Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2018, 07:59   #381
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Wat zeker zo zal zijn als het Engels deze tweede taal is.
Pffft... god en zijn klein pierreke spreken dat al sinds die gasten een Imperium hadden waar de zon nooit onder ging.
Zelfs West-Vlonderaars hebben de Spiek van Sjakke Spier tot nieuwe hoogten verheven!
Oud 27 februari 2018, 10:52   #382
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Welk probleem ? Is dat een verschillend probleem dan wanneer een waal Frans tegen jou praat ?
En of.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 11:05   #383
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En of.
Dat is dan uw probleem.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 11:51   #384
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Mogelijk! Ik ben niet verantwoordelijk voor hetgeen anderen kunnen doen.
Ik ben zelfs overtuigd dat het risico bestond want 90 % van de gewone bevolking wist zelfs niet dat Montaigu bestaat. Hoe moeten ze dan in staat zijn om de weg te wijzen? Dus indien je naar Vlaanderen komt is mijn advies om een Nederlandstalige landkaart te gebruiken. Anders kan je voor verassingen komen te staan. Het is niet de fout van de gewone man dat dit kan voorvallen maar wel van plannenmakers die onnozel willen doen.
Wat is dat, landkaart? En heb je dat voor zowel Android als iOS? Ik gebruik Google Maps.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 11:53   #385
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Wat is dat, landkaart? En heb je dat voor zowel Android als iOS? Ik gebruik Google Maps.
en toch de weg nog moeten vragen? tja, niet iedereen is mee hé
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 12:07   #386
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dan uw probleem.
Tja... jouw "Brussel-Bruxelles" krijgt weer een opstoot van franstalige politieke arrogantie. Uit De Tijd van vandaag:

Citaat:
Zaventemgevecht

Brussels minister van Leefmilieu Céline Fremault lijkt het gevecht om de geluidshinder rond de luchthaven van Zaventem te hervatten. Het is alles wat we niet nodig hebben.

Misschien is het meest opmerkelijke in de discussie over de lawaaihinder rond de luchthaven van Zaventem hoe stil de politieke wereld al maanden is. De federale, Vlaamse en Brusselse regering hebben hun strijd laten vastlopen in de loopgraven van het Overlegcomité, belangenconflicten en boetes die niet of met immense vertraging worden geïnd. De recentste zorg over de luchthaven was dat Brussels Airlines er wordt uitgekleed door aandeelhouder Lufthansa, niet dat vliegtuigen lawaai maken.

Aan die relatieve rust komt stilaan een einde. De Brusselse minister van Leefmilieu, Céline Fremault (cdH), probeert met een studie van de Brusselse universiteit ULB de discussie weer hoger op de politieke agenda te krijgen. Dat zou wel eens kunnen lukken, omdat de politieke dynamiek in haar voordeel werkt. De voordelen van een luchthaven worden breed gedeeld in een land, maar de nadelen zijn bijzonder lokaal. Wanneer lokale verkiezingen in aantocht zijn, worden daarom de nadelen scherper tegen het licht gehouden.

Het wordt een huzarenstukje dat debat niet te laten overkoken. De ingrediënten om dat wel te laten gebeuren, zijn er namelijk allemaal. Er is een federale en een Vlaamse regering, geleid door MR, N-VA, Open VLD en CD&V. Er is een Brusselse regering geleid door de PS, Défi en het cdH. Er zijn lokale burgemeesters die in oktober verkiezingen willen winnen.

Luchthavenlawaai is een explosieve cocktail. Hij leidde ertoe dat België destijds het Europees hoofdkwartier van DHL verloor. Hij zette de zwanenzang van de regering-Verhofstadt II in en luidde in 2014 vroegtijdig het politieke einde in van toenmalig minister van Mobiliteit Melchior Wathelet (cdH). Wat wordt het nu?
Er zijn twee manieren om dit op te lossen. De eerste is de manier waarin CD&V’er Etienne Schouppe enkele jaren slaagde. Door niet te provoceren, de politiek uit de discussie te halen en het probleem technischer te benaderen. In die luwte kon het verstandshuwelijk tussen duizenden jobs - vaak voor laaggeschoolden - en leefmilieu enkele jaren standhouden.

