Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2018, 23:30   #401
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Politie moet niet meer tussenkomen bij winkeldiefstal
op 16 mei 2017 11:40 • Het Nieuwsblad
Geen politie. Geen proces-verbaal. Verkopers zullen winkeldieven in de toekomst zelf kunnen straffen. Ze kunnen in onderling overleg een schadevergoeding afspreken en daarmee is de kous af. “Het is ook in het voordeel van boefjes dat we de politie er niet bijhalen”, zegt ondernemersorganisatie Unizo.

criminaliteit zonder politie, zonder rechtbank, zonder straf...behalve een boete. Zonder strafblad...Zijn dat nog 'criminelen'? Zijn dat zelfs nog maar 'kleine criminelen'?

Bem steelt uit armoede. Stelen uit armoede is volgens een (Belgische) filosofe zelfs moreel verantwoord...

Kortom: steek de kwalificatie 'criminele' voor Bem maar waar de zon niet schijnt...

Ik zeg niet dat het stichtelijk is. Haar omstandigheden waren ook triest.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 23:37   #402
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
criminaliteit zonder politie, zonder rechtbank, zonder straf...behalve een boete. Zonder strafblad...Zijn dat nog 'criminelen'? Zijn dat zelfs nog maar 'kleine criminelen'?

Bem steelt uit armoede. Stelen uit armoede is volgens een (Belgische) filosofe zelfs moreel verantwoord...

Kortom: steek de kwalificatie 'criminele' voor Bem maar waar de zon niet schijnt...

Ik zeg niet dat het stichtelijk is. Haar omstandigheden waren ook triest.
Kan ze geen hulp gaan zoeken bij een chaperonne? In plaats van dat psycholoog gedoe; die haar alleen maar vergiftigen? Een iets oudere vrouw die weet hoe de wereld in elkaar zit...

Ze belast ons onnodig. Of ja vrouwen haten elkaar......
Oud 17 februari 2018, 23:46   #403
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Niemand om hun verhaal bij te gaan doen, zeker? Daarom hebben ze psychologen uitgevonden. Maar ja het zijn ook vooral vrouwen die daar te vinden zijn. Wees sportief en neem de emotionele pijn op als iets om van te groeien. Ach ja, ik ben een man dus ik kan er niet van meespreken.

Je gaat naar die psycholoog en je doet je verhaaltje en na een weekje heb je een nieuw verhaaltje vol problemen omdat je terug emotionele problemen op elkaar stapelt. Het lijkt me totaal nutteloos om daar wat te gaan lullen tegen een onbekende.

Psychiaters daarentegen zijn wel nuttig, maar die gaan meer klinisch te werk. Een "zekere" diagnose stellen via logische bewijzen. Ik ben er allemaal niet zo bekend mee...
Niet alleen vrouwen.
In centra zitten zelfs meer mannen dan vrouwen, maar soit.
Wel spijtig dat er velen het probleem onderschatten, en dan is er ook nog de drempelvrees.
Bijkomend is hun berg van de opgestapelde problemen soms zo groot geworden dat ze er gewoonweg niet kunnen of durven aan te beginnen.
Ik ken Kortenberg en Tienen nu vrij goed en als je ziet wat daar soms zit...
En er zijn er die uit dat dal geraken, maar gemakkelijk, dat is wat anders.
Let wel psychologen zijn hulpmiddeltjes. Het is en blijft de persoon zelf die het moet doen.
En, wat psychologen betreft, daar heb ik het nu persoonlijk ook niet echt voor. Veel te veel 'uit de boekskes' enzo.
CGG's of therapie in groep, halen bvb veel betere resultaten.
Maar 't is meestal wel werk van lange adem.
Op een weekje is het niet opgelost.
Tel maar maanden en nog eens een jaar of 3 nazorg.
Oud 17 februari 2018, 23:47   #404
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik geloof daar niks van. Ze maakt ons gewoon wat wijs.
Is niet den eerste keer hé.
Anders zat ze al lang in den bak en niet hier opt forum.
Hoe lang denk je dat iemand de bak in gaat voor een winkeldiestal ?

Effectief ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 23:49   #405
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Interessant om eens proberen te achterhalen is waarom bepaalde mensen zoiets doen.
Als ik hier soms lees wat zij allemaal zegt over zichzelf, dat alleen al is stof tot nadenken.
Ken jij iemand die zo maar open en bloot al zijn of haar slechte kanten, gebreken, etc... gewoon doodleuk op een openbaar forum gooit ?
Wel, ik niet, en dat alleen is een teken dat er iets grondig mis is...

A ja... ik ken wel nog zo'n mensen, maar die zitten wel in de psychiatrie.
Ze is een gewiekste bedriegster en dievegge.

