![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1021 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als we ons niet sociaal mogen engageren en niet meer denken wat mag er dan nog wel? Dan bemoei ik mij niet meer met deze maatschappij, kleine nazi. Ah ja je gevoelens uiten dat mag nog wel, daar zijn we niet in geïnteresseerd in iedereen zijn gevoelens. Wanneer stopt die onzin eens? Je safe space in een beveiligd park, een concentratiekamp met prikkeldraden. Steek jezelf daarin, weg van de kwade impulsen van de wereld... Daag alice, veel plezier in je concentratiekamp, maar sleur mij niet mee...
|
|
|
|
|
|
#1022 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, hoor. Ik ga uit van democratische rechten en de volheid ervan. U wil die voortdurend inperken, omdat u niet wil dat mensen anders denken en handelen zoals u wil. In alles beschouwt u zichzelf als dé morele referentie. Kijk maar eens hoe u aankijkt tegenover vrouwen die zelf de keuze maken om een hoofddoek te dragen. U luistert niet naar hun motivering. U denkt slechts vanuit uzelf. En u veroordeelt. Steeds weer opnieuw. U laat overduidelijk zien dat u iemand bent die niet kan omgaan met diversiteit in ideeën, levenskeuzes en omgangsvormen. U wil iedereen in dezelfde vorm duwen.
|
|
|
|
|
|
#1023 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De klant maakt geen morele keuze bij wie hij koopt, de motivatie is niet " beginselvastheid". Dat werd u al uitgelegd, dat onderscheid. De wet verbiedt wel discriminatie op basis van seksuele geaardheid, ras, huidskleur, gender, leeftijd. denk dat ik dit pleit overduidelijk gewonnen heb, maar spartelt u gerust nog wat rond, dat kennen we van u. |
|
|
|
|
|
|
#1024 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik pleit er nergens voor om vrouwen in hun privéleven hun hoofddoek af te nemen, maar bekritiseer het gedachtengoed waar het voor staat, mijn goed recht. Ik oordeel niet, maar dit doet u, u bewondert wel bakkers die moreel over hun klanten hun levenswijze oordelen en op basis daarvan diensten weigeren. U bent niets meer of minder dan een inquisiteur, die ondervraagt, oordeelt en tegen alle rede in blijft drammen. U visie staat voor morele brandstapels voor alles en iedereen die veroordeelt wordt door uw " beginselvastheid". Maar ik sluit dit nu af, mijn engelengeduld is op. U heeft geen poot om op te staan, buiten uw persoonlijke geloofsovertuiging. |
|
|
|
|
|
|
#1025 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als een klant niet wil kopen bij een homoseksuele marktkramer, dan mag hij dat. U kunt trouwens niet aangeven op basis van welke wetgeving een dergelijke keuze strafbaar zou zijn. Ik denk dat u niet goed weet wat de huidige wet op discriminatie inhoudt. |
|
|
|
|
|
|
#1026 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1027 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een kerkelijke overheid heeft niet te beslissen wie wel of niet mag werken. Het is in dit geval de overheid die de werkgever is en die beslist. |
|
|
|
|
|
|
#1028 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is wettelijk bepaald dat een leerkracht confessionele leer slechts aangesteld kan worden als de bevoegde geestelijke overheid haar toelating geeft. Het is dus weldegelijk de geestelijke overheid die hier beslist. Voor de leraren katholieke godsdienst werkt de katholieke Kerk met een mandaatgoedkeuring. Scholen krijgen dan een lijst toegestuurd met leraren die reeds het mandaat hebben. Indien scholen een kandidaat overwegen die nog geen mandaat heeft gekregen, dan moet er een aanvraag worden gericht naar het bisdom. Komt dat mandaat er, dan kan de school de leraar aannemen. Indien niet, dan kan de leraar niet aangeworven worden als leraar godsdienst. Dit is de wetgeving. Of u dat nu leuk vindt of niet. Nog eens ontkennen, zal daar niets aan veranderen. |
|
|
|
|
|
|
#1029 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1030 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Lest u mee? Ik haal deze informatie van de webstek van het vicariaat onderwijs bisdom Mechelen-Brussel: Citaat:
http://www.vikom.be/dienst-identitei...ren-als-leraar |
||
|
|
|
|
|
#1031 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tijd dat u toch iets leert over onze wetgeving. De lijn kunt u niet doortrekken, daar wettelijk niet voorzien.