Voor Brussel, waar de werkloosheid bijna vier keer hoger ligt dan in Vlaanderen, zouden die jobs een logisch argument moeten zijn, maar dat zijn ze niet. In een interview met het Brusselse stadsmagazine Bruzz zei Frémault eind vorig jaar al dat ze niet wil zwichten voor ‘werkgelegenheidschantage’.

De tweede manier is wellicht utopisch, al kan het geen kwaad erover te blijven nadenken. De federale regering en de deelstaten zouden een pact kunnen sluiten, net zoals ze dat proberen te doen rond energie. In dat pact kunnen ze afspreken welke geluidsnormen in de brede zone rond de luchthaven gelden, de voordelen van luchthavenjobs beter spreiden door het Brusselse Actiris nog meer op luchthavenwerk te richten en een brede consensus zoeken over de spreiding van het lawaai.

Mocht de studie waarmee Fremault uitpakt daartoe leiden, zouden we een stap vooruit zijn. Maar het leest helaas als politieke fictie en dat blijft wellicht zo, minstens tot aan de regionale en federale verkiezingen van 2019. De beste kans om de belangen van wie werkt op de luchthaven te verzoenen met die van wie er in de buurt woont, is daarom tot nader order de eerste optie: drijf dit niet op de spits.

Bart Haeck, Redacteur Politiek
Op het vlak van economisch dynamisme en tewerkstelling is deze arrogante bourgeois-stad een echte armoezaaier. Zaventem zou een bron van tewerkstelling kunnen zijn. Maar daar blijven jullie franstalige politieke epigonen oostindisch doof voor.
Feit is dat de spanningen tussen Vlaanderen en die snertstad steeds maar hoger oplopen. Zonder ons geld zijn jullie nergens. Denk je nu echt dat dit zomaar ten eeuwigen dage kan doorgaan?
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 12:11   #387
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tja... jouw "Brussel-Bruxelles" krijgt weer een opstoot van franstalige politieke arrogantie. Uit De Tijd van vandaag:

Op het vlak van economisch dynamisme en tewerkstelling is deze arrogante bourgeois-stad een echte armoezaaier. Zaventem zou een bron van tewerkstelling kunnen zijn. Maar daar blijven jullie franstalige politieke epigonen oostindisch doof voor.
Feit is dat de spanningen tussen Vlaanderen en die snertstad steeds maar hoger oplopen. Zonder ons geld zijn jullie nergens. Denk je nu echt dat dit zomaar ten eeuwigen dage kan doorgaan?
Blijkbaar wel. Ik ben er alvast tamelijk gerust in.
Maar het zou beter zijn die vraag in Vlaanderen te stellen...het is tenslotte jullie geld.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 februari 2018 om 12:13.
Oud 27 februari 2018, 12:15   #388
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Toch is af en toe op de landkaart kijken heel nuttig en plezierig. Je krijgt ook een goed idee van welke richting je uitgaat.
Het is toch wat anders dan op zo'n schermpje van 10 op 10 cm

Dit even terzijde. Niks vandoen met deze draad.
Oud 27 februari 2018, 16:33   #389
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is dan uw probleem.
Alles wat scheef loopt in de wereld zal dan wel mijn probleem zijn. Maar daarom moet ik mij er nog niet bij neerleggen, laat staan het goedkeuren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 18:41   #390
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles wat scheef loopt in de wereld zal dan wel mijn probleem zijn. Maar daarom moet ik mij er nog niet bij neerleggen, laat staan het goedkeuren.
Inderdaad.Een mening moet je hebben. Voorwaarde is wel te respecteren dat anderen die mening misschien niet delen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 februari 2018 om 18:43.
Oud 27 februari 2018, 19:08   #391
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De cijfers inzake criminaliteit lijken toch te kloppen. Brussel is veiliger voor vrouwen dan Antwerpen.

https://www.demorgen.be/politiek/vla...uwen-b3cb388a/
Oud 27 februari 2018, 22:21   #392
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en toch de weg nog moeten vragen? tja, niet iedereen is mee hé

