![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Getuige van Jehova krijgt nul komma nul euro steun van de overheid. En toch kennen ook zij de praktijk van de uitdrijving van de duivel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of wat is het dan wel anders? Een dogmatische uitspraak gedragen door een of andere wereldcongres van psychologen? Neen, een psycholoog die zijn mening over de islam uit. Meer niet. Over het inhoudelijk aspect had ik - zoals gezegd - het totaal niet. Wel over de kadering van de uitspraak. U doet immers alsof er een soort onfeilbare uitspraak werd gedaan, maar dat lijkt me nu juist een heel religieuze benadering. En dat wil u toch niet. Of toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overheid heeft al altijd bepaalde grenzen aan de godsdienstvrijheid gesteld. Dat schijnt u te negeren of te ontkennen. Een mormoon mocht nog nooit in België twee vrouwen huwen. Nog nooit mocht een moslim in België iemand vermoorden omdat hij homoseksueel is. Enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Valt duivelsuitdrijving onder spirituele en religieuze vrijheden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dhimmies , geen probleem, da's gewoon een deel van de Yizah.
![]() |
![]() |
#468 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, neen, ik antwoord dan maar "neen, ik weet het niet". Dus, graag enige uitleg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De doorsnee moslim mag huwen met 4 vrouwen, met een paar caveats.
Dat de Belgische wetgeving iets andere regels heeft, is geen probleem. De enige reden waarom de meeste muzels 1 Belgisch burgerlijk aangaan is om de voordelen van dat statuut te genieten.
![]() |
![]() |
#474 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zina betekent chaos, blijkbaar snapt u het punt maar niet, mannen vinden meerdere vrouwen niet in strijd met de Koran die hen dit toelaat. Zij zien het probleem in onze wetgeving die hen polygamie niet toe laat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er werd u een concreet voorbeeld gegeven waar u niet op in ging doe dit eerst eens even? Dank u wel!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor wie is dat bedoeld, weerspannige huisvrouwen en homoseksuelen of zo? Mogen vrouwen die duivel verbannen of is dit een mannenzaak? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#478 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij ziet ook het probleem niet; vroeger werden vrouwen onderdrukt ja. Maar ze rebelleerden nooit, ze gingen akkoord met de gang van zaken. Enkele vrouwen deden dat en die belanden op een brandstapel ofzo. Nu gedogen we het dat vrouwen rebelleren; maar je moet er geen paranoïde horrorshow van maken.
![]() |
#479 |
Burger
|
![]() Ik heb al wat jaren op mijn teller en dus heb ik nog mee gemaakt dat je aan de hoofdbedekking kon zien bij welk klooster een non hoorde. Ook voor de gewone vrouw was het toen verplicht om in de kerk, al-dan-niet symbolisch, een hoofdbedekking te dragen. Na het concilie was dat ineens niet meer nodig en werden ook de nonnenkleding als maar korter. Hoera, hoera… eindelijk bevrijding…en de kerken werden als maar leger. Dus in principe kan ik niets hebben tegen een hoofddoek als religieus gedoe, dat groeit er na een tijdje toch uit.
Heel anders wordt het wanneer die hoofddoek een teken is van het zich afzetten tegen de maatschappij waar ze te gast zijn. Buiten enkele witte merels, is zelfs de derde generatie nog niet ingeburgerd en zijn ze dus vreemden die te gast zijn al-dan-niet met een Belgisch paspoort. Het Vlaams Blok heeft ooit een cartoon gemaakt met de Turnhoutsebaan ‘vandaag’ ( 30, 40 jaar geleden, ik ben de tel kwijt ) met normaal geklede mensen en ernaast dezelfde straat ‘ binnen 10 jaar’ vol met boerka’s. Het heeft iets langer geduurd maar het was toch visionair van die racisten. Ik begrijp heel die linkse meute niet, die het met de dag alsmaar bonter maakt om die ‘gasten’ het maar gezelliger te maken en op de koop toe de ‘blanken’ nog de schuld aanpraat dat het hun schuld is dat ‘de anderen’ zich maar niet kunnen integreren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant is mijn opmerking inderdaad onterecht, ik heb u hier al linkse zaken horen verkondigen. Citaat:
En het zijn niet de atheïsten die privileges vragen op basis van de godsdienstvrijheid. Dat doen enkel gelovigen. Ik veralgemeen dus terecht. Ge hoeft u geen zorgen te maken. Uw individuele rechten worden 100% gegarandeerd door andere fundamentele rechten. |
||
![]() |
![]() |