Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2018, 21:58   #141
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Hoe meer dergelijke types stampen en spuwen richting Francken en N-VA hoe meer slapend electoraal rijk N-VA zal worden. Face it.
Inderdaad, die "academici" doen uitgerekend dat waarvan ze zo graag anderen beschuldigen: polariseren.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 22:06   #142
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. kijk eens aan : tejooke het fachooke wakkert de culturele oorlog wat aan met een twiet ..
En zit jij aan de wiet?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 22:06   #143
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Ik geef de academici gelijk in volgende analyse:

La politique inutile et dangereuse qui se fonde sur de tels mensonges ne rendra notre société ni plus sûre – mais au contraire la clandestinité qu’elle favorise crée clairement de l’insécurité – ni plus riche – puisqu’elle est coûteuse et en même temps inefficace (car moins de régularisations ne signifie pas moins de migrants). Une telle politique ne crée pas d’emplois, elle n’apaise pas les peurs mais les nourrit, elle ne donne aucun sens ?* l’avenir. Elle n’unifie même pas les communautés nationales mais au contraire les divise.

http://plus.lesoir.be/136970/article...201.1465890051

Minder regularisaties betekent niet minder migratie. Dat is de kern van het leugenachtige discours van Theo Franken dat wordt ontmaskerd door het Vlaams Belang en deze academici. Het Vlaams Belang trekt de enige conclusie die een fundamentele oplossing inhoudt: Migratiestop !

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 30 januari 2018 om 22:08.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 22:13   #144
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

La politique inutile et dangereuse qui se fonde sur de tels mensonges ne rendra notre société ni plus sûre – mais au contraire la clandestinité qu’elle favorise crée clairement de l’insécurité – ni plus riche – puisqu’elle est coûteuse et en même temps inefficace (car moins de régularisations ne signifie pas moins de migrants). Une telle politique ne crée pas d’emplois, elle n’apaise pas les peurs mais les nourrit, elle ne donne aucun sens ?* l’avenir. Elle n’unifie même pas les communautés nationales mais au contraire les divise.

Minder regularisaties betekent niet minder migratie. Dat is de kern van het leugenachtige discours van Theo Franken dat wordt ontmaskerd door het Vlaams Belang en deze academici. Het Vlaams Belang trekt de enige conclusie die een fundamentele oplossing inhoudt: Migratiestop !
Zozo... Gaan die "academici" dan akkoord met het Vlaams Belang standpunt: radicale migratiestop? Want dat impliceert: grenzen potdicht en wie hier toch komt aandrijven radicaal en stante pede terugsturen. M.a.w.: pushback zoals ooit Crombez suggereerde.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 22:40   #145
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Deze morgen op VRT-Radio 1 was het weer "van dat". Het éérste punt in het nieuws van 08:00 uur was dat transmigranten zich hadden verscholen in de struiken rond een trucker-parking vlakbij een autostrade. De patrouillerende politie had dit opgemerkt. Toen ze naderbij kwamen spurtten de gegadigden weg en één rende zowaar richting E40 met de bedoeling die over te steken. Op slag werd hij opgeschept door een auto (met dame aan het stuur) die heel gedisciplineerd op de rechtse rijstrook reed. De trans.m. overleefde de klap niet.

Reactie van de VRT-radio journaliste tegen de uitgenodigde politie: "Maar hadden jullie niet voorzien dat zoiets vroeg of laat kon gebeuren???"
Q, gelijk hebben is gelijk krijgen. Ik ben ook bijna in de gracht gereden deze morgen toen ik deze vraag hoorde van de journaliste van dienst...
Overigens dikke pluim voor de woordvoerder van de politie, die een heel rustig en duidelijk antwoord gaf en daarbij de tendentieuze vraag handig counterde.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 23:02   #146
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Idd, het zal zonder subsidie zijn. Verder; vergunningen verkrijgen, als media erkend worden, een degelijk netwerk uitbouwen, journalisten zonder 'vorming' vinden... en uiteraard een eindeloze resem rechtzaken vanwege een handvol verenigingen van 'ongenoegden' die spijkers op laag water zoeken, wegsabelen...

