![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet Francken ontslag nemen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
11 | 15,49% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
60 | 84,51% |
Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1921 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet de persoon om een anti-migratie of anti-asielbeleid te voeren. Het is de persoon die valt onder Binnenlandse Zaken en met specifieke opdracht om de gebeurtenissen "asiel en migratie" zo correct en wettelijk mogelijk te begeleiden. Hij is de eerste Staatssecretaris die ,om te beginnen,naar beste arbeid en vermogen de wet doet toepassen,flexibel blijkt te zijn om de variererende vluchtelingen- en migratiestromingen op te vangen en begeleiden,eigenlijk de eerste staatssecretaris in deze functie met een BELEID.en aanpak. Vandaar de "paniek" bij de Heilige kerk van de Pocologie wiens "beleidsdaden" ,onder nogal veel "rustiger" omstandigheden indertijd, niet meer voor herhaling vatbaar blijken,en eigenlijk,wettelijk,zelfs niet hoefden... Als bvb blijkt dat teruggewezen Soedanezen inderdaad structureel worden gemarteld (grote woorden,nog te bewijzen) dan kunnen momenteel inderdaad geen Soedanezen die de correcte asielprocedure volgden (en dat zijn er blijkbaar WEINIG) teruggezonden worden..... Diegenen die NIET de correcte asielprocedure volgden zouden eigenlijk moeten teruggebracht worden naar hun "point of entry" (Italie) en hun eigen huiswerk overdoen. Voor een anti-asiel en anti-migratiebeleid moeten we naar de voltallige regering kijken.En een uitgesproken anti asiel- en migratiebeleid is NIET het beleid van deze regering.... Daarvoor zou er nog wat moeten veranderen in het kiesgedrag,speciaal van de Vlamingen....
Allemaal te vinden via links naar websites op het Internet Laatst gewijzigd door kelt : 6 januari 2018 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1922 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 6 januari 2018 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1923 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe ze het oplossen is mijn zaak niet. Ze zijn groot en oud genoeg om er iets van te maken dat rechtvaardig zou zijn; indien het toch onrechtvaardig is of zou zijn voor sommige bepaalde groepen van asielzoekers. Persoonlijk geef ik geen bal voor wat betreft deze materie zoals Europa het aanpakt. Het probleem in de zandbak en Afrika moet opgelost worden via opgerichte enclaves; er is ruimte genoeg trouwens; waarin asielzoekers bescherming krijgen tot zolang de problematiek in hun landen van herkomst niet is opgelost. Waarvoor dient trouwens de UNO? Wat Europa wel mag en kan en moet doen is deze sukkelaars voedsel bezorgen en medische zorgen verstrekken. Trouwens de rest van de wereld kan en moet daarbij helpen. Daarbij zal deze aanpak Europa zeker minder kosten. Nu is men bezig met een gans continent te ontwrichten. Wat Hitler niet kon is ditmaal een Duitser gelukt; ditmaal is het een madam. De ontwrichting manifesteert zich ook in ons land. Zelfs op dit forum. Diverse aanpak heeft voor gevolg dat heelmeesters lelijke ongeneeslijke wonden aan het maken zijn. En daar zullen wij nog spijt van krijgen. En wij......dat is de gewone Europeaan. De elite zit op zijn boot ergens in veilige havens of op afgeschermde eilanden mocht het te warm worden. Deze elite trekt zich geen bal aan van het feit wat er met Europa gebeurt. Zelfs niet van hetgeen er met de wereld gebeurt. Bijgevolg is het zeker mijn zorg niet. Onmacht kan nooit iets veranderen ten goede. Als bla bla een oplossing zou kunnen brengen dan zijn we ook op dit forum op de goede weg. De beste stuurlui staan overal aan wal natuurlijk. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 6 januari 2018 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1924 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb tijdens de vorige regeringen honderden keren gelezen dat we eens iemand nodig hadden met 5 minuten politieke moed. Nu we er eindelijk ene hebben kraken we hem af. Schande over ons................Geef Vlaanderen 10 Theo's en gooi de rest buiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1925 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is echt zoals u al wist te schrijven een regelrechte schande. Zoals ik al eerder schreef is het een moeilijke oefening voor de premier want wat gaat die doen, Francken mee verder de grond in boren en voor een illegale Soedanees die hier eigenlijk totaal niet moet zijn kiezen? Ik zou er niet van verschieten dat die voor de Soedanees kiest. ![]() p.s. En inderdaad we hebben 10 Theo's nodig. 2
