Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2018, 01:03   #901
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Wat heeft het leger hier nu weer mee te maken? Trouwens, ik moest geen legerdienst doen wegens twee broederdiensten.
Uw broers dus wel. Was er geen Belgische staat geweest, dan hadden zij niet naar het Belgisch leger moeten gaan.

En waarom betrek ik er dat bij? Wel, de legerdienst was in uw en mijn tijd een verplichting. Lid zijn van de Kerk was toen al geen verplichting. Het kwam voort uit de keuze die uw ouders maakten. Geen opgelegde verplichting.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 01:04   #902
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had daar geen problemen mee en ben mijn ouders daar nog steeds dankbaar voor.
U probeert me natuurlijk nu wijs te maken dat u alles indertijd zonder pruttelen en zonder tegenspreken, en altijd met uw volle instemming hebt gedaan, nietwaar?!
Oud 9 februari 2018, 01:07   #903
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U probeert me natuurlijk nu wijs te maken dat u alles indertijd zonder pruttelen en zonder tegenspreken, en altijd met uw volle instemming hebt gedaan, nietwaar?!
Jaloers?
Oud 9 februari 2018, 01:11   #904
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaloers?
Ik? Neen, ik was een brave jongen. Alleen moet het eerste kind nog geboren worden dat alle klusjes, taken en verplichtingen altijd met graagte uitvoert zoals hem opgedragen wordt.
Oud 9 februari 2018, 01:18   #905
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uw broers dus wel. Was er geen Belgische staat geweest, dan hadden zij niet naar het Belgisch leger moeten gaan.

En waarom betrek ik er dat bij? Wel, de legerdienst was in uw en mijn tijd een verplichting. Lid zijn van de Kerk was toen al geen verplichting. Het kwam voort uit de keuze die uw ouders maakten. Geen opgelegde verplichting.
Die hebben beiden een mooie tijd gehad in het leger, daar moet u zich niet bezorgd over maken.

U moet weten dat wij in een kleine dorpsgemeenschap leefden. De druk van de pastoor was enorm, zoals toen in veel dorpen. Dreigen met hel en verdoemenis als men niet in het gareel liep. Als er iemand stierf was het god's wil. Als de zieke overleefde was god hem genadig. Zo had men natuurlijk altijd gelijk. Huichelarij ten top. De mensen trappen daar niet meer in.
Oud 9 februari 2018, 01:28   #906
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die hebben beiden een mooie tijd gehad in het leger, daar moet u zich niet bezorgd over maken.