Eerst dus een tiental avocaten tewerkstellen om de zaak in gang te trekken. Zware jongens.

We zullen op Breitbart Europe in BXL moeten wachten, veronderstel ik.
Nochtans hebben we al 'n meer dan uitmuntende rechtse blog, literaire kunst geschreven door 'n overtuigd republikein, vrijdenker met libertair-anarchistische trekjes, die niet gelooft in engelen en propere handen, of in academische sereniteit.
Ziet cultuur als een dissonante uitdrukking van onrust en onaangepastheid: de luis-in-de-pels, de valse noot, de stoorzender.
Subsidies en overheidsbetutteling acht hij daarin contraproductief.
Gelooft in kritiek, afstandelijkheid, autonomie, bewustwording, de positie van de outsider.
Zoekt de tegenspraak, het conflict, de paradox, de ongerijmdheid.

Dames en heren, appelen en peren, boeren en boerinnen met kleine en grote gezinnen, mag ik u voorstellen: onafhankelijk publicist, columnist, blogger en criticus: Johan Sanctorum

https://sanctorumblog.wordpress.com/

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 30 januari 2018 om 23:03.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 23:23   #147
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Nochtans hebben we al 'n meer dan uitmuntende rechtse blog, literaire kunst geschreven door 'n overtuigd republikein, vrijdenker met libertair-anarchistische trekjes, die niet gelooft in engelen en propere handen, of in academische sereniteit.
Ziet cultuur als een dissonante uitdrukking van onrust en onaangepastheid: de luis-in-de-pels, de valse noot, de stoorzender.
Gelooft in kritiek, afstandelijkheid, autonomie, bewustwording, de positie van de outsider.

Dames en heren, appelen en peren, boeren en boerinnen met kleine en grote gezinnen, mag ik u voorstellen: onafhankelijk publicist, columnist, blogger en criticus: Johan Sanctorum

Sanctorum zijn dagboek volg ik al lang.( acta sanctorum!)
Interessante onderwerpen en ook soms leesbare bijdragen van lezers die ver het peil van dit politieke forum overschrijden. Waterhoofden zou ik niet adviseren om er te veel kritiek te spuien want ik vermoed dat ze er vlug op hun plaats zullen gezet worden. Met passende argumentatie.
Heel wat anders dus dan het doorlopend gemekker op dit forum.
Hooligans zullen vlug aanvoelen dat hun vijandelijk gedrag er niet gewaardeerd wordt. Mochten ze het toch uithouden dan zullen ze misschien op korte tijd volwassen worden. Succes gewenst voor de durvers.
Er zitten er wel een aantal op dit forum die er mee kunnen maar ....... voor een meerderheid hier vrees ik wel het ergste.
En kom niet af met smoesjes. Er zitten daar ook lezers die zowel een linkse als een rechtse visie verdedigen. Maar het blijft er tenminste beleefd.
Af en toe wel een grondig mening verschil maar dat gebeurt in de beste huishoudens.

Laatst gewijzigd door werkman : 30 januari 2018 om 23:26.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 23:35   #148
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Interessante onderwerpen en ook soms leesbare bijdragen van lezers die ver het peil van dit politieke forum overschrijden. Waterhoofden zou ik niet adviseren om er te veel kritiek te spuien want ik vermoed dat ze er vlug op hun plaats zullen gezet worden. Met passende argumentatie.
Hooligans zullen vlug aanvoelen dat hun vijandelijk gedrag er niet gewaardeerd wordt. Mochten ze het toch uithouden dan zullen ze misschien op korte tijd volwassen worden. Succes gewenst voor de durvers.
Er zitten er wel een aantal op dit forum die er mee kunnen maar ....... voor een meerderheid hier vrees ik wel het ergste.
En kom niet af met smoesjes. Er zitten daar ook lezers die zowel een linkse als een rechtse visie verdedigen. Maar het blijft er tenminste beleefd.
Af en toe wel een grondig mening verschil maar dat gebeurt in de beste huishoudens.
Klopt volledig, werkman, niks aan toe te voegen.
Oud 30 januari 2018, 23:38   #149
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Voor mijn part doe je wat je wil, laat dat duidelijk zijn.
Maar als een schandknaap van N-VA zichzelf nu al gaat ridiculiseren door legitimatie van zijn stelling (na-kwaken van de partaai propaganda ) te zoeken bij een politicus die omwille van zijn persoonlijke opinie kapot is gemaakt in de kamer door diezelfde N-VA is te gortig voor woorden.
Dit is gewoon achterlijk.
Wat u doet is inderdaad achterlijk: Vuye eerst belachelijk maken en direct daarna zijn argumentatie letterlijk overnemen omdat je zelf met niks beters kan komen. Geloofwaardigheid 0,0.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 23:41   #150
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik weet niet of u uw eigen gemekker al eens hebt gelezen. Gemekker is zelf nog een te mooie omschrijving voor wat u hier neerpoot. Homer Simpson heeft meer inhoud dan u.
Oud 30 januari 2018, 23:49   #151
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Nu het Westelijk halfrond is wel wat groter dan extreemlinks Wallonie.