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 6 januari 2018 om 18:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1926 |
Banneling
|
![]() Er zitten nog niet genoeg leugenaars in de politiek zeker ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1927 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb op Theo ook niks aan te merken. Maar we hebben verdomd een aanpak nodig die echte oplossingen bezorgt en ....ons minder geld kost. Zelfs met honderd Theo's geraakt Europa niet uit de stront. Waartoe dienen al die dure legers? En waartoe dienen al die politici die alleen maar kunnen vergaderen; bla bla bla verkopen en premies in hun zak steken? Nooit gezien! Pas vooral de laatste decennia komt de stront echt bovendrijven. Ik zou mij schamen mocht ik nog politieker zijn. Meer nog. Ik schaam mij te behoren tot een kiezerskorps dat zelf niet inziet dat er moet gekuist worden. Dat diplomatisch gezeur binnen Europa verdient het om afgestraft te worden. Het lost niks op en kost alleen maar handen vol geld dat er zelfs niet meer is. Ze drukken het zelf wel bij om het zelf in hun zak te steken en er beter bruikbare dingen mee te kopen. Zaken die blijven dus. Binnenkort terug een crisis en de rest heeft alleen nog papiertjes om zijn uitlaat mee af te kuisen. Maar de rest zit wel binnen. De volgende ellende die zich aankondigt wordt toch op straat uitgevochten. Meer gebeurt er niet. Waarom zouden deze mensen zich iets aantrekken van de smurrie die ze veroorzaken? En zo denk ik er ook over. Ofwel nemen dezen die verantwoordelijkheid kunnen dragen de juiste beslissingen die nodig zijn ofwel laten ze mijn kop gerust. Hun schijngevechten onderling interesseren mij geen bal. Met of zonder Francken zal er trouwens geen einde komen aan hetgeen echt fout loopt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1928 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En met de Soedanezen heeft hij de grenzen willen verkennen en hij is op de grens gestuit en zit daar nu met zijn stijf been. Ter info: Maggie De Block heeft ook tegen de publieke opinie in oa die knuffelSyrier teruggestuurd. Zij wist het wel beschaafder en intelligenter te communiceren. Citaat:
![]() |
![]() |
#1929 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En voor U is het dus opgelost? De Block deed het dus beter als Francken? We zitten dus binnen Europa met een probleem omdat de ene beter was dan de andere volgens U? Man; U ziet het bos niet maar wel de boom waarachter je kunt gaan zitten om uw portie te lossen. Het is echt ontmoedigend om op dit forum over politiek te willen praten. Buiten het trachten molesteren van bepaalde politici omdat het in de kraam past stel ik vast dat er op dit forum niet veel zijn die verder (willen?) kijken dan hun bril toelaat. Wie zal de volgende worden om proberen een tong te draaien? Het is niet omdat er een mol in de tuin zit dat de grond beter of slechter wordt. Pak het probleem aan waar het zit. Het verwijderen van die mol (volgens jouw mening toch) zal nooit betere groenten opleveren. Dat is een natuurwet. En de resultaten van politiek gefoefel staan daar niet boven. Wat men ook probeert. Politiek kan veel maar de zon doen schijnen zal nooit lukken. En toch wordt daarover hier eindeloos gezeurd. ![]() De vluchtelingen die hun leven laten en zelfs deze die zogezegd gemarteld worden danken dat niet aan Francken maar aan een beslissing van Europa. Wir shaffen dass! Francken voert alleen uit wat hij mag uitvoeren. Maar dan wel op een duidelijke en strikte manier. Ze worden hier wel met te open armen ontvangen en hij zou ze moeten buiten houden. Is dat een visie van normale mensen? Enerzijds dit en anderzijds dat is iets dat niet kan werken. Dat is het probleem!!!!!!! ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 6 januari 2018 om 21:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1930 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn binnen de EU gebonden aan de Mensenrechten en de Rechtsstaat.
