![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() Inderdaad het gevolg van het betuttelen van de 'arme mensen' die we in alle liefde moeten opvangen en waaraan wij ons moeten aanpassen... Het blijkt een enorm lukratieve bezigheid te zijn waar enorm veel geld bij te verdienen valt die hele staatskassen leegplundert en vele dikke politiekers het veld instuurt... Maar kom echt niet af met echte maatregelen die de mensen werkelijk helpen, want de armoede en het onrecht zou wel eens te vlug de wereld uit kunnen zijn en de roversbende met hun politieke correcte totaal gecorrumpeerde moraal zouden wel eens te vlug afgesneden kunnen zijn van de vetpotten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hun religie geeft mannen recht op meerdere vrouwen, ruimere partnerkeuze, soms zelfs recht op seks binnen het huwelijk, ongeacht wat de vrouw daar zelf van vindt, er wordt vanuit een ander kader vertrokken. Wie het als ongelijkheid al ziet draagt vaak geen hoofddoek meer of enkel om zichzelf te beschermen omdat de dwang groot is en ze teveel in haar vrijheid beperkt zou worden mocht ze die stap zetten. Een eigen mening vormen is al een lange weg, vaak nergens geleerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet speciaal. Maar ik geloof wel in een paar normen en waarden en dat zijn niet diegene van een volk dat kamelenkak pleegt te kneden om zichzelf te verwarmen.
Het spijt me maar ook niet omwille van de lieve vrede wil ik zo ver zakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Parlementslid
|
![]() Ge kunt niet geloven wat voor een onnozeliteiten zo'n onbestaand opperwezen allemaal niet teweegbrengt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als dat niet gaat, dat wijs zijn, dan moet de wet maar verfijnd worden. In het parlement. Ge kunt dat tijdig doen, of ge kunt wachten op een Trump.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het komt er uiteindelijk wel op neer: ik moet er niet van weten. Dus ik zal stemmen op een partij die daarin een houding aanneemt die beantwoordt aan mijn visie. En die is vooral geïnspireerd op scheiding van staat en kerk, en godsdienstbeleving is geen publieke zaak. Neutraal onderwijs is dat wel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Vreemd. De moslima's die ik sprak maakten me duidelijk dat dit voor hen een vrije keuze was. En dat er zijn die inderdaad gedwongen worden. Of zich gedwongen voelden. En dat zij dat niet ok vonden. Maar dat die dwingende argumenten (niet alleen mbt de hoofddoek) vanuit de gemeenschap en met theologische argumenten perfect kunnen weerlegd worden. En dat het verbod als een rode lap op een stier werkt. Daardoor een sterker identitair symbool is geworden. Gepolitiseerd wordt. Maar dat weet jij ook allemaal. Dus. Wat is er dan nu gewonnen sinds de invoering van het verbod in het GO?
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.” Laatst gewijzigd door GandalftheGrey : 26 februari 2018 om 07:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Een verbod is ook collectieve dwang voor wie van niets bevrijd hoeft te worden. De samenleving neemt een standpunt in! Daar heb je dat verbod niet voor nodig! Ik herhaal, ik streef hetzelfde doel na maar ik veracht de methode omdat ze ingaat tegen onze eigen regels en omdat ze ineffectief blijkt te zijn. SM = zelfbeschikking. De essentie.
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.” Laatst gewijzigd door GandalftheGrey : 26 februari 2018 om 07:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Jij gaat niet over wat anderen wel of niet nodig vinden. Noch de staat. Tenzij door het uitoefenen van dat recht anderen in hun rechten geschaad worden. Het is een heel simpel principe. Dat in de praktijk tot heel wat verwarring leidt bij sommigen. Zo blijkt.
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste moslima's dragen het hoofddoek vrijwillig omdat ze racistische oriëntalistische haatdragende mensen zijn die er alles aan zullen doen om de oorspronkelijke bevolking op stang te jagen en om een wij zij verhaal te kunnen uitspelen en uitmelken. Hun religie helpt hen alle empathie die ze zouden kunnen voelen voor de mensen wiens samenleving ze binnen dringen volledig te smoren.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 26 februari 2018 om 07:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op zich een goei zaak, de clash tussen beide culturen kan niet snel genoeg komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ben je dat zeker? Kijk nog es. Dus, zijn het eigenlijk de mannen die moeten worden heropgevoed? Zodanig dat vrouwen kunnen kiezen wat ze wel of niet dragen. Als dat zo is waarom jagen we dan de vrouwen het onderwijs uit?
![]() |