Wallonië ligt, net als de rest van Belgie, ten oosten van de Meridiaan van Greenwich (en dus op het Oostelijk halfrond).

Voor Belgie:

"... It lies between latitudes 49°30 and 51°30 N, and longitudes 2°33 and 6°24 E..."

bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Belgium#Geography

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 00:39   #152
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat zijn geen wetenschappers.
Alles hangt af van de definitie van wetenschapper en het wetenschappelijk onderwerp.

Even vooraf, van de ondertekenaren van deze open brief waren 69 % franstalig en 31 % nederlandstalig, tenminste als we hen rangschikken naar de locatie en voertaal van hun universiteit.
De ULB (Université Libre de Bruxelles) leidt de dans met 23 ondertekenaren. Ze worden gevolgd door de USLB (Université Saint-Louis - Bruxelles) met 20 ondertekenaren. Dan volgt de VUB (Vrije Universiteit Brussel) met 13. De 'Brusselse' academici zijn goed voor 79 %.

Wat de richtingen betreft zijn 86 % politieke en sociale 'wetenschappers'. Een 4-tal historisch geschoolden, 1 verdwaalde criminoloog, 1 oud-rector en een tweetal anderen behoren ook tot de ondertekenaren. Professoren en 'onderzoekers' zijn gelijk vertegenwoordigd 31 versus 32 stuks.

Een franstalig, Brussels naïef-links gebeuren.

Laatst gewijzigd door fcal : 31 januari 2018 om 00:41.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 00:52   #153
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Rechts dat om subsidies smeekt. Er zijn geen zekerheden meer.
Juist. Rechts of eender welke tegenstander moeten dan maar flesjes met hocus pocus a la Alex Jones en nationalistische T-shirts verkopen om de operatie te onderhouden. In een vrije markt, opboksen tegen de gesubsidieerde regimemedia...

Citaat:
Veel obstakels in uw hoofd; weinig in de werkelijkheid. Blijkens de electorale kaart van Vlaanderen is er een publiek voor. Een rechtse krant kan dus perfect winstgevend zijn. Er moeten natuurlijk wel een aantal mensen opstaan die de kar trekken, maar ik zie zelfs nog geen pogingen in die zin.
Ik had dat in mijn vorige post ook geschreven, maar terug verwijderd... Ik kan me echt geen rechts publiek voorstellen in Vlaanderen. Zeker niet in die mate. Ik dacht aan het woord 'weggeveegd' en de stijve borstel van Het Blok, achter het cordon.

Citaat:
En netwerken? Tja, als rechts nu eens wat meer aan haar middenveld zou sleutelen, hé. Dat is toch geen linkse hobby of zo? Maar ik heb de indruk dat er daar nauwelijks dwarsverbindingen bestaan.

Meer dan dat. Ik zou zelfs toenadering zoeken tot 'misnoegd' links, daar valt perfect mee te spreken over heel wat zaken. Wat een media betreft, zou ik liever 'echte' apolitieke berichtgeving zien omdat ieder daar baat bij heeft. Mits wat subsidie moet dat lukken!

Veel 'verenigingen' lijken heden idd op niet meer dan kleine 'fanclubs' met een vleugje nostalgie. Als we succesvol willen zijn moeten versleten paradigma's opbergen waar het hoort. In de geschiedenisboeken.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 01:34   #154
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht

Lang geleden wat van gelezen, bedankt voor de link! Bookmarked.

