Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2018, 12:23   #461
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lol investeren in een product dat gelegaliseerd wordt ...

in welke periode denk jij dat t meeste met drank verdiend werd? tijdens of na de drooglegging? ...
Voor sommigen na (https://nl.wikipedia.org/wiki/Heineken_(brouwerij) :

Kort na de afzwakking van de drooglegging in de Verenigde Staten, die verkoop van bier met een alcoholpercentage tot 3,2% toestond, kwam op 11 april 1933 de eerste boot met Heineken bier aan in Hoboken, New Jersey, waarmee Heineken de eerste bierimporteur na de drooglegging werd.[8][9][10] Sindsdien is Heineken het succesvolste geïmporteerde biermerk. Speciaal voor de Amerikaanse markt wordt Heineken Dark gebrouwen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 12:25   #462
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Daar zullen de dertigers, die vroeger wel eens een jointje gerookt hebben en die nu deftige burgers zijn met een diploma van ingenieur, advocaat ed... wel anders over denken.

Ze verachten de zatte nonkel die op trouwfeesten op tafel staat de dansen en prefereren zich af en toe nog eens te laten gaan met cannabis dat ze, waarschijnlijk terecht, als minder schadelijk beschouwen vergeleken met alcohol.
laat die waarschijnlijk maar achterwege. Het is gewoon minder schadelijk
Oud 4 januari 2018, 13:55   #463
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zullen de dertigers, die vroeger wel eens een jointje gerookt hebben en die nu deftige burgers zijn met een diploma van ingenieur, advocaat ed... wel anders over denken.

Ze verachten de zatte nonkel die op trouwfeesten op tafel staat de dansen en prefereren zich af en toe nog eens te laten gaan met cannabis dat ze, waarschijnlijk terecht, als minder schadelijk beschouwen vergeleken met alcohol.
Niet veralgemenen aub.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 14:01   #464
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Niet veralgemenen aub.
Ken je dertigers die vroeger wel al eens een jointje gerookt hebben die cannabis iets voor losers vinden?
Oud 4 januari 2018, 14:04   #465
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Ik ken zelfs mensen die al eens een jointje roken én graag alcohol drinken. En die geen van beide geneugten iets voor losers vinden.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 14:07   #466
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ken je dertigers die vroeger wel al eens een jointje gerookt hebben die cannabis iets voor losers vinden?
nee, en ik ken ook geen succesvolle mensen die zich nog met canabis bezighouden.

cocaine tot daaraantoe...da's ook meer aanvaard bij succesvolle mensen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 4 januari 2018 om 14:08.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 14:09   #467
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik ken zelfs mensen die al eens een jointje roken én graag alcohol drinken. En die geen van beide geneugten iets voor losers vinden.
en ik ken zelfs een aantal mensen die geen drank of drugs doen en beiden iets voor losers vinden.

Laatst gewijzigd door Anna List : 4 januari 2018 om 14:09.
Oud 4 januari 2018, 14:53   #468
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Waauw, bijna twee pagina's argumenten die voornamelijk steunen op de woorden "cool", "losers" en "sukkels"...

Is dat de alcohol van de feestdagen die nog wat nawerkt ofzo?
Oud 4 januari 2018, 14:55   #469
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Waauw, bijna twee pagina's argumenten die voornamelijk steunen op de woorden "cool", "losers" en "sukkels"...

1 glas pomerol, de eerste alcoholconsumptie in drie jaar of zo, ga je me dat aanwrijven ja?

en ik dacht dat we gewoon anekdotische voorbeelden aan t geven waren (over hoeveel en welke soort vrienden en kennissen we hebben), niet echt aan t argumenteren.
Oud 4 januari 2018, 14:57   #470
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Wat denk je zelf ? een verbod op alcohol geeft stokers toch de kans om bakken geld te verdienen op illegale wijze, wettelijk gezien toch, neem mensen hun alcohol af en zoeken toch naar mogelijkheden/manieren om hun alcohol te kunnen nuttigen.

Vechten tegen de bierkaai noemen ze dat, dan maar legaal gemaakt.
schoontje!
Oud 4 januari 2018, 15:04   #471
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mogelijks van de wiet.
Zo reageren immers de voorstanders van drugs.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 15:40   #472
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nee, en ik ken ook geen succesvolle mensen die zich nog met canabis bezighouden.