Dat denk ik er ook van Anna. Om volledig mee te zijn moet je beseffen dat er nog veel oudere mensen zijn die niet over een PC noch GPS beschikken.
En ik heb trouwens zelf nog in België rondgereden dat ik de weg soms moest vragen. Maar toen moest jij misschien nog geboren worden?
Het verleden vergeten is zo erg niet. Maar alleen leven in het heden en niet vrezen of overwegen wat de toekomst in petto heeft is veel erger.
De toekomst zal ons leren wat we niet meer willen weten van vroeger want we zullen er mee geconfronteerd worden.
Lachen met oudere mensen of het proberen te doen is geen bewijs van wijsheid. Lachen en blijven lachen met alles en nog wat; zonder tegenargumenten; kan zelfs lachen met uzelf zijn.
Wat ik bijzonder triestig dan vind.
Wees zelfs tevreden dat ik dit tegen jou zeg.
Voor anderen zal ik de oude zak niet spelen want ik weet dat het toch niks helpt. Kamelen kan je ook niet leren praten en zelfs niet laten nadenken over hetgeen ze uitkramen.
Over nonsens nadenken kan trouwens niet.

Laatst gewijzigd door werkman : 27 februari 2018 om 22:33.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 22:49   #393
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
De cijfers inzake criminaliteit lijken toch te kloppen. Brussel is veiliger voor vrouwen dan Antwerpen.

https://www.demorgen.be/politiek/vla...uwen-b3cb388a/
Wat valt er te stelen of aan te randen in brussel? Gesluierde vrouwen worden sowieso met Rust gelaten. De meeste moslima's EN ook niet moslima's dragen net om die reden een kopvod, en ook om geen Pak slaag te krijgen van booslim manlief.
Een ander deel Is gedrogeerd en merkt het verschil niet aangerand worden of aangesproken, en nog een ander deel ziet in brussel enkel het daglicht. De rijkeluisdochters uit fort jaco en prince d orange en de wereldvreemde EUkliek laat ik buiten beschouwing.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2018, 09:02   #394
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat denk ik er ook van Anna. Om volledig mee te zijn moet je beseffen dat er nog veel oudere mensen zijn die niet over een PC noch GPS beschikken.
En ik heb trouwens zelf nog in België rondgereden dat ik de weg soms moest vragen. Maar toen moest jij misschien nog geboren worden?
Het verleden vergeten is zo erg niet. Maar alleen leven in het heden en niet vrezen of overwegen wat de toekomst in petto heeft is veel erger.
De toekomst zal ons leren wat we niet meer willen weten van vroeger want we zullen er mee geconfronteerd worden.
Lachen met oudere mensen of het proberen te doen is geen bewijs van wijsheid. Lachen en blijven lachen met alles en nog wat; zonder tegenargumenten; kan zelfs lachen met uzelf zijn.
Wat ik bijzonder triestig dan vind.
Wees zelfs tevreden dat ik dit tegen jou zeg.
Voor anderen zal ik de oude zak niet spelen want ik weet dat het toch niks helpt. Kamelen kan je ook niet leren praten en zelfs niet laten nadenken over hetgeen ze uitkramen.
Over nonsens nadenken kan trouwens niet.
Laat ze maar lachen.

Of dat lachen van de jongere garde gaat blijven duren, mag ik daar aan twijfelen.

De regel was toch: Wie laatst lacht, best lacht.
Oud 28 februari 2018, 12:30   #395
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Laat ze maar lachen.

Of dat lachen van de jongere garde gaat blijven duren, mag ik daar aan twijfelen.

De regel was toch: Wie laatst lacht, best lacht.

