niet komen.’
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 18:28   #116
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik had al een en ander opgevangen. De reacties van de N-VA-haters waren voorspelbaar.

Ik heb er de reacties in de krant van halve zolen eens op nageslagen en ja hoor, het is weer van dattum. 80 tot 90% van de lezers die reageerden nemen het voor Homans op.

Ik zou graag weten hoe er op dit forum gereageerd wordt op dit onverkwikkelijke verhaal, maar durf geen poll meer opstarten. Deze draad loopt al en een poll kan ik daarin niet verwerken.

Ik zal eens aan Maarten moeten vragen of dat probleem niet kan opgelost worden.
Oud 4 januari 2018, 18:30   #117
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Mens! En dat blijft hier maar duren.
Slaap wel! Ik zoek andere oorden op. Het begint mij dik te vervelen.
Trôp is teveel.
Oud 4 januari 2018, 18:39   #118
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Mens! En dat blijft hier maar duren.
Slaap wel! Ik zoek andere oorden op. Het begint mij dik te vervelen.
Trôp is teveel.
oei... je gaat toch niet voor de elvendertigste keer aankondigen dat je het afstapt om dan toch te blijven ? Ga je het doen deze keer ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 18:39   #119
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De man waarover deze draad gaat werkt in het gemeenschapsonderwijs. Dat verklaart zijn ergernis omdat Homans een andere koers rijdt dan zijn oversten.
Nochtans heeft Homans gelijk. Een Marokkaan die misschien zelfs meerdere huizen bezit in zijn thuisland zou geen recht MOGEN hebben op een sociale woning. Maar er is meer. Vlakbij waar ik vroeger woonde huurde een Marokkaan ook een sociale woning. Het huis stond meer leeg dan dat het bewoond werd omdat de huurders een huis hadden in Marokko, niet door enige job gebonden waren, en meer tijd in hun thuisland doorbrachten dan hier. Zoiets lokt vanzelfsprekend ongenoegen uit bij de mensen die écht een sociale woning nodig hebben, maar die machteloos moeten toezien dat de maatschappij huizen verhuurt aan mensen die er nauwelijks in wonen terwijl zij op de wachtlijst blijven staan.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 januari 2018 om 18:40.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 18:46   #120
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De man waarover deze draad gaat werkt in het gemeenschapsonderwijs. Dat verklaart zijn ergernis omdat Homans een andere koers rijdt dan zijn oversten.
Nochtans heeft Homans gelijk. Een Marokkaan die misschien zelfs meerdere huizen bezit in zijn thuisland zou geen recht MOGEN hebben op een sociale woning. Maar er is meer. Vlakbij waar ik vroeger woonde huurde een Marokkaan ook een sociale woning. Het huis stond meer leeg dan dat het bewoond werd omdat de huurders een huis hadden in Marokko, niet door enige job gebonden waren, en meer tijd in hun thuisland doorbrachten dan hier. Zoiets lokt vanzelfsprekend ongenoegen uit bij de mensen die écht een sociale woning nodig hebben, maar die machteloos moeten toezien dat de maatschappij huizen verhuurt aan mensen die er nauwelijks in wonen terwijl zij op de wachtlijst blijven staan.
Ander volk eerst
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be