![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar het waren niet de drugs die voor overlast zorgden.
Coffeeshops liggen over het algemeen niet in de hoofd- of winkelstraat maar aan de invalswegen of in/nabij woonwijken. De Nederlanders zelf gaan daar met de fiets naartoe. Parkings zijn daar niet nodig. Tot er buitenlanders opdagen die natuurlijk wel met de auto komen en nergens in de buurt een parking vinden. Gevolg: fout geparkeerde wagens, dubbel geparkeerde wagens. Dat was de overlast. Niet de drugs op zich. Citaat:
De overlast kwam pas toen de wietpas ingevoerd werd want omdat het gedoogbeleid toen enigszins teruggeschroefd werd stortten de straatdealers zich onmiddellijk op het vrijgekomen klantenpotentieel. Nadat de compleet geflopte wietpas werd afgevoerd verdwenen ook weer de straatdealers. In Eindhoven zijn de wietpas en zelfs het ingezetenencriterium (enkel verkoop aan Nederlanders) afgeschaft. Je komt er als Belg probleemloos de coffeeshop buiten met een zakje groen. En dat is net omdat men besefte dat een Belgische drugstoerist toch nog altijd minder overlast veroorzaakt dan straatdealers. Citaat:
Het einde is nog helemaal niet in zicht. Meer nog: er gaan steeds meer stemmen op in Nederland om teelt te regulariseren. Met proefprojecten enzo. Het sprookjeseinde is dus dichter bij dan ooit in Nederland.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 10 januari 2018 om 14:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#582 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cannabis is nooit gelegaliseerd geweest in Nederland. Het terugschroeven (de wietpas) is ondertussen zelf teruggeschroefd. En wederom: het sprookje lijkt de goeie kant op te gaan met gelegaliseerde teelt. Kort samengevat: nee, je hebt dus geen gelijk met Nederland. Meer nog; je zit er over de ganse lijn naast. Citaat:
Citaat:
U vraagt een bron die bewijst dat er niet overal legale verkooppunten zijn in de VS? U twijfelt dus aan die stelling. Echt? Jij gaat er dus vanuit dat er in staten waar cannabis niet legaal mag verkocht worden toch legale verkooppunten zijn? En omdat je nu gaat reageren met "U legt mij woorden in de mond, dat heb ik nergens gezegd." vraag ik nogmaals: waarom vraagt u dan een bron die bewijst dat er niet overal legale verkooppunten zijn? Citaat:
Mij niet gelaten maar wees dan zo consequent om ook zelf niet in de toekomstige tijd te praten eh? Bv. Citaat:
Citaat:
Je zwaait al heel deze topic met het wetenschappelijk bewijs dat je van de drugslijn-website haalde. Maar dat 'bewijs' haalde ik al eerder onderuit door aan te geven dat de studie waar u naar verwijst om uw gelijk te halen eveneens aangaf dat het tegenovergestelde ook kon kloppen en uw gelijk dus onderuit gehaald werd. En het is niet omdat u mij daarna beschuldigde van cherry-picking dat uw gelijk overeind bleef. Ieder haalde uit die studie wat hij zelf wilde lezen. Ze bewees juist niks. Verder zie ik u vooral verwijzen naar eerdere topics en uitspraken (die ik dan nog zelf zou moeten gaan zoeken), niet naar echt wetenschappelijk vaststaand bewijs. Nergens.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 10 januari 2018 om 15:00. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#583 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch nog even meegeven waarom ik hier blijf reageren op geertvdb.
Niks persoonlijks hoor Geert, ik ken je namelijk niet eens. De echte reden is dat jij nogal vlot van pen bent en mensen die niks van de zaak afkennen al snel zouden kunnen gaan denken; "Die schrijft daar vlot over, die heeft kennis van zaken." en uw standpunten gaan overnemen. Omdat mijn mening is dat u geen gelijk heeft en ik wil trachten mensen van uw overtuiging weg te houden reageer ik op uw uitspraken. Ik vind ze namelijk gevaarlijk misleidend omdat u het heeft over 'bronnen' (die u nergens geeft of die niet relevant zijn), u zichzelf een wetenschappelijk genie vindt (dat u volgens mij overduidelijk niet bent) en omdat u dingen die al -tig keer weerlegd zijn eindeloos blijft herhalen als waarheid. In Amerika loopt een president rond die dezelfde tactieken hanteert. Ik vind dat gevaarlijk en daarom blijf ik reageren op dingen die u schrijft en die ik onzin vindt. Nogmaals: niks persoonlijks. Gewoon een meningsverschil. En toch tijd over vandaag... ![]()
![]() |
#584 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 10 januari 2018 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#585 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij persoonlijk moet het niet eens meer. Ik heb al meer dan een half jaar niks meer gerookt en ben ook niet van plan om in de nabije toekomst (zolang het illegaal is) nog ergens iets te kopen. Ik wacht rustig de lente af en plant zelf wel iets. Al is dat zelfs nog niet zeker. Dus nee, misschien is het een uitzondering maar ik ben helemaal geen stoner die her en der argumenten gaat proberen bijeen rapen omdat hij bang is dat men 'zijn gerief wel eens zou kunnen afpakken'. Zelfs al zou ik nooit van mijn leven nog gebruiken; ik blijf er van overtuigd dat cannabis beter gelegaliseerd zou worden.
![]() |
![]() |
#586 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een ander zou er niet van wekker liggen ... Laatst gewijzigd door Anna List : 10 januari 2018 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#587 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En verder reageer ik gewoon op dingen die hier in de groep gegooid worden. En ja, soms is dat een lange reactie maar als je reageert op veel onzin heb je natuurlijk ook dadelijk een lange reactie. En omdat ik het in K&K (waar ik nog nooit beschuldigd ben van losgehen al heb ik er bijna 20000 posts) toch niet zo leuk meer vind tegenwoordig kom ik hier maar wat rondleuteren. Sorry als ik je zou vervelen...
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 10 januari 2018 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#588 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#589 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
een artikel van 4 jaar geleden... en je punt is?
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Gij neemt dat serieus? Ik niet, hoor. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En nu weet ik nog altijd niet wat die 28% werkelijk betekenen. Citaat:
![]() Oei, vragen naar een bron is verkeerd? Sorry, ik zal het niet meer doen. Wat ben ik toch een schavuit! U zo ambeteren met de vraag om uw cijfers te staven! Citaat:
WAT BETEKENEN DIE 28%! Citaat:
WAT BETEKENEN DIE 28%! Citaat:
WAT BETEKENEN DIE 28%! 28% van wat tegenover wat! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
VIJF punt TWEE! Angstaanjagend vind ik. Ik blijf van dee boecht af. Ik wil gezond blijven. Ik heb 2 klein mannen en die verdienen een wakkere en alerte papa. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#593 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Tot de volgende keer! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#594 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ferme papa gij, uw koters onder controle houden en tegelijkertijd smeken dat ze er nooit in contact mee zullen komen, dan komt de aap uit de mouw dat ze het toch hebben geprobeerd stel u eens voor uwe kleine gaat onmiddellijk het psychiatrische ziekenhuis in, zoals die ene vriend, waar hangt hij trouwens uit ? Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 11 januari 2018 om 06:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#595 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik kan ook de vergelijking tussen drugs, alcohol, en sigaretten niet volgen. Een metser kwam destijds bij mij werken, dronk 12 pinten per dag, rookte er 12 per dag. Die muur staat pas. Stel nu dat 'm 12 dosissen heroïne had genomen die dag, of 12 keer wit poeder had gesnoven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#596 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |