Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2018, 17:07   #341
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde

GandalftheGrey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Akkoord. Dus : goed uitleggen waarom men een verbod op uiterlijke religieuze kenmerken oplegt. Niet gewoon verbieden zonder uitleg.

Hier ben ik persoonlijk niet akkoord mee. Niet als schooldirecties goed uitleggen waarom de koepel deze beslissing nam, en het ook aan bod laten komen in de lessen.

Maar wie zich niet wil laten overtuigen, blijft de vrijheid behouden om tot aan de schoolpoort aan te doen wat ze wil. Omgekeerd, moet de school zich niet laten dwingen door het individu dat zich niet wil conformeren aan het pedagogisch project. Nooit iemand dwingen van lid te blijven van een club waarvan men het reglement niet meer onderschrijft.
Waarom dat pedagogisch project in een steriel kader ontplooien?

Ik lees en hoor vanalles over de kloof tussen onderwijs en ondernemingen/werk, duaal leren, scholen dichter bij de werkgevers brengen, ... allerlei noodzakelijke initiatieven.

En wat burgerschap betreft gaan we leerlingen uitleggen hoe zij zich kunnen ontplooien als participerende individuen vanuit een omgeving die geen uitstaans heeft met de buitenwereld.
Of zijn we op weg naar een Maoïstisch reveil misschien?
Oud 26 februari 2018, 17:18   #342
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey Bekijk bericht
Ik denk dat ik het bijzonder goed begrijp.

Jij lijkt de basisrechten van mensen in deze maatschappij niet te begrijpen.
De basisrechten van mensen in onze maatschappij passen niet in de islam.
Wie de islam boven onze maatschappij en zijn basisrechten plaatst en voortdurend wil aanpassen aan de islam hoort in een moslimgebied thuis.
En dat zijn we hier nog niet. Nog niet...
Eens het hier wel een moslimgebied zal zijn wegens overweldigend aantal moslims die er de dienst gaan uitmaken zullen al die discussies die nu voortdurend gevoerd en herhaald worden volledig overbodig zijn!
De islam lost alle discussies op, de oplossingen hebben ze al sinds het ontstaan ervan. Zonder discussies.
Er waar ze onder moslims er wel over discussiëren... zijn er oorlogen en slachtpartijen. Elke dag als een feuilleton op tv te volgen...
Leve de hoofddoekjes dus, mooie stap vooruit voor onze maatschappij.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 17:19   #343
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Mag een niet-moslim ook een kopvod aandoen?
Mag mijn dochter ook zo'n kopvod aandoen als er een heet wijf in bikini op afgebeeld staat (of pakweg een chippendaler in zwembroekje)?
Of is dat heilschennis, provocatie en blablabla?

Laatst gewijzigd door kwantum : 26 februari 2018 om 17:20.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 17:20   #344
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het failliet van links vergoelijkt geen afbraak van onze eigen grondrechten door rechts.
Dom gebruik van deze "eigen grondrechten" voor de verkeerde personen willen toepassen is de reden van het failliet van links.
Oud 26 februari 2018, 17:22   #345
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O maar ik geloof ook heel sterk in de normen en waarden die zich vertalen in oa het EVRM.
Daarom dat ik terughoudend ben ten aanzien van maatregelen die in wezen die rechten uithollen. Waar overigens elke betrokken partij zich aan dreigt te bezondigen.

Ik val in herhaling, maar de problematiek inzake hoofddoek/onderwijs moet oordeelkundiger aangepakt worden dan de contraproductieve wijze van het GO.
Die aanpak is dus: je laat ze toe, of je laat ze niet toe...
Maar ze wel toelaten kan niet te wensen gevolgen hebben!
Al wie geen kopvod draagt straks is een hoer!
Oud 26 februari 2018, 17:24   #346
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde

GandalftheGrey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Goed, ik noteer dat uw argumenten gewoon op zijn.
Prima!
Ik had al even geleden genoteerd dat jij er geen had.
Oud 26 februari 2018, 17:29   #347
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik meen dat ik niks anders beweer dan wat je zegt.

En ja, het is vermoeiend dat we na de religieuze dictatuur van het katholicisme weer op de barricaden moeten staan in de verdediging van wat we bijna als vanzelfsprekend zijn gaan beschouwen.
Waarom ben je er dan zo tolerant tegenover de dictatuur die er zit aan te komen? Of ga je ontkennen dat de islam meer en meer in het straat- en schoolbeeld aanwezig wordt?