De lijst met succesvolle mensen die blowen is oneindig. Uiteraard klopt het dat cannabis niet direct de te verkiezen drug is om te gebruiken alvorens een vergadering voor te zitten.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 16:11   #473
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Loser.
Oud 4 januari 2018, 16:14   #474
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hangt er vanaf wat je succesvol noemt.
Ik ken er deel op en via de kunstacademie die wel een interessant leven leiden.
Als het echter gaat om zoveel mogelijk brol in een zo groot mogelijk kot te duwen, nee, dan misschien niet.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 4 januari 2018 om 16:15.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 16:38   #475
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Hangt er vanaf wat je succesvol noemt.
Ik ken er deel op en via de kunstacademie die wel een interessant leven leiden.
Als het echter gaat om zoveel mogelijk brol in een zo groot mogelijk kot te duwen, nee, dan misschien niet.
Iedere drug heeft niet op iedere persoon dezelfde invloed. Er spelen heel wat invloeden mee.
Het moment en de gemoedstoestand hebben ook een grote invloed van hoe de substantie valt.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 januari 2018 om 16:39.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 20:20   #476
geertvdb

Standaard

Citaat:
Daar zullen de dertigers, die vroeger wel eens een jointje gerookt hebben
Wat weten 30ers nu van de jaren 60?
Citaat:
en die nu deftige burgers zijn met een diploma van ingenieur, advocaat ed... wel anders over denken.
Gij komt nu ook al af met het vb. 'advocaat'??
Alice gaf dat vb. ook al! Alsof dat de creme de la creme is van onze beschaving!? Ik heb juist NUL respect voor advocaten. Het parlement zit er vol van namelijk. en ze komen te pas en te onpas op tv om de grootste onzin te vertellen. Als ik een advokaat nodig heb, dan hoop ik er 1 te hebben die géén cannabis gebruikt, ik wil er 1 hebben die WAKKER is in de rechtzaal. Gij wilt er 1 hebben die u stoned staat te verdedigen?

.... advocaat ...

En ingenieurs zijn nerds, die weten niet eens wat een joint is. Nog schitterende voorbeelden?
Citaat:

Ge moogt cannabis vergelijken met alcohol, koffie suiker appelmoes en streekkazen, het doet niets af van het feit dat het slecht is voor de gezondheid, en dat ge er beter af blijft.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 5 januari 2018 om 20:22.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 20:23   #477
geertvdb

Standaard

Citaat:

Ik dacht dat ge weg waart?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2018, 10:33   #478
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat weten 30ers nu van de jaren 60?
Het gaat hem erom indien ze mensen die sporadisch een jointje roken als losers beschouwen of niet. Men zou hoogstens verslaafden als losers kunnen beschouwen maar dit geldt voor elke vorm van verslaving(alcohol, gokken, ...). In dit kader was Jimmy Hendrix pas echt een loser.

Citaat:
Gij komt nu ook al af met het vb. 'advocaat'??

Alice gaf dat vb. ook al! Alsof dat de creme de la creme is van onze beschaving!? Ik heb juist NUL respect voor advocaten. Het parlement zit er vol van namelijk. en ze komen te pas en te onpas op tv om de grootste onzin te vertellen. Als ik een advokaat nodig heb, dan hoop ik er 1 te hebben die géén cannabis gebruikt, ik wil er 1 hebben die WAKKER is in de rechtzaal. Gij wilt er 1 hebben die u stoned staat te verdedigen?

.... advocaat ...

En ingenieurs zijn nerds, die weten niet eens wat een joint is. Nog schitterende voorbeelden?
Dat je advocaten en ingenieurs niet als de elite van de maatschappij beschouwt kan ik best begrijpen, maar ik hoop dat je het ermee eens bent dat het niet echt losers zijn. Echter, als dit jouw definitie van losers zou zijn dan heb ik er geen probleem mee dat je stelt dat cannabis voor losers is.

Citaat:
Ge moogt cannabis vergelijken met alcohol, koffie suiker appelmoes en streekkazen, het doet niets af van het feit dat het slecht is voor de gezondheid, en dat ge er beter af blijft.
Dit contesteert ik niet maar om opnieuw bij de dertigers te komen, zij begrijpen niet zo goed waarom men cannabis wel zou verbieden en alcohol niet, terwijl de negatieve effecten van alcolhol minstens even erg zijn als die van cannabis. Sommigen stellen hier dat alcohol aanvaard is in de maatschappij, maar in de subcultuur van deze dertigers is cannabis ook aanvaard. Binnen 20 jaar zijn deze dertigers vijftigers, hebben ze kinderen die het gebruik van cannabis waarschijnlijk ook zullen aanvaarden. En zo zal er volgens mij een meerderheid gevormd worden in de publieke opinie die cannabis zal aanvaarden en waardoor het legaal zal worden, en niet onterecht als je het mij vraagt.

Het alternatief is alles te verbieden wat slecht is en alles te verplichten wat goed is voor de gezondheid, maar dit lijkt me ook geen goed idee.
Oud 6 januari 2018, 11:06   #479
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hem erom indien ze mensen die sporadisch een jointje roken als losers beschouwen of niet. Men zou hoogstens verslaafden als losers kunnen beschouwen maar dit geldt voor elke vorm van verslaving(alcohol, gokken, ...). In dit kader was Jimmy Hendrix pas echt een loser.
Gaat het er niet om dat men mensen die illegale middelen gebruiken losers noemt.
Anderen zullen het wellicht cool noemen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2018, 11:43   #480
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

De enige goede advocaat is Eier Likeur.

Gaza-stad 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk

Laatst gewijzigd door Vlad : 6 januari 2018 om 11:44.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be