Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2018, 15:25   #181
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Zoals je misschien kan beamen is het niet zo eenvoudig om goede berichtgeving te vinden. Ik was namelijk online opzoek naar de oorspronkelijk brief die de universitairen hebben ondertekend. Ik heb deze niet gevonden. Zoals reeds opgemerkt is het initiatief vooral vanuit Brusselse en Waalse unifs. Daarom zat Le Soir dichter bij de bron.
Dat Le Soir zich bedient van de taal van Voltaire is hen te veel eer aan doen. Lezers van Le Monde zullen jouw stelling niet beamen.
Les excuses sont faites pour s'en servir.
Dat Waals is erg beperkt. Met 6 m/v uit Louvain-la-Neuve, 3 m/v uit Bergen en 3 m/v uit Namen, is de kous af. Niemand uit LuiK! En Louvain-la-Neuve kan men eigenlijk beter bij Bruxelles voegen. Het is duidelijk een Brussels geval.
Oud 31 januari 2018, 15:40   #182
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Dat Waals is erg beperkt. Met 6 m/v uit Louvain-la-Neuve, 3 m/v uit Bergen en 3 m/v uit Namen, is de kous af. Niemand uit LuiK! En Louvain-la-Neuve kan men eigenlijk beter bij Bruxelles voegen. Het is duidelijk een Brussels geval.

Verdere commentaar dan overbodig! Wel zorgen dat al uw zakken dicht zijn.
Zeer goede analyse trouwens!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 16:21   #183
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Ik?

Man wat een leugenachtigheid. Jullie maken gewag van de linkse 'regime'pers.

het regime dat nu al 4 jaar RECHTS is onder leiding van de NVA (federaal én Vlaams nog langer).

Dan kom JIJ af met spa journalisten, net alsof deze het regime uitmaken!

Ik boor jouw argumenten juist de grond in.

Try again.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20131023_003

Uit deze bevraging (bij 1.640 Vlaamse en Franstalige journalisten) blijkt dat 56 procent zichzelf links van het centrum situeert. 27 procent situeert zichzelf in het centrum, en 17 procent noemt zichzelf rechts.

Dat is geen verrassing. Journalisten blijken wereldwijd, en over de decennia heen, in meerderheid een (gematigd) links profiel te hebben. De Journalistenenquête van 2008 kwam tot een gelijkaardig resultaat: 34 procent van de Vlaamse journalisten had bij de verkiezingen van 2007 gestemd voor het kartel SP.A-Spirit, 20 procent voor Groen, 20 procent voor Open VLD, en 18 procent voor het kartel CD&V-N-VA.

Van in de grond boren gesproken.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 16:43   #184
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
T.F. is wellicht de meest gehate politicus van het Westelijk halfrond.
Door de veelal moslims en onderontwikkelde lafaards die in hun thuisland vrouw , kinderen en ouderen achtergelaten hebben om hier gratis te komen leven toch................
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 16:49   #185
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht

Uit deze bevraging (bij 1.640 Vlaamse en Franstalige journalisten) blijkt dat 56 procent zichzelf links van het centrum situeert. 27 procent situeert zichzelf in het centrum, en 17 procent noemt zichzelf rechts.

Dat is geen verrassing. Journalisten blijken wereldwijd, en over de decennia heen, in meerderheid een (gematigd) links profiel te hebben. De Journalistenenquête van 2008 kwam tot een gelijkaardig resultaat: 34 procent van de Vlaamse journalisten had bij de verkiezingen van 2007 gestemd voor het kartel SP.A-Spirit, 20 procent voor Groen, 20 procent voor Open VLD, en 18 procent voor het kartel CD&V-N-VA.

en al die journalisten maken het regime uit? straf!..
Ik dacht dat de NVA en de coalitiepartners het regime uitmaken in Belgie en/of Vlaanderen.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 31 januari 2018 om 16:50.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 16:55   #186
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

We weten weer iets bij. Toch nog soms een waardevolle inlichting.
Ik stel voor om op de verjaardag van Sywen een grondboor te kopen.
Hopelijk lukt dat boren dan wel.
Wat ik wel concludeer uit voornoemd cijfermateriaal is het feit dat journalisten in meerderheid een uitgesproken mening hadden.
Voor tussenoplossingen en gemende kartels hebben ze geen oog.
Voor de slagzin "Ja maar...." zijn ze niet te vinden.
Trouwens wat Spirit destijds aan bracht stelde; buiten heimwee naar vroeger; niks voor. Ze waren tevreden dat ze de aardappelschillen in de keuken mochten opvreten.

