Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Bekijk resultaten enquête: Moeten we houtkachels verbieden?
Ja. 7 29,17%
Neen. 9 37,50%
Enkel toelaten als ze aan veel strengere regels voldoen. 6 25,00%
Ik heb uit mijzelf al warm genoeg. 2 8,33%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2018, 10:41   #181
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Tja...slecht onderhandeld? Wij mochten met 80 van de 250 vanaf dag 1 thuis blijven en werden meteen uitbetaald.
Nu ja, thuis blijven en betaald worden is ook niet mis.
Mja. Ik snap niet waarom ze hem gewoon niet in een keer een smak geld hebben gegeven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 10:50   #182
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mja. Ik snap niet waarom ze hem gewoon niet in een keer een smak geld hebben gegeven.
ik vermoed om de kost over verschillende boekjaren te kunnen spreiden...al had dat ook anders gekund.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 11:16   #183
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Van houtkachels naar ontslagvergoedingen....

Als hij zijn ontslagvergoeding maar niet in de stoof steekt. (dat voert ons weer on-topic)
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 11:23   #184
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Van houtkachels naar ontslagvergoedingen....

Als hij zijn ontslagvergoeding maar niet in de stoof steekt. (dat voert ons weer on-topic)
zwijgt, mijn ex heeft mijn bonusenvelopke ooit eens bij t oud papier gestoken ... 2,5 maand ... die had sjans dat ik toen nog heel jong en verliefd op haar was ze.
Oud 1 maart 2018, 11:38   #185
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zwijgt, mijn ex heeft mijn bonusenvelopke ooit eens bij t oud papier gestoken ... 2,5 maand ... die had sjans dat ik toen nog heel jong en verliefd op haar was ze.
uw bonus in 't zwart ontvangen?
Oud 1 maart 2018, 11:45   #186
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
uw bonus in 't zwart ontvangen?
the good old days ...
Oud 1 maart 2018, 13:17   #187
Tavek
Banneling

Standaard

Mijn pa is ooit eens ontslagen na 28 jaar dienst bij een grote Duitse multinational.

28 maandlonen + vakantiegeld + 13de maand uitbetaald, belast aan het tarief van uw vorige belastingbrief.

2 weken later terug werk. En 3 jaar later teruggegaan naar de werkgever die hem had ontslaan (blinde reorganisatie, ze hadden hem toch terug nodig, enz...) en hij heeft daar zijn carriere uitgemaakt.

Al bij al dus 40 jaar gewerkt bij dezelfde werkgever, met 3 jaar tussen en een hele dikke payout
Oud 1 maart 2018, 13:40   #188
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn pa is ooit eens ontslagen na 28 jaar dienst bij een grote Duitse multinational.

28 maandlonen + vakantiegeld + 13de maand uitbetaald, belast aan het tarief van uw vorige belastingbrief.

2 weken later terug werk. En 3 jaar later teruggegaan naar de werkgever die hem had ontslaan (blinde reorganisatie, ze hadden hem toch terug nodig, enz...) en hij heeft daar zijn carriere uitgemaakt.

Al bij al dus 40 jaar gewerkt bij dezelfde werkgever, met 3 jaar tussen en een hele dikke payout
Meer moet dat toch niet zijn?
Oud 1 maart 2018, 13:52   #189
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Officieel ben ik ontslagen maar doe ik mijn opzegtermijn uit. Dit is zo overeen gekomen. Enkel dat ik de opzegtermijn niet echt moet komen doen. Ik mag gewoon thuis blijven. Dus ze storten nog elke maand mijn loon tot de laatste dag van de opzegtermijn. Als ik dus nu elders zou gaan werken dan moet de overeenkomst herbekeken worden en eindigt de opzegtermijn onmiddellijk. Ik zou zot zijn om dit te laten schieten.
Het ideale moment om wat te gaan bijstuderen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 14:32   #190
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Misschien nog niet zo slecht. VDAB heeft veel soorten cursussen en vooral door hun betaald. Maar dat zijn zorgen voor na de zomer. Zolang het koud blijft hang ik wat op het internet en eens de temperaturen flink gaan stijgen moet de tuin volledig gedaan worden. Eigenlijk ben ik zo wat tot het besluit aan het komen dat alles nog mag maar niets meer moet. En vooral mijn vrouw en kinderen merken nu dat ik veel meer goedgezind ben. Er wordt thuis veel meer gelachen. Komen ze 's avonds thuis dan is alles proper en staat het eten klaar. Mijn vrouw is dus ook gelukkiger en kan meer van haar vrije avonden genieten. En jawel dat uit zich zelfs tot in de slaapkamer Ze is zelfs mee beginnen joggen en ze wil tegen de zomer terug haar figuur van 20 jaar geleden terug hebben. En ik merk en voel al een verschil. Dus een win-win situatie