Best wel hoog IQ, ze kan boeken schrijven. Maar ze heeft een moraal en mentaliteit van in de goot.

Mocht ze gewoon WILLEN, zag haar leven er helemaal anders uit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 23:52   #406
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
criminaliteit zonder politie, zonder rechtbank, zonder straf...behalve een boete.
Dat alleen al, kan al niet, maar soit.

Citaat:
...Bem steelt uit armoede.
Zeker van ?
Er zijn er ook die stelen als een ultieme poging tot 'aandacht krijgen voor hun probleem'.
Of erger... mensen die op een toren gaan staan en beginnen te roepen dat ze der af gaan springen.
Of een pseudo-zelfmoord uitvoeren.
(hun polsen oversnijden, maar wel zodanig dat ze snel gevonden gaan worden en dus zeker niet gaan doodgaan aan hun verwondingen)
Je kent ze mss ook wel....

Laatst gewijzigd door kojak : 17 februari 2018 om 23:52.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2018, 23:56   #407
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ze is een gewiekste bedriegster en dievegge.

Best wel hoog IQ, ze kan boeken schrijven. Maar ze heeft een moraal en mentaliteit van in de goot.

Mocht ze gewoon WILLEN, zag haar leven er helemaal anders uit.
Jij vergeet wel één heel belangrijk iets.
KUNNEN, alsof het zo vanzelfsprekend is.

Als je wilt, mag je eens meegaan met mij naar Kortenberg of Tienen.
Eens je daar bent geweest zal je het hopelijk wel begrijpen.
Oud 18 februari 2018, 00:17   #408
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

A ja, als je soms en rondleiding van bekende VRT BV's wenst, moet je ook in Tienen zijn.
(maar daar mogen gewone bezoekers wel niet bij... )
Oud 18 februari 2018, 00:23   #409
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij vergeet wel één heel belangrijk iets.
KUNNEN, alsof het zo vanzelfsprekend is.

Als je wilt, mag je eens meegaan met mij naar Kortenberg of Tienen.
Eens je daar bent geweest zal je het hopelijk wel begrijpen.
Een lichting hopeloze gevallen zeker? Je wilt ze disciplineren (iets bijleren) maar er valt niets mee aan te vangen dus moet je "geduld oefenen". Ik heb het daar wel mee gehad met dat geduld gedoe. Wachten op sint-juttemis zeker?

Er is ook zoiets als loslaten. Ja, dan plegen ze eventueel zelfmoord of ze doen iets anders doms en dan staan ze er over een week terug. Het is dan uit je gezichtsbereik.

Is hetzelfde als flik zijn. Na een tijdje begin je het spelletje ook door te hebben en weet je ook dat die hopeloze gevallen; dat je daar geen energie en tijd moet in steken om ze te bekeren tot het "rechte" pad. De zware recidivisten.

Daarom laten ze die islam getto's ook voor wat het is... Na verloop van tijd loopt het de spuigaten uit en dan komt de cavalerie wel binnenvallen met repressie. Alleen zo leren bepaalde mensen het...
Oud 18 februari 2018, 00:35   #410
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Een paar honderd jaar geleden was dat hier ook zo.
En in ontwikkelingslanden is het trouwens nog altijd zo, daarnet nog op de TV.

Alleen de sterkste mogen overleven.
Is een manier van denken gelijk als een andere, maar of het de juiste is, dat is dan weer voer voor een andere discussie.

Wat niet wegneemt dat ik in ons landje ook wat strenger zou willen zijn tegen de échte recidivisten.
Oud 18 februari 2018, 01:01   #411
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een paar honderd jaar geleden was dat hier ook zo.
En in ontwikkelingslanden is het trouwens nog altijd zo, daarnet nog op de TV.

Alleen de sterkste mogen overleven.
Is een manier van denken gelijk als een andere, maar of het de juiste is, dat is dan weer voer voor een andere discussie.

Wat niet wegneemt dat ik in ons landje ook wat strenger zou willen zijn tegen de échte recidivisten.
Ach er mag ook nog wat humor zijn, hé. Je kan alles inderdaad weg relativeren en alles beginnen te ontkennen als zijnde bullshit. Ik claim ook niet dat ik de oplossingen heb; ik poneer gewoon mijn visie op de zaken.

Het zaakje is dat "bembem" aan de andere kant een verschoppeling is van het systeem. En verschoppelingen gaan rare dingen doen als ze worden uitgedaagd. Bij mannen is het veelal terreur en bij vrouwen wat geld pikken ofzo. Dan moet je al heel het systeem gaan veranderen om agressie en diefstal in te dijken.

Hoe verander je het ganse systeem? Door zaken als bepaalde perspectieven aanreiken en de rechtstaat aanpassen zodoende dat er zulke zaken niet gebeuren. Armoede is ook een voorwaarde om bepaalde zaken uit te sluiten. Maar er zijn ook armen waarbij je 1 miljoen euro geeft en het is op een dag allemaal weg aan kleren en futiliteiten. Dan kan je niet om met geld.