Laatst gewijzigd door werkman : 31 januari 2018 om 16:56.
Oud 31 januari 2018, 17:00   #187
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en al die journalisten maken het regime uit? straf!..
Ik dacht dat de NVA en de coalitiepartners het regime uitmaken in Belgie en/of Vlaanderen.
Het regime is niet noodzakelijk de dienstdoende regering. Deze moet immers opboksen tegen media/"middenveld"/gesubsideerde vehikels/onderwijs/etc... De "linkse kerk" quoi
De N-VA loopt hier trouwens mooi in het rijtje hoor.
Oud 31 januari 2018, 17:01   #188
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Door de veelal moslims en onderontwikkelde lafaards die in hun thuisland vrouw , kinderen en ouderen achtergelaten hebben om hier gratis te komen leven toch................
U heeft wel een punt door te stellen dat de meeste vluchtelingen sterke jongemannen zijn . Ik stel me ook altijd de vraag waarom net die hun vrouw kinderen of ouderen achterlaten in hun zogezegd levensgevaarlijk land in oorlog ? In een land dat echt in oorlog is zou het toch vrouwen en kinderen eerst moeten zijn ?
Nu denk ik daaruit wel te begrijpen dat de meeste vluchtelingen niet direct op de vlucht zijn voor oorlogsgeweld doch eerder op de vlucht uit economische overwegingen.
Het is dan te begrijpen dat het vooral in de eerste plaats de jonge sterke mannen zijn die hun kans wagen. Ze hebben niks of weinig te verliezen en als ze slagen kan de rest van de familie nadien volgen.
Ik vind het begrijpelijk dat mensen hun leven willen beteren. Maar ik denk dat we onder ogen moeten durven zien dat de meeste vluchtelingen economische vluchtelingen zijn en in misschien wel 85 % van de gevallen geen oorlogsvluchtelingen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 januari 2018 om 17:02.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 18:02   #189
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
U heeft wel een punt door te stellen dat de meeste vluchtelingen sterke jongemannen zijn . Ik stel me ook altijd de vraag waarom net die hun vrouw kinderen of ouderen achterlaten in hun zogezegd levensgevaarlijk land in oorlog ? In een land dat echt in oorlog is zou het toch vrouwen en kinderen eerst moeten zijn ?
Nu denk ik daaruit wel te begrijpen dat de meeste vluchtelingen niet direct op de vlucht zijn voor oorlogsgeweld doch eerder op de vlucht uit economische overwegingen.
Het is dan te begrijpen dat het vooral in de eerste plaats de jonge sterke mannen zijn die hun kans wagen. Ze hebben niks of weinig te verliezen en als ze slagen kan de rest van de familie nadien volgen.
Ik vind het begrijpelijk dat mensen hun leven willen beteren. Maar ik denk dat we onder ogen moeten durven zien dat de meeste vluchtelingen economische vluchtelingen zijn en in misschien wel 85 % van de gevallen geen oorlogsvluchtelingen.
Hier vluchten de jonge mannen omdat ze vreesden ingelijfd te worden door de Duitsers.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 18:30   #190
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De journaliste die peilde naar de vraag of de flikken dat niet hadden zien aankomen, heeft gelijk in haar vraag, maar niet in haar motivering.

De flikken hadden al lang ervoor moeten zorgen dat transmigranten niet in de buurt van de autosnelwegen komen, wegens veel te gevaarlijk,
a) voor die mensen zelf,
b) maar ook voor de passerende automobilisten. Gelukkig is de vrouw nu niet fysisch gewond, maar dat had anders kunnen zijn. Gelukkig is ook geen derde chauffeur ingereden op het accident. Tot slot: wie betaalt de schade voor die dame? Ofwel zijzelf, ofwel wij allemaal via onze verzekering.

Werk aan de winkel voor Jambon en voor de flikken. Prioriteiten stellen.
Die flikken zijn dienaren van Federaal minister van BZ Jean Jambon.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2018, 22:16   #191
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Die flikken zijn dienaren van Federaal minister van BZ Jean Jambon.

Rollen niet omdraaien! U bent een dienaar van.......
De flikken moeten werken voor de overheid.
Ken je nu nog niet het verschil tussen moeten en zijn?
Zijn kun je kiezen; moeten niet.
Moeten brengt brood op de plank en zijn kan onnozelheid bewijzen. Flikken met uzelf vergelijken kan dus meestal een trap in het luchtledige van de ezel zijn. Wik deze woorden en beter uw leven.
Oud 1 februari 2018, 06:47   #192
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hier vluchten de jonge mannen omdat ze vreesden ingelijfd te worden door de Duitsers.
Er werd hier niemand onvrijwillig bij het Duitse leger ingelijfd, hier vluchten de jonge mannen niet hoor, ze verstopten zich op naburige boerderijen en zo omdat ze anders door de Duitsers opgepakt werden om in Duitsland te gaan werken. Een soort van verzet als je wil.
Oud 1 februari 2018, 08:32   #193
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Er werd hier niemand onvrijwillig bij het Duitse leger ingelijfd, hier vluchten de jonge mannen niet hoor, ze verstopten zich op naburige boerderijen en zo omdat ze anders door de Duitsers opgepakt werden om in Duitsland te gaan werken. Een soort van verzet als je wil.
Inderdaad, ze werden overal ingezet, vooral op boerderijen waarvan de zonen militair waren.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 09:40   #194
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

En al die geleerde proffen hebben een vette staatspree en een vet pensioen.