![]() |
![]() |
#1931 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1932 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier werden er 5 terug gestuurd,en in andere landen een veelvoud daarvan... Of wil je hier beweren dat enkel diegene die vanuit ons land teruggestuurd worden ginder "folteringen" moeten ondergaan... En dan ga je voorbij één cruciaal punt,ze willen enkel asiel aanvragen in Engeland... Als ze hier asiel aanvragen kunnen ze niet teruggestuurd worden alvorens dit asieldossier hier is behandeld... Kortom,ze vragen er eigenlijk zélf om,om terug gestuurd te worden aangezien ze de geldende regels qua asielaanvraag niet respecteren... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 6 januari 2018 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1933 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus Theo heeft een Trumpke willen doen. Nu heeft hij een stijf been.
Trump: ‘En wat met de koeien?’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 6 januari 2018 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1934 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mensenrechten? Akkoord! Rechtstaat? Akkoord. We delen dus dezelfde mening denk ik. Maar als men met die nobele doelstellingen niks oplost en alleen maar problemen veroorzaakt dan moet men conclusies trekken en een juistere manier zoek en om een oplossing te brengen. Schaadt men de door U vermelde principes door enclaves te maken in Afrika zelf waar goede opvang en bescherming voorzien wordt? Volgens mij zeer zeker niet. En dan bekijk ik uitsluitend het belang van de vluchtelingen zelf. En dat daardoor de belangen van Europa ook gediend worden is een prettige meevaller. Wat betreft de rechtstaat stel ik mij de vraag of alleen in Europa landen rechtstaten moeten zijn. Het is een wereldprobleem wat hier zich afspeelt. Bovendien verwijs ik naar Rusland. In Rusland beslist Putin. En in Europa besliste iemand anders en de rest knikt instemmend. Wat is het verschil? Is Europa dan meer democratisch? Ze hebben mij of het volk nooit om mijn visie gevraagd. Waarom? Volgens sommigen kan dat niet omdat een groot gedeelte van de bevolking zou te dom zijn. Volgens sommige reacties op dit forum moet ik dit wel beamen. Maar moet hier ook al een tweederde meerderheid zijn om de wil van het volk te erkennen? Particratie is toch een samen rapen van alle lulligheid om een meerderheid te bekomen! Goed; ik erken dat er moeilijk iets beters in de plaats kan komen. Voor het ogenblik toch. Maar iets beslissen met dergelijk impact zonder het volk te raadplegen is misdadig. De maffiosi kunnen het niet beter. Hebben we die gesel soms ook nog geërfd? En omwille van dat alles denk ik :"Ge kunt allemaal de pot op" Ik voel mij niet verantwoordelijk. Dus daar eindigt het. Voor mij toch. Mij zullen ze nooit kunnen verwijten dat ik schuldig ben of was dat er hier een nieuwe terreur-Godsdienst is bijgekomen. Ik weet wat de vorige waard is en was en ik heb dus een tweede er bij niet nodig. Problemen zal het geven. Nog een weinig geduld. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1935 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die gasten hadden hier maar asiel moeten aanvragen.... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1936 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben ook jonger geweest. Toen had ik ook last van een stijf been. Kan verdomd irritant zijn. Dat stijf been zit teveel in uw kopke. Je herhaalt het teveel de laatste dagen. Opgelet! Ze hebben daar pillen voor hoor bij de apotheker. Je kunt ook overwegen om bij het leger te gaan. Daar doen ze gratis kanfer in uw koffie om uw been soepeler te houden. En helpt het dan nog niet blijft er een oplossing. Castreren dan! Ga naar een dierenarts! ![]() Blijven zeuren gaat ook hier niks oplossen ten gronde. Het advies is graag gedaan hoor want ik krijg echt compassie met uw lijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1937 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hier over illegalen dat zijn mensen die hier in de eerste instantie al NIET moeten zijn. Als men daar in die EU iets anders over denkt dan is dat best zwaar verkeerd en dan staat morgen héél Afrika hier of is dat nu al niet aan de gang? Extra: Duitse politie onderschept steeds meer illegale migranten aan grenzen met Scandinavië Je moet het ze nageven die illegale bende, aan creativiteit ontbreekt het ze niet om ergens te geraken. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 7 januari 2018 om 08:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1938 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer heeft Francken ontslag genomen?
![]() |
![]() |
#1939 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1940 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb jou nog nooit één woord van kritiek weten geven op de uitlatingen van je politieke zielsverwant uit Het Oosten. Die hypocriete houding is simpelweg met je eigen woorden te verklaren: Het Oosten mag dat want hij is een democraat. Een blokker mag dat niet want dat is een fascist.
![]() |