U moet weten dat wij in een kleine dorpsgemeenschap leefden. De druk van de pastoor was enorm, zoals toen in veel dorpen. Dreigen met hel en verdoemenis als men niet in het gareel liep. Als er iemand stierf was het god's wil. Als de zieke overleefde was god hem genadig. Zo had men natuurlijk altijd gelijk. Huichelarij ten top. De mensen trappen daar niet meer in.
Een pastoor kon maar druk uitoefenen in hoeverre mensen meegingen in zijn verhaal. Uit uw eigen verhaal leer ik evenwel dat u zelf afstand hebt genomen van de Kerk. Uw doopsel heeft u dus geenszins beperkt in uw vrijheid. Uit uw eigen verhaal wordt duidelijk dat uw stelling niet klopt. Meerderjarigen konden gerust andere keuzes maken. U deed het.
Oud 9 februari 2018, 01:32   #907
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik? Neen, ik was een brave jongen. Alleen moet het eerste kind nog geboren worden dat alle klusjes, taken en verplichtingen altijd met graagte uitvoert zoals hem opgedragen wordt.
Nou, ik heb een klein beetje overdreven om u te jennen. Maar ik heb een schitterende jeugd gehad en fantastische ouders. De katholieke zever nam men er toen bij omdat het zo hoorde.
Oud 9 februari 2018, 01:34   #908
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik? Neen, ik was een brave jongen. ...
U praat in de verleden tijd. Dat apprecieer ik ten zeerste.
Oud 9 februari 2018, 01:39   #909
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nou, ik heb een klein beetje overdreven om u te jennen. Maar ik heb een schitterende jeugd gehad en fantastische ouders. De katholieke zever nam men er toen bij omdat het zo hoorde.
Natuurlijk, ik schreef het al: er was toen een sterke gezagsstructuur en die gold heus niet alleen in relatie tot de Kerk.
Oud 9 februari 2018, 01:44   #910
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een pastoor kon maar druk uitoefenen in hoeverre mensen meegingen in zijn verhaal. Uit uw eigen verhaal leer ik evenwel dat u zelf afstand hebt genomen van de Kerk. Uw doopsel heeft u dus geenszins beperkt in uw vrijheid. Uit uw eigen verhaal wordt duidelijk dat uw stelling niet klopt. Meerderjarigen konden gerust andere keuzes maken. U deed het.
Diep in mij ben ik een christen. Misschien de meesten onder ons. Dat zit nog altijd in onze cultuur ingebakken (zolang deze nog kan standhouden). Maar de kerk heeft voor mij reeds lang afgedaan. Het bedrog, de machtswellust, de brutaliteit, de geldhonger en de leugens van de kerkelijke leiders door de eeuwen heen, heeft veel kapot gemaakt. De kerk is in mijn ogen eerder een vervelend nevenverschijnsel van het ware christendom. De katholieke kerk heeft het christendom meermaals op een schandalige manier misbruikt om geld en macht te verwerven. Op bepaalde momenten stonden zij mijlenver verwijderd van hetgeen JC verkondigde.
Oud 9 februari 2018, 01:47   #911
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Diep in mij ben ik een christen. Misschien de meesten onder ons. Dat zit nog altijd in onze cultuur ingebakken (zolang deze nog kan standhouden). Maar de kerk heeft voor mij reeds lang afgedaan. Het bedrog, de machtswellust, de brutaliteit, de geldhonger en de leugens van de kerkelijke leiders door de eeuwen heen, heeft veel kapot gemaakt. De kerk is in mijn ogen eerder een vervelend nevenverschijnsel van het ware christendom. De katholieke kerk heeft het christendom meermaals op een schandalige manier misbruikt om geld en macht te verwerven. Op bepaalde momenten stonden zij mijlenver verwijderd van hetgeen JC verkondigde.
Hebt u gelijkaardig uw geloof in de mensheid verloren?
Oud 9 februari 2018, 02:05   #912
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hebt u gelijkaardig uw geloof in de mensheid verloren?
Ik ben behoedzaam geworden. Vroeger was ik goedgelovig, zelfs naïef. Maar mensen doen zich niet altijd voor zoals zij echt zijn. Ik heb beroepsmatig redelijk wat smeerlapperij gezien en gehoord. Soms dacht ik, dit hou je toch niet voor mogelijk. Ik praat graag met mensen, maar liefst in levende lijve. Kan men hen iets beter inschatten, door nog maar in de ogen te kijken. Dat is natuurlijk het nadeel van dit forum.
Oud 9 februari 2018, 04:03   #913
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben behoedzaam geworden. Vroeger was ik goedgelovig, zelfs naïef. Maar mensen doen zich niet altijd voor zoals zij echt zijn. Ik heb beroepsmatig redelijk wat smeerlapperij gezien en gehoord. Soms dacht ik, dit hou je toch niet voor mogelijk. Ik praat graag met mensen, maar liefst in levende lijve. Kan men hen iets beter inschatten, door nog maar in de ogen te kijken. Dat is natuurlijk het nadeel van dit forum.
Natuurlijk worden mensen bedrogen en is er veel rottigheid in de wereld maar ergens begrijp ik dat ook wel. Mensen willen overleven. Het is hij of ik. Het systeem maakt je of breekt je. Als je op een gegeven moment iets gezien hebt waar je echt van over je nek gaat schakelt er een knopje om, ik wil niet worden zoals ... die persoon... Niet dat je je moreel superieur waant maar er zijn limieten...

De RKK gaat vooral uit van schuldbesef. Die praten je allerlei zonden aan zodat je zou boete doen en knielen voor God. Het buigen voor .... Waarom zijn christenen zo kruipend en niet trots en staand? Die volledige onderwerping aan God.... raar.
Oud 9 februari 2018, 04:14   #914
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verregaande indoctrinatie? Er is een zekere agressie nodig om mensen te overtuigen van je gelijk, geen probleem voor mij. De lijn ligt bij lijfstraffen op kinderen toepassen...
Oud 9 februari 2018, 04:48   #915
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wel waar.