Over de opzegtermijn : ik ken er niets van maar als ze je ineens zouden uit betalen zou je minder krijgen dan ze je gewoon je opzegtermijn laten uit doen. Maar je natuurlijk niet meer moet komen. In ieder geval ik vond en vind het nog best een mooie zaak. Ik ben gerust, (nog) niet officieel een stempelaar en ze betalen mij maandelijks nog mijn volledig loon uit. Veel andere mensen moeten daar elke dag harde arbeid voor verrichten.

En de houtkachel? Die brandt hier ook rustig verder. Paar blokken op gesmeten en het ganse huis wordt weer lekker warm. Ik heb de mazoutketel vandaag nog niet horen opspringen
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 14:43   #191
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien nog niet zo slecht. VDAB heeft veel soorten cursussen en vooral door hun betaald. Maar dat zijn zorgen voor na de zomer. Zolang het koud blijft hang ik wat op het internet en eens de temperaturen flink gaan stijgen moet de tuin volledig gedaan worden. Eigenlijk ben ik zo wat tot het besluit aan het komen dat alles nog mag maar niets meer moet. En vooral mijn vrouw en kinderen merken nu dat ik veel meer goedgezind ben. Er wordt thuis veel meer gelachen. Komen ze 's avonds thuis dan is alles proper en staat het eten klaar. Mijn vrouw is dus ook gelukkiger en kan meer van haar vrije avonden genieten. En jawel dat uit zich zelfs tot in de slaapkamer Ze is zelfs mee beginnen joggen en ze wil tegen de zomer terug haar figuur van 20 jaar geleden terug hebben. En ik merk en voel al een verschil. Dus een win-win situatie

Over de opzegtermijn : ik ken er niets van maar als ze je ineens zouden uit betalen zou je minder krijgen dan ze je gewoon je opzegtermijn laten uit doen. Maar je natuurlijk niet meer moet komen. In ieder geval ik vond en vind het nog best een mooie zaak. Ik ben gerust, (nog) niet officieel een stempelaar en ze betalen mij maandelijks nog mijn volledig loon uit. Veel andere mensen moeten daar elke dag harde arbeid voor verrichten.

En de houtkachel? Die brandt hier ook rustig verder. Paar blokken op gesmeten en het ganse huis wordt weer lekker warm. Ik heb de mazoutketel vandaag nog niet horen opspringen
Ge zijt ir. , wtf gaat gij bij de VDAB doen ?
Oud 1 maart 2018, 14:50   #192
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Omscholen natuurlijk
Wat zou ik worden? Loodgieter? Elektrieker? Of weddingplanner
Ze mogen mij altijd iets voorstellen. Waarom niet?
Terug op de schoolbanken gaan zitten en de leraars onder tafel proberen te praten. Toch zalig
Oud 1 maart 2018, 14:57   #193
Tavek
Banneling

Standaard

lol

De crisis zit tussen uw oren Profiteur.
Oud 1 maart 2018, 14:59   #194
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Het leven minder serieus nemen en meer genieten
En we klagen en zagen hier wel en zitten soms op elkaars vel, het blijft toch plezant
Oud 1 maart 2018, 15:14   #195
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het leven minder serieus nemen en meer genieten
En we klagen en zagen hier wel en zitten soms op elkaars vel, het blijft toch plezant
Wat gade doen als uw "loon" overgaat op "dop".

