Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2018, 22:14   #741
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Een wreedaardig boek dat oproept tot vervolging, geweld en moord op al wie niet tot de club behoort.
In bepaalde passages, ja. In bepaalde andere dan weer niet. Dat is het complexe én het tragische van de hele koran.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2018, 22:20   #742
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De Ahmadiyya's zijn uiterst vredelievend en denken niet in haattermen als hun tegenstanders.
Kan zijn, maar ik vermoed dat zij een te verwaarlozen minderheid binnen de islam. Spijtig genoeg.
Oud 5 februari 2018, 22:21   #743
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja.
Durft u dat gaan verkondigen in Molenbeek of Borgerhout?

Laatst gewijzigd door Lukkas : 5 februari 2018 om 22:34.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2018, 22:27   #744
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Kan zijn, maar ik vermoed dat zij een te verwaarlozen minderheid binnen de islam. Spijtig genoeg.
Dat klopt, net als een hoop andere stromingen binnen de islam. Bijvoorbeeld het soefisme of een hoop richtingen binnen de sjia.
Oud 5 februari 2018, 22:27   #745
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
De Ahmadiyya's zijn uiterst vredelievend en denken niet in haattermen als hun tegenstanders.
Net zoals de Soefies. En de Druzen zijn ook goed te verhapstukken, net door hun afwijkende interpretaties van de koran.

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2018, 22:44   #746
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dus een boek die ruime interpretaties mogelijk maakt...
Dus haalt dat de stelling onderuit dat ongelovigen minderwaardig zijn aan gelovigen?
Het wordt dan hoog tijd om dat aan de moslim zelf eens duidelijk te maken. Uit niets blijkt namelijk het tegendeel.
Nou...kijk, de koran is pas opgetekend 100 tot 150 jaar na de dood van Mohammed die zelf niet kon lezen of schrijven. Mocht hij niet als eerste vrouw een rijke en oudere mevrouw hebben gehad die hem veel rijkdom na liet bij haar dood ( waaronder veel kamelen) hadden we vermoedelijk nooit iets over de man gehoord?

Mohammed was in het begin van zijn loopbaan als warlord nog redelijk gematigd in uitspraken die aan hem toegeschreven werden, minstens een eeuw na zijn dood.
Maar gaande weg, werd hij wel veel agressiever en gewelddadiger, hij moest immers stammen aan hem binden die gebruiken zoals oorlogsbuit, slaven en het recht daarmee te doen wat je wilt, niet wilden laten vallen. Zo ontstond zijn " leger" waarmee hij steeds meer gebied veroverde.
Wat is dan het probleem met die Koran?
Wat er staat zijn verzen, die volgens lengte werden gerangschikt, niet volgens chronologische of opeenvolgende gebeurtenissen.
Maar het verklaart wel de veelvuldige tegenspraak, en wie moreel eerlijk is zou dit wel mogen vermelden.

Laatst gewijzigd door alice : 5 februari 2018 om 22:45.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2018, 22:46   #747
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In bepaalde passages, ja. In bepaalde andere dan weer niet. Dat is het complexe én het tragische van de hele koran.
Daarom kan men dat boek toch nooit au serieux nemen. Islamgeleerden moeten eindeloos palaveren over een bepaalde vers om ten einde raad er maar een draai aan te geven. Dat boek mag of kan toch nooit een leidraad zijn voor een religie. En dat er mensen zijn die elkaar vermoorden omwille van dat boek. Mein Kampf is er niets tegen.

Mensen mogen een geloof hebben. Ikzelf geloof dat, wanneer ik sterf, ik mijn overleden vrienden en familieleden ga terugzien. Dat is voor mij voldoende. Daar hoef ik geen moskeeën of kerken voor te bouwen. Daar hoef ik geen 'speciale' kledij voor te dragen. Daar hoeven geen mensen voor gedood te worden. Daar hoeft niet voor gediscrimineerd te worden: ongelovige of gelovige. Daar hoeft de maatschappij geen rekening mee te houden. Dat is iets innerlijk en dat zou met religie ook zo moeten zijn.
Oud 5 februari 2018, 22:47   #748
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen mogen een geloof hebben. Ikzelf geloof dat, wanneer ik sterf, ik mijn overleden vrienden en familieleden ga terugzien. Dat is voor mij voldoende. Daar hoef ik geen moskeeën of kerken voor te bouwen. Daar hoef ik geen 'speciale' kledij voor te dragen. Daar hoeven geen mensen voor gedood te worden. Daar hoeft niet voor gediscrimineerd te worden: ongelovige of gelovige. Daar hoeft de maatschappij geen rekening mee te houden. Dat is iets innerlijk en dat zou met religie ook zo moeten zijn.
Schijnbaar wil u uw eigen visie toch het liefst opleggen. Hoe waarachtig is dan uw pleidooi voor vrijheid? Eigenlijk niet.
Oud 5 februari 2018, 22:48   #749
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hun roots liggen in Pakistan, wat maar ontstond in de periode van Ghandi die eveneens geweld afwees. Die islam ontwikkelde zich dus eigenlijk naast de Hindoes wat kan verklaren dat ze veel minder agressief zijn in hun visie.
Oud 5 februari 2018, 22:50   #750
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dat klopt, net als een hoop andere stromingen binnen de islam. Bijvoorbeeld het soefisme of een hoop richtingen binnen de sjia.
Die minderheden zijn even hard vervolgd als de dhimmies, joden en heidenen als je de "ware gelovigen", die uiteindelijk maar een zeer aggressieve minderheid zijn, de kans geeft.

