![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is inderdaad de bedoeling van die tijdelijke contracten. Zo kunnen ze ook voorkomen dat ze op lange termijn met totaal verouderd, niet flexibel en ongemotiveerd personeel zitten wat niet zelden het geval is met levenslang, statutair benoemde ambtenaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ninove Statutaire ambtenaren in 2011: 46 Statutaire ambtenaren in 2017: 72 Contractuele ambtenaren in 2011: 210 Contractuele ambtenaren in 2017: 269 Totaal aantal ambtenaren in 2011: 256 Totaal aantal ambtenaren in 2017: 341 Evolutie: 33,20% |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Louter kijken naar een toename of afname per gemeente houdt er natuurlijk geen rekening mee dat sommige gemeenten bij het begin van de 'meting' al gestart waren met een (groot) teveel aan ambtenaren.
Als men in 2011 te veel ambtenaren had is het makkelijk er enkele te schrappen. Zo'n gemeente komt er dan volgens deze cijfers beter uit dan een gemeente die in 2011 te weinig personeel had. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() In elk geval zijn ambtenaren geen narren. Dat is weer Skobelevs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Wever heeft in het begin van zijn aantreden helemaal onderaan de sociale ladder wat volk buiten getrapt. Zo van die speciale jongeren-werklozen statuutjes. Maar in het vet durft hij zijn mes niet zetten. Dat zijn zijn kiezers.
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ambtenaren zijn zowat het afval van de arbeidsmarkt.
Het enige wat ze snel kunnen is de paraplu opentrekken
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De tendens zal wel zijn om statutairen te vervangen door contractuelen.
Stomme stoot van de vakboundgers: in plaats van mee te gaan in de modernisering van het statuut, zitten ze nu met redelijk veel mensen in een meest ongunstig statuut. Verder is het vaak moeilijk om onderling te vergelijken. Heeft je gemeente veel groen, dan zijn er meer tuiniers nodig. Is er een haven, dan ... Grootsteden hebben dan weer veel flikken nodig, want de anonimiteit van de stad trekt vetzakken aan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pandareus : 25 januari 2018 om 19:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit draadje gaat over jobs eno, werken. Volgens mij kun je je daar best ver weg van houden gezien je sinds je 43e jaar geen klap meer uitvoerde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk trouwens dat het opportuun is om de centrumsteden met elkaar te vergelijken in plaats van een centrumstad met een kleine stad.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ze werken aan de snelheid van een slak. Ze zijn constant humeurig. Ze missen elke vorm van empathie en respect. Ze weigeren burgers -hun klanten die ook voor hun loon zorgen- verder te helpen. Waarschijnlijk uit luiheid en hun narcistische neigingen. Al genoeg ervaring mee en telkens ik bij aan ambtenaar moet zijn dan kookt mijn bloed. Moest ik zoals hun leven ik kocht mij een dikke koord. Een ambtenaar kan ook nooit een deftig antwoord geven maar zeggen telkens iets dat er niets mee te maken heeft. Gewoon omdat ze zelf niet weten waarom ze op die stoel zitten en er zelfs niets van kennen. En dat wordt dan met ons geld betaald ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() De OCMW's zitten niet in die cijfers, en die zijn bijna overal gegroeid.
Dus de personeelsafbouw is niet "echt", het is gewoon verschoven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hoe hypocriet (of nuchter) is zo'n parlementaire vraagsteller dan dat hij zich met zo'n half antwoord laat afschepen, die weet zelf toch ook hoe t in de gemeente geregeld is?? |
|
![]() |
![]() |