HIER
Oud 31 januari 2018, 02:26   #155
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@Diego Raga

Lang geleden wat van gelezen, bedankt voor de link! Bookmarked.

Onmiddelijk aan het lezen geslagen en foutje in mijn post te laat opgemerkt. Wel goed gelachen, met 'Bo'. LOL
HIER
Oud 31 januari 2018, 02:33   #156
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wallonië ligt, net als de rest van Belgie, ten oosten van de Meridiaan van Greenwich (en dus op het Oostelijk halfrond).

Voor Belgie:

"... It lies between latitudes 49°30 and 51°30 N, and longitudes 2°33 and 6°24 E..."

bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Belgium#Geography

Juist. Ik had reeds zo'n deja vu, fout in de matrix-gevoel... Opgelost dankzij Uw post. Nu kan ik rustig verder slapen.
HIER
Oud 31 januari 2018, 08:48   #157
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De journaliste die peilde naar de vraag of de flikken dat niet hadden zien aankomen, heeft gelijk in haar vraag, maar niet in haar motivering.

De flikken hadden al lang ervoor moeten zorgen dat transmigranten niet in de buurt van de autosnelwegen komen, wegens veel te gevaarlijk,
a) voor die mensen zelf,
b) maar ook voor de passerende automobilisten. Gelukkig is de vrouw nu niet fysisch gewond, maar dat had anders kunnen zijn. Gelukkig is ook geen derde chauffeur ingereden op het accident. Tot slot: wie betaalt de schade voor die dame? Ofwel zijzelf, ofwel wij allemaal via onze verzekering.

Werk aan de winkel voor Jambon en voor de flikken. Prioriteiten stellen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 09:35   #158
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

En ik geef je ongelijk omdat je op dit forum in de taal van Voltaire iets probeert te zeggen tegen de Vlamingen. Je kan beter eindigen met te zeggen :"Pour les Flamands la même sauce".
Ik heb 15 jaar in "Bruxelles" gewerkt (sorry : gezeten!) en het resultaat is wel dat ik in Vlaanderen geen Frans wil verstaan.
Wat betreft Latijn: "idem dito". Maar dat is dan omdat ik er geen kneit van begrijp. Niet nodig trouwens. Ik ga niet in de catacomben van Rome mijn tijd verdoen om te ontcijferen wat doden in het donker op de muren hebben geschreven.
Migratiestop is wel de enige oplossing. En beschermende opvang van de echte sukkelaars in hun zandbak ben ik wel genegen.
Dus ik geef het VB gelijk. Maar al de rest is zever. En wat die academici komen lullen moet ik ook niet weten.
Ik heb mijn visie en dat volstaat.
Mijn denken is misschien eenvoudig maar daarom niet minder juist.
En die poespas en misbruik van Godsdiensten; in vormen en kleuren; kan als voornaamste argument aan mijn reet hangen. Geïndoctrineerde mensen die honderden jaren achterop hinken zijn niet geschikt om met Westerlingen samen te leven. Hun ketens zijn zo sterk dat ze hun moordenaars zelfs indekken. Ze bewijzen dus ook mijn visie.

Laatst gewijzigd door werkman : 31 januari 2018 om 09:52.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 10:41   #159
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Juist. Rechts of eender welke tegenstander moeten dan maar flesjes met hocus pocus a la Alex Jones en nationalistische T-shirts verkopen om de operatie te onderhouden. In een vrije markt, opboksen tegen de gesubsidieerde regimemedia...
newsflash:

het regime is al zo'n 4 jaar een RECHTS regime onder leiding van de NVA (federaal en Vlaams).
hoe in hemelsnaam heb je dat gimist?

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 31 januari 2018 om 10:43.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 10:48   #160
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
newsflash:

het regime is al zo'n 4 jaar een RECHTS regime onder leiding van de NVA (federaal en Vlaams).
hoe in hemelsnaam heb je dat gimist?
Zijn de Sp.a journalisten bij de VRT vier jaar geleden allemaal in één klap vervangen misschien?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be