Ben jij soms ook een oude zak Universalia?
Heb je ook ooit nog rond gereden in dit land waar wegwijzers verkeerd staan?
Dan mag er gelachen worden. Dan ben je ook een achterlijke geweest.
Oudjes zijn over het algemeen te braaf. Zij hebben soms te hard gewerkt voor hun spaarcentjes die nu duchtig opgesoupeerd worden door de staat aan opvang van vreemden en soms ook door eigen kinderen die ze pas zien als ze geld nodig hebben.
Voor de rest zijn het toch maar oude zeuren die best zo vlug mogelijk thuis horen tussen vier planken of in een potje dat liefst nog wordt uitgestrooid op een plaats waar ze het kunnen vergeten.
Het verleden schaffen we dus maar af. Dat is er nooit geweest.
Tenzij de schuld zal moeten worden afgebouwd die vooral nu nog wordt opgebouwd tot enorme hoogten. Zolang er nog spaarcentjes zijn die men kan opsouperen via een devaluatie en niks intresten kan het helpen.
Maar als daar ook het vet van de soep opgeraakt zal de confrontatie er komen. Te dure niet meer concurentiële lonen om nog een luxeleventje te verantwoorden. Prijzen die ongekende hoogten bereiken want handelaars kunnen momenteel hun stocks uitbreiden via leningen die hun bijna niks kosten en vragen maar wat meer als ze vinden dat er niet genoeg binnen komt. En waar is het toezicht van de overheid? Wat is nog verantwoord?
Men kweekt nieuwe armen. En dezen die nu de grote Jan uithangen met andermans geld zullen er automatisch bij horen.
Wij zijn misschien zwartkijkers Universalia. Gelukkig zullen we er niet meer zijn als het gezeur zal beginnen. De toekomst zal nog meer van de mens een creatuur maken met één motto :"Ieder voor zich en God(?) voor ons allen. Maar deze laatste zal er evenmin zijn zoals hij er vroeger nooit was.
En zeker niet voor de echte sukkelaars.
Mocht ik nog jong zijn dan zou ik alleszins Engels studeren.
Dat Frans verplicht ons alleen maar om knecht te blijven spelen in een omgeving die open staat voor al de sukkelaars van heel de wereld die het laatste geld hier samen met onze politiekers komen potverteren.

Laatst gewijzigd door werkman : 28 februari 2018 om 12:40.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2018, 12:04   #396
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het helpt niet. Ik heb gedurende jarenlange vakanties in Wallonië op camping
vergeefs gezocht naar Vlamingen wiens kinderen en kleinkinderen nog Nederlands spraken. Onbestaande! Geassimileerd.
En in Brussel en omstreken? Zoek de Waal die bereid is om Nederlands te praten. Ze zijn er nog zeldzamer te vinden dan die vroegere Vlaamse landbouwers in Wallonië. En dan durven ze nog beweren dat wijzelf de schuldige zijn van hun onwil. Met alle chinezen maar niet met den deze!
Lees liever wat volgt. OK, het artikel dateert van 2017 maar in minder dan een jaar verschil, denk ik dat de situatie hetzelfde is :
https://www.tvoost.be/nieuws/kwart-m...aanderen-45301

En wees objectief, als die Walen een job in Vlaanderen vinden, betekent dit dat ze er zowiezo Nederlands moeten spreken en dat ze dus het Nederlands kennen. Dit betekent ook dat Vlaamse bazen geen probleem hebben, Franstaligen aan te werven.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 23:12   #397
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Lees liever wat volgt. OK, het artikel dateert van 2017 maar in minder dan een jaar verschil, denk ik dat de situatie hetzelfde is :

En wees objectief, als die Walen een job in Vlaanderen vinden, betekent dit dat ze er zowiezo Nederlands moeten spreken en dat ze dus het Nederlands kennen. Dit betekent ook dat Vlaamse bazen geen probleem hebben, Franstaligen aan te werven.
Zelden zo een quatsch gelezen als hierboven....

ik heb jaren met franstaligen in Vlaanderen gewerkt ,maar véél Nederlands kwam er uit die gasten niet uit,en Engels al evenmin...

Nochtans waren Engels én Nederlands de twee talen die binnen het bedrijf dienden gehanteerd te worden...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 23:19   #398
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ze doen alles behalve..... Nederlands leren, laat staan het te praten.
Kom anders gerust maar eens kijken.
Oud 8 maart 2018, 21:23   #399
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zelden zo een quatsch gelezen als hierboven....

ik heb jaren met franstaligen in Vlaanderen gewerkt ,maar véél Nederlands kwam er uit die gasten niet uit,en Engels al evenmin...

Nochtans waren Engels én Nederlands de twee talen die binnen het bedrijf dienden gehanteerd te worden...
Uitzonderingen bestaan overal.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2018, 21:25   #400
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uitzonderingen bestaan overal.
bij Franstaligen zijn die "uitzonderingen" de regel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be