Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2018, 16:19   #301
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde

GandalftheGrey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Ik heb een aantal interessante posts van jou gelezen in deze draad. Bij deze laatste echter glijd je af naar het gebruikelijke left-wing praatje. Wij, stoute autochtonen, hebben alle problemen met de Islam aan onszelf te danken.

Het is een potentiële uitkomst van dit verhaal. Geen verwijt, geen schuldbekentenis, geen dreigement. Pessimistische mogelijke uitkomst, dat wel.
Oud 26 februari 2018, 16:20   #302
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Klopt niet. Zijn loon + vergoeding uit intercommunale's valt onder de cumul en aftoppingsgregels. Maar de nv's die rond de intercommunales draaien ontsnappen aan alle regels terzake.
en maar blijven gaan...
wie is er met Kennis afgekomen in deze draad eigenlijk?
die mogen ze mss ook eens wat extra punten geven.

Laatst gewijzigd door Anna List : 26 februari 2018 om 16:21.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 16:20   #303
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
omdat ik mij gewoonlijk wel in t gezelschap van democraten bevind.
Ik ben zo vrij daar sterk aan te twijfelen omdat je blokkers blijkt te verdedigen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 16:21   #304
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben zo vrij daar sterk aan te twijfelen omdat je blokkers blijkt te verdedigen.
blijven off topic gaan Panda ...
waaruit zou dat overigens blijken??
Oud 26 februari 2018, 16:23   #305
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey Bekijk bericht
Je blijft mij woorden en meningen in de mond leggen. Je alludeert op beweringen waar ik helemaal niet achtersta.
Mijn mening en argumenten zijn veel genuanceerder dan wat jij er telkens weer van maakt.
Ik zei het al, je hebt een bijzondere manier van begrijpend lezen.

Dat jij als westerse vrouw beschimpt wordt door misogyne macho's moet je moslima's niet verwijten maar de daders in kwestie.

Je omarmt geen ideologie door haar volgers dezelfde rechten en plichten te geven als de niet-volgers. Omarmt de staat een specifieke religie door haar te subsidiëren? Neen. Door alle religies gelijkwaardig te behandelen staat ze voor een open neutraliteit. Dat zou ze in haar onderwijs ook kunnen doen.

Zij leggen niemand iets op met hun vraag tot zelfbeschikking. GO legt iedereen iets op met het verbod. Dat kan. Maar in dit geval zorgt het voor een de facto ongelijke behandeling. En, belangrijker, je kan je ook vanuit pedagogisch oogpunt ernstige vragen stellen bij deze aanpak.

Feit is dat het GO er niet op voorbereid is om de dialoog aan te gaan met open vizier. Het is een noodmaatregel als gevolg vanaf het jarenlange schuldig verzuim om de onderwijsnetten op gelijke morele voet te zetten. Het KO lachen in hun vuistje. En nu kunnen zij de vrome redder spelen met hun dialoogscholen, maar dan wel weer volgens hun regels, op hun voorwaarden, met belastinggeld.

Het plaatje is breder dan je denkt Alice.
Laat de kleverige tsjeverijstreken zoals "dialoogscholen" maar over aan het kalotennet, voor zover zij daar willen aan meedoen.
Het GO ! moet zich daar boven stellen en alle religieuze uiterlijke kenmerken ongeacht de origine verbieden binnen haar instituut.
Oud 26 februari 2018, 16:23   #306
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
er is een probleem met dat onrespectvol bejegenen zonder hoofddoek, niet met vrouwen zonder hoofddoek.

ook een vrouw in een minirok mag je niet verkrachten.

ooit was dat een evidentie, een hele generatie nieuwkomers moet je het blijkbaar elke keer weer van voren af aan uitleggen.

bestraf die mannen die vrouwen seksistisch en onrespectvol behandelen omdat ze geen hoofddoek dragen. voer die hardleerse mannen af indien nodig.
Ik meen dat ik niks anders beweer dan wat je zegt.

En ja, het is vermoeiend dat we na de religieuze dictatuur van het katholicisme weer op de barricaden moeten staan in de verdediging van wat we bijna als vanzelfsprekend zijn gaan beschouwen.
Oud 26 februari 2018, 16:23   #307
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook de huisregels van het GO worden niet vrijgesteld van nauwkeurige toetsing aan wet en rechten. Gelukkig maar.
Toetsing aan wet en rechten... die niet gemaakt en aangepast zijn aan de moslims! Wat vegen die moslims hun voeten aan onze wetten en rechten, uitgenomen die waar ze profijt uit halen! Gooi er nog een wereldvreemde rechter (die precies niet weet wat de islam overal aanricht) bovenop...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 16:28   #308
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Het is wel héél ver gekomen, als een school zijn huisreglement gerechtelijk moet afdwingen.

Doe vooral zo voort, en binnen tien jaar wil niemand nog ler(a)ar(es) worden.
En diegenen die het nog wel willen worden zullen langzaam aan van hetzelfde niveau zijn als onze nieuwkomers...
We kunnen er niet eeuwig op vooruit gaan!
Oud 26 februari 2018, 16:29   #309
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het ook een goede analyse. Maar ze moet de toets aan de praktijk wel doorstaan. Daar lijkt het thans niet op. De voorgedragen en toegepaste remedie blijkt nieuwe problemen te creëren. Ga even polsen op fora voor jongeren met vnl moslimse roots. Wat ik daar lees stemt mij niet hoopvol in een goede afloop.