Het is de intelligentie van de ondernemer om meerwaarde te creëren uit iets. En het is in het kapitalisme zo dat ieder zijn talenten benut om zo de maatschappij meer kleur te geven. Je kan dan uitgaan van de matriarchale samenleving; wat positief is omdat er zo weinig misdaad in gebeurt. Zaak is dat als vrouwen de zaakjes beginnen te regelen, mannen lui worden. Ze bewijzen hun creativiteit en intelligentie niet. In al die millennia hebben vrouwen geen enkel noemenswaardig kunstwerk of uitvinding of ingenieurspraktijken of wat dan ook geproduceerd; dat zijn de feiten.

Maar ja ze hebben ook zo hard op mannen hun kop gekakt met dat feminisme dat mannen ook zoiets hebben van; laat maar zo... "Wij doen niets meer!" Nu gaan wij staken...
Oud 18 februari 2018, 01:01   #412
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat alleen al, kan al niet, maar soit.
De winkelsector heeft niet gewacht op een officiële regeling, ze doen dat al minstens sinds 2000

Citaat:
Zeker van ?
Zei ze zelf. Ik geloof haar.

Citaat:
Er zijn er ook die stelen als een ultieme poging tot 'aandacht krijgen voor hun probleem'.
Bedoel je voor een armoedeprobleem? Dan is de noodzaak er tegelijk ook.

Citaat:
Of erger... mensen die op een toren gaan staan en beginnen te roepen dat ze der af gaan springen.
Of een pseudo-zelfmoord uitvoeren.
(hun polsen oversnijden, maar wel zodanig dat ze snel gevonden gaan worden en dus zeker niet gaan doodgaan aan hun verwondingen)
Je kent ze mss ook wel.
... Nee, gelukkig niet. Ik ken(de) een paar armen en die gedroegen zich zo niet. Ik was zelf ook arm en de armoede zou mij er nooit onder gekregen hebben. Mislukte sentimentele verhoudingen wel. Dat zal wel het grootste motief zijn voor zulke dingen.
Oud 18 februari 2018, 01:05   #413
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach er mag ook nog wat humor zijn, hé. Je kan alles inderdaad weg relativeren en alles beginnen te ontkennen als zijnde bullshit. Ik claim ook niet dat ik de oplossingen heb; ik poneer gewoon mijn visie op de zaken.

Het zaakje is dat "bembem" aan de andere kant een verschoppeling is van het systeem. En verschoppelingen gaan rare dingen doen als ze worden uitgedaagd. Bij mannen is het veelal terreur en bij vrouwen wat geld pikken ofzo. Dan moet je al heel het systeem gaan veranderen om agressie en diefstal in te dijken.

Hoe verander je het ganse systeem? Door zaken als bepaalde perspectieven aanreiken en de rechtstaat aanpassen zodoende dat er zulke zaken niet gebeuren. Armoede is ook een voorwaarde om bepaalde zaken uit te sluiten. Maar er zijn ook armen waarbij je 1 miljoen euro geeft en het is op een dag allemaal weg aan kleren en futiliteiten. Dan kan je niet om met geld.

Het is de intelligentie van de ondernemer om meerwaarde te creëren uit iets. En het is in het kapitalisme zo dat ieder zijn talenten benut om zo de maatschappij meer kleur te geven. Je kan dan uitgaan van de matriarchale samenleving; wat positief is omdat er zo weinig misdaad in gebeurt. Zaak is dat als vrouwen de zaakjes beginnen te regelen, mannen lui worden. Ze bewijzen hun creativiteit en intelligentie niet. In al die millennia hebben vrouwen geen enkel noemenswaardig kunstwerk of uitvinding of ingenieurspraktijken of wat dan ook geproduceerd; dat zijn de feiten.

Maar ja ze hebben ook zo hard op mannen hun kop gekakt met dat feminisme dat mannen ook zoiets hebben van; laat maar zo... "Wij doen niets meer!" Nu gaan wij staken...
Kan ik mij ook in vinden.
We gaan het nog eens worden.
Oud 18 februari 2018, 01:11   #414
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De winkelsector heeft niet gewacht op een officiële regeling, ze doen dat al minstens sinds 2000
Mochten ze niet.
Zij mogen geen boete opleggen zonder dat er politie bij te pas gekomen is.
Nu is er een nieuwe wet die dat wel zou toelaten, maar die is er pas van verleden jaar.

Citaat:
Zei ze zelf. Ik geloof haar.
Ik geloof alleen maar zaken als ze geloofwaardig klinken, en dan nog.
(in de context wel te verstaan)

Citaat:
Bedoel je voor een armoedeprobleem?
Neen, voor het achterliggend probleem.