Mogen we ook nog verder leven zonder de islam dagdagelijks door de strot te krijgen geramd?
Ik ben dat dagelijks moslimgezeik zoooooo beu. Wat zeg je van een moslimvrije provincie? Trek dan jullie plan met islamieten maar laat er ons mee gerust.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 17:32   #348
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijven waar men zat?
In de baarmoeder van de vrouw die, om wat voor reden dan ook, besloot naar België te komen om hier een leven proberen op te bouwen?

Wat zegt wijze Geert? Assimileren onder dwang of evolueren naar ... ?
Al die lieden die "besloten naar hier te komen om hier een leven op te bouwen" mogen voor het merendeel met een trap onder hun kont terug van waar ze komen en moeten ter plaatse proberen een leven op te bouwen!
Ik ken mensen een paar straten verder die rijk zijn en alles hebben... en ik heb besloten daar gewoon binnen te wandelen om daar een nieuw leven op te bouwen/cadeau te krijgen! Men noemt dat "solidariteit", nietwaar...
Het zouden racisten zijn om dat niet te aanvaarden! Het zijn tenslotte "mensenrechten", en ik mag er nog een andere godsdienst binnensluizen ook, vanwege de "godsdienstvrijheid"!
Oud 26 februari 2018, 17:42   #349
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
In de baarmoeder van de vrouw die, om wat voor reden dan ook, besloot naar België te komen om hier een leven proberen op te bouwen?
?
Ze mogen het proberen, maar niet op mijn kosten of belastingsgeld. O.K.?
Oud 26 februari 2018, 17:46   #350
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De beste man heeft heel veel verwezenlijkt mbt abortusrechten, euthanasiewetgeving, ... hulde daarvoor!

Hij heeft enkele jaren geleden een heel interessante en vrij diepgaande analyse uitgeschreven mbt de hoofddoek problematiek. De conclusie mede daaruit heeft denk ik tot dat verbod in het GO geleid. Dat leek toen wellicht een goed idee.

Ik kan mij echter niet van de indruk ontdoen, afgaande op discussies met moslimstudenten zelf, dat de wig tussen de gemeenschappen hierdoor groter is geworden. Het vijandbeeld aan beide kanten versterkt.
Wordt de volgende verloren generatie klaargestoomd?
De wig tussen de gemeenschappen is gegroeid omdat de moslimaanwezigheid is gegroeid en blijft groeien! Op de schoolbanken van bepaalde klassen krijgen we al een heel speciaal beeld...
Nog eens: eens de moslims hier een meerderheid gaan uitmaken, en dat zal geen tientallen jaren meer duren, zijn al deze discussies van de baan!
De islamdictatuur zal daar "korte metten" mee maken.
Godsdienstvrijheid en mensenrechten zullen nog in het museum te bewonderen zijn...
Oud 26 februari 2018, 17:56   #351
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar ... als moslima's zonder hoofddoek en niet-moslima's onrespectvol bejegend worden door bepaalde types allochtonen, hoe zou een hoofddoekenverbod dan iets moeten veranderen aan die mentaliteit bij die mannen?
Misschien dat "bepaalde types allochtonen" eigenlijk niet veel meer zijn dan krapuul, dan moeten die eerst de bak in en dan het land uit. De mentaliteit van die mannen veranderen, daarvoor hebben we geen tijd en geen zin! Laat die maar in de moslimlanden elkaar afslachten.
Oud 26 februari 2018, 18:11   #352
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
....
Dat wij het aan onszelf moreel verplicht zijn elke burger , en zeker onze zwakste, maximale kansen te geven is een gegeven. Dat we dat moeten doen door ondoordachte verboden te installeren die moslima's nog verder weg duwen van kansen betwijfel ik sterk.
Ik lees geen oplossingen in jouw betoog.
Ondoordachte verboden zijn inderdaad zeer stom.
Maar het hoofddoekenverbod is zeer doordacht.

Vooral omdat het net het omgekeerde bereikt van wat jij hier poneert: het duwt die meisjes, èn onze kinderen, in de juiste richting: die van de Westerse vrijheden van gelijkheid m/v, van open geest en open cultuur ... van zelfs voor sommigen van de westerse-islam.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 18:16   #353
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom dat pedagogisch project in een steriel kader ontplooien?

Ik lees en hoor vanalles over de kloof tussen onderwijs en ondernemingen/werk, duaal leren, scholen dichter bij de werkgevers brengen, ... allerlei noodzakelijke initiatieven.