|
|
|
|
|
|
#1032 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een wet gemaakt op maat van een religie. |
|
|
|
|
|
|
#1033 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kijk, de overheid geeft duidelijk aan dat ze zich onmogelijk bevoegd kan verklaren om te oordelen welke zaken er in het leerprogramma van de confessies moet. De overheid betreedt dus niet het terrein van de godsdienst. Juist omdat het niet aan de overheid is om te bepalen wat in het leerprogramma katholieke, orthodoxe, anglicaanse, joodse, islamitische of protestantse godsdienst kan komen. Dat kan alleen gebeuren door de resp. geestelijke overheden. Bijgevolg stelt de overheid ook heel duidelijk dat ze geen aanwervingscriteria kan formuleren op het inhoudelijk aspect voor de leraren confessionele leer. Dat kan alleen de geestelijke overheid. Dit is juist de mooiste illustratie van de scheiding van Kerk en Staat. In Turkije echter zien we dat de overheid daar wel optreedt: de wekelijkse vrijdagspreek wordt immers uitgevaardigd door de Diyanet, de overheidsinstelling die bevoegd is voor religieuze zaken. De Diyanet bepaalt ook de inhoud van de imamopleidingen, ze bepaalt de voorwaarden voor het functioneren van een theologische school (vandaar de strubbelingen met de Grieks patriarchaat), ze stelt de imams en priesters aan, enzovoort. Bij ons wil de overheid dat juist niet. Scheiding van Kerk en Staat. |
|
|
|
|
|
|
#1034 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#1035 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Analytisch denken gaat nog, maar de gave van de helderziendheid is mij helaas niet gegeven.
|
|
|
|
|
|
#1036 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 10 februari 2018 om 15:25. |
||
|
|
|
|
|
#1037 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Sport is wel de bevoegdheid van de overheid. Zij kan bijgevolg wel bepalen wat er inhoudelijk moet vastgelegd worden voor de lessen lichamelijke opvoeding. En dus ook de vereisten voor de opleiding LO en de criteria om het overeenkomstig diploma te behalen. Hopelijk begrijpt u het nu. |
|
|
|
|
|
|
#1038 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
En ja, bij wet is dat zo vastgelegd maar die wet staat daar wel haaks op. Laatst gewijzigd door daiwa : 10 februari 2018 om 15:55. |
||
|
|
|
|
|
#1039 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat u hier voorstelt, is een volledig schending van de scheiding van Kerk en Staat: de overheid engageert zich immers op het levensbeschouwelijk terrein. |
|
|
|
|
|
|
#1040 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De huidige wetgeving staat geenszins haaks op de scheiding van Kerk en Staat, maar vormt juist het logische verlengstuk ervan. U bent blijkbaar een groot voorstander van de Turkse oplossing: een overheid die bepaalt de inhoudelijke vereisten van een religieuze voorganger en leraar bepaalt, die deze vorming zelf ook organiseert en die vervolgens ook de door haar gevormden aanstelt. Wat is de volgende stap? Dat de overheid ook de zondagspreek van de pastoor bepaalt? Dat er een ministerie van religieuze zaken komt die de opleiding van priesters en godsdienstleraren organiseert? U moet mij eens vertellen hoe een overheid de inhoudelijke criteria van een geloofsopleiding kan bepalen. Bepaalt de overheid wat katholiek is en wat niet? Bepaalt de overheid dan ook in dezelfde trek wat anglicaans is en wat niet, wat protestants is en wat niet, wat orthodox is en wat niet, wat islamitisch is en wat niet...? Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 10 februari 2018 om 16:14. |
|
|
|
|