Laatst gewijzigd door kojak : 18 februari 2018 om 01:14.
Oud 18 februari 2018, 01:35   #415
eno2
Banneling

Standaard

De uitkeringen onder de armoedegrens zijn een maatschappelijk probleem, zeker als je daar dan nog op gekort wordt via een sanctie.
Bem was totaal bewonderenswaardig voor haar moed om volle openheid te geven over haar stelen uit nood op een forum als dit. .
Ze is ook geplaagd door familiale, professionele, maatschappelijke en psychische problemen waar ze bovendien ook allemaal volle openheid over gaf.

Het constant aanvallen van Bembem op die coctail van haar problemen die tegelijk voluit maatschappelijke problemen zijn, door vijf zes bully's, is verachterlijk.

--------

Citaat:
Mochten ze niet.
Ze deden het wel en daar gaat het om
Citaat:
Ik geloof alleen maar zaken als ze geloofwaardig klinken, en dan nog.
(in de context wel te verstaan)
Schaar je dan bij die paar die haar een 'construct' vinden. Dat geldt zeker niet voor haar vele bully's en niet voor mij. Ze is ook erg consistent en geïnformeerd (of noem het ervaren in het labyrint van de sociale opvang en tegemoetkomingen) al noemt ze zichzelf 'een domme koe'.
Oud 18 februari 2018, 01:46   #416
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...Het constant aanvallen van Bembem op die coctail van haar problemen die tegelijk voluit maatschappelijke problemen zijn, door vijf zes bully's, is verachterlijk.
Hier deel ik volledig jou mening.

Citaat:
Ben je daar zo zeker van ?
Ik twijfel en heb daar ook mijn reden voor.

Citaat:
..Schaar je dan bij die paar die haar een 'construct' vinden. Dat geldt zeker niet voor haar vele bully's en niet voor mij. Ze is ook erg consistent en geïnformeerd (of noem het ervaren in het labyrint van de sociale opvang en tegemoetkomingen) al noemt ze zichzelf 'een domme koe'.
Dan heb je blijkbaar niet al mijn postings gelezen, maar soit...

Laatst gewijzigd door kojak : 18 februari 2018 om 01:50.
Oud 18 februari 2018, 01:52   #417
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Schaar je dan bij die paar die haar een 'construct' vinden. Dat geldt zeker niet voor haar vele bully's en niet voor mij. Ze is ook erg consistent en geïnformeerd (of noem het ervaren in het labyrint van de sociale opvang en tegemoetkomingen) al noemt ze zichzelf 'een domme koe'.
Ik ben er trots op om te vechten tegen alles en iedereen. Ken de vijand en val aan. De grootste storm en dan nog zal ik lachen. Dat is de vechtlust voor de sport; af en toe de reflexen een beetje testen voor de lol.

Oud 18 februari 2018, 01:56   #418
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben er trots op om te vechten tegen alles en iedereen. Ken de vijand en val aan. De grootste storm en dan nog zal ik lachen. Dat is de vechtlust voor de sport; af en toe de reflexen een beetje testen voor de lol.

Je lijkt Theo Van Gogh wel. Hij was ook zo.
De eeuwige rebel. Tegen alles en iedereen.
Oud 18 februari 2018, 02:19   #419
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=U16Xg_rQZkA

Laatst gewijzigd door kojak : 18 februari 2018 om 02:20.
Oud 18 februari 2018, 02:26   #420
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier deel ik volledig jou mening.
Een ervan, een absoluut virtuoos scheldorgel, toegegeven, stak het niet onder stoelen of banken dat hij een routineuze en succesrijke belastingontduiker was. Een zelfverklaarde witteboordencrimineel dus. Wat ook niet verwonderlijk was als ultra- libertariër die belastingen als regelrechte diefstal zag. Leuke tegenstelling met Eno die het stelen van voeding uit armoede als onvermijdelijke wettige zelfverdediging ziet. Ik ben bijzonder gebeten op erg rijke en ongemoeid gelaten witteboordencriminelen voor familiale redenen.

Maar de meest verachterlijk was diegene die Bem voortdurend afrekende op haar psychische problemen terwijl hij er zich ooit met veel pretentie zelf op beriep onder zodanig zware psychische problemen geleden te hebben, dat 'geen enkele depressie van een andere forummer daarmee vergelijkbaar kon zijn' (Ik citeer uit het geheugen, maar zou het kunnen opzoeken).

Citaat:
Ben je daar zo zeker van ?
mmm 2000 kan verkeerd zijn, te vroeg, vanaf ~2007 ben ik zeker.

Citaat:
Dan heb je blijkbaar niet al mijn postings gelezen, maar soit...
Klopt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be