Ik kan mij inbeelden dat voor een ir. dat een halvering is, als het niet meer is.
Oud 1 maart 2018, 15:28   #196
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Het is inderdaad een heel pak minder. Maar onze woning is juist afbetaald, er is geen enkele schuld meer, we hebben een meer dan gemiddelde spaarcent opzij staan, ik heb van mijn ouders een mooie erfenis ontvangen en hoe erg het ook klinkt mijn schoonouders zijn niet meer van de jongste en zijn hun enige dochter, mijn vrouw dus, al grote delen aan het schenken (om erfenisrechten te vermijden). Hun woning staat te koop en ze hebben enkele maanden geleden op mijn vrouw haar naam een nieuwbouw appartement in wording gekocht. Daar hebben wij wel voor geleend maar eigenlijk is dat enkel een heropname van onze juist afgelopen lening zodat we max. fiscaal rendement kunnen behouden. Maar eigenlijk hebben we de centen al van haar ouders mogen ontvangen en wordt dit elders veilig belegd. En er zijn nog enkele vroegere investeringen die maandelijks wat centen opbrengen. Kortom is het nog nodig om zoveel meer te gaan verdienen om bij op de stapel te leggen? En om er toch maar bergen belastingen op te betalen.

Mits goed te leven zonder te overdrijven hoeft het niet zo meer. Ik heb natuurlijk geen glazen bol en wie weet ben ik het binnen een jaar zo beu dat ik elk werk zou willen aannemen. Maar momenteel zeg ik neen het is goed zoals het nu is.
Oud 1 maart 2018, 16:04   #197
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad een heel pak minder. Maar onze woning is juist afbetaald, er is geen enkele schuld meer, we hebben een meer dan gemiddelde spaarcent opzij staan, ik heb van mijn ouders een mooie erfenis ontvangen en hoe erg het ook klinkt mijn schoonouders zijn niet meer van de jongste en zijn hun enige dochter, mijn vrouw dus, al grote delen aan het schenken (om erfenisrechten te vermijden). Hun woning staat te koop en ze hebben enkele maanden geleden op mijn vrouw haar naam een nieuwbouw appartement in wording gekocht. Daar hebben wij wel voor geleend maar eigenlijk is dat enkel een heropname van onze juist afgelopen lening zodat we max. fiscaal rendement kunnen behouden. Maar eigenlijk hebben we de centen al van haar ouders mogen ontvangen en wordt dit elders veilig belegd. En er zijn nog enkele vroegere investeringen die maandelijks wat centen opbrengen. Kortom is het nog nodig om zoveel meer te gaan verdienen om bij op de stapel te leggen? En om er toch maar bergen belastingen op te betalen.

Mits goed te leven zonder te overdrijven hoeft het niet zo meer. Ik heb natuurlijk geen glazen bol en wie weet ben ik het binnen een jaar zo beu dat ik elk werk zou willen aannemen. Maar momenteel zeg ik neen het is goed zoals het nu is.
Mja ok. Centen ontbreekt het u niet aan.

Relax dan nu maar even, en als uw "opzeg" aan het einde loopt zijt ge misschien het relaxen beu en zoekt ge u iets he.

Op uw cv zet ge toch gewoon het einde van uw opzeg als "gewerkt tot"
Oud 1 maart 2018, 16:23   #198
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Voila iemand hier die het snapt
Oud 1 maart 2018, 17:33   #199
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Het is natuurlijk juist die mentaliteit die er voor zorgt dat 50 plussers moeilijker aan de bak geraken.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2018, 18:03   #200
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Het is natuurlijk juist die mentaliteit die er voor zorgt dat 50 plussers moeilijker aan de bak geraken.
Hij leeft niet op kosten van de gemeenschap dus so what?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be