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2018, 22:51   #751
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schijnbaar wil u uw eigen visie toch het liefst opleggen. Hoe waarachtig is dan uw pleidooi voor vrijheid? Eigenlijk niet.
Hoezo, heeft Lukkas niet de vrijheid om een eigen mening er op na te houden?Daar legt hij toch geen ander iets bij op? Of heeft u moeite met wat af wijkt van uw opvattingen?
Oud 5 februari 2018, 22:52   #752
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hun roots liggen in Pakistan, wat maar ontstond in de periode van Ghandi die eveneens geweld afwees. Die islam ontwikkelde zich dus eigenlijk naast de Hindoes wat kan verklaren dat ze veel minder agressief zijn in hun visie.
Correctie: niet in Pakistan, wel in India. Niet ver van Delhi.
Oud 5 februari 2018, 22:55   #753
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo, heeft Lukkas niet de vrijheid om een eigen mening er op na te houden?Daar legt hij toch geen ander iets bij op? Of heeft u moeite met wat af wijkt van uw opvattingen?
Merkt u dan niet het woordje "moeten" naar het einde van zijn bericht? Hiermee schiet hij zijn eigen pleidooi in splinters.

In tegenstelling tot u heb ik geen problemen met andere inzichten, wat natuurlijk niet inhoudt dat ik er gerust niet mee akkoord kan gaan.
Oud 5 februari 2018, 23:00   #754
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Correctie: niet in Pakistan, wel in India. Niet ver van Delhi.
Wanneer u volledig citeert , kan iedereen lezen dat de leer zich in de periode Ghandi, dus in India heeft afgesplitst naar het huidige Pakistan.
Oud 5 februari 2018, 23:02   #755
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag hij dit niet als mening hebben? Wel dus.
Anders dan u reageer ik niet als een verzuurde pastoor.
Wat zou er dan wel verzuurd zijn aan het wijzen op een ongerijmdheid in zijn bericht?

Wie pleit voor vrijheid, komt weinig geloofwaardig over als hij dan besluit met de oproep dat iets "moet".
Oud 5 februari 2018, 23:02   #756
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik leg niemand iets op. Wie val ik lastig met mijn visie over het leven na de dood?

Laatst gewijzigd door Lukkas : 5 februari 2018 om 23:11.
Oud 5 februari 2018, 23:05   #757
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Merkt u dan niet het woordje "moeten" naar het einde van zijn bericht? Hiermee schiet hij zijn eigen pleidooi in splinters.

In tegenstelling tot u heb ik geen problemen met andere inzichten, wat natuurlijk niet inhoudt dat ik er gerust niet mee akkoord kan gaan.
Meer een vriendelijk raadgeving. Ik zal 'moeten' veranderen in 'het zou misschien, volgens mijn bescheiden mening, beter zijn ...'. Diepe verontschuldigingen voor mijn overhaaste en verkeerde woordkeuze.

Gelukkig leven wij niet meer tijdens de katholieke inquisitie. Ik had al gebrand, voor één woordje.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 5 februari 2018 om 23:31.
Oud 5 februari 2018, 23:05   #758
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer u volledig citeert , kan iedereen lezen dat de leer zich in de periode Ghandi, dus in India heeft afgesplitst naar het huidige Pakistan.
U sprak over de roots van de beweging. Die liggen in India. Niet in Pakistan.
Oud 5 februari 2018, 23:28   #759
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Een wreedaardig boek dat oproept tot vervolging, geweld en moord op al wie niet tot de club behoort.
De koran is een marsorder voor de islamitische legers.
Oud 6 februari 2018, 10:52   #760
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U sprak over de roots van de beweging. Die liggen in India. Niet in Pakistan.
Zie eerdere toerlichting...India - Ghandi- spitsing India/ Pakistan.....link met vreedzamere vorm van islam...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be