Hier gaat het om een bijzondere situatie. En dus, overspannen politieagenten die meenden dat Luk Alloo voor ordeverstoring zou zorgen. Ik durf wedden dat er buiten wat administratie nooit enige veroordeling is gekomen.
Alhoewel hij geen enkele wet overtrad werd hij toch opgepakt omdat hij een narrenpak droeg.
In praktijk blijkt dat je toch niet mag dragen wat je wil.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 09:51   #916
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook hier begint u eens te meer te molenwieken. Ik heb bewondering voor de vasthoudendheid van die persoon. Hij was immers bereid om straf te ondergaan voor zijn principiële houding als het tot een veroordeling zou komen. Dat vind ik inderdaad moedig.
Wie molenwiekt bent u. Het gaat over het handelen, namelijk iemand weigeren omwille van seksuele geaardheid, en dat bewondert u. Dat iemands overtuiging tot dit handelen aanzet, veranderd er niets aan.
U staat in wezen voor de maatschappelijke isolatie van mensen omwille van seksuele geaardheid, want wanneer uw ideale wereld zou bestaan, denken mensen vooral zoals uw bakker. Dan weigert de slager het stoofvlees, de bakker de taart, de zaalverhuurder een ruimte, de loosgieter de reparatie van de kraan. Zo maak je mensen tot paria's; volgens u is dit geloof wat aan de wortels blijft met beginselvaste gelovigen, waarmee uw geloof dus voor sociale isolatie staat van wie volgens uw kerk " een stoornis" heeft.
Voeg daarbij uw verdediging van het afschaffen van de keuzevrijheid inzake abortus en euthanasie ( via democratische weg natuurlijk) en het wordt duidelijk welk wereldbeeld u voor ogen hebt, de macht opnieuw bij uw kerk om de ordening van de samenleving te bepalen en mensen op te leggen wie ze wel of niet mogen zijn. Religie en macht, een oud verhaal...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 09:55   #917
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kuch. Ik heb nooit gesteld wat u er weer eens in volle warrigheid van maakt. Ik heb duidelijk aangestipt dat de wetgeving nu is wat ze is, maar dat ik juist voor verandering ga. Ik herhaal eventjes: ik vind immers dat de vrijheid in volle wedekerigheid hoort hersteld te worden.
Zucht...u mag proberen om de discussie te omzeilen maar natuurlijk is dat totaal niet waar u voor pleit. Uw wollige uitdrukking van " volle wederkerigheid" staat voor discriminatie en isolatie op basis van seksuele geaardheid, laten we dit duidelijk houden.
Wie nog...ongehuwde moeders? Hoeren? Mensen van een andere overtuiging? Of moeten uw gelovigen dan weer niet zo " beginselvast" zijn?
Oud 9 februari 2018, 09:59   #918
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U gooit dus alles door elkaar. Wat u opsomt, wordt bepaald door bijvoorbeeld een arbeidscontract. Dan gaat het om een relationeel verband: werknemer - werkgever.

We hadden het evenwel over de vrijheid die iedereen toekomt in het openbare domein. En daar is geen enkele wet die u zou tegenhouden om rond te lopen met een mijter op uw hoofd. Er is geen enkele wet die u tegenhoudt om in een narrenpak naar uw werk te gaan. Een keer u door de deur gaat van uw werk, wordt het evenwel anders.

En dat onderscheid lijkt u niet te (kunnen) maken. Het vormt nochtans een bijzonder belangrijk onderscheid. Hierdoor is een moslima vrij om haar hoofddoek te dragen als ze zich naar het werk begeeft, maar kan het goed zijn dat het arbeidscontract dat ze ondertekend heeft, een bepaalde kledingcode oplegt die een hoofddoek onmogelijk maakt. Dan zal ze haar hoofddoek moeten afdoen als ze op haar werk komt en met haar dienst begint.
En wat doet u dat met een " beginselvaste moslima" die dit weigert? Waarom bewondert u dit dan niet? Want ze handelt net zoals uw bakker, beperkt u uw bewondering zich tot eigen club?
Oud 9 februari 2018, 10:04   #919
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had daar geen problemen mee en ben mijn ouders daar nog steeds dankbaar voor.
Lukkas, is er geen onderscheid tussen opvoeden en het opleggen aan kinderen van een bepaalde ideologie?
Dat vormt niet automatisch een geheel.
Je kind leren een bord leeg te eten, of zijn aandeel in klusjes te doen, naar school te gaan, staat los van de ideologie van ouders die het kind moreel vormen.
Oud 9 februari 2018, 10:15   #920
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Misschien moet je eens deftig leren quoten of citeren, zodat mensen weten waar je citaat eindigt en waar je eigen inbreng begint?
Dat heb ik alice ook al meerdere keren gevraagd, maar om 1 of andere duistere reden vindt zij het perfect acceptable om andere forummers verzonnen quoten in de mond te leggen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be