We zouden toch eens moeten nadenken over doel en inhoud van onze universiteiten.
Te beginnen natuurlijk met godsgeleerdheid.
Pas op: geen makkelijke discussie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 09:45   #195
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het regime is niet noodzakelijk de dienstdoende regering. Deze moet immers opboksen tegen media/"middenveld"/gesubsideerde vehikels/onderwijs/etc... De "linkse kerk" quoi
De N-VA loopt hier trouwens mooi in het rijtje hoor.
het regime zelfst.naamw.
Uitspraak: [r???im, re??im(?)]
Verbuigingen: regime|s (meerv.)

bestuur van een ondemocratische regering
Voorbeeld: `een totalitair regime`

1) leefregels met betrekkeing tot een levenswijze en dieet. synoniem: regiem
2) Let op: Spelling van 1858 Fr., regimen, Lat., staatsbestuur; levensregel,
3) eetregel, rigtsnoer
4) Let op: Spelling (deels) uit 1864: o. levens-, eetregel; staatsbestuur;
5) regeringstelsel; ancien -, het oude stelsel, regeringstoestand van den ouden tijd [inzonderheid] o...
strenge, harde manier van besturen vb: onder dat regime is de doodstraf weer ingevoerd
Syn.: hydrologisch regime Def.: alles wat betrekking heeft op de toestand en het gedrag van een bepaalde waterloop.

Er zijn natuurlijk ook andere betekenissen, maar ik geloof niet dat het over dieetregels of waterlopen gaat..

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 1 februari 2018 om 09:49.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 10:10   #196
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
...en de resterende 15% doen dan aan een soort van asieloptimalisatie...
In heel het systeem zit iets scheef. Zij die het charisma, het geld, de genen, de kracht... hebben om aan asieloptimalisatie te doen, komen dikwijls in een win for life situatie terecht, terwijl hun familie/soortgenoten in armoede achterblijven, met als enige hoop misschien ook te kunnen overkomen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 10:14   #197
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En al die geleerde proffen hebben een vette staatspree en een vet pensioen.

We zouden toch eens moeten nadenken over doel en inhoud van onze universiteiten.
Te beginnen natuurlijk met godsgeleerdheid.
Pas op: geen makkelijke discussie.
Ja, ne mens moet al wat doen voor zijn pensioen van 6200€/maand.
Hopelijk houden ze zich bezig met pamfletten op te stellen, en te tekenen, buiten hun werkuren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 14:56   #198
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ach het zijn voor de overgrote meerderheid brusselse academici....

Niets om over wakker te liggen dus...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 15:24   #199
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...en de resterende 15% doen dan aan een soort van asieloptimalisatie...
In heel het systeem zit iets scheef. Zij die het charisma, het geld, de genen, de kracht... hebben om aan asieloptimalisatie te doen, komen dikwijls in een win for life situatie terecht, terwijl hun familie/soortgenoten in armoede achterblijven, met als enige hoop misschien ook te kunnen overkomen.
De zogenaamde asielzoekers zijn voor 95 % economische migranten. Toch maken ze slechts een minderheid uit de immigratie. De hoofdmoot wordt gevormd door de volgmigratie van de familie aangevuld met de huwelijksmigratie. 60 ?* 80 % van de in België vertoevende Turken en Noord-Afrikanen op huwbare leeftijd zoeken hun partner bij de familie in het herkomstland.
Oud 1 februari 2018, 16:24   #200
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het regime zelfst.naamw.
Uitspraak: [r???im, re??im(?)]
Verbuigingen: regime|s (meerv.)

bestuur van een ondemocratische regering
Voorbeeld: `een totalitair regime`

1) leefregels met betrekkeing tot een levenswijze en dieet. synoniem: regiem
2) Let op: Spelling van 1858 Fr., regimen, Lat., staatsbestuur; levensregel,
3) eetregel, rigtsnoer
4) Let op: Spelling (deels) uit 1864: o. levens-, eetregel; staatsbestuur;
5) regeringstelsel; ancien -, het oude stelsel, regeringstoestand van den ouden tijd [inzonderheid] o...
strenge, harde manier van besturen vb: onder dat regime is de doodstraf weer ingevoerd
Syn.: hydrologisch regime Def.: alles wat betrekking heeft op de toestand en het gedrag van een bepaalde waterloop.

Er zijn natuurlijk ook andere betekenissen, maar ik geloof niet dat het over dieetregels of waterlopen gaat..
Je weet goed genoeg dat ik het begrip "regime" hier in pejoratieve betekenis gebruik. Je hoeft er geen semantische discussie van te maken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be