Bovendien, het geanticipeerde plain level field reikt verder dan de grenzen van het GO.
Maw, het is er niet. Dat de wetgever die vervalste concurrentie ook even uit de onderwijsmarkt helpt. Dan kan ook dit probleem over de gehele breedte aangepakt worden.

Dat laatste is volgens mij niet op te lossen. Theoretisch kan de wetgever een verbod opleggen, maar daar ga je nooit een politiek akkoord over vinden met de tsjeven in de regering. België heerst sinds de schoolstrijd de facto verloren is door het officieel onderwijs ook totaal geen cultuur meer dat de politiek het onderwijs oplegt wat zij moeten doen en wat niet.
Oud 26 februari 2018, 16:29   #310
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik heb niet gezegd dat er geen werk aan de winkel is bij veel moslimmannen, maar als de hoofddoek de norm wordt zijn we als maatschappij niet dichter bij, maar veel verder van huis.
Hoofddoek de norm?
Ik denk het niet.

Alle onderwijsnetten moeten voluit inzetten op LEF, burgerschap, ...
Weg met die confessionele nonsens in het curriculum !
Es kijken hoeveel er dan nog geïnspireerd zullen blijven door een fundamentalistische interpretatie van hun geloofsboeken.
Oud 26 februari 2018, 16:29   #311
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik krijg steeds meer de indruk dat Gandalf wel degelijk zeer veel weet, maar vooral over theoretische zaken. Ik zou hem een tikje wereldvreemd durven noemen.
Wanneer je wereldvreemd bent, heb je niet veel aan kennis, toch?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 16:30   #312
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik meen dat ik niks anders beweer dan wat je zegt.

En ja, het is vermoeiend dat we na de religieuze dictatuur van het katholicisme weer op de barricaden moeten staan in de verdediging van wat we bijna als vanzelfsprekend zijn gaan beschouwen.
amai gij kunt dat moeilijk brengen ... jouw standpunt is me nu pas duidelijk.
Oud 26 februari 2018, 16:31   #313
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
We kunnen daar nu wel een beetje over zeveren, maar uiteindelijk zijn het weeral wij die ons moeten aanpassen aan "hen, en dat is al vijftig jaar zo.

Ik reken er op dat de N-VA initiatieven onderneemt om de wetgeving dermate te laten aanpassen, zodat zulke vonnissen in de toekomst onmogelijk worden.

Zoniet zullen ze achter mijn stem in '19 kunnen fluiten (en ik vermoed niet alleen de mijne)
En weeral de al zo dikwijls gestelde vraag zonder antwoord: welke partij(en) had je in gedachten die het beter zal doen? Het VB speelt niet mee.
Tenzij de bevolking het op een dag zodanig gortig zal vinden dat het VB een absolute meerderheid behaalt...

Laatst gewijzigd door andev : 26 februari 2018 om 16:32.
Oud 26 februari 2018, 16:31   #314
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die analyse was zeer goed, en is dat tot op vandaag nog steeds.
Jammer genoeg zullen er in de maatschappij altijd individuen zijn die vanuit hun eigen opinie zich niet willen neerleggen bij de bestaande structuren en systemen en die dan maar naar de rechtbank stappen in de hoop daar hun groot gelijk te kunnen afdwingen.
Als alle scholen van het GO ! strikt het hoofddoekenverbod toepassen, stopt het probleem met bestaan.
Wat die 5 meisjes dragen tot aan de schoolpoort heeft niemand zaken mee. En wanneer ze de school verlaten doen ze ook uiteraard wat ze willen.
Maar tijdens de schoolaanwezigheid verstrekt men onderwijs, geen obscurantisme dat segregatie net veroorzaakt.
Dat is de manier om de volgende generatie klaar te stomen.
Goed opgemerkt, en ook mijn mening.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 16:32   #315
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
dan vliegen die gasten vanwege dat gedrag ook uit het GO! op basis van hetzelfde reglement en gekozen beleid van gelijkheid tussen man en vrouw.
En dus heb je een instrument om een oorzaak van de druk uit de eigen gemeenschap op moslima's weg te nemen.
Heb je dat hoofddoekverbod niet voor nodig.
Oud 26 februari 2018, 16:33   #316
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En weeral de al zo dikwijls gestelde vraag zonder antwoord: welke partij(en) had je in gedachten die het beter zal doen? Het VB speelt niet mee.
mogen niet meespelen, worden uitgesloten, ook door de n-va.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 26 februari 2018 om 16:33.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 16:34   #317
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
En dus heb je een instrument om een oorzaak van de druk uit de eigen gemeenschap op moslima's weg te nemen.
Heb je dat hoofddoekverbod niet voor nodig.
zucht niet terug van voren af aan hé?!?

er is niks mis met dat hoofddoekverbod, integendeel, religie hoort niet in de scholen thuis.
Oud 26 februari 2018, 16:35   #318
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en maar blijven gaan...
wie is er met Kennis afgekomen in deze draad eigenlijk?
die mogen ze mss ook eens wat extra punten geven.
En maar blijven gaan ? Moet ik misschien beweringen die gewoon fout zijn zonder reactie laten voorbijgaan ?
Oud 26 februari 2018, 16:37   #319
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
blijven off topic gaan Panda ...
waaruit zou dat overigens blijken??

Het aantal draadjes en reacties waarin je de verdediging van mestkevers op je neemt is onderhand niet meer te tellen.
Oud 26 februari 2018, 16:37   #320
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
En maar blijven gaan ? Moet ik misschien beweringen die gewoon fout zijn zonder reactie laten voorbijgaan ?
mss moest je gewoon in deze draad niet over Kennis beginnen? of draagt die mens nen hoofddoek die m niet wilt afzetten ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be