En wat burgerschap betreft gaan we leerlingen uitleggen hoe zij zich kunnen ontplooien als participerende individuen vanuit een omgeving die geen uitstaans heeft met de buitenwereld.
Of zijn we op weg naar een Maoïstisch reveil misschien?
Dat kan je uitleggen aan de retorica-studenten van de sterkere richtingen.
Maar de anderen zullen er geen jota van verstaan.

Probeer dat zelfs niet uit te leggen aan de studenten sociale aksidenten, regenten of onderwijzers. Ze zullen doen alsof ze het verstaan, en ze gaan hun leven lang verder praten met stadhuiswoorden en keukenlatijn zonder zelf te verstaan wat ze brabbelen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 18:28   #354
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar ... als moslima's zonder hoofddoek en niet-moslima's onrespectvol bejegend worden door bepaalde types allochtonen, hoe zou een hoofddoekenverbod dan iets moeten veranderen aan die mentaliteit bij die mannen?
Die kereltjes eindelijk Diets maken, dat vrouwen geen hoofddoek nodig hebben om gerespecteerd te worden.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 18:33   #355
Don Kie Sjotte
Burger

Don Kie Sjotte's schermafbeelding

Standaard

En dan doet de feministische denktank Furia er nog een schepje bovenop.
Instellingen van deze soort zijn een gevaar voor onze maatschappij.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/fe...al-969853.html

Laatst gewijzigd door Don Kie Sjotte : 26 februari 2018 om 18:36.
Don Kie Sjotte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 19:17   #356
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Eigenlijk is het fantastisch om toe te zien hoe die bende idioten steeds weer wat nieuws in onze wetten weten te lezen om gewoon hun goesting te kunnen doen, met name apartheid beleven. En ze hebben gelijk: integratie volgens onze wetten betekent gewoon dat ze apartheid kunnen doorvoeren tot in het idiote.
Oud 26 februari 2018, 19:28   #357
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Eigenlijk is het fantastisch om toe te zien hoe die bende idioten steeds weer wat nieuws in onze wetten weten te lezen om gewoon hun goesting te kunnen doen, met name apartheid beleven. En ze hebben gelijk: integratie volgens onze wetten betekent gewoon dat ze apartheid kunnen doorvoeren tot in het idiote.
In elk geval geen namaak feministen zoals die hier op het forum die het feminisme alleen als "schaamdoekje" gebruiken voor hun ranzige discours.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 20:02   #358
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Het GO pakt de zaak verkeerd aan. Ze leggen van het centrale niveau een algemeen verbod op dat de scholengroepen zelf moeten overnemen. Terwijl rechtbanken telkens opnieuw zeggen dat een verbod in principe niet is uitgesloten, maar concreet ifv lokale omstandigheden moet worden verantwoord.

Dus geen algemene richtlijn uit Brussel maar een lokale beslissing in Maasmechelen met motieven op basis van de Maasmechelse situatie. Het verbod dat in het atheneum in Antwerpen werd uitgevaardigd een 10tal jaar geleden hield bij de rechter wel stand.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 20:07   #359
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het GO pakt de zaak verkeerd aan. Ze leggen van het centrale niveau een algemeen verbod op dat de scholengroepen zelf moeten overnemen. Terwijl rechtbanken telkens opnieuw zeggen dat een verbod in principe niet is uitgesloten, maar concreet ifv lokale omstandigheden moet worden verantwoord.

Dus geen algemene richtlijn uit Brussel maar een lokale beslissing in Maasmechelen met motieven op basis van de Maasmechelse situatie. Het verbod dat in het atheneum in Antwerpen werd uitgevaardigd een 10tal jaar geleden hield bij de rechter wel stand.

Een verstandige rechter verklaart zich onbevoegd voor zulke aangelegenheden. T'is ver gekomen als een school haar huis-reglement door een rechtbank moet laten goedkeuren.
Moesten we nu weten dat rechtbanken geen meer belangrijke zaken te behandelen hadden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 20:11   #360
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Een verstandige rechter verklaart zich onbevoegd voor zulke aangelegenheden. T'is ver gekomen als een school haar huis-reglement door een rechtbank moet laten goedkeuren.
Moesten we nu weten dat rechtbanken geen meer belangrijke zaken te behandelen hadden
Het Grondwettelijk Hof en de Raad van State hebben die principes al uiteengezet dat zoiets lokaal moet beslist worden. Onbegrijpelijk dat het GO die verkeerde weg bewandelt. Trouwens: een rechtbank kiest zijn gedingen niet. Eisers maken een geding aanhangig en dan moet men dat behandelen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be